Turbūt architektūros muziejus Šv. Mykolo bažnyčioje.
Taip, jis ten yra iki iki šiol. Anų laikų planai labai gerai atliko priešo (teisingiau, savo piliečių) klaidinimo funkciją.
Beje, ko gero, ¾ muziejaus ekspozicijos nuo tų laikų.
Parašė farbrom
Vilnius 1983
Labai įdomu, kad dar pažymėtas vaikų geležinkelis Vingio parke ir tas buvęs keliukas nuo Žvėryno link Viršuliškių radijo bokšto.
Parašė farbrom
Jei dar turi 1979 ar (ir) 1991 schemas, įdėk, nes man sudėtinga gaut skanerį.
Vilniaus 1979 m. plano neturiu, po 1990 m. turiu keletą. Po 1990 m. žemėlapiai kol kas nėra įdomūs - iš esmės teisingi ir daug laiko nepraėjo; gali nusipirkti panašų bet kuriam knygyne. Esu matęs kokių 1972 m. planą – ten Neris vaizduota vos ne kaip tiesi upė – gal kas nors turi tų laikų falsifikatų?
Parašė farbrom
Kaunas 1983m.:
Ačiū už Kauno nuotraukas - matosi, kaip pasikeitė (nesakau, kad pasipuošė) nuo 1967 m. - užstatyti ne tik Eiguliai ir Kalniečiai, bet ir pastatyta Dainava su tuometinėmis 25-mečio ir 50-mečio gatvėmis.
Apie 1987-1988 m. buvo pirmas mažytis Vilniaus gatvių pervardinimas:
1. J.Paleckio gatvei grąžino Totorių pavadinimą; Paleckį iškėlė į Ukmergės g. pradžią, dab. Konstitucijos prospektą
2. M.Gorkio gatvei grąžino Pilies / Didžiajai pavadinimą; bet Aušros vartų g. porą metų nešiojo Didžiosios pavadinimą); Gorkį iškėlė į Fabijoniškes. Dabar ten - S.Stanevičiaus g.
3. L.Giros gatvei grąžino Vilniaus pavadinimą; L.Gira iki šiol laikosi Fabijoniškėse.
Žadėtas Vilniaus (1989 m.) žemėlapis. Atsiprašau, kad visas netilpo - skaneris "paima" tik A4 formatą.
Anais 1989 m. buvo didžiausias gatvių pervardinimas. Kai kuriuos pakeitimus tada užsirašiau.
Beje, žemėlapis jau šiek tiek panašus į teisybę
Šiaurinė dalis
Pietinė ir centrinė dalis
Paskutinis taisė Romas; 2008.02.10, 14:55.
Priežastis: Pranešimas padalintas į du
Romai, vis dar manai, jog žemėlapiai, išleisti po 1990m. yra neįdomūs?
Tada siūlau atkreiti dėmesį į 1991m. žemėlapio punktyrinėmis linijomis pažymėtas numatytas tiesti ir rekonstruoti gatves, bei statomus kvartalus:
a)Šiaurinę gatvę;
b)Ateities g. ir Laisvės pr. jungtį;
c)Geležinio Vilko gatvę;
d)Pilaitės pr. (pavaizduota ir pati Pilaitė bei jos kvartalai už Pilaitės pr., kurie taip ir nebuvo pastatyti);
e)Planuotą Pilaitės gatvių tinklą;
f)Vakarinį miesto aplinkelį;
g)Ukmergės-Geležinio Vilko gatvių sankryžos rekonstrukciją;
h)Pietinį miesto aplinkelį;
i)Pietinį Senamiesčio apvažiavimą;
j)Džiaugsmo ir Linksmosios gatvių jungtį;
k)Numatytą statyti Šilo tiltą.
Beje labai įdomus planuotas Balsių rajono gatvių tinklas bei pavaizduotas numatytas tiltas per Nerį ties Laurų gyvenviete. Nenufotografavau tos žemėlapio dalies.Gal vėliau.
Tai tiek
Romai, vis dar manai, jog žemėlapiai, išleisti po 1990m. yra neįdomūs?
Tada siūlau atkreiti dėmesį į 1991m. žemėlapio punktyrinėmis linijomis pažymėtas numatytas tiesti ir rekonstruoti gatves, bei statomus kvartalus:
Gaila, kad tik maža dalis tų planų iki šiol įgyvendinta.
Bet tai kiek mėgėjiškas žemėlapis - netvirta ranka paišytos gatvių linijos, yra keletas rimtų klaidų:
Narbuto gatvė tarp Spaudos rūmų ir Geležinio vilko g. Žvėryne pavadinta Gervių gatve.
Maironio gatvė į Subačiaus kalną pavadinta Kedrų gatve (iš tiesų tos gatvelės likučiai visada buvo prie Telekomo)
Ozo gatvė link Kuro aparatūros - Tauragnų g.
Bet tai buvo vienas pirmųjų mūsų žemėlapių su naujais gatvių pavadinimai ir tuomet visiems buvo reikalingas.
Autoserviso reklaminis žemėlapis Atsiprašau už sudūrimus - sulipinau iš 6 failų Vilnius, 1987 Paspaudus - didesnis žemėlapis ]
Atkreipkim dėmesį į degalinių (~10) ir autoservisų (~5) gausą
Tiesa, tuo metu jau pradėjo steigtis pirmieji garažiniai kooperatyvai (bet jie turėjo steigtis prie "Autoserviso" įmonės)
Paskutinis taisė Romas; 2017.03.18, 23:10.
Priežastis: Atstatytas žemėlapio rodymas
Radau pačią geriausią miesto pažinimo priemonę.
Lietuvos turistiniame žemėlapyje įdėtos Vilniaus ir Kauno schemos
Taigi anais 1974 metais :
1. Neris buvo kažkaip įtartinai išsitiesinusi, o Vingio parkas susitraukė iki Lenino (Lukiškių) aikštės dydžio
2. Trakų - Garelio (dab. Dominikonų) gatvė varė tiesiu taikymu į Gedimino (dab. Katedros) aikštę
3. Kalvarijų gatvė prie Trimitų gatvės (Žalgirio g. tiesiog buvo išnykusi) ryžtingai suko į šiaurės vakarus
4. Geležinkelis buvo tiesus kaip styga; gaila, kad vėliau (matyt, nuo karščio) susikreivino
5. Antakalnio gatvė užsimiršusi nutolo nuo Neries
6. Žirmūnų reikėtų ieškoti kažkur už to posūkio, kur Gajaus (Šeimyniškių) g. sukasi 90º kampu
7. Miesto planas buvo aiškiai stačiakampis, o gyvenimas buvo aiškus kaip trys kapeikos
Vilnius, 1974
Paskutinis taisė Romas; 2008.02.10, 14:40.
Priežastis: Pranešimas suskaidytas į du
Fantastiški Vilniaus ir Kauno 1974 m. žemėlapiai ! Aišku, jie labiau schemas primena, bet kiek čia sovietinių „perlų” galima rasti...
Va, tik keli pastebėjimai:
Vilnius:
1. Ukmergės, A. Mickevičiaus, Šilo gatvės (ir dar kelios) – aklakeliai.
2. Tiesi styga padaryta iš Komjaunimo (dab. – Pylimo), Kapsuko (dab. – Jogailos), F. Dzeržinskio (dab. –Kalvarijų) gatvių.
3. Ukmergės gatvė tiesi ir prasideda nuo Žaliojo tilto.
4. Neris už Vingio parko pasuka šiaurės pusėn.
5. Vilniaus tarpmiestinė autobusų stotis kažkur laukuose pasislėpė.
6. Raudonosios armijos pr. (dab. Savanorių) veda tiesiai į vakarus.
7. Liepkalnio gatve vykstant link Aušros vartų, šie atsiranda dešiniau, o ne prieš akis
8. Kaip toli viena nuo kitos Žemaitės ir Kauno gatvės...
Kaunas:
1. Nėra Parodos gatvės (viso trakto sioje vietoje).
2. Botanikos ir Zoologijos sodų dislokacija sukeista vietomis (10 ir 11 skaičiai).
3. Įdomu, ar kas 1974 m. vyko geležinkeliu į/iš Kauną ne pro tunelį, o 1936 m. Šančiuose nutiestu geležinkelio aplinkeliu?
4. Kaune nebėra nė vieno tilto, užtat Vilnius galėjo pasigirti net dviem per Nerį.
5. Kauno vandens saugykla (Kauno marios) staiga susiaurėja ir virsta Nemunu ( bet nėra Kauno HE).
Be to, nė vieno miesto schemoje nėra nė vieno mikrorajono pavadinimo ir nėra jokios nuorodos, kur iš miestų veda viena ar kita gatvė.
Dėkui visiems įdėjusiems senuosius žemėlapius
Comment