Postmodernizmas Lietuvoje iš esmės vertinamas prieštaringai. Net profesionalių architektų rate tenka išgirsti, kad tai - istorinių imitacijų, originalių architektūrinių idėjų neturintis stilius, kurio reikėjo sovietmečiu 7-8-9 dešimtmečiuose, kad būtų galima pakeisti unifikuotų "chruščiovkių" architektūrinę raišką miestų centruose.
Wolfgang Welsch savo knygoje "Mūsų postmodernioji modernybė" teigia, kad postmodernioji architektūra, atvirkščiai, priima bet kokia originlią formą kaip raiškos objektą, t.y. postmodernizmas iš esmės yra RADIKALUS DAUGYBINGUMAS, kaip prieštara architektūrinės raiškos unifikavimui ir technizacijai. Be to įvardija šį stilų kaip besitęsiantį ir DABAR.
Tačiau Lietuvos architektūros plotmėje pats žodis "postmodernu" turi neigiamą atspalvį. Taip nutiko, mano galva, dėl patologiškai taikomų paveldosaugos įstatymų, ir kai kurių paveldosaugos personų mesionistinės pozicijos, kuri teigia, kad stiklo kubas istorinėje aplinkoje VISADA yra tinkamesnė architektūrinė raiška istorinėje aplinkoje nei originalus projektas. Žodžiu, tokiu atveju mažiau galvą reikia sukti.
Problema iš tiesų ta, kad Lietuvoje postmodernizmas lieka neapibrėžtas. Nėra įvardinti šiam stiliui priskirtini pastatai ir kūrėjai, jų raiškos kryptis ir arealas.
Manau ši tema iš tiesų aktuali. Būtų įdomu pasidalinti informacija ir padiskutuoti.
Wolfgang Welsch savo knygoje "Mūsų postmodernioji modernybė" teigia, kad postmodernioji architektūra, atvirkščiai, priima bet kokia originlią formą kaip raiškos objektą, t.y. postmodernizmas iš esmės yra RADIKALUS DAUGYBINGUMAS, kaip prieštara architektūrinės raiškos unifikavimui ir technizacijai. Be to įvardija šį stilų kaip besitęsiantį ir DABAR.
Tačiau Lietuvos architektūros plotmėje pats žodis "postmodernu" turi neigiamą atspalvį. Taip nutiko, mano galva, dėl patologiškai taikomų paveldosaugos įstatymų, ir kai kurių paveldosaugos personų mesionistinės pozicijos, kuri teigia, kad stiklo kubas istorinėje aplinkoje VISADA yra tinkamesnė architektūrinė raiška istorinėje aplinkoje nei originalus projektas. Žodžiu, tokiu atveju mažiau galvą reikia sukti.
Problema iš tiesų ta, kad Lietuvoje postmodernizmas lieka neapibrėžtas. Nėra įvardinti šiam stiliui priskirtini pastatai ir kūrėjai, jų raiškos kryptis ir arealas.
Manau ši tema iš tiesų aktuali. Būtų įdomu pasidalinti informacija ir padiskutuoti.
Comment