Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos siūlymu keičiamas Lietuvos tarptautinių oro uostų valdymo modelis - valstybės įmones numatoma pertvarkyti į akcines bendroves. Tokiam sprendimui šiandien pritarė Vyriausybė, vėliau su oro uostų statuso keitimu susijusių įstatymų projektai bus teikiami svarstyti Seimui.
Siekiant efektyvesnės veiklos keičiamas šalies tarptautinių oro uostų valdymo modelis
„Naują šalies oro uostų valdymo modelį inicijavome siekdami sudaryti sąlygas efektyvesnei jų veiklai. Tarptautinė praktika rodo, kad valstybės valdomi oro uostai būna per mažai orientuoti į komercinę veiklą, jų valdyme nedalyvauja efektyvumą užtikrinantis privatus kapitalas. Tuo tarpu Europoje vis dažniau oro uostams vienu iš pagrindinių tikslų keliamas ne tik keleivių srauto užtikrinimas, bet ir pelningumas, dažnai oro uostai akcionuojami, pritraukiamas privatus kapitalas“, - sakė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.
Praėjusiais metais visi trys šalies tarptautiniai oro uostai dirbo nuostolingai. Ministerijos nuomone, jų veiklos nuostolingumui didelės įtakos turėjo dabartinis valdymo modelis, neleidžiantis operatyviai priimti įmonės valdymui svarbius sprendimus, efektyviai organizuoti veiklą, lanksčiai valdyti įmonių turtą ir pritraukti privačias lėšas.
Numatoma, kad oro uostus pertvarkius į akcines bendroves, jų naudojami žemės sklypai liktų valstybės nuosavybe, o infrastruktūra - aerodromai, specifinės paskirties pastatai ir įrenginiai - būtų investuojami formuojant naujųjų akcinių bendrovių įstatinį kapitalą. Vienintelis šių bendrovių akcininkas būtų valstybė.
Pažymėtina, kad Europos Sąjungos šalyse daugumos oro uostus valdančių įmonių teisinė forma yra akcinės bendrovės.
Comment