Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
VEKS-2009. Skulptūros paupyje
Collapse
X
-
Ką mums kalba skulptūros?
Rūta Mikšionienė "Lietuvos rytas"
Jei šiandien paprasto vilniečio paklaustum, kam reikalinga skulptūra mieste, atsakymas būtų labai nuspėjamas – pinigams gauti, išplauti, panaudoti.
Galima pamanyti, kad dėl tokių minčių kalta krizė. Tik kodėl tuomet daugiau nei 800 tūkst. Lt kainuosiantis „Vienybės medis“ Vingio parke šiuo požiūriu mažiau linksniuojamas nei Neries pakrantėje pastatytos ar tebestatomos skulptūros?
Juk ten net trims skulptūroms iš piliečių kišenės (valstybės biudžeto) skirta beveik 300 tūkst. Lt, o čia vienai – tiek pat ar daugiau. Kur dar įvairių verslo žmonių aukos sunkmečio metu?
Nejaugi nukopijuoti iš paveiksliuko tradicinės verpstės formą nors kiek sunkiau nei sugalvoti konstrukciją iš dujų vamzdžio?
Verpstės autoriaus T.Gutausko honoraras, regis, bent dešimt kartų (jei ne daugiau) turėtų viršyti krantinės „Arkos“ sumanytojo V.Urbanavičiaus atlygį.
Gal todėl, kad pastarasis nepaliko prie „Arkos“ paaiškinamojo rašto? Nors vienas komentatorius internete siūlė ir jam, ir kitos skulptūros autoriui R.Antiniui įdarbinti menotyrininkes. „Pastatyti prie tų vamzdžių būdeles su garsiakalbiais ir tegu monotoniškai aiškina gilią meninę jų vertę“, – rašė jis.
„Vienybės medžio“ kūrėjas iš anksto atsižvelgė į publikos poreikį iš pradžių perskaityti idėją, o tik paskui apžiūrinėti kūrinį, kuris tą idėją išreiškia.
....
Comment
-
"Krantinės arka" - pigus plagiatas?
http://images.google.lt/imgres?imgur...3D700%26um%3D1
straipsnis pilnas sarkazmo.RADVILIŠKIO AMBASADORIUS :D
Comment
-
Seniai taip nesijuokiau
Ačiū, Donciau už tokio perliuko atradimą.
Reikėtų autoriaus sutikimo patalpinti visą straipsnelį į "Linksmąją" skiltį
Parašė doncius Rodyti pranešimą"Krantinės arka" - pigus plagiatas?
Parašė Auksinė varpaRadviliškietiškasis šedevras padengtas blizgia, didingai atrodančia, dėmesį prikaustančia medžiaga, tuo tarpu Europos kultūros sostinės atstovai suprasdami savojo plagiato menkavertiškumą paliko jį aprūdijusį. Provincijoje esanti skulptūra tęsiasi net kelis kilometrus - tam, kad ją stebintis žmogus spėtų suvokti tikrąją kūrinio prasmę ir didybę. Gi Vilniuje esantis vamzdis išnyra iš po žemių ir čia pat gėdingai prasmenga į krantinės betoną taip ir nesukeldamas žiūrovui jokio dvasino pasitenkinimo. Radviliškietiškoji skulptūra tiesi, bet tuo pačiu yra ir staigių pakilimų. Lygios vietos simbolizuoja lygų, bekalnį kraštovaizdį, žmones maitinančią aplinkinių vietovių žemę. Gi staigūs pakilimai simbolis to, kad Radviliškio žmogui nebaisu niekas - jei reikės, jis supils kalnus, jei reikės, jis įveiks bet kokias gamtos kliūtis.
Comment
-
Parašė daktaras Rodyti pranešimąžiūriu chebrai vis dar nesušyla, kad tie šimtai tūkstančių čia taip siutina ir "domina" žmones, teisina pinigų vagystes kaip įmanydami :/ suprasčiau - 10000, bet kai pasako 100000, 2-300000, baisu
O kad būtų paprasčiau suprasti, kad meno kūrinio vertė nėra lygu medžiagų vertei, siūlau pasidomėti kiek kainuoja tarkim Jackson Pollock abstraktusis ekspresionizmas...
Arba Andy Warhol popartas...
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąSeniai taip nesijuokiau
Ačiū, Donciau už tokio perliuko atradimą.
Reikėtų autoriaus sutikimo patalpinti visą straipsnelį į "Linksmąją" skiltį
http://auksinevarpa.blogas.lt/479062/
Tai talpinkit, talpinkit, visada maloniai prašom. Negaila. Pačiam man kažkaip nejauku savo rašliavom girtis Tik jei nesunku, nuorodą ir šaltinį numeskit. Gal sulauksiu kokio vieno kito susidomėjusio lankytojo...http://auksinevarpa.lt/ - mokėk pasijuokti iš savo gyvenimo, nes kitaip jis visąlaik juoksis iš tavęs
Comment
-
Parašė varpininkas Rodyti pranešimąTai talpinkit, talpinkit, visada maloniai prašom. Negaila. Pačiam man kažkaip nejauku savo rašliavom girtis Tik jei nesunku, nuorodą ir šaltinį numeskit. Gal sulauksiu kokio vieno kito susidomėjusio lankytojo...RADVILIŠKIO AMBASADORIUS :D
Comment
-
Parašė doncius Rodyti pranešimąMan kaip Radviliškiečiui tavo straipsnis tikrai pagloste širdį. Smagu buvo skaityti... Ir sveikinam prisijungus, dar vienas kūribingas žmogu šiame forume nepamaišyshttp://auksinevarpa.lt/ - mokėk pasijuokti iš savo gyvenimo, nes kitaip jis visąlaik juoksis iš tavęs
Comment
-
Parašė varpininkas Rodyti pranešimąTai talpinkit, talpinkit, visada maloniai prašom. Negaila. (...) Tik jei nesunku, nuorodą ir šaltinį numeskit. Gal sulauksiu kokio vieno kito susidomėjusio lankytojo...
Comment
-
Ei, radviliškiečiai ir vilniečiai. Nustokit matuotis vamzdžiais. Šitie vamzdžiai viens prie kito nelimpa. Monumentalizmo srityje nederėtų maišyti proletarinės patetikos ir dzenbudistinės estetikos. Kaip sakė nūdienos šviesuolis „muses atskirkim nuo kotletų“. Radviliškiečių “paminklas“ – tai odė darbui ir liaudžiai. Kūrėjas ir adresatas čia vieningi, menas cirkuliuoja vieningam kolektyviniam organizme - proletariate. Jų „skulptūra“ „darbo liaudies“ „darbo liaudžiai“. Vilniaus skulptūra nieko nešlovina, ji – redaguoja, naujai redaguoja dzenbudizmą. Garsųjį šios krypties kojną galima būtų taip pataisyti – „stebėki vagą tekančią pro šal, ant upės kranto, po rudu vamzdžiu“. Priešais teka Neris, šiapus ir anapus jos teka gyvenimas. Kažkas žavisi, kažką ištinka apopleksija nuo tokio meno, kažkas ardosi estetiniais klausimais, kažkas gretimoj kratinėj estetiniu klausimu graibosi ir laižosi, o prieš tave – lakūs vandenai, o virš tavęs – kasnakt žvaigždėtas dangus ir moralinis imperatyvas krūtinėje, dieną vaiskus pasaulio skliautas, vakare sutemų gaiva ir kiekvieną akimirką virš tavęs va šitas išlinkęs tarsi vaivorykštė rudas menas. Nirvana. Akistata su savimi.blaivumas išlaisvina
Comment
-
Pro „Puskalnio“ vamzdžius bus galima žvalgytis į dangų
Mindaugas Jackevičius, DELFI
Vilniuje, Neries pakrantėje šalia Seimo, baigiama montuoti architekto Roberto Antinio skulptūra „Puskalnis“. Pro žeme apipiltus ir žole apželdintus vamzdžius bus galima žvalgytis į dangų.
Jau kurį laiką pakrantėje buvo matyti kyšantys vamzdžiai, penktadienį ekskavatorius juos užpilinėjo žemėmis ir formavo kalvą. „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ (VEKS) vizualiųjų menų projektų vadovė Laima Kreivytė DELFI sakė, kad pagal R. Antinio sumanymą vamzdžių matytis neturi - jie turi būti užpilti žemėmis, apsodinti žole.
Pasak L. Kreivytės, žiūrint nuo Seimo pusės objektas atrodys kaip žolės puskalnis. Einant nuo upės pusės bus galima matyti, kaip pro vamzdžius skirtingu metu švysteli dangus. „Yra toks sumanymas, kad skulptūra atrodytų kaip žolės kalnas, iš apačios būtų kaip pakibusi banga“, - kalbėjo L. Kreivytė.
Tai – žemės meno pavyzdys. L. Kreivytė aiškino, kad skulptūra bus baigta, kai išsikals pasėta žolė. Numatyta, kad „Puskalnis“ stovės visus 2009-uosius, kol Vilnius bus Europos kultūros sostine. Dėl tolesnio skulptūros likimo spręs sostinės savivaldybė – gali būti, kad „Puskalnis“ sostinėje pasiliks ilgiau. Skulptūra kuriama programai „Vilnius - Europos kultūros sostinė 2009“, ją finansuoja Kultūros ministerija.
R.Antinis - paminklo Romui Kalantai Kaune autorius. L.Kreivytė sako, kad paminklas R. Kalantai - vienas geriausių šiuolaikinės skulptūros pavyzdžių Lietuvoje. Už tai skulptorius gavo Nacionalinę premiją.
Comment
-
VEKS molekulė įgavo tikrąjį veidą
Dovilė Jablonskaitė
Vilniaus, kaip kultūros sostinės, simbolis atšilus orams įgavo tokią formą, kokią turi mažieji skulptūros broliai, pasklidę po visą miestą dar praėjusiais metais. Prieš Šv. Velykas skulptūra prie Baltojo tilto, kurią viešoji įstaiga „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ vadina tiesiog miesto puošmena, pažaliavo.
71 tūkst. litų atsieinanti molekulė, Vilniaus, kaip kultūros sostinės, simbolis atšilus orams įgavo tokią formą, kokią turi mažieji skulptūros broliai, pasklidę po visą miestą dar praėjusiais metais.
Molekulė išdygo prie Baltojo tilto nuo Centrinės universalinės parduotuvės pusės. Už skulptūros pastatymą ir priežiūrą atsakinga viešųjų pirkimų konkursą 2007 metais laimėjusi viešoji įstaiga „Vizualiųjų komunikacijų studija“. Vienas iš projekto konsultantų - skulptorius Kęstutis Musteikis.
14 m ilgio 9 m aukščio molekulė sveria penkias tonas. Molekulės metalinės konstrukcijos pagamintos iš konstrukcinio plieno. Molekulės pamatui naudoti betonas ir armatūrinis tinkas. Rutuliams – specialiai apdorotas aukšto tankio puto plastas ir trys sluoksniai statybinio tinklelio molekulės rutuliams – atomams – sutvirtinti.
Molekulės prie Baltojo tilto vertė siekia 71 600 litų. Į sumą esą įskaičiuotos visos medžiagos ir gamybos, montavimo, apdailos darbai. Įtrauktas ir aplinkos sutvarkymas bei molekulės antžeminis apšvietimas – prožektoriai, elektros kabelio pratęsimas.
Pagal pirminį sumanymą betoninė molekulė mieste statoma 2009-iems metams, kaip Vilnius nešios Europos kultūros sostinės karūną. Tolesnis molekulės likimas – miesto valdžios rankose. Tačiau kultūros sostinėse įprasta prisiminimui palikti praūžusios šventės simbolius.
Vilniaus vadovai kitąmet turės nulemti ir kitų trijų Neries krantinėje šiemet iškilusių skulptūrų ateitį. Nevienareikšmiai vertinamas Mindaugo Navako „Dviaukštis“, Roberto Antinio „Puskalnis“ ir Vlado Urbanavičiaus „Krantinės arka“ mokesčių mokėtojams atsiėjo 300 tūkst. litų.
Comment
-
Parašė Neju Rodyti pranešimąPro „Puskalnio“ vamzdžius bus galima žvalgytis į dangų
Vilniuje, Neries pakrantėje šalia Seimo, baigiama montuoti architekto Roberto Antinio skulptūra „Puskalnis“. Pro žeme apipiltus ir žole apželdintus vamzdžius bus galima žvalgytis į dangų.
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąGal kas nors spėjo nufotografuoti tą kūrinį su styrančiais vamzdžiais statybos metu?
Su efektais
http://www.flickr.com/photos/3029150...69256/sizes/o/
Comment
-
Rūta MIKŠIONIENĖ
Lietuvos rytas
2009-05-02
Menininkams rūpėjo ne grožis, o tiesa
SKANDALAS. Aistros užvirė ne tiek dėl Neries krantinėje pastatytų skulptūrų, kiek dėl joms skirtų pinigų
„Ši vieta yra beveik pačiame Vilniaus centre, bet ji tokia apleista, jog net neabejojau, kad joje pastatytą skulptūrą nedaug kas pastebės. Nustebau, kai kilo tokia audringa reakcija“, – apie nepasitenkinimą „Krantinės arka“ kalbėjo Vladas Urbanavičius.
Praėjusį ketvirtadienį besidomintys naujomis skulptūromis, pastatytomis Neries pakrantėje, galėjo pabendrauti su kūrinių autoriais ir kartu su jais apžiūrėti darbus. Baigus montuoti Roberto Antinio „Puskalnį“ „Vilniaus – Europos kultūros sostinės“ viešųjų erdvių humanizavimo projektas buvo pristatytas visuomenei.
Ar gražus surūdijęs vamzdis?
Vienas dažniausiai pateikiamų klausimų – ar „vamzdis“ („Krantinės arka“) yra gražus ir ar galima iš paprasčiausių dujų vamzdžių sumontuotą konstrukciją vadinti meno kūriniu? Skulptūros „Dviaukštis“ autorius Mindaugas Navakas pažymėjo, kad taikomasis menas kalba apie grožį, o tikras menas – apie tiesą.
„Viešpaties Jėzaus paveikslas ant kryžiaus nėra gražus, – sakė skulptorius. – Jis teisingas“.
58 metų V.Urbanavičius prisiminė, kad ieškodamas medžiagos naujiems darbams vienoje įmonėje pamatė gulinčius vamzdžius ir iš jų vėliau sumontavo „Krantinės arką“. „Vos neapalpau nuo jų grožio, – juokėsi dailininkas. – Buvo puikiai matyti, kad jie susukti iš metalo lakštų. Man graži po jokiais dažais nepaslėpta medžiaga, nes ji tarsi gyva. Ją keičia kintantis apšvietimas ir bėgantis laikas“. Jo manymu, prabėgus dešimčiai ar daugiau metų šios skulptūros paviršius bus dar įdomesnis: išrūdys silpnosios metalo vietos, jos iškorys. Tačiau skulptūrai metalo irimas nepakenks. Pasak autoriaus, tokio storio surūdiję vamzdžiai gali stovėti kokį pusšimtį metų.
Švelnios metalistų sielos
V.Urbanavičius labai stebėjosi, kad surūdijusio metalo estetika sunkiai suvokiama net šiuolaikiniam jaunimui. Jis prisiminė, kaip dar statant skulptūrą priėjo netoliese esančiame name butą nusipirkęs jaunuolis ir susirūpinęs klausinėjo, ar ilgai skulptūra čia stovės.
(...)
Pačiam autoriui „Krantinės arka“ kelia daugybę asociacijų – tai ir vartai, jungiantys senamiestį su naujamiesčiu, ir miesto bei žmogaus nematomos pusės, nuolat veikiančio mechanizmo metafora. Ši skulptūra – upės tėkmės pašnabždėtas sprendimas, neatsitiktiniai ir jos sąskambiai su krantinės forma.
Emigracija – sena problema
M.Navako skulptūros raktas – vieta, kurioje ji pastatyta. Autoriui svarbios ne tik jo darbo sąsajos su stalinistinių Mokslininkų namų bokštu, bet ir su naujaisiais dangoraižiais kitoje Neries pusėje. „Dviaukštis“ – tarsi atminties ženklas, primenantis, kad netoli skulptūros stovinčiuose namuose gyveno iš Brazilijos grįžę išeiviai. Sovietmečiu tie lietuviai, kurie dar amžiaus pradžioje išvyko į Pietų Ameriką, buvo kviečiami atgal į Lietuvą. Nemažai jų nukeliavo tiesiai į Sibirą, kiti apsigyveno Vilniuje. Studijų Dailės institute metais M.Navakui teko bendrauti su iš Brazilijos grįžusiu architektu.
(...)
Brangenybės žadina vaizduotę
Emigracijos į Pietų Ameriką bangą primena „Dviaukščio“ viršuje įmontuota ametisto žeoda – nemažas vientisas pusbrangio akmens blokas, kokie yra randami Brazilijos kalnuose.
„Ametisto žeodos luobas yra labai plonas, – sakė M.Navakas. – Juvelyrai tą įspūdingą agurotį tvatina plaktuku. Nuskilusius gabaliukus sudeda į papuošalus.
Mano manymu, jie didžiausi barbarai, nes sunaikina tokį gražų daiktą“.
(...)
Didelis kepalas ant šlaito
Paskutinis savo darbą užbaigęs 62 metų skulptorius R.Antinis neįsižeidžia, kai jo skulptūra pavadinama duonos kepalu ar sūriu. Jis visuomet stengiasi kurti darbus, kurie stebintų publiką. Iš gatvės pusės žole apaugsiantis „Puskalnis“ bus nepastebimas – stovi sau kalniukas, ir tiek. Tiktai nusileidus prie upės bus galima įvertinti aukštai pakibusį pilkapį, kurio vieną pusę jau nuplovė upės vanduo.
Saulėtą dieną upę pasiekia pilkapio šešėlis, kurį kartais dryksteli šviesos žybsniai pro skulptūroje išgremžtas skyles. Kartais kalnas atrodo tarsi sušaudytas. Tačiau svarbiausia skylių arba urvų kalne paskirtis – vizualiai sujungti abu upės krantus.
„Menas – tai jungties ženklas, – įsitikinęs R.Antinis, – ir kuo daugiau tų jungčių yra – tuo geriau. Tarp gamtos ir kultūros, tarp kūrinio ir žiūrovo ar tarp įvairių žmonių“.
* * *
Trys skulptūros pakurstė diskusijas
* Tarp Karaliaus Mindaugo ir Žaliojo tiltų Vilniuje pastatyta V.Urbanavičiaus „Krantinės arka“ – daugiausia diskusijų sukėlęs šiuolaikinio meno kūrinys Lietuvoje.
* Jo atsiradimą inicijavo „Vilniaus – Europos kultūros sostinės“ Viešųjų erdvių humanizavimo programa. V.Urbanavičiaus ir jo kolegų, Nacionalinės premijos laureatų M.Navako ir R.Antinio skulptūros kainavo apie 300 tūkst. litų.
* Vilniaus savivaldybė ilgai nedavė statybos leidimo šiems kūriniams. Po ilgų ginčų skulptūroms prie Neries leista stovėti tik 2009 m. Kai kurie menininkai pradėjo rinkti parašus, kad skulptūros prie Neries būtų kuo skubiau išmontuotos. Kiek parašų jau surinkta, akcijos rengėjai neišduoda. Jie net nenori būti įvardyti.
* Dar viena anoniminė akcija – kovo viduryje ant „Krantinės arkos“ atsiradęs pakaruoklis, vardu Feliksas. Pakaruoklio kūrėjų paliktame laiške buvo teigiama, jog naujų skulptūrų formos jau atgyvenusios ir nuobodžios, todėl būtina, kad mieste atsirastų tikrai šiuolaikiškų ir daug įdomesnių meno kūrinių.Paskutinis taisė Romas; 2009.05.04, 21:51.
Comment
Comment