Tą seną grindinį be reikalo keitė, vistiek prospektas netapo tikra pėsčiųjų gatve, ir su dabartiniais šaligatviais jis puikiai atrodytų.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Gedimino prospektas
Collapse
X
-
Parašė JohnAs pradedu abejoti Gedimino pr. kaip pesciuju gatves prasmingumu... beveik visada ten tuscia ir jei ne masinos, Gedimino pr. apskritai "numirtu". Saligatviai pakankamai platus ir visi pestieji ten laisvai telpa. O masinos gatvei suteikia daugiau judesio ir gyvybes. Pilies gatve siuo poziuriu kur kas aktualesne.
- iš esmės esami žmonių srautai, koncentracijos, kokie buvo iki ir po rekonstrukcijos nepasikeitė. gal tik proporcingai sumažėjo jų esama procentinė dalis lyginant su žmonių srautu kiekiu iki rekonstrukcijos.
bet kad taip argumentuotai teigti, reikėtų jau daryti tyrimus, analizes.
Comment
-
Parašė deep house Rodyti pranešimą- teisinga mintis. tik spėju, kad tie, kurie kūrė Gedimino pr. rekonstrukcijos koncepsiją, šioje vietoje labiausiai ir "prašovė"; gal tiksliau visai neanalizavo šio aspekto, jei bus uždraustas auto transportas šiuo prospektu.
1) noras nukopijuoti Kauno Laisvės alėją
2) "Brodas" prieš keliasdešimt metų tikrai buvo pagrindinė pėsčiųjų cirkuliacijos (slankiojimo) vieta. Bet dabar tą vietą užėmė Pilies, Didžioji, Vokiečių gatvės
3) Minčiai iš Gedimino pr. padaryti pėsčiųjų gatvę - turbūt daugiau 20 metų (berods prieš tiek laiko troleibusai buvo perkelti į Pamėnkalnio g., pastatytas LIubarto tiltas). Bet tada eismo srautai buvo visai kiti.
Comment
-
Idėjos kurti pėsčiųjų gatves gimė dar sovietmečiu, kai savus automobilius turėjo palyginti nedaug žmonių ir visi buvo įpratę vaikščioti pėsčiomis ir važinėti viešuoju transportu. Dabar visi negali atsidžiaugti savo 20 metų senumo grabais, tai kažkiek paėjėti pėsčiomis arba važiuoti viešuoju transportu tiesiog ne lygis. Gal po kokių 10-20 metų pėsčiųjų gatvės vėl bus aktualios.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąIdėjos kurti pėsčiųjų gatves gimė dar sovietmečiu, kai savus automobilius turėjo palyginti nedaug žmonių ir visi buvo įpratę vaikščioti pėsčiomis ir važinėti viešuoju transportu. Dabar visi negali atsidžiaugti savo 20 metų senumo grabais, tai kažkiek paėjėti pėsčiomis arba važiuoti viešuoju transportu tiesiog ne lygis. Gal po kokių 10-20 metų pėsčiųjų gatvės vėl bus aktualios.
Comment
-
Nemanau, kad daugelis slankiojam gatvemis taip sau, be jokio tikslo. Paprastai visuomet turime tiksla - patekti kazkur - ar istaiga, parduotuve, kavine, bara. tad nenuostbu, kad gedimino prospekte turime tai ka turime. anaujinti atnaujino, bet matyt strategijoje nebuvo planuojama, kaip ir atitinkamai sia gatve gaivinti. Nauju plyteliu paziuret turbut antra karta zmones neina. O ka pvz studentui ar siaip vidutines pajamas gaunaciam asmeniui veikti tokiame prekybcentryje kaip G9 a kitose afisiniuose centruose (koloneles bumsincios prie iejimo ne visada apgauna). Kelios kavines tikrai givybes tokiai gatvei neipus. Gyvybe jam kolkas palaiko tik zmones, darbo diena migruojantys is vienos istaigos i kita, turistai praeinantys pasizvalgyti na ir siaip pakeliui i pilies gatve ar jos trajonus traukianti liaudis. Vakare zmones isiskirste ir gyvybes neliko. Tikra tiesa, masinos bent jau sudaro ivaizdi, kad si gatve ne tik turistam skirta akim paganyti - atsukusi savo isblizgintus fasadus, bet atlieka didesniai gyventoju grupe ir inaudinga funkcija.
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą"Prašovimo" priežastis matau tris:
1) noras nukopijuoti Kauno Laisvės alėją
2) "Brodas" prieš keliasdešimt metų tikrai buvo pagrindinė pėsčiųjų cirkuliacijos (slankiojimo) vieta. Bet dabar tą vietą užėmė Pilies, Didžioji, Vokiečių gatvės
3) Minčiai iš Gedimino pr. padaryti pėsčiųjų gatvę - turbūt daugiau 20 metų (berods prieš tiek laiko troleibusai buvo perkelti į Pamėnkalnio g., pastatytas LIubarto tiltas). Bet tada eismo srautai buvo visai kiti.
Tad Gedimino pr. planuotojams reikėtų rimtai atsižvelgti į esamus analogus (pvz. Laisvės al.) lietuvoje. tam tikra prasme tai turėtų rūpėti ir verslininkams, kurie čia turi parduotuves, kavines; šiandien taip vadinamas šio prospekto "prestižiškumas" greitu laiku bus tik "pavadinimas", o be kelių "karštų" traukos taškų, visa kita bus kaip ir Laisvės al. šiuo metu.
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimąNuo kada Gedimino prospektas yra pėsčiųjų gatvė? Kažką sumaišei. Ja nebuvo, nėra ir nebus. O gaila.
Manau neverta gailėtis dėl to, kad jis nebus ištisai skirtas pėstiesiems. Gaila, kad Vilnius turėdamas puikią galimybę pakeisti/atnaujinti visos gatvės koncepsiją, ne visai į tuos vartus pasuko. O juk galėjo padaryti ką nors gražaus ir panašaus į Paryžiaus bulvarus...
Comment
-
Parašė deep house Rodyti pranešimąTaigi. Jei Gedimino pr. žada ir toliau išlikti tik pėsčiųjų gatve, tai greitai (po kažkiek tai laiko), jam teks spręsti lygiai tokias pačias problemas, kaip kad dabar sprendžia Kauno Laisvės aleja. Alėja jau ne vieneri metai (po darbo pabaigos) merdi (tiesiogine to žodžio prasme). Ir dabar kaip tik, net siūloma, čia vėl gražinti autotransporto judėjimą, suformuoti važiuojamasias dalis. Nes kito kelio, kaip vakarais pritraukti daugiau žmonių, nėra.
Comment
-
Parašė a_p Rodyti pranešimąAs kazkodel tikiuosi, kad lietuviai vistik isaugs is agropoliu manijos ir tokios pesciuju gatves kaip laisves aleja vel atsigaus. Jei jau bandome europeti.
Esu pastebėjęs, kad lietuvoje tikrai netrūksta protingų ir kūrybingų žmonių, bet priimami patys įvairiausi urbanistiniai, architektūriniai Miestą įtakojantys sprendimai yra be galo PROVINCIALŪS (pvz. pakeisti plyteles ir dangą, tai dar ne "rekonstrukcija"). Labai, labai mažai tokių sprendimų turi tikrą savo vystymo, raidos koncepsiją.
Pvz., GP - jis sutvarkytas, išpuoselėtas, bet gyvybės jame nėra. Nes nebuvo galvojama ties jo vystymo koncepsija. Kaip minėjau, pakeisti gatvės, šaligatvio dangą, tai dar ne viskas. ir matosi, kad visas mąstymas-projektavimas buvo koncentruojamas ties šiomis problemomis. Va tai ir vadinu provincialiu mąstymu ar požiūriu, kai nemokama į viską pažvelgti "plačiau".
Gaila aišku, kad kai buvo galima padaryti labai gerai, buvo apsiribojama tik ties gerai. Nors ir tai, "geriau, nei nieko"...
Comment
-
Gal galima plačiau - ką savivaldybė galėjo padaryti be pačios gatvės rekonstrukcijos? Spausti verslininkus, kad jie ten įkurtų kažkokius traukos objektus?
Žiemos laikotarpiu nedaug žmonių, tačiau sakyčiau, kad kai būna geras oras Gedimino prospekte netrūksta žmonių. Spėju, kad Johnas susidarė įspūdį būtent iš dabartinio laikotarpio, nes neseniai buvo Vilniuje.
Gedimino prospekte ir aplink jį jau dabar nemažai traukos objektų, tik beveik visi jie orientuojasi į turtingesnius klientus. Daug vietos plėstis atsirastų, jei valstybinės įstaigos kažkur išsikeltų.
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimąŽiemos laikotarpiu nedaug žmonių, tačiau sakyčiau, kad kai būna geras oras Gedimino prospekte netrūksta žmonių.
šiaip savaitgalio popietę žmonių ten ir dabar pakankamai. ir norėčiau pažiūrėt, ar Laisvės alėja 9 val. šeštadienio ryto pilna?:]
Comment
-
Žmonių GP gal ir ne per daugiausia, lyginant su Vakarų Europos miestais, bet, sakykim, su ta pačia Laisvės alėja - tikrai daug. Nors čia sprendžiu iš dviejų kartų, kai Kaune teko būt šeštadienį vakare (vasarą ir ankstyvą pavasarį, praktiškai žiemą).
Man atrodo, kad problema yra būtent tuose traukos objektuose ir jų orientacijoje į turtingesnius, kurie tikrai nesudarys didžiųjų būrių, vaikščiojančių po GP. Norint daug žmonių, reikėtų pritraukti pasiturinčius, ar vidutinių pajamų, bet ne turtingus. Galbūt verslininkam apie tai padės susimąstyt ir Grand Duke Palace bei Gedimino 9 pavyzdžiai.. O galbūt nieko neišeis, nes žemė GP brangi ir kažin, ar kas tikėtųsi greito atsipirkimo iš, sakykim, geros, bet ne ypač brangios kavinės, ar pan.
Valdžios įstaigų iškėlimas atlaisvintų vietos GP, bet vėl klausimas - kas tą vietą pirktų - ar turtingiausi, kurie čia smaigstytų superparduotuves batų, drabužių ir kt., ar kas nors kitas? Tuo tarpu valdžios įstaigų buvimas dienomis, manau, labai prisideda prie gatvės gyvybės palaikymo - interesantai, tarnautojų tarpusavio bėgiojimai, teisminiai reikalai ir pan.
Jei neklystu, eismas realiai draudžiamas tik ne darbo dienos metu dalyje nuo Katedros iki Vilniaus g. Galbūt dar nuo Vilniaus g. iki Stulginskio g., bet nesu tikras. Mano nuomone, estetiškai tikrai gražiau, kad ir paskutinėj rekonstruotoj dalyj sustatyti ženklai "Sustoti draudžiama" ir šaligatviai neapstoti mašinų (kaip anksčiau), nors praktiškai, trūkstant stovėjimo vietų, turbūt daug kas juos keikia.
Comment
-
Parašė furtivete Rodyti pranešimąMan atrodo, kad problema yra būtent tuose traukos objektuose ir jų orientacijoje į turtingesnius, kurie tikrai nesudarys didžiųjų būrių, vaikščiojančių po GP. Norint daug žmonių, reikėtų pritraukti pasiturinčius, ar vidutinių pajamų, bet ne turtingus. Galbūt verslininkam apie tai padės susimąstyt ir Grand Duke Palace bei Gedimino 9 pavyzdžiai.. O galbūt nieko neišeis, nes žemė GP brangi ir kažin, ar kas tikėtųsi greito atsipirkimo iš, sakykim, geros, bet ne ypač brangios kavinės, ar pan.
Tai velgi tarp kita ko atsispindi ir prekyboje. Biedna dauguma daugiausia domina intensyviai reklamuojami masiniai produktai kuriais velgi efektyviausia prekiauti beveidziuose agropolio tipo moluose. Ir visuose tomis paciomis masinemis prekemis.
Is kitos puses, i elita orientuotos parduotuves yra tuscios by design. Kuo prabangesne parduotuve, tuo erdvesnes sales ir tuo maziau prekiu bei lankytoju. Atitinkamai formuojasi ir GP vaizdas.
Zodziu kol lietuvoje nesusiformuos bent kiek gausesne vidurine klase, tol nebus ir gyvu pesciuju gatviu su nedidelem iperkamom kavinem ir boutique. Nes vienintelis realus tokios parduotuves privalumas pries beveidzius molus yra gerai parinktos prekes ir geras beigi nuosirdus konsultavimas. Kas siais masinio slamsto laikais deja tampa vis sunkiau ikandama. Nors tikrai geri savo reikalo specialistai visdelto sugeba atrinkt pelus nuo grudu ir dabar. Ir tokiu budu sau uzsitikrina stabilia klientura, kuri zino, kad pvz "jonas slamsto neikis". Skirtingai nuo dabartiniu molu, kur samdyti pardavejai patys nieko neraukia apie tai ka jie pardavineja. Ir del suprantamu priezasciu net nesidomi.
Tai taip pat liecia ir kitus dalykus, tokiu kaip veikianti demokratija, mokyklos, teisesauga, policija ir t.t. Elitui sitie dalykai nereikalingi, netgi trukdo. O "runkeliu" paprasciausiai nedomina.
Comment
-
ne, na jūs mane stebinate, - negi gatvės lankomumo esmė yra parduotuvės?.. tai kodėl tada Pilies gatvė būna pilna - ten parduotuvės arba suvenyrinės, arba irgi brangios (nesakau, kad suvenyrų pard. - pigios).
o jei Gedo prospekte bankrutuos viena ar kita idiotiška parduotuvė, išbliovusi prieš tai pusę pirmo aukšto, kad galėtų kuo didesnes duris įrengti - taip jai ir reikia:].
Comment
-
Parašė anaiptol Rodyti pranešimąne, na jūs mane stebinate, - negi gatvės lankomumo esmė yra parduotuvės?.. tai kodėl tada Pilies gatvė būna pilna - ten parduotuvės arba suvenyrinės, arba irgi brangios (nesakau, kad suvenyrų pard. - pigios).
Uztat ko vilniui truksta, tai netoliese esancios parduotuviu gatves. Kad apsipirkus galima butu pesciom nueit i koki pilgatvi ikalt kavos ir paplepet. Arba atvirksciai - susitikt pilgatvi ir eit apsipirkt. GP siuo atveju kol kas nelabai i tema. T.y. sunkiai sugalvoju, kodel savaitgaliais ar po darbo tureciau ten trenktis ir ka ten veikt.
Soppingo gatves funkcijas kol kas atlieka ivairus molai, tipo europa ar agropolis. Bet jie silpnai integruoti i pati miesta ir grubiai tariant - beveidziai. Visur pagrinde beveidziai tu paciu firmu filialai. Jau nekalbant apie tai, kad jie faktiskai yra kontroliuojamas monopolis. Pvz netenkinant salygoms nepersikraustysi i kita gatves puse uz 4 namu, t.y. arba teks keltis i kita toki pat monopolini mola arba prarast praeiviu srauta.
Comment
-
/\ na, aš ir į akropolius vakarais nevarau pasivaikščiot, dzin, kad ten parduotuvių pilna t.y., man jos reikalingos tik jei lieka laiko per pietų pertrauką, norint jį užmušti, arba kai reikia ko nors konkretaus. nzn, kokia ten turėtų būti parduotuvių gatvė, kad ji mane ištrauktų iš mano miegamojo rajono darbo dienos vakarą... gal dėl to ir atrodo, jog ne tame esmė:]
(o parduotuvių gatvė, beje, yra Vilniaus gatvė.)
Comment
Comment