Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Taip jau vis išpuola, kad "kelių faktorių kombinacija" vis netyčia ištinka Indonezijos, Rusijos ir panašių 3rd world vietovių lėktuvus.

    Comment


      Detalesni ADS-B duomenys: https://www.flightradar24.com/blog/f...-flight-jt610/

      Jeigu patys duomenys nėra iškreipti instrumentų gedimo:

      - Lėktuvas nustojo kilti praėjus 3-4 minutėms - nors įprastai turėtų kilti toliau iki 20+ tūkst. pėdų. Praėjus tiek pat laiko gautas ir prašymas grįžti į oro uostą.
      - Likusios 9-10 minučių panašios į mėginimą stabilizuoti situaciją - viena vertus aukštis kontroliuojamas, kita vertus situacija nėra stabili, nes lėktuvas vietoj apsigręžęs toliau tolsta į jūrą.
      - Po palyginus ilgo skrydžio pastoviame aukštyje labai staigus kritimas.

      Comment


        Parašė kutas Rodyti pranešimą
        Detalesni ADS-B duomenys: https://www.flightradar24.com/blog/f...-flight-jt610/

        Jeigu patys duomenys nėra iškreipti instrumentų gedimo:

        - Lėktuvas nustojo kilti praėjus 3-4 minutėms - nors įprastai turėtų kilti toliau iki 20+ tūkst. pėdų. Praėjus tiek pat laiko gautas ir prašymas grįžti į oro uostą.
        - Likusios 9-10 minučių panašios į mėginimą stabilizuoti situaciją - viena vertus aukštis kontroliuojamas, kita vertus situacija nėra stabili, nes lėktuvas vietoj apsigręžęs toliau tolsta į jūrą.
        - Po palyginus ilgo skrydžio pastoviame aukštyje labai staigus kritimas.
        Kokios galimos priežastys? Dėl neteisingų instrumentų rodmenų sustreikavęs autopilotas?

        Bet ar gali būti taip, kad pilotai nesugebėtų perimti lėktuvo valdymo rankiniu būdu ir vairuoti "iš akies" paduodami traukos pagal poreikį ir manipuliuodami vairu, net jeigu visi instrumentai rodo netiksliai? Juk oras ir matomumas buvo geri. Be to, pilotai puikiai žinojo, kad praeityje buvo kilusios kelios avarijos dėl neteisingų instrumentų rodymų ir neadekvačių pilotų veiksmų. Tai tokie dalykai jau tikrai buvo įkalti pilotams į galvą.

        Klausimas, ar gali būti taip, kad dėl instrumentų problemų butų paveiktas rankinis valdymas ir, tarkim, staigiai dingtų variklių trauka? Ar dingtų galimybė valdtyti lėktuvą?
        Paskutinis taisė John; 2018.10.30, 15:37.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Klausimas, ar gali būti taip, kad dėl instrumentų problemų butų paveiktas rankinis valdymas ir, tarkim, staigiai dingtų variklių trauka? Ar dingtų galimybė valdtyti lėktuvą?
          Net jeigu dingsta variklių trauka, lėktuvai nekrenta, o tiesiog tampa skadytuvu - panašus įvykis buvo Niujorke kai paukščiai sugadino variklius ir A320 nusileido ant upės (niekas nenukentėjo).
          Kas liečia rankinį valdymą, tai bent jau ankstesniuose B737 viskas buvo "ant šniurų" (t.y. tiesioginė jungtis tarp šturvalo ir lėktuvo mechanizacijos), kaip yra dabar - nzn.

          Comment


            Parašė John Rodyti pranešimą


            Klausimas, ar gali būti taip, kad dėl instrumentų problemų butų paveiktas rankinis valdymas ir, tarkim, staigiai dingtų variklių trauka? Ar dingtų galimybė valdtyti lėktuvą?
            Vėlgi, nėra vieno atsakymo. Danguje nėra orientyrų ir labai sunku pasakyti ar tu skrendi 800 km/h ar 270 km/h greičiu - tai ypač svarbu žemame aukštyje. Taip pat ir su aukščiu, tiesa čia lengviau, gali orientuotis pagal objektus arba debesis.

            Perimti tai gali, bet jei tavo visi instrumentai rodo, kad viskas gerai, t.y., kad pvz tavo greitis yra 300 kts, kas yra 550 kmh, o realus greitis 160 kts, kas yra 290 km/h, tu to paprasčiausiai žinoti negali ir jokių korekcijų nedarai, natūraliai galvodamas, kad viskas tiesiog gerai, bet lėktuvui dar labiau sulėtėjus, lėktuvas stallin'a ir krenta iš dangaus.

            Kitas variantas jeigu vieni instrumentai rodo, kad lėktuvas skrenda 300 kts, o kiti, kad 160 kts, kuriuo instrumentu tikėsi, ypač jei yra įjungtas autopilotas. Autopilotą tokioje situacijoje vargu ar norėsi išjungti, nes situacija iš sudėtingos gali tapti kritine, tiesiog praneši bokštui, jog nori grįžti. Iš streso gali net nepamatyti, kurioje pozicijoje "thrust levers" - juolab, kad ir tai gali būti klaidinanti info.
            Aviate, navigate, communicate

            Comment


              Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
              Vėlgi, nėra vieno atsakymo. Danguje nėra orientyrų ir labai sunku pasakyti ar tu skrendi 800 km/h ar 270 km/h greičiu - tai ypač svarbu žemame aukštyje. Taip pat ir su aukščiu, tiesa čia lengviau, gali orientuotis pagal objektus arba debesis.
              Jeigu skrendi naktį ar debesyse - sutinku. Bet jeigu skrendi dieną ir matai viską aplinkui - kažkaip sunku patikėti (tuo labiau kai greitis 800 ar 270 km/h).

              Comment


                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                Jeigu skrendi naktį ar debesyse - sutinku. Bet jeigu skrendi dieną ir matai viską aplinkui - kažkaip sunku patikėti (tuo labiau kai greitis 800 ar 270 km/h).
                O iš ko tu suprasi koks greitis, jei nematai orientyrų, tik melsvą horizontą? Kaip pvz. čia:

                https://youtu.be/DWqwzCTIW3Q?t=643
                Paskutinis taisė index; 2018.10.30, 21:27.
                Post in English - fight censorship!

                Comment


                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                  Jeigu skrendi naktį ar debesyse - sutinku. Bet jeigu skrendi dieną ir matai viską aplinkui - kažkaip sunku patikėti (tuo labiau kai greitis 800 ar 270 km/h).
                  Net jei skrendi dieną ir esi tik keleivis ar pasakytum, kada skrendi 250 km/h,400 km/h, 600 km/h, 800 km/h, o esant palankiam vėjui ar jauti, kad greitis padidėja iki 950 km/h? Vargu, pilotas gali "primesti", bet tas primetimas gali būti labai klaidingas.
                  Aviate, navigate, communicate

                  Comment


                    Parašė index Rodyti pranešimą

                    O iš ko tu suprasi koks greitis, jei nematai orientyrų, tik melsvą horizontą? Kaip pvz. čia:

                    https://youtu.be/DWqwzCTIW3Q?t=643
                    Bet kuris pilotas labai lengvai gali pagal Čiurlionio minėtus power levers, taip pat įvertinus, ar lėktuvas pilnas keleivių/bagažo ir degalų, t.y. grynai mechaniniai rodikliai nepriklausomai nuo jokių prietaisų skydelio rodmenų ir jų gedimų. Aišku vėjas gali lemti realų greitį, bet tai nėra esminis dalykas, B737 cruising speed yra apie 450 kn, o dėl vėjo įtakos tai gali būti tik +/- 10-20 kn, tai jei lėktuvo "gazas" numintas iki dugno ar bent pusės maximalios galios, lėktuvas nepradės stall'inti net skrisdamas prieš stiprų priešpriešinį vėją. Aišku, jeigu pilotai nemato, kokioje padėtyje yra power levers, taip pat negirdi įspėjimų apie stall'inimą (jie atsiranda net jei prietaisų skydelis rodo didelį greitį, kai teoriškai stall'inimo net neturėtų būti) ir galų gale, nemoka suvaldyti jau prasidėjusio stall'o, tada tikrai liūdna ir niekas nepadės išvengti nelaimės.
                    Paskutinis taisė Lettered; 2018.10.30, 23:13.
                    Flickr

                    Comment


                      Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
                      Net jei skrendi dieną ir esi tik keleivis ar pasakytum, kada skrendi 250 km/h,400 km/h, 600 km/h, 800 km/h, o esant palankiam vėjui ar jauti, kad greitis padidėja iki 950 km/h? Vargu, pilotas gali "primesti", bet tas primetimas gali būti labai klaidingas.
                      Patyręs automobilio vairuotojas pavaras perjungia nežiūrėdamas į spidometrą ar tachometrą - jis tiesiog jaučia kada tai reikia padaryti. Net automobilio greitį plius-minus 10% galima nesunkiai sužinoti tiesiog matant kelią. Taip ir pilotai mato greitį.

                      Comment


                        Šiaip vėjas su stallinimu nieko bendro neturi. Pačiam lektuvui "rupi" tiktai greitis aplinkinio oro atžvilgiu. Analogiškas palyginimas su vejo nebuvimu oro baliono viduje juo skrendant. Esant itin stipriam priespriesiniam vejui lektuvas tikrai nestallins (nes aplinkos oro atžvilgiu lektuvo greitis bus labai didelis), tiesiog leciau skris zemes atžvilgiu. Cia problema gali buti nebent high-speed stall

                        Comment


                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                          Patyręs automobilio vairuotojas pavaras perjungia nežiūrėdamas į spidometrą ar tachometrą - jis tiesiog jaučia kada tai reikia padaryti. Net automobilio greitį plius-minus 10% galima nesunkiai sužinoti tiesiog matant kelią. Taip ir pilotai mato greitį.
                          Zmogus "mato" greiti pagal isorinius orientyrus - variklio triuksma, masinos vibracijas, ir pagal aplinkos orientyrus (kuoliukus prie kelio, bruksnines linijas.....). Masina visada turi "kietą" kontakta su zeme (per padangas), todel lengva nusakyti greiti atramos (siuo atveju zemes, kelio, etc. atveju). Ore su orientyru sunku, groundspeed sekti "jausti" isvis neisivaizduoju kaip, "airspeed" - manau ipratus prie lektuvo gana tiksliai jauti.

                          Comment


                            Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

                            Vėlgi, nėra vieno atsakymo. Danguje nėra orientyrų ir labai sunku pasakyti ar tu skrendi 800 km/h ar 270 km/h greičiu - tai ypač svarbu žemame aukštyje. Taip pat ir su aukščiu, tiesa čia lengviau, gali orientuotis pagal objektus arba debesis.

                            Perimti tai gali, bet jei tavo visi instrumentai rodo, kad viskas gerai, t.y., kad pvz tavo greitis yra 300 kts, kas yra 550 kmh, o realus greitis 160 kts, kas yra 290 km/h, tu to paprasčiausiai žinoti negali ir jokių korekcijų nedarai, natūraliai galvodamas, kad viskas tiesiog gerai, bet lėktuvui dar labiau sulėtėjus, lėktuvas stallin'a ir krenta iš dangaus.

                            Kitas variantas jeigu vieni instrumentai rodo, kad lėktuvas skrenda 300 kts, o kiti, kad 160 kts, kuriuo instrumentu tikėsi, ypač jei yra įjungtas autopilotas. Autopilotą tokioje situacijoje vargu ar norėsi išjungti, nes situacija iš sudėtingos gali tapti kritine, tiesiog praneši bokštui, jog nori grįžti. Iš streso gali net nepamatyti, kurioje pozicijoje "thrust levers" - juolab, kad ir tai gali būti klaidinanti info.
                            Kaip Lettered rašė, yra kitų indikatorių, kurie gali bent iš akies parodyti, kokioje pozicijoje kas yra. Nejau po AirFrance ir AirAsia katastrofų visi iki vieno pilotai nebuvo išgrillinti dėl tokių dalykų? O šitam lėktuvui panaši problema buvo fiksuoja PRIEŠ tai buvusiame skrydyje, kas turėjo pilotus pastatyti ant ypač high alert.

                            Ar negalėjo tai būtų tipiškas indonezietiškas 'allahu Akbar' style panikavimas, kur, nepaisant visų techninių apmokymų, kuriuos jie turbūt pass'ino (nors su Indonezija, tai velnias ten juos žino), vietoj tinkamo veikimo realioje situacijoje, jie pasirinko neadekvatų panikavimą ir bbž ko darymą vietoj bandymo suvaldyti lėktuvą?

                            Kaip bebūtų, bus labai įdomu išgirsti dėžių įrašus. Su ta sąlyga, kad indonezai nesugalvos jų kaip nors 'įslaptinti' arba išvis tyčia nesunaikins iki ištraukimo, jei ten paaiškėtų buvęs mano minėtas hipotetinis scenarijus.

                            Beje, kaip dabar matau naujienose, LyonAir iki 2016 buvo draudžiama įskristi į ES oro erdvę. Surprise surprise.
                            Paskutinis taisė John; 2018.10.31, 00:16.

                            Comment


                              Kapitonas buvo indas (klausimas, kiek tai skiriasi nuo indoneziečio ) Bhavye Suneja. Lion Air dirbo nuo 2011 m., piloto licenciją gavęs 2009 m. Turėjo patirties su B737, tik neaišku, kiek būtent patirties su tuo nauju MAX modeliu. Nieko blogo apie jį nerašo, anksčiau incidentų nėra turėjęs. Situacija dėliojasi maždaug taip: lėktuve buvo defektas, mechanikai taisė nepataisė, pilotai nesusidorojo.
                              Paskutinis taisė senasnamas; 2018.10.31, 08:54.

                              Comment


                                Parašė John Rodyti pranešimą
                                Beje, kaip dabar matau naujienose, LyonAir iki 2016 buvo draudžiama įskristi į ES oro erdvę. Surprise surprise.
                                Daug faktorių, bet akivaizdu, jo Indonezijoje vis išlenda kažkas, kas neturėtų būti problema ir tokie atvejai nesuprantami. Greičiausia visa to pasekmė yra sparčiai auganti aviacijos rinka, kur poreikis yra didesnis už šios dienos galimybes, kaip ir kitose minėtose besivystančiose šalyse, kur ne paskutinis veiksnys yra finansai.

                                Vakar skaičiau apie visas Lion Air avarijas, tai turbūt viską geriausiai atspindi ši:

                                "On 6 August 2013, Lion Air Flight 892, a Boeing 737-800 (registration PK-LKH; c/n 37297) from Makassar to Gorontalo with 117 passengers and crew on board, hit a cow while landing at Jalaluddin Airport and veered off the runway. There were no injuries."

                                Pratęsiant pradinę minti apie sparčią plėtrą: kaime, kur žmonės ganė karves pastatė oro uostą, bet žmonės ten ir toliau ten gano karves.
                                Aviate, navigate, communicate

                                Comment


                                  Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

                                  Daug faktorių, bet akivaizdu, jo Indonezijoje vis išlenda kažkas, kas neturėtų būti problema ir tokie atvejai nesuprantami. Greičiausia visa to pasekmė yra sparčiai auganti aviacijos rinka, kur poreikis yra didesnis už šios dienos galimybes, kaip ir kitose minėtose besivystančiose šalyse, kur ne paskutinis veiksnys yra finansai.

                                  Vakar skaičiau apie visas Lion Air avarijas, tai turbūt viską geriausiai atspindi ši:

                                  "On 6 August 2013, Lion Air Flight 892, a Boeing 737-800 (registration PK-LKH; c/n 37297) from Makassar to Gorontalo with 117 passengers and crew on board, hit a cow while landing at Jalaluddin Airport and veered off the runway. There were no injuries."

                                  Pratęsiant pradinę minti apie sparčią plėtrą: kaime, kur žmonės ganė karves pastatė oro uostą, bet žmonės ten ir toliau ten gano karves.
                                  Jeigu Indonezijoje viskas taip blogai, kaip jų nacionalinės avialinijos sugebėjo gauti 5 žvaigždučių sertifikatą? Iš Europos avialinijų tokį turi tik Lufthansa, Š. ir P. Amerikoje neturi nei viena.
                                  Paskutinis taisė Lettered; 2018.10.31, 12:01.
                                  Flickr

                                  Comment


                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                    Jeigu Indonezijoje viskas taip blogai, kaip jų nacionalinės avialinijos sugebėjo gauti 5 žvaigždučių sertifikatą? Iš Europos avialinijų tokį turi tik Lufthansa.
                                    Nesakau, kad taip blogai- sakau, kad infrastruktūra nėra iki galo pritaikyta. Turbūt kalbi apie Garuda, kuri irgi yra nemažai pasižymėjusi savo avarijomis. Vis dėl to JAV neturi nei vieno, o Europa vos viena 5 star vežėją. Vis dėl to tai neatspindi šalies aviacijos būklės.

                                    ES ir JAV daugybė pinigų suvalgoma, kol prieinama iki pačių skrydžių, profsąjungos, mokymai ir t.t. Europiečiai ir JAV skraido gerokai senesniais lėktuvais, pvz. tavo minėtos Lufthansos parkas dvigubai senesnis, nei Garudos.

                                    Lengva būti 5 star, kai didžiąją dalį pinigų kiši į servisą, o ne į personalą mažiau, kai negalioja bendrijos reguliavimai, mažiau suvaržymų reglamentuojančių tavo veiklą.

                                    Puikus filmukas, pasakantis labai daug:

                                    Paskutinis taisė Ciurlionis; 2018.10.31, 12:08.
                                    Aviate, navigate, communicate

                                    Comment


                                      Rasta viena iš "juodųjų dėžių". Kol kas nėra informacijos ar tai skrydžio duomenų (FDR) ar kabinos pokalbių (CVR) dėžė. Straipsnyje taip pat minima, kad prietaisas rastas atsiskyręs nuo korpuso, o pats korpusas dar nerastas. Anksčiau buvo pasirodžiusi informacija, kad sonarai dugne užfiksavo 22 m ilgio objektą panašų į fiuzeliažą (sveiko korpuso ilgis 39 m).

                                      Lion Air crash: Black box retrieved from missing plane

                                      A diver told reporters on board one of the search and rescue vessels scouring the Java Sea: "We dug and we got the black box."

                                      The diver, identified as Hendra, said the box had been buried in debris on the sea floor, Reuters reports.

                                      https://www.bbc.com/news/world-asia-46054114
                                      Paskutinis taisė kutas; 2018.11.01, 09:39.

                                      Comment


                                        Buvo diskutuota, kaip skrendant pilotams jausti greitį, jei prietaisai "grybauja", bet tame lėktuve buvo rimtesnių bėdų nei prietaisų rodmenys. Ankstesniame reise pajusti traukos praradimą nebuvo sudėtinga ir nereikėjo specialių gebėjimų.

                                        Bamnang Warsuta, a consultant who said he was also on the flight, described his terror as the plane suddenly dropped.
                                        "I screamed. Everybody screamed. And then (I) just prayed to god."
                                        https://edition.cnn.com/2018/11/01/a...ntl/index.html

                                        Comment


                                          Sukurta atskira tema Aviakatastrofos ir aviacijos techniniai incidentai
                                          Laukiami pasiūlymai dėl geresnio temos pavadinimo.

                                          Pranešimai keliami iš temos Pasaulio aviacijos naujienos
                                          Ten yra 120 puslapių pranešimų, tai perkėlimas gali užtrukti

                                          Comment

                                          Working...
                                          X