Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    K. Žukausko komentarų sekcijos:

    Labas Karoli, matau ieškojai atsakymų dėl VNO lėktuvo crasho. Jei įdomu galiu pasidalinti savo nuomone. Teko 5 metus skraidyti B737, dažnai skraidau į Vilnių. Jau apie 18 metų avialinijose, apie 14k valandų priskraidęs įvairiais tipais.
    Mano nuomonė tokia: naktis, pilotai pavargę, dėmesys suprastėjęs, reakcija sulėtėjus. Buvo daug smulkių klaidų, (Tokios avarijos nenutinka dėl vienos klaidos, susideda visa virtinė) bet esminės - atskrido per greitai (unstabilised approach), jie praskrido 8 mylią gerokai per dideliu greičiu, tad laiku nepakeitė dažnio su bokštu nes bandė tvarkytis su lėktuvu, konfigūruoti, leisti ratus, užsparnius, tik 4 mylioje keitė dažnį (kas normaliai būna padaryta apie 10-8Nm), kurį vėlgi atsakė neteisingai, ir gali būti, kad pilotų dėmesys nuėjo į teisingo dažnio paieškas, nustatymą, nes kol nesusisieki su Toweriu, neturi leidimo tūpti, negali leistis, (bokštas išduoda leidimą "cleared to land"). Dar Vilniuje 1/10 skrydį išmuša ILS dažnį, nežinau ar čia mūsų Airbus bėda, bet tokiu atveju turi matyti taką, tik tuomet gali tęsti užėjimą, jei dar debesyje - antras ratas. Visa ši situacija sukelia didelį stresą, kuris matymą paverčia tuneliniu, nematai viso vaizdo, tik labai siaurai (šiuo atveju gal būt į teisingo dažnio paiešką, nustatyma, gal būt jie šaukė bokštą 118.050 dažniu vietoje 118.205, čia beja ir dispečerės klaida, jog neteisingai atsakius ji nepatikslino dažnio pilotui). Jei lėktuvą vis dar stabdė, pvz. Išsitraukę speed break'us, gal atjungus autothrottle, reiškiasi lėktuvui susistabdžius ir pasiekus reikiamą greitį reikėjo duot gazo, panašu, kad buvo gerokai suvėluota, lėktuvas nuėjo žemiau glisados, nes mažėjant greičiui jis ir žemėja, nesvarbu, kad autopilotas bando laikyti glisadą, kažkiek kelti nosį (pilotų dėmesys kažkur kitur). Kai buvo apsižiūrėta jog per žemai, trūksta greičio - gazas gal ir duotas, bet varikliams įsisukti reikia apie 10 sekundžių, kurių jau neturėjo. Matosi, kad pilotai vistik buvo adekvatūs iki smūgio į žemę, nes lupo lėktuvą aukštyn kiek galėjo prieš pat žemę, deja dėl per mažo greičio lėktuvas ne kilo, o tik didino atakos kampą, galiausiai ėmė verstis per sparną, kas yra suktuko pradžia.
    Tai, kad nepasitaikė kliūties kabinos priekiui - padėjo daugumai išgyventi. Spėju, kad neišgyveno kapitonas, kadangi kaire puse kabina čiuožė, tad jis ant diržų buvo užgriuvęs lėktuvo šoną ir visi smūgiai tiesiai persidavė. Antras pilotas turėjo kabėti ant diržų ir smūgiai turėjo būti kažkiek minkštesni. Tad reziumuojant mano nuomone tai yra grubi pilotų klaida. Jei per greitai atėjo - turėjo sukti antrą ratą ir užeiti teisingu greičiu. Nežinau kaip pas juos cargo kompanijoje, bet pas mus net minčių nebūtų tęsti unstabilised approach, gali netekti darbo.
    Vistik visame liūdname paveiksle sužavėjo tarnybų reakcija, greitis. Gali būti kaip pavyzdys.
    Trumpai tiek.
    Man tai atrodo kaip realiausias išankstinis paaiškinimas. Nekaltinčiau aklai tik pilotų, bet ir ATC turėjo savų dedamųjų su neįvykusia/netinkama reakcija į netinkamus atsakymus (2300 ft vietoj 2700 ft, dažnių nesutapimas..)
    Paskutinis taisė liudasbar; 2024.11.26, 17:02.

    Comment




      Flickr

      Comment


        Bet kuris Lietuvos policininkas pasakys - nelaimės priežastis - viršytas greitis.
        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

        Comment


          Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

          Edit: naujausia info, kad bokštas sskė 2700, o pilotas atkartojo 2300. 400 pėdų yra 120 m.
          Aš pats iš įrašo tikrai nesuprantu kokį ten skaičių pasako. Yra teigiančių, kad teisingai ir atkartojo:
          https://www.youtube.com/watch?v=R1Z0IyFzs_U#t=7m50s

          Comment


            Parašė justs Rodyti pranešimą

            Aš pats iš įrašo tikrai nesuprantu kokį ten skaičių pasako. Yra teigiančių, kad teisingai ir atkartojo:
            https://www.youtube.com/watch?v=R1Z0IyFzs_U#t=7m50s
            Neaišku, kiek tai reikšminga įvykių sekai.
            Nebūnant pilotu sunku įvertinti.

            Comment


              Parašė Sula Rodyti pranešimą

              Neaišku, kiek tai reikšminga įvykių sekai.
              Nebūnant pilotu sunku įvertinti.
              Aukštis jei ir suprastas teisingai, tai dažnis tikrai nesuprastas, nes paskutinėmis sekundėmis jau ir nebepersijungia į dažnį ir nebeatsiliepia į 2 leidimus leistis. Jei dėmesys buvo nukreiptas į dažnio paiešką, tai galėjo pritrūkti dėmesio kitiems rodikliams

              Comment




                Gali buti panasus atvejis kaip su Eastern Air Lines Flight 401 Floridos everglades pelkeje - kai pilotai pradejo aiskintis del neuzgesusios lemputes ir "pamirso" pagrindini pilotu suki "Aviate, Navigate, Communicate". Siuo atveju dispecere is control tower neteisingai istare dazni - ir jie prarado komunikacija su bokstu, matyt pradejo aiskintis kodel dingo rysis vietoje tuo kad skraidyti lektuva, be to ankstyvas rytas - Circadian Rhythms... Zodziu man atrodo - kaip daznai buna, kazkas is human factor ir labai kvailo ... galu gale vienas is ju gavo "pilna burna zemes"
                Paskutinis taisė ZYKLON-B; Vakar, 12:57.

                Comment


                  Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                  Bet kuris Lietuvos policininkas pasakys - nelaimės priežastis - viršytas greitis.
                  Juan taip ir pasake kad virsijo, bet link galo lyg visai neblogai buva, apart kas vyko paskutiniu momentu virs Lipovkes

                  Comment


                    EYVI approach: contact tower at one one eight two zero five.
                    Nors pagal taisykles: one one eight decimal two zero five.
                    Pilotas atkartoja: one one eight zero five.

                    Maža klaida, bet jie dažnyje, kuriuo nebepasiekiami nei EYVI approach, nei bokšto.
                    Paskutinis taisė Ciurlionis; Vakar, 22:03.
                    Aviate, navigate, communicate

                    Comment


                      O tower neturėtų pataisyti piloto neteisingai atkartotą dažnį (ar bet kokį kitą parametrą)? Ar tai nėra labai svarbu?

                      Comment


                        Iš akcento man pasirodė, kad VNO dispečerė rusakalbė.
                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                        Comment


                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                          Iš akcento man pasirodė, kad VNO dispečerė rusakalbė.
                          Kad šiaip tai kaip tik labai tautiškai lietuviškas "Velkam tiu Lifjuveinije" akcentas, girdimas iš Vilniaus towerio moteriškės. Būdingas dabartinei 30-40 amžiaus kartai, kai jau buvo praėjusi rusiško akcento banga, bet neprasidėjęs dabartinis jaunesnės kalbos akcentas, kuris išvis nenusakomas ir toks labai international.

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą
                            O tower neturėtų pataisyti piloto neteisingai atkartotą dažnį (ar bet kokį kitą parametrą)? Ar tai nėra labai svarbu?
                            Žinoma, kad turėtų. Taip pat ir pilotai ir savo chartuose turėjo turėti šiuos skaičius, bet gal pasitikėjo bokštu. Hard to tell. Bet manau didžiausias faktorius klaidoms buvo nuovargis. Ji visą naktį budėjo, jie visą naktį skrido.

                            Čia tas momentas:

                            https://youtube.com/shorts/SWWBkWMPB...uj6i5Zr616jryJ
                            Paskutinis taisė Ciurlionis; Vakar, 22:11.
                            Aviate, navigate, communicate

                            Comment


                              Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                              Iš akcento man pasirodė, kad VNO dispečerė rusakalbė.
                              Kad ten vyro akcentas labiau būtų panašesnis į ruso, bet ir tai ne "tagiškas"

                              Comment


                                Parašė mag Rodyti pranešimą
                                Kad ten vyro akcentas labiau būtų panašesnis į ruso, bet ir tai ne "tagiškas"
                                Kad nei vieno iš jų akcentas nei kiek nepanašus į rusišką. Grynai lietuviškas thicc English.

                                Comment


                                  Parašė rmss Rodyti pranešimą

                                  Kad nei vieno iš jų akcentas nei kiek nepanašus į rusišką. Grynai lietuviškas thicc English.
                                  Koks skirtumas, kokia tautybė, geriau jau dirbti be klaidų...
                                  Aviate, navigate, communicate

                                  Comment


                                    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

                                    Koks skirtumas, kokia tautybė, geriau jau dirbti be klaidų...
                                    Būtent. Akivaizdu, kad Vilniaus bokštas ir pilotai tokią valandą geriau būtų miegoję, o ne ėję dirbti.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X