Bangladešas (ar Rusija) kaip ir negarsėja gera lėktuvų (ar bet ko kito) priežiūra. Pernai gal tiesiog per fuksą neapturėjo rimtų incidentų. Dabar tiesiog back to normal
Bangladešas (ar Rusija) kaip ir negarsėja gera lėktuvų (ar bet ko kito) priežiūra. Pernai gal tiesiog per fuksą neapturėjo rimtų incidentų. Dabar tiesiog back to normal
Ar apskritai kuri nors katastrofa pasaulyje per paskutinį dešimtmetį įvyko dėl lėktuvo gedimo? Visada koks nors žmogiškasis faktorius ar klaida.
Bet labai daug kas priklauso nuo pilotų. Pvz. Quantas, su kiauru sparnu ir pilnu baku nutūpdė lėktuvą Singapūre. Vargu ar nepatyrusiam pilotui būtų pasisekę. O vat AirAsia, vietoje to, kad vadovautųsi instrukcija, ištraukė saugiklį, ko pasekoje ir įvyko katastrofa.
Bet labai daug kas priklauso nuo pilotų. Pvz. Quantas, su kiauru sparnu ir pilnu baku nutūpdė lėktuvą Singapūre. Vargu ar nepatyrusiam pilotui būtų pasisekę. O vat AirAsia, vietoje to, kad vadovautųsi instrukcija, ištraukė saugiklį, ko pasekoje ir įvyko katastrofa.
Šiaip logiška, kad tokius lėktuvus kaip A380 pilotuoti gauna labiausiai patyrę. Nors pigių skrydžių pilotai irgi ne visada blogesni, prieš kelis mėn. Vilniuje ryte buvo blogas oras, Lufthansa 3 kartus leidosi ir neišėjo, o Ryanair pilotas iš pirmo karto nusileido.
Grįžtant prie kitų naujienų:
INTERESTING CHART on United's rationale behind selecting the #A350-900 as its #B777-200 replacement. Boeing 787-10 #Dreamline rbarely enough range, Airbus A350-1000 and #Boeing 777-8X too large.
Delfi: Žinutėje socialiniame tinkle „Twitter“ vietos laikraštis „Asharq AL-awsat“, remdamasis kariniais šaltiniais teigia, kad lėktuve iš viso buvo apie 200 žmonių ir visi jie žuvo.
Bet Ilyushin Il-76 taigi krovininis, ne keleivinis lėktuvas. Ir kiek žinau, keleivinių versijų nėra.
Nelabai suprantu kaip ir kodėl krovininiam lėktuve buvo 200 žmonių. Auksarankiai perdarė?
Kalbant apie panašius įvykius kaip susiduria du lėktuvai ant žemės arba kaip sparnais užkabina kažkokį tai objektą, ar tai būtų namas, sunkvežimis etc., dėja tačiau technologijos kuri galėtų įspėti pilotus apie kliūtį dar nėra. Pilotai savo nuomone turi nuspresti ar lėktuvas tilps ar ne. Jei nėra tikras, gali palaukti kol oro uosto personalas įvertins iš lauko susidariusią padėtį. Kai kurie didesni lėktuvai turi įmontuotas kameras ant vertiklaus stabilizatoriaus bei kai kuriais atvėjais - ant 'pilvo' (dar žinoma kaip 'važiuoklės' kamera), tačiau nevisada tai padeda.
Šiuo atvėju (Turkish ir Asiana), Turkish Airlines lėktuvas laukė leidimo/maršalo, kad galėtu įvažiuoti į vartus. Tačiau kad pilnai neužblokuoti ridėjimo tako ir leisti kitiem lėktuvam pravažiuoti jie nusprendė ne pilnai įvažiuoti į vartus taip paliekant pakankamai vietos kitiem lėtuvam pravažiuoti. Ir iš ties, mažesni lėktuvai ie. A320, B737 etc. tikrai būtų galėja 'prasibrauti'. Bėda ta, kad A330 sparnų ilgis yra ganėtinai didesnis už sakykim A320, 60,3m v 35,8m. Šiuo atvėju Asiana įgula galbūt nepastebėjo kad Turkish A321 yra nepilnai įvažiaves į vartus, ir kadangi ta 'alėja' (riedėjimo takas tarp terminalų arba 2 uždarų erdvių yra vadinamas 'alley') ir taip yra siaura + pilotai dar turbūt ruošėsi pakylimui, jie greičiausiai į tai dėmesio neatkreipė ir galvojo kad tilps. Tačiau gavosi taip kaip gavosi...
Dar norėčiau ta proga prisegt video į Boeing su partnerių komanda kuriamą technologija, kuri tikėkimės ateityje padės išvengti panašių įvykių. Technologija dar LABAI ankstyvoje fazėje, ir greičiausiai užtruks dar nemažai laiko iki kol bus galima ja naudoti.
Kalbant apie panašius įvykius kaip susiduria du lėktuvai ant žemės arba kaip sparnais užkabina kažkokį tai objektą, ar tai būtų namas, sunkvežimis etc., dėja tačiau technologijos kuri galėtų įspėti pilotus apie kliūtį dar nėra. Pilotai savo nuomone turi nuspresti ar lėktuvas tilps ar ne.
Kaip galima nepastebėti taip akivaizdžiai ant kelio stovinčio lėktuvo? Juk jis nebuvo atitrauktas kokiu metu, čia tas pats, kas gatvėje nepastebėti stovinčio automobilio, reikia būti girtam arba kažką maigyti telefone. Beje, konkrečiai A330 turi vadinamą On-Board Airport Navigation sistemą, bet atrodo nei vienas iš pilotų nežiūrėjo nei į tą ekraną, nei kas vyksta priekyje pro langą...
Kaip galima nepastebėti taip akivaizdžiai ant kelio stovinčio lėktuvo?
Taigi ne su nosim įvažiavo. Važiavo pagrindiniu taku palei kitų lėktuvų uodegas ir turbūt net nesvarstė, pro kurį lėktuvą jų sparnas praeina, pro kurį nepraeina. Kitaip sakant, pasikliovė tako pločiu. Kad normaliai pajustum 30 m ilgio sparno gabaritą, turbūt reikia ne vieno tokio susidūrimo
Kaip galima nepastebėti taip akivaizdžiai ant kelio stovinčio lėktuvo? Juk jis nebuvo atitrauktas kokiu metu, čia tas pats, kas gatvėje nepastebėti stovinčio automobilio, reikia būti girtam arba kažką maigyti telefone. Beje, konkrečiai A330 turi vadinamą On-Board Airport Navigation sistemą, bet atrodo nei vienas iš pilotų nežiūrėjo nei į tą ekraną, nei kas vyksta priekyje pro langą...
Noriu pabrėžti kad OANS tai nėra tas pats apie ka aš kalbėjau savo praeitam pranešime. OANS arba Onboard Airport Navigation System, yra elementari navigacija kuri padeda lengviau orentuotis nepažystamame oro uoste, taip pat padeda padidint ir užtikrint sauguma, pilotus įspėjant apie artėjantį KTT, sunkiame rūke įspėti apie aplinka/padėti lengviau orentuotis, t.y., parodyti kitus lėktuvus etc.
'the On-Board Airport Navigation System helps reduce errors in surface navigation, prevent runway incursions by warning the pilots in advance, and reduce pilot workload in complex airfields.'
Tačiau kad ir kaip bebūtų, OANS nepadės tokioje situacijoje kaip kad Turkish ir Asiana susidūrime. Dar noriu pasakyti kad OANS sistema iš tiesų buvo sukurta ir skirta A380, ir tik 2013 metais Airbus ją sertifikavo kitiem Airbus šeimos nariam ie. A320 ir A330. Asiana lėktuvas buvo pagamintas 2009 metais - 4 metais ankščiau negu OANS sistema buvo sertifikuota ant A330, taigi nereikia daryti prielaidos kad būtent tas lėtuvas ją turėjo. Kadangi tokios informacijos neturiu tai negaliu pasakyti, tačiau tai yra nesvarbu kadangi ta sistema greičiausiai nebūtų padėjus išvengti to susidūrimo, kadangi ji nėra ant tiek tiksli kaip kad gali pasirodyti.
Kaip matom pati sistema veikia su ~10m paklaida, pagal mano 'rough' paskaičiavimus Turkish A321 buvo išsikišes vos ~2m, tai čia klausimas kaip ant ekrano tai atrodytų.(Nors daugumoje 'demo' nuotraukų kažkodėl stacionarių lėktuvų prie terminalo išvis nerodo).
Comment