/\ Manau, kad JEIGU kada nors ir bus dvimiestis, tai jis bus savotiškas Neringos variantas — ten realiai 3 miesteliai sujungti į vieną miestą: Nida, Juodkrantė ir Smiltynė + 'palydintieji' miesteliai Preila, Purvynė, Pervalka, Alksnynė, Kopgalis. "Vilniakaunio" atveju įsilietų Kaišiadorys, Elektrėnai, Žiežmariai, Trakai, Lentvaris na ir dar dešimtys miestelių ir šimtai kaimų
P.S.: Kartojais puikus naujokų bruožas — prikelti iš numirusių jau pamirštas temas
Taip dvimiestį nupieštų valdininkai. Mano nuomone, šiems dviems miestams realiai veikti kaip dipoliui ar dvimiesčiui niekas netrukdo jau šiandien. Galbūt trūksta tik greito susisiekimo traukiniais. Vis dar trūksta, nors tai, kas yra, jau yra neblogai. Dar vienas didelis, tikrai galingas ir svarbus Europos mastu bendras oro uostas kur nors ties Elektrėnais būtų labai geras dalykas. Ir viskas. Toliau jau realių veiksmų reikia. Atrodo nedaug, bet biurokratizmas valdo ir dažnai labai geras ir teisingas idėjas tiesiog užgniaužia embriono etape.
Na, pasikartosiu, bet,mano nuomone, raudona riba yra visiška beletristika. Maždaug kaip apskritis. Dipolio sąvoka turi būti pakankamai konceptualus dalykas, papildantis kiekvieno miesto atskirą gyvenimą ir šiek tiek sujungiantis juos į tą teorinį darinį. Galų gale, pilna pasaulyje pavyzdžių tų daugiagalvių miestų. Nepakenktų pasidomėti prieš piešiant
KuPa, klausimas tau. Kas tau ta raudona linija? Kaip tų įsivaizduoji, ar ji turi / turėtų praktinę reikšmę?
Šiaip, tai yra įdomi urbanistikos sritis. Ir sunkiausia peržengti ribą tarp pirminių koncepcijų, kalbų ir realių darbų.
Dipolis, oro uostas elektrenuose, greitasis traukinys,nauji gretkeliai ir gelezinkeliai, tiltai ir visa kita is fantastiniu romanu istraukta info. Teoriskai (t.y. svajonese) viskas imanoma,bet realiai jei tai butu igyvendinta iki 2030 tai net nustebciau. Visu pirma ,kam mums to reikia? Tiek Vilniaus, tiek Kauno oro uostai keleiviu pertekliu tikrai nesiskundzia ir dar negreitai skusis. Kas tuo traukiniu vazines jei automobiliu vaziuoji maziau nei valanda ir be jokiu persedimu. Zodziu, bus poreikis bus ir paslauga, rinka pati viska sutvarko. Esama infrastruktura pilnai pajegi atlaikyti zymiai didesnius srautus,o kad investicijos neateina i Lietuva tikrai ne del prasto susisiekimo,nes jis toks nera. Aciu uz demesi.
/\ Manau, kad JEIGU kada nors ir bus dvimiestis, tai jis bus savotiškas Neringos variantas — ten realiai 3 miesteliai sujungti į vieną miestą: Nida, Juodkrantė ir Smiltynė + 'palydintieji' miesteliai Preila, Purvynė, Pervalka, Alksnynė, Kopgalis. "Vilniakaunio" atveju įsilietų Kaišiadorys, Elektrėnai, Žiežmariai, Trakai, Lentvaris na ir dar dešimtys miestelių ir šimtai kaimų
P.S.: Kartojais puikus naujokų bruožas — prikelti iš numirusių jau pamirštas temas
Tai kad Neringos atvejis visai kitas, ten paprasčiausiai keli miesteliai atskirti (ar nuo Klaipėdos, ar nuo Klaipėdos rajono) ir sujungti į vieną savivaldybę (tarp kitko, Smiltynė ir Kopgalis jai nepriklauso, tai Klaipėdos miesto dalis), t.y. sukurtas naujas pakankamai smulkus administracinis vienetas. Dvipolio atveju būtų sukurta nauja megasavivaldybė (kurioje gyventų bemaž pusė Lietuvos gyventojų), o to daryt prasmės turbūt nėra jokios.
Tai kad Neringos atvejis visai kitas, ten paprasčiausiai keli miesteliai atskirti (ar nuo Klaipėdos, ar nuo Klaipėdos rajono) ir sujungti į vieną savivaldybę (tarp kitko, Smiltynė ir Kopgalis jai nepriklauso, tai Klaipėdos miesto dalis), t.y. sukurtas naujas pakankamai smulkus administracinis vienetas. Dvipolio atveju būtų sukurta nauja megasavivaldybė (kurioje gyventų bemaž pusė Lietuvos gyventojų), o to daryt prasmės turbūt nėra jokios.
Gal ne taip išsireiškiau. Taip, kažkaip nepagalvojau, kad Smiltynė ir Kopgalis priklauso Klaipėdos miestui. Esmė, kad Neringa yra atskira savivaldybė, sudaryta iš atskirų kaimelių/miestelių. Matyt, kažkas panašaus bandoma padaryti ir su dvimiesčiu. Visgi pritariu, kad tai galėtų būti nebent simbolinis, neformalus darinys, skirtas nebent reklamuoti Lietuvą užsienyje ir pritraukti TUI, daugiau kam tai?
Comment