Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Postmodernizmas Lietuvos architektūroje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Parašė gee Rodyti pranešimą
    Atvaizdas


    Tuo. :/
    Sveikas, tikiuosi nepyksi tavo nuotraukas panaudojau kuriant youtube vaizdelį. Čia tekstas.

    Prieš metus "Kauno diena" viešai klausė - kaip išsaugoti Kauno senamiestį, pritraukti į miestą turistų ir estetiškai praturtinti jo erdvę.

    Kauno miesto istorinės dalys yra nepataisomai žalojamos tokiais "pritrenkiančios" architektūros pavyzdžiais, kaip naujasis "Versalio" kompleksas, "Akropolio" utilitari stovėjimo aikštelė, praryjanti visą Karmelitų kvartalą ir užgriozdinanti jo panoramą, Laisvės alėjos ir Kęstučio/I. Kanto g. "stiklainiais". Teigiama, kad miestiečiai turėtų džiaugtis, jog apšiurę miesto kvartalai apskritai susilaukia investuotojų dėmesio. Tačiau kultūros paveldas yra viešasis, t.y. VISŲ turtas, o blogas yra šeimininkas, kuris savo turtu nesirūpina. Visi pusėtinai (švelniai tariant) pavykę architektūriniai sprendimai turėjo alternatyvius sprendimus, jų architektūra galėjo būti kur kas geresnė (galite įsitikinti peržiūrėję informaciją spaudoje ir internete - "Versalio" kompleksas - miestai.net/forumas/showthread.php?t=7037&page=19, "Akropolis" - Jūratė Kamičaitytė-Virbašienė, Rūta Leitanaitė. Kauno centrinės dalies Nemuno slėnyje miestovaizdžio
    architektūrinis formavimas. Urbanistika ir Architektūra. 2005, XXIX tomas, Nr. 1. (old.vgtu.lt/upload/urban_zur/kamicaityte.pdf) ir Jūratė Kamičaitytė-Virbašienė, Indrė Gražulevičiūtė-Vileniškė. Globalizacijos įtaka miestams ir jos optimizavimo
    urbanistinės galimybės Kauno centre. Urbanistika ir architektūra. 2008. (tpa.vgtu.lt/upload/urban_zur/113-124_kamicaityte-virb%20et%20al_globalizacijos_2008-32-2-5.pdf ir http://old.vgtu.lt/upload/urban_zur/kamicaityte.pdf), tiesiog visuomenė yra paversta neįgalia išsireikalauti, kad jų turtas būtų tvarkomas su atitinkama kokybe ir vertybinėmis nuostatomis. Atsiradus bet kokiems nepasitenkinimo balsams, visuomenė apšaukiama diletantais (tik architektai supranta architektūrą, visuomenė - ne), ginčytinus paveldosaugininkų sprendimus peržvelgiantys žurnalistai apšaukiami "inspiruota žiniasklaida". Tik kai architektūriniai sprendimai tampa protu nebesuvokiami, tada pasitvirtina H. K. Anderseno pasakos motyvas – matyti, kad karalius nuogas, gali ir vaikas. Tam diplomo nereikia.

    Visuomenė taip pat nedalyvauja nustatant paveldosaugos prioritetus. "Hanza" dienų proga senamiestyje kilo bėda - kaip uždangstyti sudegusią kultūros vertybę, kuriai sutvarkyti nėra pinigų. Tuo tarpu žymusis neveikiantis Kauno pilies tualetas kainavo 500000 litų! Ar tai nėra veidmainiškumas... Kas turėtų pareikalauti viešuosius (tai yra MŪSŲ) pinigus naudoti protingai be asmeninių ambicijų ir interesų? Ne MES?
    Kas rūpinasi mūsų XIX a. – smetoninių medinukų, nykstančių gaisruose, išlikimu? Prancūzas G.Vuillard‘as. Padėkokime šiam žmogui. Iš širdies. Kuris mūsų suktų galvą dėl svetimos šalies vertybių? Net dėl savos?

    Pagrindinė mūsų paveldosaugos institucijų PROBLEMA yra ta, kad saugomas yra ne senamiesčio vizualinins identitetas, o GRYNAI medžiagiškumas. Kultūros paveldo departamento (KPD) Kauno teritorinio padalinio vedėja I. Vaškelienė nemato bėdos dėl nugriauto „Versalio“ frontono. Spaudoje ji teigia „tai nebūtų autentiškas frontonas, todėl atstatyti esą nėra prasmės“ (Kauno diena 2011, kovo 16). Galime suprasti – liko senų plytų naujojoje mišrainėje, vadinasi, viskas gerai. Kalbama apie seno ir naujo kontrastą (nors naujas antstatas, šiaip jau, kur kas masyvesnis nei sena dalis), tačiau apie tai, ar pastato išvaizda VIENINGA ir HARMONINGA, nekalbama. Lietuvos Respublikos Valstybinės paminklosaugos komisijos narys, Lietuvos architektas, habilituotas humanitarinių mokslų daktaras, Kauno technologijos universiteto Architektūros ir kraštotvarkos katedros profesorius Jurgis Bučas studentams paveldosaugos sferoje apskritai draudžia vartoti žodį „atstatyti“, nes, neva, ką beatstatytum, tai nebūtų autentas, gryna istorinė medžiaga. Tačiau taip norisi, kad būtų galima ATSTATYTI mūsų sužalotų miesto istorinių dalių estetinę kokybę, ir ATSTATYTI jų galią atspindėti visuomenines vertybes. Kalbama, kad modernioji architektūra istorinėse miesto dalyse susilaukia kritikos ne todėl, kad ji prasta, o tik dėl to, kad ji kontrastinga, kas yra gerai, nes naujieji laikai turi palikti ženklą miesto veide. Tačiau, juokinga, nė viena privati vila nebuvo pastatyta „Akropolio“ stiliumi ir nė viena privati teritorija nesuformuota taip technogeniškai ir nežmogiškai kaip Karmelitų kvartalas. Privačios erdvės yra verčiamos rojumi, tuo tarpu viešosios... Neišsipildę pažadai, kad viršutinis ‚;Akropolio“ automobilių stovėjimo aikštelės aukštas bus apželdintas ir tarnaus kaip panoraminė aikštelė, o Malūniuko bokštelis bus sutvarkytas visuomeniniam naudojimui, rodo, kad naujieji architektūros objektai tenkina visų pirma privačius komercinius interesus. Tad kokį ženklą miesto veide paliksime? Randą? Ar apskritai kas nors mūsiško išliks, jeigu ateities kartoms mūsų pastatai pasirodys atgrasūs ir neverti dėmesio.
    Jeigu norite mano mintis pamatyti su iliustruojančiais pavyzdžiais, pažiūrėkite youtube vaizdelį „Ko reikia, kad neatgytų Kauno senamiestis“ youtube.com/watch?v=om98kAW1NXs. Jame yra lašas ironijos, tačiau, tikiuosi, pagrindinė idėja išsaugota.

    Comment


      #42
      Parašė regimantas Rodyti pranešimą
      Sveikas, tikiuosi nepyksi tavo nuotraukas panaudojau kuriant youtube vaizdelį. Čia tekstas...
      Peržiūrėjau, pritariu...

      Comment


        #43


        Šiek tiek sovietmečio.

        Comment


          #44
          Parašė Athens Rodyti pranešimą
          Jei pradėsime ieškoti nuo formos (arkų, retrozpektyvizmų tūriuose, stogų formose, paryškintų statramsčių kaip aliuzijų į klasikines kolonas) greičiausiai nieko nerasime. Kita vertus idėjoje glūdintis postmodernizmas, nepakankamai talentingų žmonių rankose, įgyja kičo pavidalą, kas yra daug bjauriau nei čia minėtas Le Corbusier.
          O kuo blogas Le Corbusier? Ypač turint galvoje, kada tai buvo, ir kokią įtaką turėjo architektūrai:

          Villa Savoye (1929)


          Centrosojuzas (1928-1933), beje - Maskva, kaip ne keista (vėliau ten jis tappo persona non-grata):


          Gustavo Capanemo Palace (1939-1943)


          JTO biuras (1949-1954)


          Tiesa, Le Corbusier miestų planavimo principai patrauklūs savo funkcionalumu ir estetika, bet man atgrąsūs tam tikra niveliacija, natūralumo stoka.

          Comment


            #45
            Copy-paste architektūra. Lietuviškas vertimas: pasižiūrėjau į kaimyną architektūra.



            Kauno senamiestis.





            Kauno Šv. Gertrūdos g.



            Daugiabučiai namai Vilniaus senamiestyje, Teatro g.

            Parašykit, ką manot.

            Comment


              #46
              Labai gaila, kad moderatoriai užrakino temą "Postmodernistinės vilos Kauno Žaliakalnyje".
              Žaliakalnis originaliai yra užstatytas nenusakomo amžiaus (XIX a. pab. - XX a. I pusės) medinėmis, medinėmis-apmūrytomis vilomis. Nenuostabu, kad kuriant vieningą rajono atmosferą, jų tarpe atsirado įdomios konfigūracijos šiuolaikinių gyvenamųjų pastatų.



              Tęsiant Žaliakalnio temą, štai vilos su panašia architektūrine išraiška Dzūkų g. ir Savanorių pr.

              Comment


                #47
                Aš vis nesuprantu kur tos vilos, nematau nė vienos.

                Comment


                  #48
                  Parašė Piktuolis Rodyti pranešimą
                  Aš vis nesuprantu kur tos vilos, nematau nė vienos.
                  Jeigu ką, tai čia ir nepamatysi... Aš šneku apie "įdomios konfigūracijos šiuolaikinius gyvenamuosius namus".
                  Vila - ištaigus užmiesčio gyv. namas arba vasarnamis. Smetonos laikais Žaliakalnis buvo savotiškas užmiestis, todėl logiška daugelį to laikotarpio gyvenamųjų namų (kurie, beje, yra gerokai atitraukti nuo gatvės užstatymo linijos ir turi sodelius priešakyje) tiesiai šviesiai įvardyti vilomis.

                  Lyg niekada Perkūno alėja nevaikščiojai, "TIPO"...

                  Comment


                    #49

                    Comment


                      #50
                      gee, ne moderatoriai o pati autore uzrakino tema apie "zaliakalnio vilas", nes bardakas tiesiog pradejo darytis...
                      o jusu pavyzdziai is Dzuku g., ir ypatingai is Palangos labai idomus, sitas pastatas Palangoje vis dar egzistuoja? tokia, sakyciau, "auksinio" lietuvisko modernizmo su postmodernizmo uzuominom statinys, gal zinote kelintu metu?

                      Comment


                        #51
                        Parašė gee Rodyti pranešimą
                        Copy-paste architektūra. Lietuviškas vertimas: pasižiūrėjau į kaimyną architektūra.

                        Atvaizdas


                        Kauno senamiestis.

                        Atvaizdas


                        Atvaizdas


                        Kauno Šv. Gertrūdos g.

                        Atvaizdas


                        Daugiabučiai namai Vilniaus senamiestyje, Teatro g.

                        Parašykit, ką manot.
                        Nesutinku dėl copy-paste, statiniai gal ir ne patys gražiausi, bet kad copy-paste tai nelabai tinka
                        Kairiarankių klubas - Left.lt

                        Comment


                          #52
                          Parašė Andrewass Rodyti pranešimą
                          Nesutinku dėl copy-paste, statiniai gal ir ne patys gražiausi, bet kad copy-paste tai nelabai tinka
                          Jie tik atsitiktinai labai panašūs į kitoje gatvės pusėje stovinčius kaimynus.

                          Comment


                            #53

                            Daugiabučių gyvenamųjų namų kompleksas. Arch. J. Sprindienė. Šv. Gertrūdos g., Kaunas.
                            1977 – 1978 m.
                            Dailesnis daugiabučių namų variantas, negu daugelis "tipūškių". Tokių namų galėtų atsirasti ir neutralioje (ne istorinėje) aplinkoje.

                            Comment


                              #54

                              Comment


                                #55
                                Parašė Mintiesuolis Rodyti pranešimą
                                gee, ne moderatoriai o pati autore uzrakino tema apie "zaliakalnio vilas", nes bardakas tiesiog pradejo darytis...
                                o jusu pavyzdziai is Dzuku g., ir ypatingai is Palangos labai idomus, sitas pastatas Palangoje vis dar egzistuoja? tokia, sakyciau, "auksinio" lietuvisko modernizmo su postmodernizmo uzuominom statinys, gal zinote kelintu metu?
                                Kiek pamenu, tai kavinė Palangoje, S. Daukanto g. Projektuotojai - R. ir A. Šilinskai. Deja, neišlikusi.

                                Comment


                                  #56
                                  Nors galima pastebėti, kad maždaug nuo 2000 m. postmoderni mintis Lietuvos architektūroje aiškiai silpsta, vis labiau grįžtama prie racionalios, minimalizmo principais kuriamos architektūros, LNK pastatas vis dar atstovauja komunikacija su visuomene grįstai architektūros epochai. Tiesa, derėtų atkreipti dėmesį, kad itin savotiškas lietuviškasis postmodernizmas dažniausiai buvo paremtas istorinių architektūros detalių pastišu ar apropriacija. Tačiau LNK administracinis korpusas atstovauja Lietuvoje retai postmodernizmo stilistikai, kai komunikuojama pasitelkiant spalvą ir tiesiogiai su pastato turiniu susijusią formą. Priestato raudona spalva yra kur kas ryškesnė ir intensyvesnė nei viso kvartalo koloritas, todėl statinys sukelia nelyginant C. Pelli Pacific Design Center Los Andžele spalvinės komunikacijos efektą. Antra vertus, pastato tūrinėje erdvinėje kompozicijoje pastebimos aliuzijos į televizoriaus ekraną – o tai jau tiesioginės komunikacijos aspektas, interpretuojantis TV kompanijos veiklos pobūdį.
                                  Skaitmeninis Lietuvos architektūros istorijos ir paveldo archyvas - autc.lt

                                  Comment

                                  Working...
                                  X