Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Ignalina

    Prasta priežiūra?
    Bangladešas (ar Rusija) kaip ir negarsėja gera lėktuvų (ar bet ko kito) priežiūra. Pernai gal tiesiog per fuksą neapturėjo rimtų incidentų. Dabar tiesiog back to normal

    Comment


      Pagrindinė avarijos priežastis - Bangladešas.

      Pilotų pokalbio su oro dispečeriais įrašas rodo, kad lakūnai tiksliai nežinojo leidimosi krypties.
      Pilotas nevykdė dispečerių nurodymų ir artėjo prie oro uosto vienintelio tako klaidinga kryptimi
      Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/worl....d?id=77402755

      Comment


        Parašė John

        Bangladešas (ar Rusija) kaip ir negarsėja gera lėktuvų (ar bet ko kito) priežiūra. Pernai gal tiesiog per fuksą neapturėjo rimtų incidentų. Dabar tiesiog back to normal
        Ar apskritai kuri nors katastrofa pasaulyje per paskutinį dešimtmetį įvyko dėl lėktuvo gedimo? Visada koks nors žmogiškasis faktorius ar klaida.
        Flickr

        Comment


          Net ir kai kuriuos lėktuvų gedimus gali susieti su žmogiškuoju faktoriumi: bloga techninė priežiūra, kokių nors signalų/požymių nepaisymas ir pan.

          Comment


            Bet labai daug kas priklauso nuo pilotų. Pvz. Quantas, su kiauru sparnu ir pilnu baku nutūpdė lėktuvą Singapūre. Vargu ar nepatyrusiam pilotui būtų pasisekę. O vat AirAsia, vietoje to, kad vadovautųsi instrukcija, ištraukė saugiklį, ko pasekoje ir įvyko katastrofa.
            Aviate, navigate, communicate

            Comment


              Parašė Ciurlionis
              Bet labai daug kas priklauso nuo pilotų. Pvz. Quantas, su kiauru sparnu ir pilnu baku nutūpdė lėktuvą Singapūre. Vargu ar nepatyrusiam pilotui būtų pasisekę. O vat AirAsia, vietoje to, kad vadovautųsi instrukcija, ištraukė saugiklį, ko pasekoje ir įvyko katastrofa.
              Šiaip logiška, kad tokius lėktuvus kaip A380 pilotuoti gauna labiausiai patyrę. Nors pigių skrydžių pilotai irgi ne visada blogesni, prieš kelis mėn. Vilniuje ryte buvo blogas oras, Lufthansa 3 kartus leidosi ir neišėjo, o Ryanair pilotas iš pirmo karto nusileido.

              Grįžtant prie kitų naujienų:
              INTERESTING CHART on United's rationale behind selecting the #A350-900 as its #B777-200 replacement. Boeing 787-10 #Dreamline rbarely enough range, Airbus A350-1000 and #Boeing 777-8X too large.


              https://www.facebook.com/Aeronews.ro...24914487584645
              Flickr

              Comment


                Vel aviakatastrofa.... Alžyre sudužo lėktuvas, skelbiama, kad žuvo mažiausiai 100 žmonių

                Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/worl....d?id=77673297

                Comment


                  Il-76. Kaip gi kitaip.

                  Comment


                    Parašė John
                    Il-76. Kaip gi kitaip.
                    Delfi: Žinutėje socialiniame tinkle „Twitter“ vietos laikraštis „Asharq AL-awsat“, remdamasis kariniais šaltiniais teigia, kad lėktuve iš viso buvo apie 200 žmonių ir visi jie žuvo.
                    Bet Ilyushin Il-76 taigi krovininis, ne keleivinis lėktuvas. Ir kiek žinau, keleivinių versijų nėra.
                    Nelabai suprantu kaip ir kodėl krovininiam lėktuve buvo 200 žmonių. Auksarankiai perdarė?

                    Comment


                      Tai ne civilinės bendrovės, o Alžyro karinių oro pajėgų transporto lėktuvas.

                      Comment


                        Parašė Jopapa
                        Vel aviakatastrofa.... Alžyre sudužo lėktuvas, skelbiama, kad žuvo mažiausiai 100 žmonių

                        Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/worl....d?id=77673297
                        Tuo tarpu siandien VZ buvo straipsnis apie zuvusius keliuose. Europoje kasmet eismo nelaimese zusta 25 000 zmoniu.
                        Studentas

                        Comment


                          Kai kurių avialinijų pilotus reiktų pradėti tikrinti su alkotesteriu prieš leidžiant sėsti į lėktuvą.

                          Flickr

                          Comment


                            o liektuvuose nera alco-blocku?!

                            Comment


                              Parašė liutass
                              o liektuvuose nera alco-blocku?!
                              Nėra. Ir faktiškai pilotų arba kitaip pasakius įgulos, niekas prieš skydį irgi netikrina, nebent papuola ant 'random' patikros.

                              Comment


                                Kalbant apie panašius įvykius kaip susiduria du lėktuvai ant žemės arba kaip sparnais užkabina kažkokį tai objektą, ar tai būtų namas, sunkvežimis etc., dėja tačiau technologijos kuri galėtų įspėti pilotus apie kliūtį dar nėra. Pilotai savo nuomone turi nuspresti ar lėktuvas tilps ar ne. Jei nėra tikras, gali palaukti kol oro uosto personalas įvertins iš lauko susidariusią padėtį. Kai kurie didesni lėktuvai turi įmontuotas kameras ant vertiklaus stabilizatoriaus bei kai kuriais atvėjais - ant 'pilvo' (dar žinoma kaip 'važiuoklės' kamera), tačiau nevisada tai padeda.
                                Šiuo atvėju (Turkish ir Asiana), Turkish Airlines lėktuvas laukė leidimo/maršalo, kad galėtu įvažiuoti į vartus. Tačiau kad pilnai neužblokuoti ridėjimo tako ir leisti kitiem lėktuvam pravažiuoti jie nusprendė ne pilnai įvažiuoti į vartus taip paliekant pakankamai vietos kitiem lėtuvam pravažiuoti. Ir iš ties, mažesni lėktuvai ie. A320, B737 etc. tikrai būtų galėja 'prasibrauti'. Bėda ta, kad A330 sparnų ilgis yra ganėtinai didesnis už sakykim A320, 60,3m v 35,8m. Šiuo atvėju Asiana įgula galbūt nepastebėjo kad Turkish A321 yra nepilnai įvažiaves į vartus, ir kadangi ta 'alėja' (riedėjimo takas tarp terminalų arba 2 uždarų erdvių yra vadinamas 'alley') ir taip yra siaura + pilotai dar turbūt ruošėsi pakylimui, jie greičiausiai į tai dėmesio neatkreipė ir galvojo kad tilps. Tačiau gavosi taip kaip gavosi...

                                Dar norėčiau ta proga prisegt video į Boeing su partnerių komanda kuriamą technologija, kuri tikėkimės ateityje padės išvengti panašių įvykių. Technologija dar LABAI ankstyvoje fazėje, ir greičiausiai užtruks dar nemažai laiko iki kol bus galima ja naudoti.

                                Video: Boeing tests ground collision avoidance technology; https://www.youtube.com/watch?v=1L0Z0lZzVgg

                                Comment


                                  Parašė tomoxas
                                  Kalbant apie panašius įvykius kaip susiduria du lėktuvai ant žemės arba kaip sparnais užkabina kažkokį tai objektą, ar tai būtų namas, sunkvežimis etc., dėja tačiau technologijos kuri galėtų įspėti pilotus apie kliūtį dar nėra. Pilotai savo nuomone turi nuspresti ar lėktuvas tilps ar ne.
                                  Kaip galima nepastebėti taip akivaizdžiai ant kelio stovinčio lėktuvo? Juk jis nebuvo atitrauktas kokiu metu, čia tas pats, kas gatvėje nepastebėti stovinčio automobilio, reikia būti girtam arba kažką maigyti telefone. Beje, konkrečiai A330 turi vadinamą On-Board Airport Navigation sistemą, bet atrodo nei vienas iš pilotų nežiūrėjo nei į tą ekraną, nei kas vyksta priekyje pro langą...






                                  Flickr

                                  Comment


                                    Kaip galima nepastebėti taip akivaizdžiai ant kelio stovinčio lėktuvo?
                                    Taigi ne su nosim įvažiavo. Važiavo pagrindiniu taku palei kitų lėktuvų uodegas ir turbūt net nesvarstė, pro kurį lėktuvą jų sparnas praeina, pro kurį nepraeina. Kitaip sakant, pasikliovė tako pločiu. Kad normaliai pajustum 30 m ilgio sparno gabaritą, turbūt reikia ne vieno tokio susidūrimo

                                    Comment


                                      Parašė Lettered

                                      Kaip galima nepastebėti taip akivaizdžiai ant kelio stovinčio lėktuvo? Juk jis nebuvo atitrauktas kokiu metu, čia tas pats, kas gatvėje nepastebėti stovinčio automobilio, reikia būti girtam arba kažką maigyti telefone. Beje, konkrečiai A330 turi vadinamą On-Board Airport Navigation sistemą, bet atrodo nei vienas iš pilotų nežiūrėjo nei į tą ekraną, nei kas vyksta priekyje pro langą...
                                      Noriu pabrėžti kad OANS tai nėra tas pats apie ka aš kalbėjau savo praeitam pranešime. OANS arba Onboard Airport Navigation System, yra elementari navigacija kuri padeda lengviau orentuotis nepažystamame oro uoste, taip pat padeda padidint ir užtikrint sauguma, pilotus įspėjant apie artėjantį KTT, sunkiame rūke įspėti apie aplinka/padėti lengviau orentuotis, t.y., parodyti kitus lėktuvus etc.

                                      'the On-Board Airport Navigation System helps reduce errors in surface navigation, prevent runway incursions by warning the pilots in advance, and reduce pilot workload in complex airfields.'

                                      Tačiau kad ir kaip bebūtų, OANS nepadės tokioje situacijoje kaip kad Turkish ir Asiana susidūrime. Dar noriu pasakyti kad OANS sistema iš tiesų buvo sukurta ir skirta A380, ir tik 2013 metais Airbus ją sertifikavo kitiem Airbus šeimos nariam ie. A320 ir A330. Asiana lėktuvas buvo pagamintas 2009 metais - 4 metais ankščiau negu OANS sistema buvo sertifikuota ant A330, taigi nereikia daryti prielaidos kad būtent tas lėtuvas ją turėjo. Kadangi tokios informacijos neturiu tai negaliu pasakyti, tačiau tai yra nesvarbu kadangi ta sistema greičiausiai nebūtų padėjus išvengti to susidūrimo, kadangi ji nėra ant tiek tiksli kaip kad gali pasirodyti.

                                      Kaip matom pati sistema veikia su ~10m paklaida, pagal mano 'rough' paskaičiavimus Turkish A321 buvo išsikišes vos ~2m, tai čia klausimas kaip ant ekrano tai atrodytų.(Nors daugumoje 'demo' nuotraukų kažkodėl stacionarių lėktuvų prie terminalo išvis nerodo).

                                      Sources:
                                      1. http://www.airbus.com/newsroom/news/...-aircraft.html
                                      2. https://www.cockpitseeker.com/wp-con...anceIssue1.pdf - Specifiškai 5 skyrius.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Kuboje kildamas sudužo lėktuvas „Boeing 737“

                                        Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...-737-57-974168

                                        Comment


                                          Parašė senasnamas
                                          Kuboje kildamas sudužo lėktuvas „Boeing 737“

                                          Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktual...-737-57-974168
                                          Nenorėčiau to sieti su lenktuvo amžiumi, bet verta paminėti, kad jam buvo 40 metų.
                                          Aviate, navigate, communicate

                                          Comment

                                          Working...
                                          X