O bet tačiau... sakykim, tokia vieta kaip Santakos parkas, senamiesčio pašonėje, beveik natūraliai susiklostęs, dviejų upių santakoje ir t.t. juk iškirtus bent kiek tuos bruzgynus ypač iš Neries pusės, įrengus keletą suoliukų ir šviestuvų, bei kažkokį centrinį parko tašką su pvz.fontanu - taigi būtų puikiausias parkas Kaune...
Visiškai sutinku, natūralus - dar nereiškia apleistas Santaka - tai simbolinė vieta, tikrai vertėtų skirti jai deramą dėmesį. Ir tas tavo minimas fontanas, kas ten bebūtų, kad ir tam tikras paminklas, galėtų taip pat turėti ir simbolinę prasmę.
Liutee, šį kartą visiškai su tavimi nesutinku - taip, kaip sovietiniais laikais buvo niokojamas Kaunas, niekas nesugebės suniokoti. Tai žinoma, tik mano asmeninė nuomonė, bet man kiekvieną kartą širdį skauda, kai prie puikios smetoninės architektūros perlų matau prikergliotą kokį nors sovietinį komibloką. O ištisiniai komiblokų kvartalai netgi nėra architektūra. Dėžės ir lieka dėžėmis.
na,sovietiniais laikais bent jau kažką darė. Gal nevisada sėkmingai, bet norėjo, stengėsi ir kaip sugebėjo dirbo, o dabar geriausia taktika būti atsargiems, ir neduok die, ką nors ne taip nepadaryt...tai geriau išvis nieko nedaryt. Na, miesto nepataisys, bet bent jau ir nesugadins, kaip jūs sakot
Didziausia sovietmecio zala miestui, tai ne komibloku rajonai, o tik komibloku statymas miesto centre, salia, arba vietoj, tarpukario statybos ar dar senesniu pastatu/kitu objektu, arba is vis ju visiskas nugriovimas... Va kur nelaime didziausia ir beveik nepataisoma. Geriausi tokio architekturos barbarizmo pavyzdziai: studentu/asocialiu seimu stiliaus bendrabutis Kestucio gatvej arba prie Muzikinio teatro, Petrasiunu/Barsausko g. stiliaus chrusciovkes, ar kaip juos ten vadina, Mickeviciaus g. ir t.t..
Bet Laisvės Alėja be problemų atrekonstravo, Vilniaus g. pavertė pėščiųjų zona ir pan. O dėl komiblokų, tai dabar lygiai tokius pat stato, dažnai net baisesnius. Ir dar daug kitų pavyzdžių galima būtų paminėti.
When a man lies, he murders some part of the world
Bet Laisvės Alėja be problemų atrekonstravo, Vilniaus g. pavertė pėščiųjų zona ir pan. O dėl komiblokų, tai dabar lygiai tokius pat stato, dažnai net baisesnius. Ir dar daug kitų pavyzdžių galima būtų paminėti.
Žodį "atrekonstravo" Tu čia rimtai ar su bajeriu vartoji?
Tai berods visas pagrindinis laivybos gyvenimas ir virė Nemuno saloje... tiek statykla tiek kroviniai...
Taip, bet kur apie tai galiu rasti kokios informacijos, patarkit.
Tai butent paminetas kepyklos kaminas, kuris dabar ar leidzia duma?
Ir kaip padaryri,kad gautusi didele nuotrauka.
Dėl sovietų įtakos Kaunui.
Pažiūrėkite, jei ne butų privatizavimas nepriklausomybės metais - daugelis žmonių dabar neturėtų nuosavo būsto. Atitinkamai, kiek sovietų valdžia davė, galima sakyti, nemokamai, būstų jaunoms šeimoms, tiek Lietuvos valdžia priverčia jaunų šeimų išvažiuoti Airijon, arba pasiimti paskolas 40 metų į priekį. Nors gal tai skaitosi Lietuvos pliusas?
supraskite, nenoriu, kad grįžtų sovietai, noriu, kad žmonės suprastų, jog Lietuvos valdžia ne tik, kad nieko nedaro, bet netgi viską atgal stumia.
Butus nemokamai suteikti galima tik planinėje ekonomikoje arba super turtingoje valstybėje. Kuo baigėsi planinė ekonomika, visi žinome, o butais švaistytis gali, deja, išimtinai tik naftą išgaunančios valstybės. Lietuva nėra nei tokia, nei tokia, priklausanti 98 proc. pasaulio valstybių.
Karo muziejus ir Lietuvos Žemės ūkio banko rūmai. 1940 m.
Aikštė prieš rekonstrukciją.
Aikštė po rekonstrukcijos. Paminklas V. Leninui.
Sovietmečio modernizmas tarpukariniame kontekste:
Vienybės (buv. J. Janonio) aikštės Kaune planavimo ir užstatymo projektas, bendraaut. A. Sprindys, S. Bartusevičius. Projektas 1961. Įgyvendinta, su kita projekto detalizacija, K. Šešelgis ir kt. 1970.
Miestų statybos projektavimo instituto Kauno filialas.
Dabar: BLC
Kauno komunalinio ūkio projektavimo instituto rūmai sovietmečiu.
Sutinku iš dalies - "fintų" būdavo. Galėjo toks būti ir minėtoje nuotraukoje. Tačiau 1959 m. tai jau ne 1950 - ieji, kuomet dar tik vienas kitas autobusas ZIS-154, ar keli arklių vežimai nufotkinti Laisvės alėjoj. Be to, anuometinė periodika man nesvetima, taip pat ir pavienės to laikotarpio nuotraukos. Jeigu, tarkim, tai ir surežisuota, tai vistiek vaizdelis čia labai artimas tikrovei, nes aplink trys kinoteatrai ("Upeivių klubas" - buv. "Triumfas", "Romuva" ir "Laisvė") bei restoranas "Metropolis" - neblogi žmonių traukos objektai.
1959 metais negalejo buti autobusu "ZiS 154"nuotraukose,ju praktiskai nebuvo like,tai galejo buti "ZiS 155",arba "ZiL 158"(liaudyje vadinami "festivalekem")
dėkui už daug įdomių foto.
nieko antikaunietiško, ar antipatriotiško, bet mano nuomone, kažkodėl Kaunui nelabai sekasi su pagrindiniais paminklais. Skulptūra laisvei mažoka postamentui, ir kažkaip pasimetusi aikštėje. Šioje foto juk ji kitoj vietoj negu dabar? Dabar kai daugiau medžių, ji apskritai beveik nepastebima. Nors pati skluptūra ir graži ...
Panašiai su Vytauto didžiojo paminklu laisvėje, kur pat Vytautas gerokai permažas postamentui.
Na, Vytautas tebūnie jau koks yra, bet jei kažkada vyks Kauno centro rekonstrukcija, Laisvės angelą galėtų perstatyt reprezentatyviau.
1959 metais negalejo buti autobusu "ZiS 154"nuotraukose,ju praktiskai nebuvo like,tai galejo buti "ZiS 155",arba "ZiL 158"(liaudyje vadinami "festivalekem")
Visiškai sutinku. Jeigu parašiau nepakankamai aiškiai, tai pasikartosiu ir patikslinsiu:
ZIS-154 (gamyba 1948-1949) Kaune važinėjo 50-ųjų pradžioje.
ZIS-155 (gamyba 1949-1957), pasirodė keletą metų vėliau ir keleivius vežiojo iki 60-ųjų vidurio. Daugiau apie to meto autobusus buvo rašyta šio forumo temoje „Viešojo transporto fotogalerija“ #84, #127 ir toliau...
Visiškai sutinku. Jeigu parašiau nepakankamai aiškiai, tai pasikartosiu ir patikslinsiu:
ZIS-154 (gamyba 1948-1949) Kaune važinėjo 50-ųjų pradžioje.
ZIS-155 (gamyba 1949-1957), pasirodė keletą metų vėliau ir keleivius vežiojo iki 60-ųjų vidurio. Daugiau apie to meto autobusus buvo rašyta šio forumo temoje „Viešojo transporto fotogalerija“ #84, #127 ir toliau...
"ZiS 1954"pradetas gaminti 1947metais(idomus faktas kad 19 autobusu sio modelio Lietuva gavo ,kai sis modelis dar nebuvo priimtas valstybines komisijos ir patvirtintas masinei gamybai),o baigtas gaminti 1950 metais
"ZiS 1954"pradetas gaminti 1947metais(idomus faktas kad 19 autobusu sio modelio Lietuva gavo ,kai sis modelis dar nebuvo priimtas valstybines komisijos ir patvirtintas masinei gamybai),o baigtas gaminti 1950 metais
Dėkui už patikslinimą.
Gal turi tokių autobusų fotkių Kauno gatvių fone?
Comment