Žinau, kad tarpukaryje turėjo ledlaužį, dabar nori plaukioti žiemą, gal reikėjo apie tai pasidomėti.
Ir po 1990-ųjų buvo ledlaužis. Kažkurį pavasarį, kai marios ir Nemuno žemupys buvo užšalęs storu ledu ir rusniškiams grėsė didelis potvynis, buvo bandoma Nemuno vagą iš ledų valyti ledlaužiu ir sprogmenimis. Kiek pamenu nepasiteisino. Be ledlaudžio dar svarstė barstyti ledą durpėmis, kad Saulė greičiau tirpdytų.
LRT 2025.02.17 Rusnės gyventojai stebi įstrigusias baržas, dėl ledonešio laivyba gali sustoti
Vandens keliais krovinius plukdančios baržos susidūrė su žiemos iššūkiais: viena, pakrauta generatoriais, yra įstrigusi Atmatoje ties Rusne, kita, su metalo kroviniu, ties Uostadvariu.
Baržos Atmatoje pradėjo strigti praėjusią savaitę, kai upę ėmė kaustyti ledas. Rusniškiai stebėjosi, kad einant ižui baržas dar bandyta plukdyti.
„Mes jau laukėm ižo, jis pasirodė, pasirodė ir baržos. <...> Tai yra tas pirmasis atvejis, kada ateina minusas, ir upė tiesiog taip sureaguoja – nuo šitų ledo lyčių, nuo to ižo formuojasi užšalusi upė“, – sako Rusnės seniūnė Dalia Drobienė
Baržos krovinius Nemunu plukdo iš Klaipėdos uosto ir į jį. Iš įstrigusių baržų viena plukdo metalo krovinį, kita – du generatorius. Iš pradžių dar bandyta aplink įstrigusias baržas ledus laužyti, bet jos pajudėjo tik truputį.
„Dabar, šiuo metu, turime pirmą kartą šiame sezone ledonešį, nedidelį ledonešį, kuris jau sulėtina laivybą. Tai šiuo atveju yra pora dienų, tikėtina, kad turėsime savaitę, kuomet laivyba sustos dėl ledonešio“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas. (...)
„Laivyba lapkričio viduryje paprastai jau būdavo baigiama, viskas normaliai, taip, kaip surėdyta nuo senų laikų, ir bujai taip pat būdavo surenkami lapkričio viduriui. Dabar mes jau to nesulaukiame, šiemet surinko anksčiau, prieš tai du metus bujai buvo įšalę tiek Atmatoje, tiek mariose“, – teigia Rusnės seniūnė.
Susisiekimo ministerija skyrė 11 mln. eurų nesavaeigės baržos, 100 proc. elektrinio krano ir elektra varomo laivo stūmiko – įsigijimui. Anot ministerijos, jis vienu įkrovimu galės nuplaukti 300 km atstumą. 9 mln. eurų iš šių lėšų sudaro Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšos.
Comment