Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Panamos kanalas, Nikaragvos kanalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Panamos kanalas, Nikaragvos kanalas

    Šeštadienį Chicagos Tribune perskaičiau įdomų straipsnį apie Nikaragvos vyriausybės paskelbtą sprendimą statyti kanalą tarp Atlanto ir Ramiojo vandenyno. Tokio projekto sąmata - 18 mlrd. USD.
    Šio straipsnio santrauka būtų tokia:
    Nikaragvos teritorija buvo pasirinkta pradiniuose kanalo tarp Atlanto vandenyno ir Ramiojo planuose. Bet dėka politinių intrigų buvo prastumtas Panamos kanalas, kuris sėkmingai buvo užbaigtas 1914m. Taip buvo sukurtos sąlygos klestėjimui Panamos miestui ir visai nedidelei Panamos valstybėlei. Tačiau Nikaragvos gyventojai neužmiršta praleistos istorinės galimybės. Nuo 1850m. inžinieriai nagrinėjo galimybę tiesti kanalą per Nikaragvos teritoriją, bet galų gale, JAV senatas nubalsavo už Panamą. Pagrindinė priežastis, nulėmusi neigiamą sprendimą Nikaragvos atžvilgiu buvo vulkaninių išsiveržimų grėsmė. Tačiau dabar akivaizdu, kad ta grėsmė buvo perdėta, o buvo įgyvendintas sunkesnis Panamos kanalo projektas.
    Tačiau spartėjant pasaulinės prekybos tempams susiformavo akivaizdus poreikis Panamos kanalo pralaidumui didinti. Todėl Panamos vyriausybė priėmė sprendimą investuoti apie 5 mlrd. USD į savo kanalo rekonstrukciją. Nors daugelis ekspertų apskritai labiausiai finansiškai pagrįstu planu laikė naujo kanalo, lygiagrečio esamam, statymą. Net ir su planuojama esamo kanalo rekonstrukcija, Panama negalės aptarnauti didžiausių pasaulinių konteinerių pervežimo laivų. Didžiausi gali gabenti ~14 000 konteinerių ir jų poreikis tik didėja.
    Esant tokiai situacijai visiškai realu atrodo kanalo statymas Nikaragvos teritorijoj. Toks kanalas galėtų aptarnauti didžiausiu pasaulinius konteinervežius, ir apsimokėtų finansiškai. Tačiau man atrodo, kad viskas susives į Nikaragvos valdžios nesugebėjimą suburti reikiamą komandą tokio projekto įgyvendinmui. Lapkričio mėnesį išrinktas prezidentas - buvęs žymus marksistas- revoliucionierius Danielis Ortega - garantavo verslo teisių gynimą ir užsienio investicijų skatinimą, bet aš abejoju, ar atsiras daug finansinių institucijų, kurios norėtų kišti pinigus į tokią nestabilią valstybę. Panašu, kad Nikaragvos gyventojams reikės užsiimti revoliucijom, perversmais, sukilimais, kyšininkavimu, narkotikų prekyba ir t.t., o planus apie kanalą ir ramų bei sotų gyvenimą palikti svajotojams.

    P.S. budulis atsiprašo už gramatines ir stiliaus klaidas Bet, sakau, reikia pasidalinti įdomia informacija su kolegomis forumiečiais.
    beg, borrow and steal

    #2
    Čia įmetu originalų straipsnį:
    http://www.chicagotribune.com/news/n...,7299718.story
    beg, borrow and steal

    Comment


      #3
      Panamos kanalas perskirstys konteinerius

      2016 metais planuojama baigti 5 mlrd. JAV dolerių vertės Panamos kanalo rekonstrukcija, kai galės praplaukti didesni laivai, pakeis situaciją JAV uostuose.

      Manoma, kad iki 2020 metų apie 10 proc. konteinerių iš vakarinės JAV dalies persikels į rytinę.

      Tai labiausiai pajus Los Andželo ir Long Bičo uostai, kur bus kasmetis 5-10 proc. augimas.

      Comment


        #4
        Prasti reikalai laukia Panamos atidarius Nikaragvos kanalą, keista, kad dar investuoja tokias sumas į pasenusį kanalą.
        Flickr

        Comment


          #5
          Nikaragvos kanalą geriausiu atveju pabaigs tik 2020 metais. Reikia nepamiršti, kad tokio sudėtingumo projektams visada gresia komplikacijos, uždelsimai ir kaštų augimas. Tad dar klausimas kiek Nikaragvos kanalas bus konkurencingas. Juo labiau, kad jis bus ilgesnis už Panamos kanalą ir jį praplaukti užtruks ilgiau. O Panama užbėgdama įvykiams už akių didina kanalo pralaidumą. Tada dar klausimas kuris kanalas bus konkurencingesnis. Vienintelis, bet svarbus, Nikaragvos kanalo pranašumas didesni šliuzai.

          Comment


            #6
            Parašė Perfect Rodyti pranešimą
            Nikaragvos kanalą geriausiu atveju pabaigs tik 2020 metais. Reikia nepamiršti, kad tokio sudėtingumo projektams visada gresia komplikacijos, uždelsimai ir kaštų augimas. Tad dar klausimas kiek Nikaragvos kanalas bus konkurencingas. Juo labiau, kad jis bus ilgesnis už Panamos kanalą ir jį praplaukti užtruks ilgiau. O Panama užbėgdama įvykiams už akių didina kanalo pralaidumą. Tada dar klausimas kuris kanalas bus konkurencingesnis. Vienintelis, bet svarbus, Nikaragvos kanalo pranašumas didesni šliuzai.
            Nikaragvos kanalu galės plaukti gerokai didesni laivai ir jūros maršrutas gerokai trumpesnis, gana dideli privalumai, Panama gali likti be darbo.

            Naujasis kanalas bus gerokai pralaidesnis už 99-erių metų senumo Panamos kanalą. Juo galės plaukioti megakonteinervežiai, kurie gali plukdyti iki 250 tūkst. tonų krovinius. Tai – daugiau nei dvigubai didesni laivai nei tie, kurie po rekonstrukcijos galės keliauti pro Panamos kanalą.
            Flickr

            Comment


              #7
              Užmečiau akį į senus straipsnius Nikaragvos kanalo tema. Štai toks pastebėjimas:

              'Vieno laivo praplaukimas per Panamos kanalą kainuoja vidutiniškai 50 tūkst. dolerių. Jeigu Nikaragvos kanalo statyba kainuotų keliasdešimt kartų daugiau, vargu ar laivai suktų į jį.'

              Comment


                #8
                Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                Nikaragvos kanalu galės plaukti gerokai didesni laivai ir jūros maršrutas gerokai trumpesnis, gana dideli privalumai, Panama gali likti be darbo.
                Esmė ta, kad yra didelė tikimybė, kad Nikaragvos kanalo išviso nebus. Nes kol kas vyksta tik kalbos. Nors statybos darbai oficialiai buvo pradėti dar 2014 m. kol kas internete nėra nei vienos fotografijos, kurioje būtų užfiksuotos Nikaragvos kanalo statybos.

                Dėl maršruto. Jeigu laivai plaukia iš Kinijos atstumas nėra labai didesnis iki Panamos, bet kanalas tai būtų daugiau nei 3 kartus ilgesnis:

                Panamos kanalo ilgis - 77 km
                Nikaragvos - 259 km

                O tai reiškia, kad laivas tris kartus ilgiau plauks per kanalą. Panamos kanalas, jeigu nėra jokių nenumatytų kliūčių, perplaukiamas per 8-12 val. Nikaragvos kanalą įveikti reikės nuo 24 iki 36 val.

                Šiuolaikiniai konteinervežiai plaukioja apie 40 km/h greičiu. Tad plaukimas iki Panamos ir nuo jos yra labai nesunkiai kompensuojamas greičiau plaukiant atviruose vandenyse.

                Ir esminis dalykas yra kaina. Nikaragvos kanalo preliminari kaina yra 40 mlrd. dolerių, Panamos kanalas rekonstruotas už 5 mlrd. dolerių. Kinai siūlo Panamai pastatyti ir ketvirtą porą šliuzų, kurie būtų tokio paties dydžio kaip ir Nikaragvos kanalo, bet tai kainuotų tik 10 mlrd. USD.

                Comment


                  #9
                  Atnaujintas Panamos kanalas priims gigantus

                  Jau priiminėjamos paraiškos atnaujintu Panamos kanalu plaukti gigantiškiems laivams. Atnaujintas kanalas su specialiais plačiais šliuzais bus atidarytas 2016 metų birželio 27 dieną

                  Per parą kanalu galės praplaukti po keturis „Neo-Panamax“ klasės laivus. Taip pat per naujuosius šliuzus papildomai per parą dar galės plaukti 25 įvairaus tipo laivai.

                  Pirmasis plauks 230 metrų ilgio dujovežis „Linden Pride“.

                  Comment


                    #10
                    Panamos kanalas muša rekordus

                    Po rekonstrukcijos atidarius naują panamos kanalo dalį, juo pradėjo plaukioti itin dideli, vadinami „Neopanamax“ klasės laivai.

                    Vasarį pasiektas krovinių gabenimo per Panamos kanalą rekordas – vidutiniškai 1,18 mln. tonų krovinių per dieną.

                    Po atidarymo prieš 8 mėnesius nauju kanalu jau plaukė 850 „Neopanamax“ klasės laivų. Naujuoju kanalu dideliais konteineriniais laivais gabenama didžiausia dalis Panamos kanalą kertančių konteinerinių laivų.

                    Comment


                      #11
                      Prasta žinia laivybos verslui: sparčiai senka vienas svarbiausių pasaulyje kanalų
                      2016 metais čia buvo baigta įrengti naujus šliuzus, kuriuose gali tilpti 55 metrų pločio, 427 metrų ilgio ir 18,3 metro grimzlės laivai. Tokie milžinai priskirti naujai „Neopanmax“ konteinervežių kategorijai.

                      Tačiau šiuo metu tokie laivai čia tiesiog neįleidžiami, nors įprastai vasarą kas dieną Panamos kanalu jų gali praplaukti apie 35.

                      Priežastis – klimato kaitos sukelta sausra, dėl kurios didžiausias kanalo gylis dabar siekia vos 13,4 metro.

                      Mat šiame regione nelijo jau šešis mėnesius, todėl nuseko netoliese esantis Gatūno ežeras, iš kurio pumpuojamas vanduo.

                      Vandens reikia kas kartą, kai šliuzai atidaromi iš Atlanto arba Ramiojo vandenyno pusės. Mat kanalas yra kalnuotoje vietovėje, todėl laivai šliuzuose pakeliami iki 25 metrų virš jūros lygio.

                      Kanalo administracija apskaičiavo, kad vienam „Neopanmax“ laivui praplauti sunaudojamas didžiulis kiekis – apie 200 mln. litrų vandens. Užsitęsus sausrai nebeliko kitos išeities, tik sumažinti vandens lygį ir praleisti mažiau bei mažesnių laivų.

                      Tai labai prasta žinia tiek laivybos verslui, tiek visai pasaulio ekonomikai. Mat per 1914 metais iškastą Panamos kanalą gabenama apie 5–6 proc. visų planetos krovinių. Praėjusiais metais jį perplaukė per 14 tūkst. laivų su beveik 300 mln. tonų krovinių.

                      Comment

                      Working...
                      X