Parašė Gator
Rodyti pranešimą
Parašė TrippleA
Rodyti pranešimą
Na, o dabar apie AirBaltic. Teko girdėt apie tokį dalyką kaip point-to-point flight destinations? Trumpai tariant, dėl naujų technologinių proveržių aviacijoje (A320neo, 737MAX, A321XLR, A220)
Ir čia AirBaltic'ui iškyla kelios rimtos problemos. Pirma problema, konkurencija tiek Lietuvoj, tiek Estijoj dėl point-to-point kelionių iš tokių kompanijų, kaip Ryanair, Wizzair ar LOT.
Atspėjai, airBaltic !
Nors pigių skrydžių bendrovės gali greitai paimt ir sumažint lėktuvų kiekį (dabar tas įvyko dėl pandemijos), jos taip pat greit jš gali ir padidint ir dar pasiūlyti geresnę kainą negu AirBaltic'as kada nors galės.
Ryanair ir Wizz Air gali palikti Lietuvą be jokių didesnių sentimentų. AirBalticas Latvijos šitaip niekad nepaliktų. Beje, pigių skrydžių bendrovių veiklos mažinimasis prasidėjo dar iki pandemijos. Pirmąjį lėktuvą Wizz Air patraukė 2018m.
2019m. RIX paaugo 10%, VNO viso labo vienu procentėliu.
[QUOTE]Kitas veiksnys tai Rail Baltika, kuri leistu keliauti į Vilnių, Varšuvą, Rygą ir Taliną, pigiau, greičiau ir patogiau, bei sujungtu Vilniaus ir Kauno Oro Uostus greituoju traukiniu, taip leisdmas geriau išnaudoti abiejų oro uostų potencialą.
Ką tu čia nusišneki, VNO Rail Baltika net nedasieks, o pro RIX eis kaip tik pakeliui
Taip pat šioje delionėje dėl Rygos kaip skrydžių HUB smukimo ir netolimoj ateity svarų vaidmenį gali žaisti LOT. LOT 2019 rinkos dalis buvo 6% nors skraidė tik 2 kryptimis, kai tuo tarpu AirBaltic turėjo 9%, skraidydama kelis kart daugiau krypčių. Šiais metais LOT paleido užsakomuosius skrydžius iš Vilniaus į Dominykos Respubliką bei iki pademijos skraidė iš Kauno į Varšuvą. Visa tai rodo, jog LOT'as aktyviai domisi Lietuvos rinka, bei bandys į ją žengti tvirčiau, kaip tai padarė Budapešte, dėl ko nukentėtų AirBaltic'as. Taip pat LOT'as gali pasiūlyti ir reguliarius tranatlantinius skrydžius ateityje, kas nėra iš piršto laužta (dar yra A321XLR, kuris dar labiau griauna oro hub'ų sistemą ir skatinai eiti prie point-to-point oro kelionių).
Pačios Latvijos galimybės gelbėt AirBaltic'ą yra ribotos, nes pinigai nėra begaliniai, o ir point-to-point skrydžių trendas reikalauja keisti prieš krizę atsiradusį AirBaltic'o veiklos modelį, kuris buvo paremtas prieškovidiniu Rygos, kaip oro hub'o Baltijos šalyse konceptu. Taip, pat AirBaltic'as neseniai investavo labai daug pinigų į A220 pirkimus, kas dar labiau pablogina kompanijos finasinę situaciją.
Taigi, AirBaltic'as, Rygos oro uostas ir Latvija tikriausiai susidurs su nemaža konkurencija iš įvairių pusių bandant prastumti AirBaltic'ą kaip pagrindinį Baltijos šalių vežėją ir tarptautinio transporto dominantę regione. Ir vienintelis kelias, to išvengti tai nustot ignoruot kitas Baltijos šalis ir atvirai jas pakviest tolygiai pasidalint AirBaltic'o valdymu, taip padedant pagerint visų trijų šalių pasiekiamumą ir išvengiant didelių nuostolių. Bet žinant Latvijos valdžios "draugiškumą" kitų Baltijos šalių atžvilgiu, o ypač Lietuvos, tai mažai tikėtina.
Comment