Šioje 4-to deš. nuotraukoje užfiksuoti abu tiltai į Aleksotą.
O kam reikėjo antrą statyti ?
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Čia reiktų tiltų specialisto H.Kebeikio klausti. Bet atsakymą galima numanyti. Anas, ties Napaleono namu, buvęs medinis, statytas apie 1915 metus, prastovėjęs beveik 15 metų. Laikas, pavasario potvyniai, ypač 1926 metų, nuvargino "medinuką"...
Heh, nepamaišytų šiandieniniams transporto srautams du Aleksoto tiltai
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Pastarojoje #265 nuotraukoje pontoninis tiltas buvo nutiestas 1944-46 metais (gal stovėjęs net iki 1948), kol buvo atstatytas po IIPK sugriautas Vytauto Didžiojo tiltas Aleksotan. Dar matosi sunkvežimis, berods GAZ-MM, liaudyje dar vadinama "palutarka".
Pastarojoje #265 nuotraukoje pontoninis tiltas buvo nutiestas 1944-46 metais (gal stovėjęs net iki 1948), kol buvo atstatytas po IIPK sugriautas Vytauto Didžiojo tiltas Aleksotan. Dar matosi sunkvežimis, berods GAZ-MM, liaudyje dar vadinama "palutarka".
Nuotraukos kitoje puseje yra data 18/9.15 ir prierasas vokiskai (ne specialistas, bet suprasti galima -" ... die Memel - Memeliu vokieciai vadino Nemuna - in Kowno in Russland".
Del nuotraukos autentiskumo man klausimu nekilo. Tad "polutorka", Gaz AA, tuo metu dar net ne buvo projektuojama. Ji, "polutorka", turejo gale dvi poros ratu, o ne po viena, kaip matosi nuotraukoje. O automobilis gali buti kaip vokiskas, taip prancuziskas, ar net ameriketiskas
Iš Aleksoto į Kauną, tuo pačiu į anuometinį miesto centrą, tai buvo pagrindinis kelias.
Jau perskaites klausima supratau, kad siek tiek kvailai paklausiau, nes prisiminiau, kad Nemunas buvo pasienio ruozas, todel tai kartu ir pagrindinis pasienio postas
Radau tokia zemelapio nuotrauka. Parasyta, kad tai 1847 Kauno pletros planas. Miestas baigdavosi ties Parodos kalnu ir kur dabar stovi Akropolio monstras. Na dar Slobodkei kazkas gyveno. Matyta nuotrauka?
DDR-e,
nerandu kur yra paminėta, jog tai būtent 1847 m. Kauno plėtros planas. Aš įskaitau tik tiek, jog tai „Plan okrestnostei goroda Kaunasa“, liet. - „Kauno miesto ir jo apylinkių planas“.
Plane jau pažymėta nemažai statinių dabartiniame miesto centre, o taip pat geležinkelis bei tunelis (jo statyba vyko 1859-1861).
Dar vienas įdomus dalykas. Matosi Vytauto prospekto tęsinys link Prancūzų gatvės, o tai buvo senojo kelio į Vilnių atkarpa, kol dar nebuvo geležinkelio stoties pastato. Apie tai mes su forumiečiu Linu jau diskutavom šiame forume...
Plano pagrindas galėjo būti plėtros planas, kuris vėliau buvo papildytas realia to meto situacija.
Comment