Šiemet raketos vėl kelia sparnus į Nidą
UAB "Nemuno linija" šiemet žada maršrutu Kaunas - Nida plaukti paleisti du laivus. Jie vykdys užsakomuosius reisus. Ar nuo gegužės vyks ir reguliarūs šių laivų reisai, turėtų paaiškėti galbūt šio mėnesio pabaigoje.
Po to, kai 2004-aisiais Valstybinė vidaus vandens kelių direkcija (VVVKD) organizavo parodomąjį maršrutą "Zaria" tipo laivu "Deima", kuris plaukė sezoną iš Kauno į Nidą, reguliarių reisų atnaujinti šiuo maršrutu iki šiol nepavyksta.
Trakuose įregistruota UAB "Nemuno linija", kuriai vadovauja Dailės akademiją baigęs vitražistas Alfredas Eitutis, pastaruoju metu tapęs verslininku, 2005-aisiais ketino šiuo maršrutu plukdyti du laivus: "Raketos" tipo laivą "Aistė" (su povandeniniais sparnais, greitis - 70 km/h, talpina 58 keleivius) ir "Polesės" tipo laivą "Kristė" (su povandeniniais sparnais, greitis - 70 km/h, 45 keleiviai). Bendrovė tais metais netgi buvo pasirašiusi sutartį su VVVKD. Tačiau pažado tesėti jai nepavyko.
2006-aisiais Lenkijos kompanija "Žegluga Gdanska" ketino šiuo maršrutu plukdyti du "Raketos" tipo laivus, bet apsigalvojo. 2007-aisiais VVVKD pati norėjo įsigyti laivą, bet šiems norams irgi nebuvo lemta išsipildyti.
VVVKD direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Šimkūnas patikino, kad ir šiemet direkcija tokios veiklos nesiims. Ją ketina plėtoti "Nemuno linija". Jos laivai turi Laivybos inspekcijos išduotus tinkamumo plaukioti liudijimus, Susisiekimo ministerijos išduotą licenciją plukdyti keleivius.
Pirmiausia - užsakomieji reisai
Taigi po trejų metų vėl į areną išeina "Nemuno linija". Laivai "Aistė" (orientacinė kelionės kaina - 1600 Lt be PVM) ir "Kristė" (1400 Lt) užsakomuosius reisus darys maršrutu Kaunas- Raudonė-Jurbarkas-Mingės kaimas-Uostadvaris-Rusnė-Nida-Kaunas.
A. Eitučio teigimu, jo bendrovė, pernai pateikusi prašymą Susisiekimo ministerijai dėl licencijos nuo gegužės mėnesio, ją gavo tik rugpjūčio pabaigoje. Kelis užsakomuosius reisus į Nidą tiems žmonėms, kurie iš anksto buvo juos užsisakę, spėta padaryti. Pasak šios bendrovės direktoriaus, užsakovai buvo patenkinti ir matytais vaizdais, ir suteikta paslauga.
Iš užsakomųjų reisų minėtų laivų prikėlimas antram gyvenimui juos suremontavus atsipirktų, pasak A. Eitučio, tik iš dalies. Anot jo, šis verslas didelio pelno neduos, jis labiau susijęs su romantizmu, su tam tikru patriotizmu.
Pagailėjo raketų
Paklaustas, ar šiemet per sezoną bus ir reguliarūs reisai į Nidą, A. Eitutis atsakė: "Du laivai paruošti, licenciją turime. Užsakomuosius reisus vykdysime. Dėl reguliariųjų, dar nežinau. Kadangi turime tik du laivus, paprastai savaitgaliais jie būna užsakyti, o tai garantuotas kelionės pirmyn ir atgal apmokėjimas. Dėl reguliariųjų reisų dar svarstome. Svarbu žinoti, ar laivai plauks pilni keleivių, ar pustuščiai. Jeigu laivas grįš tuščias atgal - mums iš karto nuostolingas reisas. Tokiu atveju geriau, kad jis stovėtų prie krantinės. Manau, iki balandžio pabaigos apsispręsime.
Seniau, kai plaukdavo 5 raketos, nebūdavo užsakomųjų, tik reguliarieji reisai. Tuo rūpindavosi valstybinė įmonė, ji turėjo galimybę dotuoti raketas iš kitos veiklos. Mes to daryti negalime."
A. Eitutis buvo vienas iš tų žmonių, kurie pagailėjo dviejų paskutinių Lietuvoje likusių raketų, kad jos nebūtų supjaustytos kaip metalo laužas. "Nemuno linija" dabar baigia remontuoti dar du laivus: vieną irgi "Raketos", kitą - "Zaria" tipo. Pasak bendrovės direktoriaus, kai jie stos rikiuotėn, bus lengviau apsispręsti: galbūt vieni galės vykdyti užsakomuosius, kiti - reguliariuosius reisus.
Brangi paslauga
Paklaustas, kiek kainuotų kelionė iš Kauno į Nidą vienam žmogui reguliariuoju reisu, A. Eitutis atsakė, jog kol dar neaišku, ar bus organizuojami tokie reisai, negalįs pasakyti. Beje, 2005-aisiais buvo planuojama, kad toks reisas žmogui gali kainuoti apie 100 Lt.
Diskusijų, ar tokios kelionės brangu, ar ne, pasak A. Eitučio, neturėtų būti. Vis tiek jos - tam tikras komfortas, prabangos dalykas. Direktorius mano, kad lyginti jas su pasiplaukiojimais laivu už 10 eurų nereikėtų. "Tai kiti laivai ir ne kelių kilometrų atstumas -mes 250 km plaukiame į vieną pusę, kitos ir degalų sąnaudos", - sakė pokalbininkas.
Pats A. Eitutis plaukdamas Nemunu negali atsižavėti vaizdais. O ir pati upė jam labai graži. "Plauki, vienoj pusėj Lietuva, kitoj - išorinė Europos Sąjungos siena, Kaliningrado sritis. Gražu. Bet ta paslauga, priešingai nei daugelis žmonių įsivaizduoja, negali būti pigi", - sako "Nemuno linijos" direktorius.
Dalia BIKAUSKAITĖ
www.ve.lt
UAB "Nemuno linija" šiemet žada maršrutu Kaunas - Nida plaukti paleisti du laivus. Jie vykdys užsakomuosius reisus. Ar nuo gegužės vyks ir reguliarūs šių laivų reisai, turėtų paaiškėti galbūt šio mėnesio pabaigoje.
Po to, kai 2004-aisiais Valstybinė vidaus vandens kelių direkcija (VVVKD) organizavo parodomąjį maršrutą "Zaria" tipo laivu "Deima", kuris plaukė sezoną iš Kauno į Nidą, reguliarių reisų atnaujinti šiuo maršrutu iki šiol nepavyksta.
Trakuose įregistruota UAB "Nemuno linija", kuriai vadovauja Dailės akademiją baigęs vitražistas Alfredas Eitutis, pastaruoju metu tapęs verslininku, 2005-aisiais ketino šiuo maršrutu plukdyti du laivus: "Raketos" tipo laivą "Aistė" (su povandeniniais sparnais, greitis - 70 km/h, talpina 58 keleivius) ir "Polesės" tipo laivą "Kristė" (su povandeniniais sparnais, greitis - 70 km/h, 45 keleiviai). Bendrovė tais metais netgi buvo pasirašiusi sutartį su VVVKD. Tačiau pažado tesėti jai nepavyko.
2006-aisiais Lenkijos kompanija "Žegluga Gdanska" ketino šiuo maršrutu plukdyti du "Raketos" tipo laivus, bet apsigalvojo. 2007-aisiais VVVKD pati norėjo įsigyti laivą, bet šiems norams irgi nebuvo lemta išsipildyti.
VVVKD direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Šimkūnas patikino, kad ir šiemet direkcija tokios veiklos nesiims. Ją ketina plėtoti "Nemuno linija". Jos laivai turi Laivybos inspekcijos išduotus tinkamumo plaukioti liudijimus, Susisiekimo ministerijos išduotą licenciją plukdyti keleivius.
Pirmiausia - užsakomieji reisai
Taigi po trejų metų vėl į areną išeina "Nemuno linija". Laivai "Aistė" (orientacinė kelionės kaina - 1600 Lt be PVM) ir "Kristė" (1400 Lt) užsakomuosius reisus darys maršrutu Kaunas- Raudonė-Jurbarkas-Mingės kaimas-Uostadvaris-Rusnė-Nida-Kaunas.
A. Eitučio teigimu, jo bendrovė, pernai pateikusi prašymą Susisiekimo ministerijai dėl licencijos nuo gegužės mėnesio, ją gavo tik rugpjūčio pabaigoje. Kelis užsakomuosius reisus į Nidą tiems žmonėms, kurie iš anksto buvo juos užsisakę, spėta padaryti. Pasak šios bendrovės direktoriaus, užsakovai buvo patenkinti ir matytais vaizdais, ir suteikta paslauga.
Iš užsakomųjų reisų minėtų laivų prikėlimas antram gyvenimui juos suremontavus atsipirktų, pasak A. Eitučio, tik iš dalies. Anot jo, šis verslas didelio pelno neduos, jis labiau susijęs su romantizmu, su tam tikru patriotizmu.
Pagailėjo raketų
Paklaustas, ar šiemet per sezoną bus ir reguliarūs reisai į Nidą, A. Eitutis atsakė: "Du laivai paruošti, licenciją turime. Užsakomuosius reisus vykdysime. Dėl reguliariųjų, dar nežinau. Kadangi turime tik du laivus, paprastai savaitgaliais jie būna užsakyti, o tai garantuotas kelionės pirmyn ir atgal apmokėjimas. Dėl reguliariųjų reisų dar svarstome. Svarbu žinoti, ar laivai plauks pilni keleivių, ar pustuščiai. Jeigu laivas grįš tuščias atgal - mums iš karto nuostolingas reisas. Tokiu atveju geriau, kad jis stovėtų prie krantinės. Manau, iki balandžio pabaigos apsispręsime.
Seniau, kai plaukdavo 5 raketos, nebūdavo užsakomųjų, tik reguliarieji reisai. Tuo rūpindavosi valstybinė įmonė, ji turėjo galimybę dotuoti raketas iš kitos veiklos. Mes to daryti negalime."
A. Eitutis buvo vienas iš tų žmonių, kurie pagailėjo dviejų paskutinių Lietuvoje likusių raketų, kad jos nebūtų supjaustytos kaip metalo laužas. "Nemuno linija" dabar baigia remontuoti dar du laivus: vieną irgi "Raketos", kitą - "Zaria" tipo. Pasak bendrovės direktoriaus, kai jie stos rikiuotėn, bus lengviau apsispręsti: galbūt vieni galės vykdyti užsakomuosius, kiti - reguliariuosius reisus.
Brangi paslauga
Paklaustas, kiek kainuotų kelionė iš Kauno į Nidą vienam žmogui reguliariuoju reisu, A. Eitutis atsakė, jog kol dar neaišku, ar bus organizuojami tokie reisai, negalįs pasakyti. Beje, 2005-aisiais buvo planuojama, kad toks reisas žmogui gali kainuoti apie 100 Lt.
Diskusijų, ar tokios kelionės brangu, ar ne, pasak A. Eitučio, neturėtų būti. Vis tiek jos - tam tikras komfortas, prabangos dalykas. Direktorius mano, kad lyginti jas su pasiplaukiojimais laivu už 10 eurų nereikėtų. "Tai kiti laivai ir ne kelių kilometrų atstumas -mes 250 km plaukiame į vieną pusę, kitos ir degalų sąnaudos", - sakė pokalbininkas.
Pats A. Eitutis plaukdamas Nemunu negali atsižavėti vaizdais. O ir pati upė jam labai graži. "Plauki, vienoj pusėj Lietuva, kitoj - išorinė Europos Sąjungos siena, Kaliningrado sritis. Gražu. Bet ta paslauga, priešingai nei daugelis žmonių įsivaizduoja, negali būti pigi", - sako "Nemuno linijos" direktorius.
Dalia BIKAUSKAITĖ
www.ve.lt
Comment