Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LV] RIX. Rygos oro uostas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Tai kokiu tikslu visas pasaulis pinigus keleivių nepridedančiai infrastruktūrai?
    Tai visus infrastruktūros pastatus būtina atnaujinti ir plėsti, didėjant jais besinaudojančių asmenų skaičiui, viskas su tuo ok. Aš tiesiog turiu omeny, kad niekas niekada nesako “mielai skrisčiau į miestą X, bet neskrisiu nes ten senas ir negražus oro uostas”. Tiesiog jeigu nori kur nors nukeliauti, tai ir keliauji, visiškai nepriklausomai nuo to, koks ten oro uostas.

    Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

    Tia, kad jūs šiuo atveju nusisšnekate. Kaip Gator minėjo, kokio velnio ES investuotų daugybė pinigų į nerentabilų projektą? Mes dabar apart lėktuvų ir automobilių (pačios neefektyviausios tranporto priemonės šiuo klausimu) neturim normalaus susiekimo su kitomis šalimis 300-700 km spinduliu. Įgyvendinus Rail Baltiką kelionės traukiniu į Latviją, Estiją ir didžiają dalį Lenkijos, taps daug labiau patrauklesnės negu lėktuvu, dėl ilgo laukimo laiko oro uoste bei kelionės iš ir į jį ir brangesnių kelionės išlaidų.

    Dėl žaliojo kurso, skrydžiai, kur pasiekiamumas greitaisiais traukiniais prilygsta ar net yra geresnis, taps stipriai ribojami, ko pasekoje aviakompanijos neapsimokės jų vykdyti, ką jau daro minėtos Prancūzija ir Vokietija. Tas pats vyks ir visoje ES, siekiant gerint susiekimą, bei skatint švaresnį transportą.
    Ok, į Latviją, Estiją ir Lenkiją bus patogiau važiuoti traukiniu, o ne skristi lėktuvu. So what ? Visvien dabar šios kryptys sudaro tik labai nedidelę visų skrydžių iš Lietuvos dalį. Vietoj skraidymo jungiamaisiais skrydžiais per Rygą/Varšuvą, pirmąjį segmentą nukeliausime traukiniu, tačiau niekas smarkiau nepasikeis. Latviai net sugebėjo ties RIX Rail Balticos stotį pasidaryti. Lietuviai ties VNO - ne.

    Na, o dabar apie AirBaltic. Teko girdėt apie tokį dalyką kaip point-to-point flight destinations? Trumpai tariant, dėl naujų technologinių proveržių aviacijoje (A320neo, 737MAX, A321XLR, A220)
    airBaltic yra didžiausias A220 operatorius Europos šalyse, kas in the long run gali nulemti jų sėkmę.

    Ir čia AirBaltic'ui iškyla kelios rimtos problemos. Pirma problema, konkurencija tiek Lietuvoj, tiek Estijoj dėl point-to-point kelionių iš tokių kompanijų, kaip Ryanair, Wizzair ar LOT.
    O tu faktų nenori pasitikrinti prieš rašydamas ? LOT spruko iš Estijos (ten veikė per savo dukterinę Nordica), ir nebevykdo iš ten nei vieno skrydžio, neskaitant Varšuvos. O žinai, kas užima didžiausią rinkos dalį Talino oro uoste ?

    Atspėjai, airBaltic !

    Nors pigių skrydžių bendrovės gali greitai paimt ir sumažint lėktuvų kiekį (dabar tas įvyko dėl pandemijos), jos taip pat greit jš gali ir padidint ir dar pasiūlyti geresnę kainą negu AirBaltic'as kada nors galės.
    Nebūtinai sugrįš. Pigių skrydžių bendrovės eis ten, kur matys galimybę užsidirbti, pvz. jei per krizę susitrauks kažkuri iš senųjų oro bendrovių ir liks laisva rinkos dalis kažkurioje šalyje, tai LCC gali permesti daugiau savo pajėgumų ten. Kažkas panašaus dabar vyksta Italijoje, kur Alitalia buvo reorganizuota į naują bendrovę ITA, kurios lėktuvų parko dydis siekia tik trečdalį to, ką turėjo pirmtakė. Wizz Air užuodė atsilaisvinusią paklausą ir per pastaruosius du metus jau atidarė 7 bazes Italijoj, permesdamas lėktuvus iš senųjų bazių, tokių kaip Lietuva. O tuo tarpu airBaltic yra pririštas prie Latvijos, ir niekur iš jos nesitrauks.

    Ryanair ir Wizz Air gali palikti Lietuvą be jokių didesnių sentimentų. AirBalticas Latvijos šitaip niekad nepaliktų. Beje, pigių skrydžių bendrovių veiklos mažinimasis prasidėjo dar iki pandemijos. Pirmąjį lėktuvą Wizz Air patraukė 2018m.

    2019m. RIX paaugo 10%, VNO viso labo vienu procentėliu.

    [QUOTE]Kitas veiksnys tai Rail Baltika, kuri leistu keliauti į Vilnių, Varšuvą, Rygą ir Taliną, pigiau, greičiau ir patogiau, bei sujungtu Vilniaus ir Kauno Oro Uostus greituoju traukiniu, taip leisdmas geriau išnaudoti abiejų oro uostų potencialą.

    Ką tu čia nusišneki, VNO Rail Baltika net nedasieks, o pro RIX eis kaip tik pakeliui

    Taip pat šioje delionėje dėl Rygos kaip skrydžių HUB smukimo ir netolimoj ateity svarų vaidmenį gali žaisti LOT. LOT 2019 rinkos dalis buvo 6% nors skraidė tik 2 kryptimis, kai tuo tarpu AirBaltic turėjo 9%, skraidydama kelis kart daugiau krypčių. Šiais metais LOT paleido užsakomuosius skrydžius iš Vilniaus į Dominykos Respubliką bei iki pademijos skraidė iš Kauno į Varšuvą. Visa tai rodo, jog LOT'as aktyviai domisi Lietuvos rinka, bei bandys į ją žengti tvirčiau, kaip tai padarė Budapešte, dėl ko nukentėtų AirBaltic'as. Taip pat LOT'as gali pasiūlyti ir reguliarius tranatlantinius skrydžius ateityje, kas nėra iš piršto laužta (dar yra A321XLR, kuris dar labiau griauna oro hub'ų sistemą ir skatinai eiti prie point-to-point oro kelionių).
    Svajuko drambionės. Plačiau paaiškinau temoje apie VNO.

    Pačios Latvijos galimybės gelbėt AirBaltic'ą yra ribotos, nes pinigai nėra begaliniai, o ir point-to-point skrydžių trendas reikalauja keisti prieš krizę atsiradusį AirBaltic'o veiklos modelį, kuris buvo paremtas prieškovidiniu Rygos, kaip oro hub'o Baltijos šalyse konceptu. Taip, pat AirBaltic'as neseniai investavo labai daug pinigų į A220 pirkimus, kas dar labiau pablogina kompanijos finasinę situaciją.
    Prieštarauji pats sau. Pranešimo viršuje aiškini, kad A220 yra “technologinis proveržis aviacijoje, padėsiantis sutaupyti avialinijoms kaštus”, o dabar jau kažkodėl sugalvojai, kad A220 kaip tik pablogins situaciją ? Ir beje, airBaltic savininkai Latvijos vyriausybė yra pasiryžę kišti į juos tiek pinigų, kiek reikės. Galų gale, prieš porą metų jie buvo privačiai pasiskolinę IPO, jei prireiks, pasiskolins dar kartą.

    Taigi, AirBaltic'as, Rygos oro uostas ir Latvija tikriausiai susidurs su nemaža konkurencija iš įvairių pusių bandant prastumti AirBaltic'ą kaip pagrindinį Baltijos šalių vežėją ir tarptautinio transporto dominantę regione. Ir vienintelis kelias, to išvengti tai nustot ignoruot kitas Baltijos šalis ir atvirai jas pakviest tolygiai pasidalint AirBaltic'o valdymu, taip padedant pagerint visų trijų šalių pasiekiamumą ir išvengiant didelių nuostolių. Bet žinant Latvijos valdžios "draugiškumą" kitų Baltijos šalių atžvilgiu, o ypač Lietuvos, tai mažai tikėtina.
    Realybės neatitinkantys kliedesiai. Latviai siūlė dalintis airBaltic’u dar 2015m., kai bankrutavo Air Lituanica ir Estonian Air, bet nei lietuviai nei estai nesutiko. Kaip ir nesutiko paremti per pandemiją, kai airBalticas kreipėsi į Lietuvos ir Estijos vyriausybę
    Paskutinis taisė 10.000; 2021.10.24, 23:07.

    Comment


      Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

      Tai visus infrastruktūros pastatus būtina atnaujinti ir plėsti, didėjant jais besinaudojančių asmenų skaičiui, viskas su tuo ok. Aš tiesiog turiu omeny, kad niekas niekada nesako “mielai skrisčiau į miestą X, bet neskrisiu nes ten senas ir negražus oro uostas”. Tiesiog jeigu nori kur nors nukeliauti, tai ir keliauji, visiškai nepriklausomai nuo to, koks ten oro uostas.
      Net ir tavo pasakyme patvirtinimas, kad investicija į infrastruktūrą didina keleivių srautus - neinvestuosi į praplėtimą, pasiektos maks. ribos negalėsi didinti.

      Niekas nekalbėjo apie investiciją į infra kaip į tik padarymą gražesnio oro uosto...

      Ir galiausiai ten buvo kalba apie infrastruktūrą kaip geležinkelio linijos į oro uostą, pasiekiamumo didinimas ir greitinimas. Tai tiesiogiai prideda keleivių, nes per tą patį laiką galima pasiekti didesnę populiacijos dalį. Jei seniau iš kokios nors Latvijos ar Lenkijos vietos oro uostas pasiekiamas per kažkiek laikol o dabar per mažiau laiko, tai automatiškai to žmogaus oro uosto pasirinkimo sąraše mūsisškis gauna papildomą postūmį. Taip pat ir oro linijos mato kiek tas oro uostas pasiekiamas, kiek aprėpia rinkos ir tt.
      Taip, kad nė nėra abejonių, kad investicijos į infrastruktūros gerinimą pasiekiamumo greičio prasme, tiesiogiai įtakoja kelievių skaičiaus didėjimą.

      Comment


        Parašė Gator Rodyti pranešimą

        Net ir tavo pasakyme patvirtinimas, kad investicija į infrastruktūrą didina keleivių srautus - neinvestuosi į praplėtimą, pasiektos maks. ribos negalėsi didinti.

        Niekas nekalbėjo apie investiciją į infra kaip į tik padarymą gražesnio oro uosto...
        Aš tikiuosi, tu gebi atskirti priežasties ir pasėkmės ryšį ? Keleivių skaičius oro uoste nepadidės, vien dėl to kad pastatytas platesnis terminalas. Tik priešingai - didėjant keleivių skaičiui ir jų jau nebesutalpinant su esamais pajėgumais, reikia pradėti galvoti apie infrastruktūros plėtimą.

        Gali pastatyti oro uostą kurio projektiniai pajėgumai bus pvz. 1mln. žmonių per metus, tačiau jei tasai oro uostas stovės kur nors viduryje dykumos, juo natūraliai niekas nesinaudos. Ir gali didint kiek tik nori, kad ir iki 5mln. aptarnaujamų žmonių ribos, tačiau tuo oro uostu visvien niekas nesinaudos.

        Ir galiausiai ten buvo kalba apie infrastruktūrą kaip geležinkelio linijos į oro uostą, pasiekiamumo didinimas ir greitinimas. Tai tiesiogiai prideda keleivių, nes per tą patį laiką galima pasiekti didesnę populiacijos dalį. Jei seniau iš kokios nors Latvijos ar Lenkijos vietos oro uostas pasiekiamas per kažkiek laikol o dabar per mažiau laiko, tai automatiškai to žmogaus oro uosto pasirinkimo sąraše mūsisškis gauna papildomą postūmį. Taip pat ir oro linijos mato kiek tas oro uostas pasiekiamas, kiek aprėpia rinkos ir tt.
        Taip, kad nė nėra abejonių, kad investicijos į infrastruktūros gerinimą pasiekiamumo greičio prasme, tiesiogiai įtakoja kelievių skaičiaus didėjimą.
        Tai bet esmė ta, kad latviams oro uosto pasiekiamumo gerinimas sekasi žymiai geriau nei lietuviams. Rail Baltica eis pro RIX, bus įrengtas naujas, modernus terminalas, kai tuo tarpu lietuviai tokį šansą padidinti VNO pasiekiamumą pra*iko, nes mūsų oro uostas liks smarkiai nutolęs nuo naujosios geležinkelio linijos. Tad kol lietuviai tik kalba bendromis frazėmis apie tai, kaip čia ateityje atsiras kažkoks “papildomas postūmis pasiekti VNO”, latviai ima ir daro

        Comment


          Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
          kai tuo tarpu lietuviai tokį šansą padidinti VNO pasiekiamumą pra*iko, nes mūsų oro uostas liks smarkiai nutolęs nuo naujosios geležinkelio linijos. Tad kol lietuviai tik kalba bendromis frazėmis apie tai, kaip čia ateityje atsiras kažkoks “papildomas postūmis pasiekti VNO”, latviai ima ir daro
          Na tas "labai smarkiai nutolęs" tebus lygiai 3 km nuo pagrindinės Vilniaus RB stoties, ir jau galima esamo kelio trasa..
          Dabartinė jungtis, aišku, silpna, bet galima stipriai patobulinti.
          Paskutinis taisė Sula; 2021.10.26, 14:05.

          Comment


            Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

            Aš tikiuosi, tu gebi atskirti priežasties ir pasėkmės ryšį ? Keleivių skaičius oro uoste nepadidės, vien dėl to kad pastatytas platesnis terminalas. Tik priešingai - didėjant keleivių skaičiui ir jų jau nebesutalpinant su esamais pajėgumais, reikia pradėti galvoti apie infrastruktūros plėtimą.

            Gali pastatyti oro uostą kurio projektiniai pajėgumai bus pvz. 1mln. žmonių per metus, tačiau jei tasai oro uostas stovės kur nors viduryje dykumos, juo natūraliai niekas nesinaudos. Ir gali didint kiek tik nori, kad ir iki 5mln. aptarnaujamų žmonių ribos, tačiau tuo oro uostu visvien niekas nesinaudos.
            Tai viskas aišku, čia išvis nuklydom į lanką, nes kalba buvo apie investiciją į greitesnį pasiekiamumą traukiniu. Ir tu sakei, kad tai nedidina keleivių kiekio, kas yra tiesiog beviltiškai absurdiškas teiginys, nes visiems aišku, kad kuo greičiau pasiekiamas oro uostas, tuo daugiau keleivių dėl to juo norės naudotis. Tarkim jei X oro uostas už 2 val Y už 2,5 val, tai keleivis pirmiau ieškos skristi iš X. Y investavus ir padarius vietoj 2,5 1,5 val, tas pats keleivis pirmiau ieškos skritsi iš Y.
            Tiesiogių tiesiogiausiai investicijos į pasiekiamumo infrastruktūrą didina keleivių skaičius.

            Kad latviam geriau sekasi getinti infrastruktūrą, niekaip nekeičia fakto, kad investicija į infrastruktūrą tiesiogiai didina keleivių skaičių.

            Nesvarbu latviai daugiau pagerins, nes vis tiek mes pagerinę turėsime mažesnį atsilikimą nei nepagerinę. Ir automatiškai latviai pridės mažiau keleivių nei pridėtų mums išvis nepagerinus.
            Paskutinis taisė Gator; 2021.10.26, 14:14.

            Comment


              Nauja bazė. Neparašyta, kiek lėktuvų bazuosis Rygoje.

              BNS 2021.11.10
              „Ryanair“ atidarė lėktuvų bazę Rygos oro uoste
              Naujoje bazėje, į kurios sukūrimą „Ryanair“ investavo 200 mln. JAV dolerių, sukurta 60 darbo vietų.
              Aviakompanija per ją kas savaitę vykdys per 100 skrydžių 35 kryptimis.

              https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=88641561

              Comment


                Juokingi tie 200 mln. Permeti lėktuvus - investavau 200 mln

                Comment


                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                  Nauja bazė. Neparašyta, kiek lėktuvų bazuosis Rygoje.

                  BNS 2021.11.10
                  „Ryanair“ atidarė lėktuvų bazę Rygos oro uoste
                  2 lėktuvus (galima suprasti pagal spaudos pranešimo vietą, kur “investavo 200mln. JAV dolerių” - Ryanair kiekvieno lėktuvo bazavimą oro uoste laiko 100mln. investicija tam oro uostui. Atseit pagal lėktuvo kainą, bet niekas net neabejoja, kad darydama didelio masto užsakymus, už vieno lėktuvą Ryanair susimoka mažiau).

                  Kaip suprantu, pas Ryanair 2 lėktuvai yra viename oro uoste bazuojamų lėktuvų skaičiaus minimumas (tiek Vilniuje, tiek Kaune irgi yra po 2 lėktuvus) - matyt kaštai išlaikyti vieno lėktuvo bazę yra per dideli, kad apsimokėtų

                  Comment


                    Ta nuolaida dar nieko, bet esmė, kad tuos pačius lėktuvus į kitą bazę perkėlę, vėl sakys, kad dar 200mln imvestavo, jau bus 400mln už du lėktuvus

                    Comment


                      Latvian airline airBaltic announces that as of late November 2021 it has started to perform its passenger handling and flight coordinator duties at Riga Airport with its own staff.
                      https://www.airbaltic.com/en/airbalt...t-riga-airport

                      Comment


                        Rygos oro uostas pernai sulaukė daugiausiai keleivių Baltijos valstybėse
                        https://www.15min.lt/pasaulis-kisene...se-637-1632094

                        Rygos oro uostas skelbė pernai sulaukęs 2,35 mln. keleivių – 17 proc. daugiau nei užpernai.

                        Lietuvos oro uostuose aptarnauta 2,5 mln. keleivių – 37 proc. daugiau nei 2020 metais. Keleivių vien tik Vilniaus oro uoste padaugėjo 45 proc. iki 1,9 mln. keleivių, Kauno – 32 proc. iki 490 tūkst. keleivių.

                        Talino oro uostas 2021 metais aptarnavo 1,3 mln. keleivių – 50 proc. daugiau nei 2020-aisiais, pranešė jo administracija.

                        Comment


                          Rygos oro uostas planuoja į plėtrą iki 2027 metų investuoti per 247 mln. Eur
                          https://www.vz.lt/transportas-logist...er-247-mln-eur

                          Rygos tarptautinis oro uostas pagal naująją laikotarpio iki 2027-ųjų planuoja į plėtrą investuoti daugiau kaip 247 mln. Eur, pasiekti 9 mln. keleivių srauto lygį ir išleisti obligacijų.

                          Comment


                            RIX Rygos oro uostas šiemet pradeda įgyvendinti ambicingus plėtros planus – bus pradėtas statyti naujas keleivių terminalas ir kuriamas RIX oro uosto miestas. Bendrovės vizija – tapti būsimu Šiaurės Europos kelionių centru, kuris skatins Latvijos konkurencingumą regione ir šalies ekonomikos plėtrą. Siekiant įgyvendinti strateginius planus, sukurtas modernus RIX Rygos oro uosto prekės ženklas ir vizualinis identitetas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

                            https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...s-167-mln-euru
                            Aviate, navigate, communicate

                            Comment


                              Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
                              RIX Rygos oro uostas šiemet pradeda įgyvendinti ambicingus plėtros planus – bus pradėtas statyti naujas keleivių terminalas ir kuriamas RIX oro uosto miestas. Bendrovės vizija – tapti būsimu Šiaurės Europos kelionių centru, kuris skatins Latvijos konkurencingumą regione ir šalies ekonomikos plėtrą. Siekiant įgyvendinti strateginius planus, sukurtas modernus RIX Rygos oro uosto prekės ženklas ir vizualinis identitetas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

                              https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...s-167-mln-euru
                              Atrodo puikiai! Ir RB stotis kieta. Tik nesuprantu, ar čia viskas bus statoma senojo terminalo vietoje?

                              Comment


                                Parašė Nikas Rodyti pranešimą

                                Atrodo puikiai! Ir RB stotis kieta. Tik nesuprantu, ar čia viskas bus statoma senojo terminalo vietoje?
                                Senojo išvykimo terminalo vietoje ir buvusio prie jo žiedo/parkofkės vietoje.

                                Aviate, navigate, communicate

                                Comment


                                  Rygos oro uoste bus atidarytas kapsulių viešbutis https://www.vz.lt/transportas-logist...uliu-viesbutis
                                  Dabar „Booking“ viešbučių užsakymo svetainėje matyti, kad viena kapsulė nakčiai kainuoja 87–172 Eur.
                                  What? Min €87 ???
                                  Click image for larger version

Name:	image.JPG
Views:	221
Size:	49,0 kB
ID:	2147956
                                  Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                  Comment

                                  Working...
                                  X