Šiandien teko važinėtis gražiomis Šiaurės Lietuvos - Žiemgalos vietovėmis ir apžiūrėti Joniškio-Žeimelio-Joniškėlio geležinkelio ruožą. Jis panaudojus darbams savo kariuomenę, belaisvius bei vietos žmones buvo nutiestas 1916-1917 m., nurinktas kaip neekonomiškas 1960 m. Bėgių plotis - 600 mm.
Pokario metais šiame ruože tai buvo vienintelė susisiekimo priemonė iki pat 1960 m. - autobusai pradėjo važinėti tik 1959 m. kai buvo nutiestas naujas kelias.
(...)
Iki 1960 m. kursuodavo keleivinis traukinys, kuris vidurnaktį (1:00 val.) išvažiuodavo į Žeimelį ir ryte atgal važiuodavo į Joniškį. Joniškio depe buvo naudojami 2 garvežiai, trečiasis - atsarginis. Buvo 4-5 keleiviniai vagonai, o vagone - 20 sėdimų vietų.
Jo greitis buvo apie 19-20 km/h, garvežys - 120 arklo jėgų, svėrė 12 t, temdavo 1200 t, kurenamas anglimi. Maršrutui Joniškis-Žeimelis į priekį ir atgal (60 km) reikėjo 2 t anglių.
Dažniausias transportuodamas krovinys - runkeliai. Joniškyje buvo perkraunama į plačiojo geležinkelio traukinius. Važiuodavo iki 6 kartų per dieną.
Žeimelio-Vaškų-Joniškėlio-(Panevėžio) ruožas pastatytas 1939 m., nurinktas kaip neekonomiškas berods 1980-1985 m. Bėgių plotis - 750 mm.
Žeimelio geležinkelio stotis. Pradžioje 1916-1917 m. ji buvo medinė. Apie 1930 m. senoji medinė stotis pagal paskirtį nebebuvo naudojama, todėl stotis laikinai buvo įsikūrusi viename iš vagonų. Buvo ruošiamasi statyti mūrinę, tačiau pabaigta tik 1939 m. ji ir šliko iki mūsų dienų.
Pokario metais šiame ruože tai buvo vienintelė susisiekimo priemonė iki pat 1960 m. - autobusai pradėjo važinėti tik 1959 m. kai buvo nutiestas naujas kelias.
(...)
Iki 1960 m. kursuodavo keleivinis traukinys, kuris vidurnaktį (1:00 val.) išvažiuodavo į Žeimelį ir ryte atgal važiuodavo į Joniškį. Joniškio depe buvo naudojami 2 garvežiai, trečiasis - atsarginis. Buvo 4-5 keleiviniai vagonai, o vagone - 20 sėdimų vietų.
Jo greitis buvo apie 19-20 km/h, garvežys - 120 arklo jėgų, svėrė 12 t, temdavo 1200 t, kurenamas anglimi. Maršrutui Joniškis-Žeimelis į priekį ir atgal (60 km) reikėjo 2 t anglių.
Dažniausias transportuodamas krovinys - runkeliai. Joniškyje buvo perkraunama į plačiojo geležinkelio traukinius. Važiuodavo iki 6 kartų per dieną.
Žeimelio-Vaškų-Joniškėlio-(Panevėžio) ruožas pastatytas 1939 m., nurinktas kaip neekonomiškas berods 1980-1985 m. Bėgių plotis - 750 mm.
Žeimelio geležinkelio stotis. Pradžioje 1916-1917 m. ji buvo medinė. Apie 1930 m. senoji medinė stotis pagal paskirtį nebebuvo naudojama, todėl stotis laikinai buvo įsikūrusi viename iš vagonų. Buvo ruošiamasi statyti mūrinę, tačiau pabaigta tik 1939 m. ji ir šliko iki mūsų dienų.
Comment