Branginimas pelno neatneš
Vidmantas Matutis
Nuo gegužės 5 dienos skaičiuojant bendrai 19,5 procentų brangs kėlimas Smiltynės perkėlos keltais.
Nebeliks anksčiau buvusių sezoninių (nuo gegužės 1 iki rugsėjo 30 dienos) ir nesezoninių (likusiu laiku) kainų skirtumo.
Keleivių ir dviračių kėlimas brangs nuo 1,5 iki 2 litų, lengvųjų automobilių nuo 32 iki 40 litų, sunkvežimių, didesnių nei 3,5 tonos – nuo 140 iki 160 litų, mikroautobusų – nuo 60 iki 65 litų, motociklų – nuo 16 iki 18 litų.
Nebrangs lengvųjų automobilių priekabų (30 litų), sunkvežimių priekabų (130 litų), krovininių automobilių iki 3,5 tonos (60 litų), 18-30 vietų autobusų (110 litų), daugiau nei 30 vietų autobusų (160 litų), turistinių automobilių namelių (110 litų), gyvūnų – mažų (5 litai) ir didelių (10 litų) kėlimas.
Smiltynės perkėlos vadovas Algirdas Žukauskas teigė, kad sprendimą didinti kainas bendrovės valdyba priėmė praėjusią savaitę. Prieš tai tam pritarė Valstybinė kainų ir energetikos komisija. Ji buvo leidusi keleivių kėlimo kainą didinti net iki 2,5 lito, tačiau apsispręsta didinti tik iki 2 litų.
Dindinti keltų kainas, kaip teigė A.Žukauskas, privertė brangstantis kuras. Per pastaruosius metus jo kainos išaugo net 71 procentu. Jei ne naujieji keltai, kurie leido apie 50 procentų sumažinti kuro išlaidas, branginti keltų bilietus jau būtų reikėję seniau.
Taip pat priimtas sprendimas didinti darbuotojų atlyginimus, kas nebuvo daryta 5 metus. Per tą laiką didėjo infliacija kasmet po 2-3 procentus, o pernai net 4,5 procento. Atlyginimus bendrovėje planuojama padidinti vidutiniškai 15 procentų. Tam, įskaitant patį atlyginimą ir mokesčius, papildomai reikės apie 1 mln. litų.
A.Žukauskas tikino, kad iškeltos geresnės klientų aptarnavimo programos išlaidos taip pat yra didesnės. Atnaujinta 50 procentų keltų. Siekiant geriau aptarnauti keleivius ir transportą padaugėjo reisų. 2006 metais buvo net 3600 papildomų reisų, kai vieno reiso sąnaudos yra 504 litai. Jei anksčiau I ketvirtį, kai yra mažiausiai keleivių, iš naujosios perkėlos kursuodavo vienas keltas, tai šiemet kursuoja du keltai. Jau per pirmąjį ketvirtį buvo 1594 keltų reisais daugiau. Per pirmąjį ketvirtį Smiltynės perkėla plukdė 6 proc. daugiau nei pernai per tą patį laiką keleivių, 16 proc. – daugiau transporto priemonių, o pajamos augo 9 procentais.
Keltų kainų pabranginimas, anot A.Žukausko, Smiltynės perkėlos pelno nepadidins. Šiemet planuojama gauti 247 litus pelno. Pernai pelnas sudarė apie 156 tūkstančius litų. Kai bendrovės apyvarta yra 12 milijonų, tai – minimalus pelnas.
Šie metai, kaip teigė A.Žukauskas, bendrovei yra finansiškai sunkūs – už paskolas imtas keltams atnaujinti reikės sumokėti 1,7 mln. litų. Priminsime, kad per pastaruosius trejus metus Smiltynės perkėla įsigijo tris naujus keltus. Keltui „Nida“, kuris kelia žmones iš senosios perkėlos, įsigyti paskolą suteikė valstybė, kuri įsipareigojo sumokėti 12 mln. litų per dvejus metus. Šią savaitę pervesti 5 mln. litų už šį keltą, o likusi suma bendrovei bus pervesta 2008 metais.
Smiltynės perkėla, kaip teigė A.Žukauskas, kapitonų siūlymu puoselėja planus įsigyti dar vieną naują keltą.
www.klaipeda.daily.lt
Vidmantas Matutis
Nuo gegužės 5 dienos skaičiuojant bendrai 19,5 procentų brangs kėlimas Smiltynės perkėlos keltais.
Nebeliks anksčiau buvusių sezoninių (nuo gegužės 1 iki rugsėjo 30 dienos) ir nesezoninių (likusiu laiku) kainų skirtumo.
Keleivių ir dviračių kėlimas brangs nuo 1,5 iki 2 litų, lengvųjų automobilių nuo 32 iki 40 litų, sunkvežimių, didesnių nei 3,5 tonos – nuo 140 iki 160 litų, mikroautobusų – nuo 60 iki 65 litų, motociklų – nuo 16 iki 18 litų.
Nebrangs lengvųjų automobilių priekabų (30 litų), sunkvežimių priekabų (130 litų), krovininių automobilių iki 3,5 tonos (60 litų), 18-30 vietų autobusų (110 litų), daugiau nei 30 vietų autobusų (160 litų), turistinių automobilių namelių (110 litų), gyvūnų – mažų (5 litai) ir didelių (10 litų) kėlimas.
Smiltynės perkėlos vadovas Algirdas Žukauskas teigė, kad sprendimą didinti kainas bendrovės valdyba priėmė praėjusią savaitę. Prieš tai tam pritarė Valstybinė kainų ir energetikos komisija. Ji buvo leidusi keleivių kėlimo kainą didinti net iki 2,5 lito, tačiau apsispręsta didinti tik iki 2 litų.
Dindinti keltų kainas, kaip teigė A.Žukauskas, privertė brangstantis kuras. Per pastaruosius metus jo kainos išaugo net 71 procentu. Jei ne naujieji keltai, kurie leido apie 50 procentų sumažinti kuro išlaidas, branginti keltų bilietus jau būtų reikėję seniau.
Taip pat priimtas sprendimas didinti darbuotojų atlyginimus, kas nebuvo daryta 5 metus. Per tą laiką didėjo infliacija kasmet po 2-3 procentus, o pernai net 4,5 procento. Atlyginimus bendrovėje planuojama padidinti vidutiniškai 15 procentų. Tam, įskaitant patį atlyginimą ir mokesčius, papildomai reikės apie 1 mln. litų.
A.Žukauskas tikino, kad iškeltos geresnės klientų aptarnavimo programos išlaidos taip pat yra didesnės. Atnaujinta 50 procentų keltų. Siekiant geriau aptarnauti keleivius ir transportą padaugėjo reisų. 2006 metais buvo net 3600 papildomų reisų, kai vieno reiso sąnaudos yra 504 litai. Jei anksčiau I ketvirtį, kai yra mažiausiai keleivių, iš naujosios perkėlos kursuodavo vienas keltas, tai šiemet kursuoja du keltai. Jau per pirmąjį ketvirtį buvo 1594 keltų reisais daugiau. Per pirmąjį ketvirtį Smiltynės perkėla plukdė 6 proc. daugiau nei pernai per tą patį laiką keleivių, 16 proc. – daugiau transporto priemonių, o pajamos augo 9 procentais.
Keltų kainų pabranginimas, anot A.Žukausko, Smiltynės perkėlos pelno nepadidins. Šiemet planuojama gauti 247 litus pelno. Pernai pelnas sudarė apie 156 tūkstančius litų. Kai bendrovės apyvarta yra 12 milijonų, tai – minimalus pelnas.
Šie metai, kaip teigė A.Žukauskas, bendrovei yra finansiškai sunkūs – už paskolas imtas keltams atnaujinti reikės sumokėti 1,7 mln. litų. Priminsime, kad per pastaruosius trejus metus Smiltynės perkėla įsigijo tris naujus keltus. Keltui „Nida“, kuris kelia žmones iš senosios perkėlos, įsigyti paskolą suteikė valstybė, kuri įsipareigojo sumokėti 12 mln. litų per dvejus metus. Šią savaitę pervesti 5 mln. litų už šį keltą, o likusi suma bendrovei bus pervesta 2008 metais.
Smiltynės perkėla, kaip teigė A.Žukauskas, kapitonų siūlymu puoselėja planus įsigyti dar vieną naują keltą.
www.klaipeda.daily.lt
Comment