Atvirai kalbant, tai aš truputį džiaugiuosi dėl šitų nuošliaužų. Tik dėl to, kad galbūt pagaliau bus rimtai investuota į kalno sutvirtinimą. Pastarasis neįmanomas be tunelių sutvarkymo/užvertimo, monitoringo ir šiaip šlaitų sutvirtinimo. O tai veda prie didesnių galimybių atstatyti pačią pilį.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus aukštutinės pilies atstatymas
Collapse
X
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąAtvirai kalbant, tai aš truputį džiaugiuosi dėl šitų nuošliaužų. Tik dėl to, kad galbūt pagaliau bus rimtai investuota į kalno sutvirtinimą. Pastarasis neįmanomas be tunelių sutvarkymo/užvertimo, monitoringo ir šiaip šlaitų sutvirtinimo. O tai veda prie didesnių galimybių atstatyti pačią pilį.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąAtvirai kalbant, tai aš truputį džiaugiuosi dėl šitų nuošliaužų. Tik dėl to, kad galbūt pagaliau bus rimtai investuota į kalno sutvirtinimą. Pastarasis neįmanomas be tunelių sutvarkymo/užvertimo, monitoringo ir šiaip šlaitų sutvirtinimo. O tai veda prie didesnių galimybių atstatyti pačią pilį.
Kalbėdamas apie kalno erozijos priežasčių nustatymą, V. Drumsta praskleidžia dar vieną Gedimino kalno saugomą paslaptį – tai požeminiai tuneliai. VĮ „Lietuvos paminklai“ vadovo rankose – detali jų schema ir nuotraukos: paslaptingai vingiuojantys požeminiai koridoriai, išplatėjantys į patalpas, plytų arba medžio sienojų sienos, vietom medinėmis atramomis paremtos lubos. Kai kur matyti net medinių baldų... Pasak direktoriaus, tunelius Antrojo pasaulinio karo metais iškasė karo belaisviai, šių tunelių būklė neištirta. Karo metais tokių tunelių buvo iškasta ne vienas, ir daugiau apie juos niekas nežinojo. „Ieškant kalno įgriuvų ir nuošliaužų priežasčių, buvo iškelta ir hipotezių, kad jas lėmė būtent šių paslaptingų požemio statinių prasta būklė ar jų konstrukcijų griūtis, – pastebi V. Drumsta. – Buvo nustatytos tunelių koordinatės ir vietos kalno atžvilgiu. Detaliam jų vaizdui susidaryti buvo naudinga gauta jų schema ir Ypatingajame archyve išlikęs 1948 m. tuose tuneliuose kilusio gaisro aprašas. Tuneliai yra apie 20 m gylyje. Pietiniame kalno šlaite buvo įėjimo anga, o viršutinėje kalno aikštelėje – ventiliacijos šachta. Pokario metais požeminiai tuneliai iš dalies buvo užversti, veikiausiai, kad nekeltų pavojaus aplinkiniams. Vėliau buvo užkastas ir jų įėjimas bei šachta. Taigi techniniu požiūriu dabar tuneliai problemų kalnui nekelia, o detalesni jų tyrimai – tai jau ateities darbai, kuriems reikia didelių investicijų.“ Dar viena probleminė kalno vieta – šaltinėlis rytiniame Pilies kalno šlaite. Tai viršutinėje kalno aikštelėje tarp gynybinės sienos mūrų buvusio šulinio vandens gysla, atsivėrusi šliaužiant kalno šlaitui. Jo vanduo, kadaise buvęs gyvybiškai svarbus Pilies kalno gynėjams, dabar galbūt kažkaip prisideda prie rytinio šlaito erozijos. Į šį klausimą specialistai, įžvelgiantys deformacijų, grunto nusėdimo ir pasislinkimo požymių, kol kas neturi aiškaus atsakymo.
Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/mokslas/mokslas/....d?id=66559044
Comment
-
Parašė Xedos Rodyti pranešimąPilies atstatymas - beveik visiška utopija.
Parašė Lettered Rodyti pranešimąNelabai dar tie paslaptingieji tuneliai ištirti ir atrodo gana brangiai kainuotų viskas:
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąUtopija? Kodėl? Vienintelis dalykas, kuris realiai trukdo pilies atstatymui - tai kalno stabilumas. Visa kita nėra sudėtinga: lėšų tikrai rastume, architektūrą galėtume nustatyti tinkamą. Valdovų rūmus pastatėm, o tai buvo kur kas sudėtingesnis dalykas (gal neskaitant kalno sutvirtinimo reikalingumą, bet tas būtina bet kokiu atveju).
Visa kita taip pat kelia daug problemų. Laivos lėšos niekur nesimėto. Be to, ką reiškia "architektūrą galėtume nustatyti tinkamą" ? Nėra pakankamai detalios ikonografinės medžiagos apie tai kaip iš tikrųjų atrodė pilis. Apie tai eilę kartų diskutuota, neverta pradėti iš naujo.
Diskutuoti apie pilies atstatymą iš esmės yra beprasmiška, kol nebus bent užuominos, kad apie pilies atstatymą yra realiai svarstoma. Tik pilstymas iš tuščio į kiaurą.Paskutinis taisė Xedos; 2016.02.16, 16:00.
Comment
-
Parašė Xedos Rodyti pranešimą
Be to, ką reiškia "architektūrą galėtume nustatyti tinkamą" ? Nėra pakankamai detalios ikonografinės medžiagos apie tai kaip iš tikrųjų atrodė pilis.
Comment
-
Parašė DeSadas Rodyti pranešimąna informacijos yra daugiau negu atstatant valdovu rumus. Rumai gotikiniai viskas daug paprasciau.
Comment
-
Parašė DeSadas Rodyti pranešimąna informacijos yra daugiau negu atstatant valdovu rumus. Rumai gotikiniai viskas daug paprasciau.
Comment
-
Ar negali būti, kad kalno šlaitų stabilumui daro įtaką funikulierius keliantis vibraciją (kaip tik ten ir atsirado nuošliauža), tai pat nekokybiškai pašalinti medžiai, šaknys juk nebuvo išrautos, jos pūdamos sudaro tuštumas ar kitaip kenkia šlaitams. O dabar visą kaltę meta ant požemių, jie seniausiai yra užvirtę per tiek metų.
Comment
-
Parašė evvt Rodyti pranešimąLRT apklausa 80% UŽ !!!! - už atstatymą.
Comment
-
Parašė evvt Rodyti pranešimąLRT apklausa 80% UŽ !!!! - už atstatymą.
Comment
-
Parašė laimutis Rodyti pranešimąAr negali būti, kad kalno šlaitų stabilumui daro įtaką funikulierius keliantis vibraciją (kaip tik ten ir atsirado nuošliauža), tai pat nekokybiškai pašalinti medžiai, šaknys juk nebuvo išrautos, jos pūdamos sudaro tuštumas ar kitaip kenkia šlaitams. O dabar visą kaltę meta ant požemių, jie seniausiai yra užvirtę per tiek metų.
Comment
-
Bėjė kas dėl kalno šlaitų tvirtinimo, ar neužtektų užpiltį nemažą sluoksnį žemių, taip padidinant kalno apimtis,ir galbūt sumažinant jo "statumą". Kalno "tvirtinimas" velėnos gabalų klojimu kažkaip juokingai gan atrodė iš pat pradžių. Kai tvarkė Vilnius-Kaunas kelio dalį ties Grigiškėmis ir tvarkė šlaitus prie kelio, tai teko matyt, kaip kloją kažkokią dangą ant šlaitų(kažkas panašaus į bitumą), o po to apželdiną, kažin nebūtų įmanoma ir šiuo atvėju kažką panašaus padaryti?
Comment
-
Parašė Xedos Rodyti pranešimąLaimei ne tie 80 % spręs ar pilį atstatyti ar ne.
Comment
-
Parašė laimutis Rodyti pranešimąŠaunu, bet pirma tegul stabilizuoja kalno šlaitus, kad nebeslinktų, tegu pagrindžia specialistai ar atstatyti mūrai nesukels dar didesnių padarinių ir t.t.
Comment
-
Parašė Xedos Rodyti pranešimąTa "vienintelė reali problema" yra labai didelė problema, kuri kelia pavojų ir dabar stovintiems pilies rūmams ir bokštui.
Visa kita taip pat kelia daug problemų. Laivos lėšos niekur nesimėto. Be to, ką reiškia "architektūrą galėtume nustatyti tinkamą" ? Nėra pakankamai detalios ikonografinės medžiagos apie tai kaip iš tikrųjų atrodė pilis. Apie tai eilę kartų diskutuota, neverta pradėti iš naujo.
Diskutuoti apie pilies atstatymą iš esmės yra beprasmiška, kol nebus bent užuominos, kad apie pilies atstatymą yra realiai svarstoma. Tik pilstymas iš tuščio į kiaurą.
Nesvarbu, kad Valdovų rūmams medžiagos buvo daugiau, ten interpretacijų buvo irgi nemažai. Tačiau tai kaip buvo, taip ir liko aktualu tik ekspertams arba giliai besidomintiems. Tačiau pagrindinės idėjos tai nekeičia absoliučiai niekaip. Net faktas, kad rūmai kabo ore (virš senų griuvėsių) niekam nekelia jokio pasipiktinimo.
Parašė laimutis Rodyti pranešimąKą jūs šnekat, Valdovų rūmų fasadų piešiniai bent yra išlikę kaip jie atrodė XVII a. iki nugriaunant. O, ką turime apie Aukštutinės pilies rūmus, bokštus, įvažiavimo vartų pastatą, gynybinių sienų parapetus. Dabar svarbiau galvoti ir pagaliau gelbėti griūvančius šlaitus ir visą kalną.
Comment
Comment