Įmesiu ir aš savo tris eurocentus (nors ir neprašytas) į khmmm "bendrą rotušės reikalą", o tai vis kai tik ima kas minėti analogus, tai vis Lenkija... lenkija... lenkija... O va geriau pažiūrėkit kaip vokiečiai sprendžia sunaikintų rotušių memorializacijos klausimus ekonomiškom priemonėm (apie kitokias, kaip matau, Merkinėj ir tolimiausioj ateityj nesvajok):
štai senoji Drezdeno rotušė:
o va naujas pavilijono projektas greta senosios vietos, atkartojantis rotušės žibintą masteliu 1x1
Vokietijoje rotuses turi kiekvienas miestelis (jei nesugriautos per karus), Lietuvoje islike 3 (Vilniuje, Kaune ir Kedainiuose).
Iš esmės Merkinės rotušę lyginti su Drezdeno yra neįmanoma. Šis pastatas nebuvo neapsakomo tūrio su šedevro verta puošyba. Atstatymas nekainuotų neįsivaizduojamus pinigus, čia tik valios dalykas. Brangūs akcentai būtų stogas, laikrodis, langai švino rėmuose ir krosnys apie kurias taip pat yra duomenų.
"Grįžtant nuo namo (Vazos mirties vieta) šalia yra rotušės pastatas, mano akimis tikriausiai yra XVII a. arba net siekiantis XVI a. Baltas bokštelis, kuriame dar šiandien yra laikrodis." Toliau jis kalba apie tai, kad pats laikrodis nebeturi kam rodyti ir kad būtų kas jį suprastų, nes vien tik aplinkui elegetos. Jo akimis rotušė tarsi primena tai, kad čia kažkada buvo visai kitoks gyvenimas. Labiausiai dominantis dalykas, kad jis nurodo, jog nupiešė ne tik Vazos namą (tas piešinys yra publikuotas), tačiau ir rotušę, be to jis gailėjosi kad nenupiešė bažnyčios vidaus (o gailėtis buvo dėl ko, nes jis pats aprašė, kad virš altoriaus buvo stiuko vytis, kurio dabar nebėra).
"Grįžtant nuo namo (Vazos mirties vieta) šalia yra rotušės pastatas, mano akimis tikriausiai yra XVII a. arba net siekiantis XVI a. Baltas bokštelis, kuriame dar šiandien yra laikrodis." Toliau jis kalba apie tai, kad pats laikrodis nebeturi kam rodyti ir kad būtų kas jį suprastų, nes vien tik aplinkui elegetos. Jo akimis rotušė tarsi primena tai, kad čia kažkada buvo visai kitoks gyvenimas. Labiausiai dominantis dalykas, kad jis nurodo, jog nupiešė ne tik Vazos namą (tas piešinys yra publikuotas), tačiau ir rotušę, be to jis gailėjosi kad nenupiešė bažnyčios vidaus (o gailėtis buvo dėl ko, nes jis pats aprašė, kad virš altoriaus buvo stiuko vytis, kurio dabar nebėra).
Čia įdomu. Gal tas piešinys kur nors Lenkijos archyvuose guli kad jį surastų. Įsivaizduoju kiek dar juose yra įdomios neatrastos medžiagos apie Lietuvą.
Vokietijoje rotuses turi kiekvienas miestelis (jei nesugriautos per karus), Lietuvoje islike 3 (Vilniuje, Kaune ir Kedainiuose).
Dar pamiršai Šiaulių (XIX a. prad., ampyro stiliaus, 2 aukštų). Pastatas rekonstruotas po 1945 m. ir 1990 m., tačiau KAA išliko pastato projektas pagal kurį būtų galima rekonstruoti.
Dar pamiršai Šiaulių (XIX a. prad., ampyro stiliaus, 2 aukštų). Pastatas rekonstruotas po 1945 m. ir 1990 m., tačiau KAA išliko pastato projektas pagal kurį būtų galima rekonstruoti.
Dar šiek tiek. Józefas Ignacas Kraszewskis XIX a. vid. vykdamas senuoju keliu palei Nemuną iš Druskininkų, kažkur iš Česukų kaimo vietos, miestelį aprašė taip: "Dešiniau Nemuno raudonuoja puikūs Jėzuitų vienuolyno mūrai, balta parapinė bažnyčia ir žalias kalnas, vadinamas karalienės Bonos vardu. Toliau juodi nameliai, geltonuoja smėlis ir priešais mus susijungia dvi upės. (Matyti) aukštas, lieknas rotušės bokštelis iškilęs virš visko."
Jog matyti rotušės bokštas nuo Česukų kaimo taip pat rašo ir Teodoras Triplinas. Dabar nuo čia pamatyti cerkvės viršūnę beveik neįmanoma.
Merkinės miestelis turi savo antrininką buvusiose jotvingių žemėse (dabar Lenkija). Merkinės viena nuo kitos nutolusios 90 km. Lenkiškoji įsikūrusi prie giliausio Pabaltyje Ančios (lenk. Hancza) ežero.
Skirtingai nuo mūsų Merkinės lenkiškoji dar išlaiko savo „laivyną“
Atleiskite už nukrypimą nuo temos.
Mano rankoje XVII a. Merkines rotušės koklio fragmentas. Įdomiausia tai, kad jo žalia glazūra atitinka to meto rašytinius šaltinius, plius iš kitų radinių net gi įmanoma atkurti buvusią krosnies formą.
Comment