Tikėkimės, kad bent 777X nekris kaip lapai, nes ištiks rimta krizė.
Boeing baigia 747 programą, 757 irgi pabaigta, 767 gaminami tik pagal spec užsakyma, nes programa irgi sustabdyta. Lieka tik 777, 787 ir 737. Žinoma 737 yra jų arkliukas, 777X turi 334 užsakymus na ir žinoma 787 yra sėkmingas.
Boeing baigia 747 programą, 757 irgi pabaigta, 767 gaminami tik pagal spec užsakyma, nes programa irgi sustabdyta. Lieka tik 777, 787 ir 737. Žinoma 737 yra jų arkliukas, 777X turi 334 užsakymus na ir žinoma 787 yra sėkmingas.
Bet vis dėl to pamatas stovi ant 737.
Boeing vietoje 757 ir 767 planuoja naują modelį 797, spėju turėtų būti sėkmingas kaip ir 787, tad negalima sakyti, kad tik ant 737 ateitis pastatyta.
5,000 738M užsakymų, gauti pinigai be abejonės keliautų į naująją programą. Biudžetas suplanuotas centas į centą. Sunku prognozuoti, labai tikiuosi, kad taip nenutiks, bet vienas nesėkmingas modelis gali nusitempti visą kompaniją.
Taip jau nutiko su Lockheed Martin, McDonnell Douglas, Fokker, British Aerospace, Caravelle- kai vienas nesėkmingas modelis, pasiima su savimi visą kompaniją.
Po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės, Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) uždraudė naudoti šio modelio ir „Boeing 737 MAX 9“ orlaivius Europos Sąjungos oro erdvėje. Kurioms oro transporto bendrovėms šis draudimas gali būti skaudžiausias?
Panašu, kad gauta info parodė galimą ryšį tarp abiejų incidentų:
Boeing grounds entire crash aircraft fleet
Boeing has grounded its entire global fleet of 737 Max aircraft after investigators uncovered new evidence at the scene of the fatal Ethiopian Airlines crash.
Taip, juk ne pirmas jų lėktuvas patyręs avariją dėl blogų projektinų sprendinių. Atnaujins softą, patobulins dizainą dėl to svorio centro ir viskas bus gerai.
Dizaino tobulinimas yra gerokai rimčiau nei programinės įrangos atnaujinimas. Ne šiaip sau kaip pagrindas naujame modelyje naudojamas 1967 m. dizainas .
Kai „Boeing“ pradėjo gaminti „737 Max” 2011 m., iškart buvo nuspręsta juose įtaisyti „CFM International“ „LEAP“ variklius, kuriuos savo „A320neo” orlaiviams naudojo ir „Boeing“ konkurentas „Airbus“. Varikliai sunaudoja mažiau degalų – iš dalies dėl to, kad variklio galo diametras yra net 198 cm. Ilgų kojų „Airbus“ toks dydis nebuvo problema, tačiau „Boeing“ važiuoklė yra trumpesnė, ir tokio monstro po sparnais nebuvo galima patalpinti.
„Boeing“ inžinieriai sugalvojo šiek tiek pakeisti turbinų vietą, kad tilptų tokio dydžio taupesnieji varikliai, tačiau taip pasikeitė orlaivio aerodinamika, buvo išbalansuotas svorio centras. „737 Max” pradėjo pavojingai kelti nosį į viršų.
Tada sukūrė tą MCAS, kuri nebūtinai visada veikia idealiai.
Iš viso nuo 2018-ųjų balandžio iki gruodžio JAV federalinė aviacijos administracija iš lakūnų sulaukė mažiausiai 11 skundų dėl „Max 8“.
Visi laukia tyrimo išvadų, bet Boeing turbūt puikiai žino, kame problema. Ne be reikalo iškart po avarijos ėmė kalbėti apie tą programinės įrangos naujinimą, kurį žadėjo pristatyti anksčiau.
Dizaino tobulinimas yra gerokai rimčiau nei programinės įrangos atnaujinimas. Ne šiaip sau kaip pagrindas naujame modelyje naudojamas 1967 m. dizainas .
Tai kad ne vienas toks senas: Boeing 747
First flight February 9, 1969 Introduction January 22, 1970 with Pan American World Airways
Airbus A320 family
First flight 22 February 1987 Introduction 18 April 1988 with Air France
Tada sukūrė tą MCAS, kuri nebūtinai visada veikia idealiai.
Technikai neidealūs ...
"Preliminary investigations revealed serious flight control problems that traumatized passengers and crew on the aircraft's previous flight, as well as signs of Angle of attack (AoA) sensor and other instrument failures on that and previous flights, tied to a potential design flaw involving the Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) of the 737 MAX series. As a result, the United States Federal Aviation Administration and Boeing issued warnings and training advisories to all operators of the 737 MAX series to avoid letting the MCAS cause an abrupt dive similar to the Lion Air flight."
The Ethiopian Airlines CEO said Tuesday that both pilots of Flight 302 had been trained and briefed on the FAA directive after the Lion Air crash.
"There was training" with emphasis "on MCAS and also on the flight controls in general," he said.
Visi laukia tyrimo išvadų, bet Boeing turbūt puikiai žino, kame problema.
Be abejo, tik NAX tos sąmokslo teorijos?
"Boeing’s 737 MAX Flight Crew Operations Manual (FCOM) already outlines an existing procedure to safely handle the unlikely event of erroneous data coming from an angle of attack (AOA) sensor. The pilot will always be able to override the flight control law using electric trim or manual trim. In addition, it can be controlled through the use of the existing runaway stabilizer procedure as reinforced in the Operations Manual Bulletin (OMB) issued on Nov. 6, 2018. "
Ne be reikalo iškart po avarijos ėmė kalbėti apie tą programinės įrangos naujinimą, kurį žadėjo pristatyti anksčiau.
"For the past several months and in the aftermath of Lion Air Flight 610, Boeing has been developing a flight control software enhancement for the 737 MAX, designed to make an already safe aircraft even safer. This includes updates to the Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) flight control law, pilot displays, operation manuals and crew training. The enhanced flight control law incorporates angle of attack (AOA) inputs, limits stabilizer trim commands in response to an erroneous angle of attack reading, and provides a limit to the stabilizer command in order to retain elevator authority.
Boeing has been working closely with the Federal Aviation Administration (FAA) on development, planning and certification of the software enhancement, and it will be deployed across the 737 MAX fleet in the coming weeks. The update also incorporates feedback received from our customers.
The FAA says it anticipates mandating this software enhancement with an Airworthiness Directive (AD) no later than April. We have worked with the FAA in development of this software enhancement.
Orlaivio krypties vairo servovariklio mechaninės problemos yra viena, ypač jei remontuojama BBŽ kur gautomis detalėmis "On March 8, 1994, a Sahara Airlines aircraft that had 3 trainees and one supervising pilot on board crashed after performing a "Touch-and-go landing" at New Delhi Airport, and slammed into a Russian jet. The four pilots were killed, as were five ground workers. Although the repairs done to the PCU were not with authorized parts..."
Vartotojo vadove neaprašyta automatinė orlaivio aukščio vairų padėties korekcija yra kita ...
Ar norėtumėte skristi orlaiviu, kurį suvaldyti gali tik "idealūs" pilotai? Taip pat tokiu, kuris dėl vieno mažo sensoriaus gedimo krenta kaip akmuo žemyn?
Esmė ne pats senumas, o to senumo suderinamumas su naujais varikliais.
Pilotų parengimas irgi kažkiek prisideda. To Ethiopian reiso antrasis pilotas buvo skraidęs tik 200 val., kapitonas taip pat gana jaunas. Labiau patyrę gal būtų susitvarkę.
Nėra čia jokių sąmokslų: Boeing tiesiog pataupė naudodama seną modelį, o dabar tai kainuos su kaupu. Net ir atnaujinus tą programinę įrangą, nepasitikėjimo šleifas vis tiek išliks ir esamas maždaug 5000 užsakymų skaičius gali gerokai aptirpti. Ir tai ne bet koks iš daugybės modelių, o pats populiariausias Boeing modelis. Jei situacijos neišspręs greitai ir sėkmingai, reikės padirbėti iš pagrindų ir turbūt išmesti iš pavadinimo tą MAX santrumpą, kuri po daugkartinio minėjimo neigiamame kontekste kels vien neigiamas asociacijas.
Esmė ne pats senumas, o to senumo suderinamumas su naujais varikliais.
Pilotų parengimas irgi kažkiek prisideda. To Ethiopian reiso antrasis pilotas buvo skraidęs tik 200 val., kapitonas taip pat gana jaunas. Labiau patyrę gal būtų susitvarkę.
Arba gal Ethiopian bosas meluoja nerausdamas ... ar to per įdegį nesimato
The Ethiopian Airlines CEO said Tuesday that both pilots of Flight 302 had been trained and briefed on the FAA directive after the Lion Air crash.
"There was training" with emphasis "on MCAS and also on the flight controls in general," he said.
Beje, Lions 610 stažas nepadėjo:
"The flight's captain was an Indian national, who had flown with the airline for more than seven years and had about 6,000 hours of flight experience; and the co-pilot was an Indonesian who had about 5,000 hours of flight experience."
Nėra čia jokių sąmokslų: Boeing tiesiog pataupė naudodama seną modelį, o dabar tai kainuos su kaupu. Net ir atnaujinus tą programinę įrangą, nepasitikėjimo šleifas vis tiek išliks ir esamas maždaug 5000 užsakymų skaičius gali gerokai aptirpti.
Dėl užsakymų kiekio aptirpimo ... puls pas Aerobus? Vargu bau - technikų, pilotų permokymas ... galų gale ar smarkiai sumažėjo Toyta pardavimai LT po to, kai apsivertusiame neišišovė nė viena oro pagalvė?
Pavyzdžiui, Lion Air nervai jau nelaiko. Aišku, kitos bendrovės taip neskubės ir palauks, bet Airbus iš šios situacijos bet kokiu atveju kažkiek išloš.
Amerikiečių bendrovės to modelio lėktuvų naudojo dar daugiau. Buvo kažkiek pilotų skundų, bet tokių kritinių atvejų nebuvo. Jei laikysim, kad lėktuvai vienodi, tada peršasi išvada, kad pilotai nevienodi .
Dėl užsakymų kiekio aptirpimo ... puls pas Aerobus? Vargu bau - technikų, pilotų permokymas ... galų gale ar smarkiai sumažėjo Toyta pardavimai LT po to, kai apsivertusiame neišišovė nė viena oro pagalvė?
Koks nors Ryanair gal ir nepuls, bet tos, kurios naudoja abiejų gamintojų orlaivius arba naujos ar prieš tai nenaudojusios B737 ir A320 rinksis pastarajį, nes kainos, techninės savybės praktiškai identiškos, tik įvaizdis dabar skirtingas.
Dėl Toyotos dar nebaigtas tyrimas, gal bus nustatyta, kad algoritmas teisingas ir pagalvės nebūtų padėjusios, o čia jau kaip ir faktas ir pats Boeing pripažino, kad kažkas su orlaiviu negerai, tik neaišku, ar užteks tik softą atnaujinti ar ir dizainą keisti.
Taip pat tokiu, kuris dėl vieno mažo sensoriaus gedimo krenta kaip akmuo žemyn?
Palaukim oficialių išvadų kodėl nukrito Ethiopian Airlines Flight 302.
O kei dėl sensorių - kiek orlaivių įgulos sukūlė užšalus pito vamzdeliams?
Dar suprasčiau kokius šiltus lempinius TU-104 ar DH 106 Comet - bet Air_France_Flight_447 Airbus A330-203 su patyrusia įgula
"The captain, 58-year-old M ... and had 10,988 flying hours, of which 6,258 were as captain, including 1,700 hours on the Airbus A330; ...
The first officer, co-pilot in left seat, 37-year-old ... had 6,547 flying hours, of which 4,479 hours were on the Airbus A330; " https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
Comment