Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Miestų planavimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Kiek galima kartoti, kad problema yra pačiame pastatų išdėstyme. Gyventojų kiemai dažniausiai turėtų būti apgaubti pastatais, o ne tvoromis.

    Išsiskiria blogumu, nes naujai planuotas labai geroje vietoje, priešais pilį, prie pat senamiesčio (bus sujungtas tiltu), o rezultatas Š. Atsitiktinai užklydęs turistas iškart išsinešdins, nes ten nebus jokios gyvybės, beveik jokių parduotuvių, jokio žavesio, tik kažkokie pertekliškai išgrįsti tušti kiemai, kur nejauku būti žmonėms po langais.

    Mėmelio miestas ir Paupys yra panašaus gerumo vietose, tačiau rezultatas geras.


    P. S. iliustracija minčiai apie pastatų išdėstymą. Leon Krier:
    Click image for larger version  Name:	D90ZepuUcAANuuK?format=jpg&name=900x900.jpg Views:	725 Size:	96,8 kB ID:	2086797
    https://www.miestai.net/forumas/foru...96#post2086796

    Ta iliustracija žiauriai gera taccido.
    Va geras palyginimas iš Stokholmo. Fone taškinis užstatymas iš kokių 1960 metų, o priekyje naujai vystomas kvartalas. Įrengtas apleistoje uosto teritorijoje.


    Paskutinis taisė DJ+; 2023.11.05, 09:26.

    Comment


      #62

      Parašė John Rodyti pranešimą
      Ką gi kitą, jei ne parkofkę, buvo galima įrengti priešais pastato pagrindinį fasadą nuo gatvės
      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
      Jau geriau parkofkė, nei koks gėjiškas parkelis, kuriame bendruomenė vartotų rekreacines kanapes.
      Aš tik įmesiu pavyzdį kaip atrodo kvartalas kur "parkofces" sukištos po žeme.
      Paėmiau iš kitos temos kur ttttt buvo parašęs ne vieną ir ne du žiauriai įžvalgius tekstus.

      Comment


        #63
        Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą

        Aš tik įmesiu pavyzdį kaip atrodo kvartalas kur "parkofces" sukištos po žeme.
        Teisingumo dėlei reiktų paminėti, kad tik sukištais po žeme mano pavydžiuose iš Malmės (kaip ir, manau, kituose normaliuose miestuose) neapsėjo.

        Pvz Hyllie rajonas kolkas/jau turi 3 pakankamai didelius ir pukiai atrodančius parkingus (1, 2, 3), kurie nėra vien negyvi parkingai, kaip 99% Lietuvos atvejų, o atlieka ir kitas funkcijas, pvz ten yra įsikūrę fitnesai, parduotuvės, ofisai, dviračių saugyklos ir t.t.

        Senesniame Västra hamnen tokių parkingų yra dar daugiau, pvz štai yra 5 nauji (1, 2. 3, 4, 5) ir grynai "miesto parkingai", neskaitaint tų, kurie yra prekybos centrų, stoties ir t.t.

        Comment


          #64
          Buvau Vilniuje ir tenka pripažinti kad mūsų miestų planavimas ir plėtra yra visiškai neįgalus lyginant su kitom šalim.
          Jau 20 metų terliojamės su Vilniaus NMC kurį Gothenburg ką tik aplenkė vienu bandymu. Vienu masterplan.

          Pas mus viskas daroma "taškiniu užstatymu" ir tikimasi kad bus geras bendras rezultatas.
          Kitose šalyse yra suderinama bendra kvartalo struktūra ir tada vystytojai daro savo.
          Ir labai viskas greitai ir sklandžiai kai visiems yra aiški bendra struktūra, bendros taisyklės ir bendra logika.

          Mačiau jau kitose temose šitas buvo diskutuota.
          Mačiau kad VLR, Silber418, ttttt, Creatium, Taj Mahal, taccido, dondc, John ir kiti (visų neprisimenu) yra davę labai protingų įžvalgų.




          Čia reikėtų atkreipti dėmesį kad Gothenburg aukšti pastatai (matomi nuotraukos dešinėje) bus žymiai tankiau sustatyti ir suintegruoti su tarpmiestine autobusų stotimi, traukinių stotimi ir vietiniu susisiekimo mazgu (autobusai, tramvajai ir taksi). Tas gelsvas stogelis yra tarpmiestinių autobusų stotis, kuri kelioniu kiekiu yra žymiai didesnė už Kauno ir Vilniaus kartu sudėjus, bet vistiek kompaktiška dydžiu. O melsvas stogelis po dešine – traukinių stotis kurioje vyksta daugiau dieninių kelionių nei visose Lietuvos traukinių stotyse kartu sudėjus. Ir Gothenburg nėra didelis, tai Vilniaus dydžio miestas. Pro šitą vietą po žeme eis ir "Västlänken" – toks ale metro. Silber418 kažkur buvo labai gerai papasakojęs kas tas Västlänken.

          Ir šitą "masterplan“ sugebėjo prastumti centrinėje miesto dalyje kur jau dabar yra gausybė pastatų, skirtingų organizacijų, skirtingų savininkų ir t.t. Kur jau dabar yra gatvės ir sudėtingas visokių rūšių eismas. Sugebėjo ir gatvių struktūrą pertvarkyti ir viską perdaryti tarsi ant plyno lauko statytų. O mes su Šnipiškių bakūžėm nesusitvarkom.

          Čia bus vienas intensyviausių eismų visoje Švedijoje. Ir nereikėjo jokių aplinkelių ar 100 metrų pločio prospektų. Vilniuje ir Kaune yra prospektų kurie yra 100 metrų pločio. Kažkada išgirdau, nepatikėjau ir palydovinėje nuotraukoje pamatavau pats. Rimtai 100 metrų, bet didžioji dalis yra visokios nenaudojamos pievos.
          O Gothenburg nepaliko kažkokių nenaudojamų plotų ar pievų kaip pas mus. Viskas taip tankiai ir apgalvotai, kad atkreipkit dėmesį, kad vienoje vietoje tramvajus eina pro skylę pastate. Nors dar neaišku kam ten žemė priklausys, ar kieno ir koks pastatas bus. Bet jau aišku kad pro pastatą eis tramvajus.

          Vilniaus teritorija aplink Baltąjį tiltą yra labai smagi, tai nors tiek.
          Bet reikia pripažinti kad Gothenburg ir "waterfront" padarė gerai. Vienu bandymu. Vienu masterplan.
          Ir statybos jau prasidėjo.

          Paskutinis taisė DJ+; 2023.11.04, 12:48. Priežastis: papildyta

          Comment


            #65
            Na, Vilniaus NMC šiaip turbūt vienas iš tų retesnių pavyzdžių, kur bendras užstatymo planas ir vizija buvo parengtas dar senais laikais ir po to kaip suprantu kelis kartus atnaujinti.

            Kelis brėžinius įmetu žemiau. Bet problema čia ne šituose planuose, o tame, kad jie nebuvo įgyvendinti (nors nauji projektai vystomi +- pagal planus). O tam priežasčių yra labai daug ir savivaldybė čia tikrai nėra pagrindinis faktorius.

            Nežinau kokia situacija Geteborge, bet kol sklypai pas mus yra privatūs, tol jų vystymas yra labai priklausomi nuo savininkų malonės.


            Click image for larger version

Name:	1566_Pagrindinis.jpg
Views:	2711
Size:	95,8 kB
ID:	2087248

            Click image for larger version

Name:	naudojimas.gif
Views:	2725
Size:	888,6 kB
ID:	2087249
            Attached Files

            Comment


              #66
              “Nežinau kokia situacija Geteborge, bet kol sklypai pas mus yra privatūs, tol jų vystymas yra labai priklausomi nuo savininkų malonės.”

              O Švedijoje sklypai ne privatūs? Ten, matyt, visa žemės nuosavybė valstybinė. Vargšai socialistai švedai, pasimokytų iš mūsų, kaip reikia gerbt privačią nuosavybę.

              Comment


                #67
                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                Na, Vilniaus NMC šiaip turbūt vienas iš tų retesnių pavyzdžių, kur bendras užstatymo planas ir vizija buvo parengtas dar senais laikais ir po to kaip suprantu kelis kartus atnaujinti.

                Kelis brėžinius įmetu žemiau. Bet problema čia ne šituose planuose, o tame, kad jie nebuvo įgyvendinti (nors nauji projektai vystomi +- pagal planus). O tam priežasčių yra labai daug ir savivaldybė čia tikrai nėra pagrindinis faktorius.
                Lol... tai kokia jų prasmė? Zuoko laikais iš esmės buvo ir tas "masterplan" vizijos lygyje, dar VMS pastate stovėjo maketas, bet tai yra visiškai beprasmiški dalykai, kai kaip pats sakai "vystymas yra labai priklausomi nuo savininkų malonės".

                Švedijoj (jau užkniso kartotis) tu turi sklypą ir turi "va, štai ką jame galima statyti, štai koks aukštis, maždaug toks užstatymo išsidėstymas, maždaug tokie tūriai, štai kokie kiti reikalavimai..." ir tada arba vystai šį projektą ir keiti jame neesminius dalykus pagal savo skonį/poreikius, arba parduodi sklypą ir važiuoji statyt savo Jammi kebabinę Fabijoniškėse...

                Pas mus gi tu gali pastatyt realiai bet ką realiai bet kur. Jeigu neprisimeni, prieš kokius 4-5 metus vietoje FLOW rimtai buvo svarstoma statyti 2-3 aukštų Telia ofisą, net buvo projektas:

                Click image for larger version

Name:	1.PNG
Views:	695
Size:	714,4 kB
ID:	2087291

                Comment


                  #68
                  Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                  “Nežinau kokia situacija Geteborge, bet kol sklypai pas mus yra privatūs, tol jų vystymas yra labai priklausomi nuo savininkų malonės.”

                  O Švedijoje sklypai ne privatūs? Ten, matyt, visa žemės nuosavybė valstybinė. Vargšai socialistai švedai, pasimokytų iš mūsų, kaip reikia gerbt privačią nuosavybę.
                  Tikrai ne visa žemė valstybinė, bet nėra ir taip, kad būtų privati valda kas keli metrai.

                  Dabar planavimo srityje skandinavai pasitelkia informacines technologijas. Jau ir mažos savivaldybės turi virtualius dvynius, kurie palengvina planavimo procesus. Kadangi būsto poreikis didelis, planuojama kompelsiškai. Planavime infrastruktūra yra vienas svarbiausių elementų.
                  Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.04, 18:29.

                  Comment


                    #69
                    Parašė DJ+ Rodyti pranešimą
                    Buvau Vilniuje ir tenka pripažinti kad mūsų miestų planavimas ir plėtra yra visiškai neįgalus lyginant su kitom šalim.
                    Jau 20 metų terliojamės su Vilniaus NMC kurį Gothenburg ką tik aplenkė vienu bandymu. Vienu masterplan.

                    Pas mus viskas daroma "taškiniu užstatymu" ir tikimasi kad bus geras bendras rezultatas.
                    Kitose šalyse yra suderinama bendra kvartalo struktūra ir tada vystytojai daro savo.
                    Ir labai viskas greitai ir sklandžiai kai visiems yra aiški bendra struktūra, bendros taisyklės ir bendra logika.

                    Mačiau jau kitose temose šitas buvo diskutuota.
                    Mačiau kad VLR, Silber418, ttttt, Creatium, Taj Mahal, taccido, dondc, John ir kiti (visų neprisimenu) yra davę labai protingų įžvalgų.




                    Čia reikėtų atkreipti dėmesį kad Gothenburg aukšti pastatai (matomi nuotraukos dešinėje) bus žymiai tankiau sustatyti ir suintegruoti su tarpmiestine autobusų stotimi, traukinių stotimi ir vietiniu susisiekimo mazgu (autobusai, tramvajai ir taksi). Tas gelsvas stogelis yra tarpmiestinių autobusų stotis, kuri kelioniu kiekiu yra žymiai didesnė už Kauno ir Vilniaus kartu sudėjus, bet vistiek kompaktiška dydžiu. O melsvas stogelis po dešine – traukinių stotis kurioje vyksta daugiau dieninių kelionių nei visose Lietuvos traukinių stotyse kartu sudėjus. Ir Gothenburg nėra didelis, tai Vilniaus dydžio miestas. Pro šitą vietą po žeme eis ir "Västlänken" – toks ale metro. Silber418 kažkur buvo labai gerai papasakojęs kas tas Västlänken.

                    Ir šitą "masterplan“ sugebėjo prastumti centrinėje miesto dalyje kur jau dabar yra gausybė pastatų, skirtingų organizacijų, skirtingų savininkų ir t.t. Kur jau dabar yra gatvės ir sudėtingas visokių rūšių eismas. Sugebėjo ir gatvių struktūrą pertvarkyti ir viską perdaryti tarsi ant plyno lauko statytų. O mes su Šnipiškių bakūžėm nesusitvarkom.

                    Čia bus vienas intensyviausių eismų visoje Švedijoje. Ir nereikėjo jokių aplinkelių ar 100 metrų pločio prospektų. Vilniuje ir Kaune yra prospektų kurie yra 100 metrų pločio. Kažkada išgirdau, nepatikėjau ir palydovinėje nuotraukoje pamatavau pats. Rimtai 100 metrų, bet didžioji dalis yra visokios nenaudojamos pievos.
                    O Gothenburg nepaliko kažkokių nenaudojamų plotų ar pievų kaip pas mus. Viskas taip tankiai ir apgalvotai, kad atkreipkit dėmesį, kad vienoje vietoje tramvajus eina pro skylę pastate. Nors dar neaišku kam ten žemė priklausys, ar kieno ir koks pastatas bus. Bet jau aišku kad pro pastatą eis tramvajus.

                    Vilniaus teritorija aplink Baltąjį tiltą yra labai smagi, tai nors tiek.
                    Bet reikia pripažinti kad Gothenburg ir "waterfront" padarė gerai. Vienu bandymu. Vienu masterplan.
                    Ir statybos jau prasidėjo.

                    Ačiū už išsamų aprašymą. Galiu tik papildyti informacija apie visą projektą. Paminėtas projekto planas yra dalis didelio projekto "Älvstaden". Perkrausčius uosto pramonės objektus arčiau atviros jūros, suplanuotas Jotos upės pakrančių pertvarkymas į gyvenimui ir verslui skirtus rajonus.

                    Geteborgas planuojamas ne kaip Vilniaus dydžio miestas, o regiono su 1 milijono gyventojų centras, vakarų Švedijos pagrindinis miestas ir miestas per vidurį tarp Kopenhagos ir Oslo su panašiu atstumu iki Stokholmo. Stiprus regiono centras su didžiausiu uostu Skandinavijoje ir siekiu tapti stipresniu žaidėju tarptautinėje rinkoje.

                    Älvstaden / River city


                    Šaltinis

                    Suplanuotas teritorijų pertvarkymas keliems dešimtemečiams į priekį. Keičiami tik pastatų tūriai ir kitos detalės.

                    Naujas stoties rajono projektas "Region City", šalia paminėto "Waterfront" projekto.


                    Šaltinis

                    Be institucijų skiriamų lėšų, prie atskirų ambicingų projektų įgyvendinimo prisideda privatus verslas ir švedų bei norvegų milijardieriai. Ola Serneke bei Petter Stordalen yra vieni iš kelių asmenų, investavę į kelių projektų įgyvendinimus.
                    Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.05, 01:52.

                    Comment


                      #70
                      Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                      “Nežinau kokia situacija Geteborge, bet kol sklypai pas mus yra privatūs, tol jų vystymas yra labai priklausomi nuo savininkų malonės.”

                      O Švedijoje sklypai ne privatūs? Ten, matyt, visa žemės nuosavybė valstybinė. Vargšai socialistai švedai, pasimokytų iš mūsų, kaip reikia gerbt privačią nuosavybę.
                      Švedijoje šiaip socializmas ir didžiulis valstybės reguliavimas, iš to ir išplaukia dabar tų ta NT krizė ir žiauriai prastas įperkamumas.
                      Flickr

                      Comment


                        #71
                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                        Švedijoje šiaip socializmas ir didžiulis valstybės reguliavimas, iš to ir išplaukia dabar tų ta NT krizė ir žiauriai prastas įperkamumas.
                        Reguliavimo mažiau šiais laikais. Jeigu ne didesnis rinkos liberalizavimas ir daugiau lankstumo, būtų įgyvendinta dar mažiau naujų projektų. Manau, kad balansas tarp reguliavimo ir visiško liberalumo yra pakankamai geras dalykas.

                        Lietuvoje didesnis liberalumas taip pat neretai priveda prie absurdiškų situacijų. Toks pat burbulas rizikuoja subliūkšti.
                        Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.04, 19:48.

                        Comment


                          #72
                          Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

                          Ačiū už išsamų aprašymą. Galiu tik papildyti informacija apie visą projektą. Paminėtas projekto planas yra dalis didelio projekto "Älvstaden". Perkrausčius uosto pramonės objektus arčiau atviros jūros, suplanuotas Jotos upės pakrančių pertvarkymas į gyvenimui ir verslui skirtus rajonus.

                          Geteborgas planuojamas ne kaip Vilniaus dydžio miestas, o regiono su 1 milijono gyventojų centras, vakarų Švedijos pagrindinis miestas ir miestas per vidurį tarp Kopenhagos ir Oslo su panašiu atstumu iki Stokholmo. Stiprus regiono centras su didžiausiu uostu Skandinavijoje ir siekiu tapti stipresniu žaidėju tarptautinėje rinkoje.

                          <...>

                          Be institucijų skiriamų lėšų, prie atskirų ambicingų projektų įgyvendinimo prisideda privatus verslas ir švedų bei norvegų milijardieriai. Ola Serneke bei Peter Stordalen yra vieni iš kelių asmenų, investavę į kelių projektų įgyvendinimus.
                          Ačiū už papildomą info. Gal turi žinių kaip yra šiuo atveju (arba panašiais kitais atvejais) su žemės priklausomybe? Kokiu principu vyksta tokių teritorijų planų parengimas ir po to įgyvendinimas?

                          Comment


                            #73
                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                            Švedijoje šiaip socializmas ir didžiulis valstybės reguliavimas, iš to ir išplaukia dabar tų ta NT krizė ir žiauriai prastas įperkamumas.
                            Švedijoje būsto įperkamumas yra geresnis nei Lietuvoje:

                            https://www.numbeo.com/property-inve...isplayColumn=6

                            Comment


                              #74
                              Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                              Ačiū už papildomą info. Gal turi žinių kaip yra šiuo atveju (arba panašiais kitais atvejais) su žemės priklausomybe? Kokiu principu vyksta tokių teritorijų planų parengimas ir po to įgyvendinimas?
                              Nėra už ką. Domėjimasis urbanistika, architektūra ir planavimu yra mano hobis. Deja, konkretesnių subtilybių nežinau. Daug informacijos skelbiama viešai ir visuomenė gali pasisakyti įvairiuose planavimo etapuose. Manau, kad tikslingiau paieškojus informafijos, galima atrasti patikimų šaltinių. Taip pat galima paklausti taptautiniame forume SSC.

                              Konkrečiai Älvstaden projekto atveju, projekto planas pristatomas kaip stambiausias plėtros projektas šiaurės Europoje.
                              Daugiau informacijos galima sužinoti apsilankius viešoje ekspozicijoje Geteborge. Ekspozicija yra Lindholmen rajone, netoli Karlatornet.
                              Paslauga nemokama, tik riekia susitarti ir geriau lankytis su gidu bei jiems užduoti klausimų.

                              Trumpa apžvalga:
                              https://alvrummet.se/en/about-alvrummet.

                              Plačiau: https://alvrummet.se/en.
                              Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.04, 23:45.

                              Comment


                                #75
                                Pasidalinu daugiau informacijos apie miesto skaitmeninį dvynį. Šiame seminare aptariamas konceptas, virtualios miesto kopijos reikšmė planavime ir Geteborgo atvejis.



                                Plačiau: https://goteborg.se/wps/portal/start...tal%20tvilling.

                                Paieškojęs informafijos apie Lietuvos miestus, radau kelis aktualius straipsnius, tik nepanagrinėjau, kiek reikšmės šis dalykas turi planavimo procesuose.

                                Comment


                                  #76
                                  Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą



                                  Aš tik įmesiu pavyzdį kaip atrodo kvartalas kur "parkofces" sukištos po žeme.
                                  Paėmiau iš kitos temos kur ttttt buvo parašęs ne vieną ir ne du žiauriai įžvalgius tekstus.

                                  Vaizdas keliais kitais rekursais. Projektas pavadinimas "Hyllie Terrass". Vieta: Hyllie, Malmė.


                                  Šaltinis


                                  Šaltinis


                                  Šaltinis
                                  Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.05, 03:08.

                                  Comment


                                    #77
                                    Planas Backaplan rajonui Geteborge. Projekto "Älvstaden" dalis. Šis pavyzdys lyg ir buvo jau paminėtas šio forumo kitoje temoje.


                                    Šaltinis


                                    Šaltinis


                                    Šaltinis


                                    Šaltinis


                                    Šaltinis


                                    Šaltinis

                                    Daugiau informacijos ir vizualizacijų.: Backaplan Göteborg - Skandia Fastigheter, Framtidens Backaplan.

                                    Comment


                                      #78
                                      Visi Švedijos miestai kažkaip panašiai planuojami.
                                      Pirma išbraižo dėžutes, struktūrą, pastatų funkcijas.
                                      Tada mėnesių mėnesius diskutuoja, skundžia, aiškinasi ką praleido ir kaip pagerinti.
                                      Ir tik tada duoda statyti. Dvi nuotraukos iš Hyllie apačioje.

                                      Perkūnkiemis a la Malmö, tik gerai padarytas.





                                      Comment


                                        #79
                                        Pavyzdys iš Stokholmo, Järfälla komunos. Projektas "Barkabystaden". Tankinamas rajonas ir formuojamas sub-centras. Statomi nauji būstai 50k gyventojų.


                                        Šaltinis

                                        Pagrindinis privalumas - intermodalinis terminalas centre - bus metro stotis (pratęsiama mėlyna linija), nauja stotis priemiesčių traukiniams (platinama geležinkelio atkarpa Mälarbanan siekiant didesnio pralaidimumo ir eismo intensyvumo vakarų kryptimi bei visame Stokholmo regione), ir autobusų terminalas.


                                        Šaltinis

                                        Šaltinis


                                        Šaltinis

                                        Šaltinis

                                        Šaltinis

                                        Järfälla komuna (kartu ir Barkaby) mielai išbando naujus transporto sprendinius, kurie nėra įprasti Švedijoje.


                                        Šaltinis

                                        BRT linija, kol pratęsiama metro linija į Barkaby.


                                        Šaltinis

                                        Daugiau informacijos.:
                                        https://barkarby.se.

                                        Švedijoje tokio planavimo pavyzdžių labai daug. Iš esmės, kai kurie pavyzdžiai tinkami ir Lietuvos miestams dėl panašaus klimato salygų. Būtų smagu susipažinti su pavyzdžiais ir iš kitų valstybių.
                                        Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.07, 13:18.

                                        Comment


                                          #80
                                          Lund

                                          Visai įdomiai daro, kai pirma į plyną lauką atitempia tramvajaus liniją, o tada viską aplinkui apstato. Manau John patiktų.
                                          Viršutinėje nuotraukoje esanti stotelė matoma ir apatinėje nuotraukoje (apačioje&dešineje).

                                          Ir kompaktiškai stato. Apatinėje nuotraukoje į maždaug tokį patį plotą kiek užimtų vienas su puse Lidl (su parkavimu) dabar sutalpins:
                                          • Apie 500 butų
                                          • 400 co-working darbo vietų
                                          • 300 viešbučio kambarių
                                          • 7000 m2 komercinio ploto (Lidl yra 1500 – 2000 m2)
                                          • 300+ mašinų parkavimų
                                          • 1300+ dviračių ir paspirtukų parkavimų




                                          Foto šaltiniai suintegruoti į nuotraukas.
                                          Paskutinis taisė DJ+; 2023.11.06, 23:08.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X