Pritariu praeiviui: ilgiau nei 5 minutes Rotušės aikštėje tikrai nėra ką veikti. Skulptūros savotiškai gražios, tačiau pristatyti jas kai kažkokį ypatingą renginį ar pan. - perlenkta lazda. Vienu žodžiu, nieko gero, nors bet kokiu atveju 100 kartų geriau negu tas vamzdis prie Neries upės
oi numirsiu iš didelio juoko. gerai tu čia apie tą vamzdį. malačius
Paskutinis taisė Romas; 2009.02.23, 21:19.
Priežastis: Perkelt iš temos "Ledinis barokas"
Pritariu praeiviui: ilgiau nei 5 minutes Rotušės aikštėje tikrai nėra ką veikti. Skulptūros savotiškai gražios, tačiau pristatyti jas kai kažkokį ypatingą renginį ar pan. - perlenkta lazda. Vienu žodžiu, nieko gero, nors bet kokiu atveju 100 kartų geriau negu tas vamzdis prie Neries upės
Ne i tema ,bet...:-))) as pirma karta ta vamzdi pamates pagalvojau: na visai jau ,sitaip iskelti nuoteku vamzdi,kad visi matytu kurioje vietoje i upe leidziamas visoks sudas.... Kad tai gali buti skulptura ( menas ) net mintis tokia nekilo.
Kadangi tą meną fotografuoti neatsirado norinčių, įdedama VAEUT ekspertų nuomonė su giliamintiškais slėpingų menininkų dvasios virpėsių (įamžintų už valdiškus pinigus) išaiškinimais
2008-08-28 d. vykusiame Vilniaus architektūros-urbanistikos ekspertų tarybos posėdyje nagrinėti projektai.
Skulptūrų pastatymo galimybės Vilniaus viešosiose erdvėse pagal „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ programą.
Skulptoriai - R.Antinis, M.Navakas, V.Urbanavičius, architektas – L.Tuleikis. Recenzentas – A.Mačiulis
Ekspertų tarybai buvo pristatytos 3 skulptūros, kurios pagal Viešųjų erdvių humanizavimo programą bus statomos Neries upės pakrantėje. Skulptūras iš 9 kandidatų išrinko tarptautinė komisija. Vietas skulptūroms pasirinko patys skulptoriai.
R.Antinis, L.Tuleikis. „Puskalnis“.
Erdvė kairiajame Neries krante šalia Seimo rūmų, priešais Pedagoninį universitetą.
Skulptūra sujungia Neries pakrantės peizažą ir žemės meno tradicijas. Ji pratęsia į aukštį pakrantės vingio formą – atrodo, kad iš žemės išauga natūralus tramplinas, primenantis ore pakibusį pilkapį. Žvelgiant nuo upės, skulptūra atrodys kaip slenkančio debesies šešėlis.
M.Navakas. „Dviaukštis“.
Erdvė kairiajame Neries krante A.Goštauto gatvėje, ties buvusiu „Miestprojektu“.
Tai monumentali skulptūra iš granito, primenanti archaiškus statinius ir išryškinanti Vilniaus architektūrinio peizažo ypatumus.
Klasikinė pastato su kolonomis schema kelia aliuzijų ne tik su Vilniaus katedra, bet r šalia Baltojo tilto esančiu Mokslininkų namų pastatu. Skulptūros viršuje būtų įmontuotas ametisto akmuo, fokusuosiantis dienos šviesą į skulptūros vidų, taip suteikdamas mistiškumo.
V.Urbanavičius. „Arka“.
Erdvė dešiniajame Neries krante ties Energetikos muziejumi.
Neries krantinės formą atkartosianti industrinio stiliaus skulptūra bus montuojama iš metalo dalių.
Iš tolo arka primins į paviršių iškilusią architektūrinę-komunikacinę konstrukciją.
Ekspertai susipažino su skultprių siūlymais ir rekomendavo dar kartą apsvarstyti M.Navako ir R.Antinio skulptūrų vietas, numatant galimybę jas statyti labiau lankomose vietose.
Šiuolaikinė skulptūra Vilniuje – estetinė ar politinė problema?
2008 m. pradžioje “Vilnius Europos kultūros sostinė 2009” paskelbė kūrinių viešose miesto erdvėse konkursą, kurį laimėjo trys Lietuvos skulptoriai (nugalėtojais tapo Roberto Antinio projektas „Puskalnis“, Mindaugo Navako projektas „Dviaukštis“ ir Vlado Urbanavičiaus projektas „Krantinės arka“).
Apie įvairius su projektu susijusius incidentus, organizatorių konfliktus su Vilniaus savivaldybe ir pan. žiniasklaidoje kalbėta jau nemažai. Dar nebaigtas projektas tapo aršių, peržengiančių pas mus įprastos meno kritikos formas, išpuolių objektu.
Tai paskatina supažindinti visuomenę su platesnėmis kūrinių įgyvendinimo aplinkybėmis; ta proga menotyrininkė Skaidra Trilupaitytė kalbina projekto koordinatorę, muziejininkę, šiuolaikinės skulptūros tyrinėtoją Eloną Lubytę.
O aš pabandysiu šiek tiek prieš srovę pabūt. Man tas vamzdis kuo toliau tuo labiau patinka. Briedas kažkoks, bet kartu ir žavus kaip tai. Aišku, tas žavesys kiek nublėsta, kai pradedi aiškintis kiek visa tai kainavo, bet jei nesigilinant, tai sakau, nėra taip jau labai baisu.
Mintyse jau kelias dienas rezgasi vienos nuotraukos siužetas su tuo vamzdžiu, reikės pagaliau prisiruošt ir įgyvendint
kažkada pas tą e.lubytę teko išklausyti "kultūros vadybos" ar kažkaip pan. kursą. nu didesnis brėdas per visas studijas buvo tik tokio anglų kalbos mokytojo apsimetinėjimas urbanistikos istorijos žinovu.
Mūsuose žmonės nei žino to meno tėkmių, nei supranta. Socrealizmą reikėtų kurti, kad visi būtų patenkinti. O geriau nieko nedaryti išvis. Juokinga kai kiekvienas bando kažką aiškinti ir dėtis viską žinantis "kokį š čia pastatė?"
Kitas dalykas, kad tas menas tapo labai elitiniu dėl pačių tų mianinykų siekių, kad jo nesuprastų bet kas , o tik bogiema, siauras žmonių ratas..
Na o šiaip menas yra miręs. Postmodernizmas nėra menas, o tik parodo žmogaus dvasinę būseną. O gal yra?
Klausimas "kas yra menas?" šiais laikais yra atviras.
Nesu statybininkas, bet kažkaip neįtikėtinai skamba:
Tik vizualiai su Neries skulptūromis susipažinęs žiūrovas nežino, jog konstrukcinė skulptūrų dalis prilygsta gyvenamojo namo sąrangai. Pavyzdžiui, po abiem „Krantines arkos“ kolonos atramom išlietų pamatų tūrį užpildė 24 tonos betono.
24 t - nėra jau tiek daug. čia yra atsimušinėjimas nuo klausiamųjų kaltinimų. potekstė tokia (paprastam žmogeliui) - na kainavo dėl to tiek daug, kad ten net viso namo sąranga pakišta ir 24 tonos betono. o aš sakau, kad 24 tonos nėra tiek daug arba tiksliau nekainuoja milijonų.
vienintelis geras dalykas iš šitų visų pasisakymų - praėjus kiek laiko, bus galima susigaudyt, kokie asmenys priklauso tai veks pinigus išsidalinusiai šutvei. nes tai ką jie dabar daro - vieša gynyba - miestui irgi kainuoja, nieks už dyką negintų , kad ir savo, bet nevykusio meno. paprasčiausia tylėtų, nekomentuotų.
Prisidengus menu galima ir šiukšlinti miesto centre, juk tie patys "dežės menininkai" Neryje tarp Mindaugo ir Žaliojo tilto buvo prikaišioję kažkokių vamzdžių, lentų, plastikinių bačkų... nuplovė viską upė
Visai nieko tas vamzdis, o dėžė vasaros vakarais prie upės sukviesdavo daug puikių jaunų žmonių kaip niekas kitas Vilniuje, tad kažkaip tai keiksnoti ją man neapsiverčia liežuvis
Visai nieko tas vamzdis, o dėžė vasaros vakarais prie upės sukviesdavo daug puikių jaunų žmonių kaip niekas kitas Vilniuje, tad kažkaip tai keiksnoti ją man neapsiverčia liežuvis
daug puikių jaunųjų buržua "mianinykų". šu das tas kult flux as.
Comment