But there are few positive signs for Eastern Europe's older airlines. Slovakia has a high LCC penetration because it abandoned its flag carrier in 2007. Lithuania did the same thing two years later, while Latvia clung onto its national airline, but only by marketing it as a pseudo-LCC with pan-Baltic aspirations—baffling analysts, and perhaps government financiers, in the process. Poland and Romania seem no more confident in their flag carriers, beating paths to Turkey, Qatar and the United Arab Emirates for financial backing and feed-in traffic. While none would admit it, they are all perilously close to their own Malev moment.
Nebent šios įmonės vadovai bus tokie gudrūs, kad sugalvojo naują verslo modelį, kuris leis jiems sukonkuruot ir su Ryanair, ir su Lufthansa... Tikimybė yra, bet nedidelė.
Kita vertus, plano paskelbimo laikas idealus - nes rugsėjį/spalį (prieš rinkimus) dar vyks tik didysis steigimo triukšmas, bet jokie skrydžiai nevyks.
Bandyt sukonkuruot - tai isspardyt bent mazesnius konkurentus nepagristais mokesciais, apribojimais ir pan. ?
Mokesčiai VNO visiems vienodi, negali būti vienai kompanijai taikomi didesni mokesčiai, kitai mažesni... Jie rašo, kad savivaldybei priklausytų 34% akcijų paketas, kas jau iš esmės yra didelė rizika, nes gauti pelnus oro linijų versle nedideliai pradedančiai kompanijai yra faktiškai neįmanoma. Vadinasi perspektyvoje šviečiasi jau ir iš taip skolų slegiamo biudžeto dengti oro vežėjo nuostolius.
Dėl rinkimų, rinkimai į Seimą šiemet, o kompaniją savo veiklą neva pradėtų tik 2013 m. pavasarį.
Labai panašu į tai. Ypač žinant, kad bus bandoma įeiti į vieną žiauriausių verslo sričių:
Nebent šios įmonės vadovai bus tokie gudrūs, kad sugalvojo naują verslo modelį, kuris leis jiems sukonkuruot ir su Ryanair, ir su Lufthansa... Tikimybė yra, bet nedidelė.
Šansų mažai. Be savivaldybės paramos tikrai neišgyvens. Savivaldybės lygtais gali remti nepažeisdamos EK aktų.
Vilniaus savivaldybė ryžosi kartu su vietos ir užsienio partneriais steigti avialinijas. Jas nutarta pavadinti „airLITUANICA“. Meras Artūras Zuokas būsimų partnerių neatskleidžia, tačiau neslepia, jog nuosavų lėktuvų jie neturi.
„Yra ne vienas (partneris – DELFI), šiuo metu vedame diskusijas ir derybas. Dar kol kas neatsakysim“, - žurnalistams sakė A. Zuokas, paprašytas įvardinti prie „airLITUANICA“ steigimo prisidėsiančius verslininkus.
Paklaustas, ar vienas iš partnerių – Latvijoje prieštaringai vertinamas „airBaltic“ akcininkas Bertoltas Flickas, meras teigė, jog su šiuo verslininku derybos nutrūko.
„Su juo mes turėjome derybas praėjusiais metais ir šių metų pradžioje, bet ne“, - sakė A. Zuokas, paklaustas, ar „airLITUANICA“ partneriu bus B. Flickas.
Meras pripažino, jog nei savivaldybė, nei būsimieji jos partneriai neturi nė vieno nuosavo lėktuvo. Tačiau A. Zuokas to nesureikšmina.
„Lėktuvų pilnas pasaulis – nuvažiavot ir nusipirkot“, - nusijuokė sostinės galva.
Pagal planuojamą „airLITUANICA“ struktūrą, savivaldybei priklausys blokuojantis 34 proc. įmonės akcijų paketas, neįvardintam partneriui iš Lietuvos – 17 proc. Likę 49 proc. tektų taip pat neįvardintiems užsienio verslininkams. Tiesa, jų dalis gali pakisti ir sudaryti 51 proc. – kontrolinį paketą. Tokiu atveju, savo dalį turėtų sumažinti arba savivaldybė, arba privatūs investuotojai iš Lietuvos.
A. Zuokas prognozuoja, kad pirmasis „airLITUANICA“ reisas gali įvykti jau kitų metų pavasarį.
Praėjusių metų vasarą meras teigė, kad oro linijoms reikia 1 mln. eurų, kad būtų galima paleisti du lėktuvus, kurie vykdytų iki 6 skrydžių per savaitę.
Cia arba zurnalistai sugrybavo berasydami arba meras ziauriai nesupranta i kur lenda... Vienas lektuvas kaip minimum per diena 2 "roundtripus" turetu daryti, o tai reikstu per du lektuvus 28 skrydziai i kazkokius miestus per savaite kaip minimum. Gal jis turejo omenyje 6 marsrutus, kuriais tie lektuvai skraidytu...???
Vidinei laimei nesušvitus, išorinė laimė - tik kančių šaltinis. - Milarepa
Įdomu, ar tai blefas? Jei taip, tai Zuokas smarkiai rizikuotų susimauti. Nebent tikisi, kad iki rinkimų viskas atrodys ok, o po to nors ir tvanas?
Ar visgi rimtai ruošiamasi sukurti aviakompaniją?
Abejonių daug, tačiau tai buvo vienas iš jo programos prioritetinių tikslų, apie kurios jau seniai buvo šnekėjęs, tad matyt nemažas pastangas dėjo. Deramasi buvo ir su lietuvių kilmės verslininkais (ar litvakais,nebepamenu jau, veidaknygėje rašė), kurie norėjo prisidėti prie projekto, tik deja nežinau kaip ten baigėsi.
na, o planuoja, kad startuos 2013m., matyt tuo metu jau bus bandęs šturmuoti Seimą.
Litvakai ne lietuvių kilmės. Čia tik patikslinimas. Visgi kokie idiotai gali balsuoti už Zuoką savivaldybių rinkimuose, kur turi būti sprendžiami miesto reikalai, o kandidatas į merus prioritetu laiko avialinijų įsteigimą... Absurdas...
Litvakai ne lietuvių kilmės. Čia tik patikslinimas. Visgi kokie idiotai gali balsuoti už Zuoką savivaldybių rinkimuose, kur turi būti sprendžiami miesto reikalai, o kandidatas į merus prioritetu laiko avialinijų įsteigimą... Absurdas...
Na vienaip ar kitaip tai su miestu susije, ypac Zuokas megsta turizma akcentuoti, o tai papildomas instrumentas pagerinti miesto pasiekiamuma. Man tai tik pavadinimas kliuna, tikejausi, kad tai bus AirVilnius.
Vidinei laimei nesušvitus, išorinė laimė - tik kančių šaltinis. - Milarepa
Kuo susisiekimas dabar blogas? Taip, kai vyko rinkimai jis šlubavo. Bet dabar jau nebe. Todėl visgi labai abejotinas toks Zuoko užsispyrimas, kuomet svarbių spręstinų problemų yra daug, o pinigų nėra. Keli papildomi skrydžiai - fignia turizmui. Vis tiek didžiausi turistautojai Vilniuje - lenkai.
Litvakai ne lietuvių kilmės. Čia tik patikslinimas. Visgi kokie idiotai gali balsuoti už Zuoką savivaldybių rinkimuose, kur turi būti sprendžiami miesto reikalai, o kandidatas į merus prioritetu laiko avialinijų įsteigimą... Absurdas...
tai vienas iš prioritetu
nežinau, kas yra miesto reikalai. matyt kiekvienas gyvenantis Vilniuje turi savo požiūrį į miesto reikalus ir mero kompetenciją, tačiau jeigu projektas pasiseks, tai nuo to ir miestui, ir valstybei nebus blogiau. Galbūt pirma reikia sulaukti daugiau informacijos apie investuotojus, tikslus ir pan., o ne anksčiau laiko nurašyti bendrovę.
Nematau jokiu sansu sazingai ikurtos kompanijos galimybemis isgyvuoti daugiau nei metus. Saziningai turiu omeny jei jos veikla nebus vienu kokiu nors butu subsidijuojama savivaldybes lesomis taip igyjant konkurencini pranasuma.
Apskritai jau ne 2009-ieji ar 2010-ieji ir VNO ir Lietuvos pasiekiamumo gelbeti nera poreikio. Tad visa sita PR'a Zuokas galetu ir nutraukti. Star1 nesugebejo issilaikyti net ir tuomet kai nebuvo VNO nei Ryanair nei Wizzair, zinoma ju beda buvo kapitalo trukumas, taciau apsidairius kas vyksta Europoje ir pasaulyje (Vengijos nacionaliniu oro liniju Malev, ispanijos Spanair bankrotai, Airbaltic, Finnair, SAS ir daugybe kt. nuostolinga veikla) pasidaro aisku kokios perspektyvos laukia naujai ikurtu avialiniju konkuruojant su low cost'ais.
/\ Sutinku, vieno lėktuvo aviakompanijai jokių šansų įprastoje avialinijų rinkoje. Tik kažkokia ekzotika su žveriškom kainom gali leisti kažkiek išbūti rinkoje (kol pinigai nepasibaigs). Konkuruoti su rimtais vežejais (kurie dažnu atveju susijungę į aljansus) nerimta... jei nepasakyti kvaila...
Avialinijų verslininkai kraipo galvą išgirdę Vilniaus mero Artūro Zuoko pažadus kurti nacionalinį vežėją, kuris Vilniaus oro uoste dirbtų kaip tradicinė, ne pigių kaštų oro bendrovė, tačiau veiktų pelningai. Jų nuomone, be valstybės dotacijų tokios avialinijos neišgyventų. Oro linijoms įkurti, dar prieš lėktuvams pakylant, reikės išleisti 10-17 mln. litų, prognozuoja verslininkai.
(...)
„Šį pirmadienį darbo grupė jau priėmė sprendimą steigti naują oro bendrovę, kurios pavadinimas bus "airLITUANICA''. Pradedame naują Lietuvos aviacijos istorijos puslapį. Niekas nenuėjo kelio, nepradėjęs juo eiti. Patarimų ir patarinėjančių, kad ne tuo keliu, ne tas laikas ir t.t. kaip visada yra daugiau nei einančių. Skeptikams: gal žinote ES šalį, kuri neturi savo bazinio oro vežėjo?“, — paskelbė A. Zuokas.
(...)
Comment