O gi gražus tas Vilnius buvo.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Diskusijos apie prieškario ir dabartinį Vilnių
Collapse
X
-
[VLN] Diskusijos apie prieškario ir dabartinį Vilnių
Kodėl buvo? Jis ir dabar labai gražus, tik deja ne visas Sunku net įsivaizduot kaip jis dabar atrodytu jei ne karas ir ne rusai su vokiečiais :/ Įsivaizduoja jei Vilniuj būtu milžiniška žydų bendruomenė koks tai išskirtinis ir įdomus miestas būtų.Words in English always mean something...
-
Parašė Kavasiakas Rodyti pranešimąKodėl buvo? Jis ir dabar labai gražus, tik deja ne visas Sunku net įsivaizduot kaip jis dabar atrodytu jei ne karas ir ne rusai su vokiečiais :/ Įsivaizduoja jei Vilniuj būtu milžiniška žydų bendruomenė koks tai išskirtinis ir įdomus miestas būtų.Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Comment
-
Parašė Aleksas666 Rodyti pranešimąNa taip jis gražus, bet ne toks koks buvo, tais laikais Vilnius turėjo savo išskirtinį identitetą, miestas, kuriame susikirto labai daug kultūrų, jame buvo daug skirtingoms kultūroms būdingų elementų, kurie kartu sudarė išskirtinį europiniame kontekste įvaizdį. Gaila, ne tiek didelių nuostuolių, gaila tų išskirtinių detalių, arkų ir kitokių mažmažių, žinoma nemažiau gaila ir architektūros paveldo. Įraše mano akis patraukė išskirtinis šaltinis ar kažkas panašaus matomas nuo 3:12, tokia detalė turi labai savitą grožį, kurio Vilniui šiandien trūksta.
Comment
-
Parašė Kavasiakas Rodyti pranešimąNet ir atstatęs VISKĄ negražinsi, tos gyvybės, dabar būna eini per senamiesti ir nėra žmonių tik Dižiojoj - Pilies gatvėj turistai malas. Pastatai negražins tos atmosferos kuri buvo ir to kas išskirdavo Vilnių iš kitų miestų.
O senamiestis tikrai labai išgriautas. Didžiausias praradimas - žydų kvartalai su Didžiąja Sinagoga, siauromis gatvelėmis (Kaip dabar išlikusioje nedidelėje dalyje tarp Stiklių, Gaono gatvių), kardinalija, vokiečių, dominikonų gatvės ir t.t.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąKad aš tai susidaręs atvirkščią įspūdį. Nueik net ir darbo dieną vakare į senamiestį kavos išgert - geruoju nerasi tuščio staliuko visame senamiestyje.
O senamiestis tikrai labai išgriautas. Didžiausias praradimas - žydų kvartalai su Didžiąja Sinagoga, siauromis gatvelėmis (Kaip dabar išlikusioje nedidelėje dalyje tarp Stiklių, Gaono gatvių), kardinalija, vokiečių, dominikonų gatvės ir t.t.Words in English always mean something...
Comment
-
Parašė Kavasiakas Rodyti pranešimąne aš žinoma už atstatymą ir gausų, dar geriau visišką, bet žmonių tai nesugražins, kas iš tų 100 sinagogų jei nebus kam jas naudot :/Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Comment
-
Yra Tolerancijos-Gaono centras.
http://www.jmuseum.lt/index.aspx?Ele...le&TopicID=111
Tačiau Litvakų kultūros ir dailės centras skirsis esminiu dalyku - kolekcija.
Comment
-
Parašė JohnKokie keli centrai? Kur jie yra?
http://www.jmuseum.lt/index.aspx?Ele...le&TopicID=548
http://www.jewishcenter.lt/galerija_archyvas.htm
Comment
-
Tai veikiau galerijos, tam tikri centrai (pvz, skirtos konferenicjoms, kongresams) ir/ar muziejai su nuolatine ekspozicija. Vilniuje berods 3 (?) tokie yra - Toliarancijos Centras ir Gaono muziejus, ŽKIC. Tik pirmasis yra lankytinas ir žinomesnis. Gal netolimoje ateityje Genocido muziejuje atsiras nuolatinė ekspozicija, nes ir lietuviai, ir užsieniečiai pradeda klausinėti, kodėl to nėra.
Litvakų centrą, kaip suprantu, sudarys pirktinės, dovanotos menininkų kolekcijos (jau keli per pastaruosius pora metų dovanoja - Blatas, Barakas, abu iš NY), žodžiu, Zingeris, sprendžiant iš ankstesniojo intervių ir kelių dar senesnių publikacijų, nori kad tai būtų neprastesnis muziejus už G/E. Galbūt jis "apjungs" ir esamus. Koncepcija - tapati G/E, kuris turėjo apimti ne tik Meką/Mačiūną/Fluxus, bet ir litvakus.Paskutinis taisė D.P; 2012.11.20, 16:38.
Comment
-
Parašė miestasŠiaip neįtikimas ir nesuvokiamas Vilniaus savivaldybės, Lietuvos Vyriausybės ir kt. apsileidimas.
Vilniuje buvo vienas iš gal keturių svarbiausių žydų kultūros centrų Pasaulyje (!!!!) kartu su Jeruzale, Tel Avivu ir Niujorku. Čia veikė didžiausia ir svarbiausia Pasaulyje žydų biblioteka...
Taip pat vienas iš trijų svarbiausių religinių ir mokymo centrų su Didžiąja Sinagoga, su gerbiamu visame Pasaulyje Gaonu ir Toros mokymusi, svarbiausiu Pasaulyje JIVO institutu (garbės nariai tokios asmenybės kaip Einšteinas; po karo persikėlė į Niujorką ir Izraelį).
Taip pat dešimtys Pasaulinio lygio žydų menininkų kilę iš Vilniaus (žymūs dailininkai, smuikininkai, skulptoriai, poetai, rašytojai).
Kaip tai pristatoma Pasauliui, Lietuvos žmonėms, viso Pasaulio žydams??
Štai tokia niekuom neišskirtinė Krokuva tiesiog pučiasi su tuo žydų paveldo reklamavimu, kuris pristatomas kiekviename leidinyje apie Krokuvą ir yra pagrindinis to miesto lankytinas rajonas, kai tuo tarpu Krokuva Europos žydų pasaulyje buvo maždaug dabartinių Rūdiškių kultūrinės svarbos Lietuvai lygyje (nesiekiant įžeisti ar sumenkinti šį Lietuvos miestelį), o šiandien tame 1,4 karto didesniame mieste gyvena 60 kartų mažiau žydų nei Vilniuje (kur ~0,7% miesto gyventojų)...
Štai toks paprastas muziejukas, kurio įsteigimui pritrauktos privačios ir ES lėšos. Rašo, kad kasmet aplankomas 30 000 lankytojų, bet tikiu, kad duomenys yra smarkiai pasenę ir reikėtų dauginti bent iš trijų. Beje, muziejus įsikūręs įtin nepalankioje turizmui vietoje ir kaip pasakytų forumo narys Jazz, kuris nepasižymi labai jau lakia fantazija: "o kas ten eis ir ko? Ten niekada niekas neis, tikrai niekas iš turistų ar miestiečių nesilankys". Muziejus įsikūręs kitoje Vyslos upės pusėje, Podgorze rajone, nusukus į šonines gatves ir paėjėjus po visokiais geležinkelio viadukais arba maždaug 1,5 km. nuo Kazimierz'o ir maždaug 3 km nuo Senamiesčio (įsivaizduokime mūsų Markučius)... http://en.wikipedia.org/wiki/Galicia_Jewish_Museum
Štai tokia Varšuva, kur tarpukariu gyveno apie 4-5 kartus daugiau žydų nei Vilniuje tebuvo stambus pirk-parduok miestas, bet ne tokio svarbumo dvasinis ir kultūrinis centras kaip Vilne, tačiau lenkai sumojo, kad tai jiems svarbu, ar turbūt net labiau naudinga (tiek kultūriškai, tiek finansiškai) ir ėmė už 200 000 000 statyti muziejų. Dar daugiau - daugiau kaip 60 proc. lėšų jie gavo iš rėmėjų lėšų, o didžiąją dalį likusių pinigų - iš įvairių Pasaulinių fondų... Tikimąsi, kad muziejų kasmet lankys bemaž 500 000 žmonių. Priminsiu: mieste šiuo metu oficialiai gyvena keliasdešimt kartų mažiau žydų nei Vilniuje...
http://en.wikipedia.org/wiki/Museum_...he_Polish_Jews
Va taip...
Ir galutinai pribloškiantis pavyzdys. Tikocino miestelis. Gyventojų skaičius - mažiau nei 2000. Žydai šiuo metu negyvena. Labai įspūdingų lankytinų objektų, dėl kurių specialiai reikėtų keliauti - nėra. 40 000 (po 20 vienam vietiniam gyventojui) lankytojų iš viso pasaulio, kasmet atvažiuoja pamatyti Tykocin'o sinagogos (Didžiajai Vilniaus sinagogai, kol nebuvo sunaikinta, ši niekaip negalėjo prilygti). http://en.wikipedia.org/wiki/Tykocin_Synagogue
Tokie dalykai...
Aš pritarčiau ne tik litvakų reklamavimui, bet pagaliau imti ir kažką padaryti su visa turima fluxus kolekcija, pagaliau įsigyti tą Meko kino archyvą. Nes dabar ką turime ir ką kalbame/darome (visos tos Vilniaus ir dabar Kauno fluxus ministerijos), yra visiškas nesusipratimas. Reiktų Zuokui laiškelį parašyti....
Comment
-
Parašė John
Kiek teko girdėti, Mačiūno Fluxus kolekcija po šiai dienai tebeguli kažkokiam sandėly... nors tai turbūt neabejotinai įdomiausia ir geriausia meno kolekcija Lietuvoje.
Dūlėjimas sandėlyje yra didžiausias fail'as. Bet prie to Lietuvoje, atrodo, jau galima priprasti...
Comment
-
Parašė JohnViena priežasčių gali būti ta, kad bijoma runkelių. Įsivaizduok, kaip reaguotų visi tie intelekto nesužaloti vargdieniai, sužinoję, kad už kelis milijonus bus statomas (ar bent jau nuomojama didelė patalpa) kažkokio Fluxus meno eksponavimui. Taigi būtų baisi tragedija.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąŠiaip tai tų milijonų nueina dar ne tokiems niekams, o čia kalbam vis tik apie žymiausią menininką Lietuvos istorijoje, daugiau tokių kaip ir nėra.
He is widely regarded as one of the most important and influential violinists of the twentieth centuryPaskutinis taisė bebop; 2012.11.21, 01:05.Nepatinka dirbti už mažai? Dirbk už daug.
Comment
-
Gal problema gilesnė - visuomenėje? Kitoniškumas izoliuotoje lietuviškoje ir sovietmečio fobijų/traumų iškamuotoje būsenoje. Man atrodo, mum trūksta pragmatiškumo. Ir efektyvios vadybos stoka lemia nesugebėjimą identifikuoti tai, kas mūsų plačiąja prasme, ir tai, kas mums naudinga. Įsivaizdavimas kad rūtų darželis yra įdomesnis ir svarbesnis už pvz japonišką sodą kažkiek atskleidžia roblemos esmę/šaknis. Prie to prisideda pataikavimas runkeliams kaip masei, kurie garsiai rėkia, kad "stiklainiai" prieštarauja Vilniaus/Lietuvos miestų "prigimčiai (wtf?).
Svarbiausia, kad pradėjo rodyti iniciatyvą. Ne tik Kasiulis (jo darbų galerija bus Vilniuje), bet ir Blatas, Barakas, kitos geros iniciatyvos. Priešingu atveju liktume visiškais neįdomiais. Kas įdomiausia, kad dauguma tų idėjų kyla iš visuomenės, o ne iš valdžios.
Litvakų centrą galima pagirti už koncepciją (vadovaujuosi tik interviu informacija) - surinkti geriausius žinomiausių menininkų darbus ir laikytis programos, kuri sukurta ne išradinėjant dviratį (a la G/E Vilniuje, kuris turėjo be ita ko atlikti litvakų centro funkciją).
Pvz, Paryžiaus fotografas Izis Bidermenas. Manau turint jį ir viešą Sutkaus bei kitų legendinių fotografų kolekciją (MMC čia aktualiausia) mum pridėtų kreditų. Tai menininkai-banginiai tieisogine to žodžio prasme.
John, kaip ten Kinijoje? Esu skaitęs bei girdėjęs, kad fotografijų galerijos-muziejai ten tikrai populairūs (ir ne tik tarp vietinių). Berods ėjo kalba "muziejų zonas". Kinija ir apskritai Azija išsikiria - nors neturi tokio europietiško paveldo, bet puikiai sugeba sukurti gerą kultūrinį produktą.Paskutinis taisė D.P; 2012.11.21, 01:26.
Comment
Comment