Aš turiu ir 1979 ir 1977 m. vilniaus schemas, taip pat Leningrado 1954 m. planą, Maskvos 1936, 1968, 1977, 1982 ir 1996 m. planus, Panevėžio 1934 m. planą. Tiesa sakant, pats tiksliai net neatsimenu kiek tų žemėlapių skirtingų turiu, jei neklystu, apie 400 (bent jau tiek 2000 m. buvo), tiesa, kai kurie yra ypač reti, todėl beveik nejudinami.
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Dėl žemėlapių tikslumo belieka pritarti Romui. Ypač įspūdingai nuo Putnos (dabar Apkasų) gatvės į kairę pasisuka Dzeržinskio (Kalvarijų) gatvė, paskui staiga užsilenkdama link Verkių rūmų.
Joks NATO šnipas nesusigaudys, koks čia miestas.
Radau pačią geriausią miesto pažinimo priemonę.
Lietuvos turistiniame žemėlapyje įdėtos Vilniaus ir Kauno schemos
Taigi anais 1974 metais :
1. Neris buvo kažkaip įtartinai išsitiesinusi, o Vingio parkas susitraukė iki Lenino (Lukiškių) aikštės dydžio
2. Trakų - Garelio (dab. Dominikonų) gatvė varė tiesiu taikymu į Gedimino (dab. Katedros) aikštę
3. Kalvarijų gatvė prie Trimitų gatvės (Žalgirio g. tiesiog buvo išnykusi) ryžtingai suko į šiaurės vakarus
4. Geležinkelis buvo tiesus kaip styga; gaila, kad vėliau (matyt, nuo karščio) susikreivino
5. Antakalnio gatvė užsimiršusi nutolo nuo Neries
6. Žirmūnų reikėtų ieškoti kažkur už to posūkio, kur Gajaus (Šeimyniškių) g. sukasi 90º kampu
7. Miesto planas buvo aiškiai stačiakampis, o gyvenimas buvo aiškus kaip trys kapeikos
Vilnius, 1974
Paskutinis taisė Romas; 2008.02.10, 14:59.
Priežastis: Pranešimas suskaidytas į tris pranešimus
Tikrai keista. Atrodo, dabartinės aut. stoties tikrai neturėjo būti. Gal planuojamus dalykus iškišo kaip esamus?
Tą stotį už geležinkelio viaduko prie Jaborovo (vėliau Tankistų, o dabar Pelesos) ir Liepkalnio gatvių sankryžos kaip per miglą pats atsimenu iš vaikystės. Bet tada ji buvo tik priemiestinių autobusų stotis. Dabar ten nedidelis žiedas.
Tarpmiestinių autobusų stotį taip pat prisimenu. Kurį laiką ji buvo priešais autobusų parką Verkių gatvėje, šalia tuometinio importinių prekių turgelio ("talkučkės").
Kadangi žemėlapiai užima daug vietos, gal dėkim po vieną žemėlapį į pranešimą (nebent nenorime, kad kelių dalių žemėlapis verstųsi per kelis puslapius)
Beje, kaip visi žiūrėtumėte, jei šią temą suskaidytume į kelias dalis dalis:
- Vilnius
- Kaunas
- Klaipėda
- Kiti LT miestai
- Kiti žemėlapai
Įdomiausi - pakraščiai:
Dar nėra šv. Jurgio (Gedimino) prospekto, tačiau jau yra D. ir M. Pohuliankų trasos (dab. J. Basanavičiaus ir K.Kalinausko-M.K.Čiurlionio g.)
Abipus upės matyti tvirtovės kontūrai, bet žydų kapinių anapus jau nėra - tik kapinaitės Piramonte / Pioromont (dab. Juozapavičiaus g.).
Labai aciu, Romai, uz unikalius žemėlapius!
Man atrodo, kad bent jau Vilniaus ir Kauno temas (o gal ir Klaipėdos) galima butu išskirti. Kaip kiti mano?
/\ Vilnių ir Kauną reikėtų išskirti jau dabar - kitų miestų planų mėgėjai turi ilgai laukti, kol krausis nuotraukos.
Tose temose, kur kalbama apie kelis miestus, galima palikti originalius pranešimus.
Comment