Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kaip ir pernai, pasibaigus metams, norėčiau trumpai apžvelgti didžiausius aviacinius incidentus 2016 m. Dar lapkričio viduryje pagalvojau, kad metai, ko gero bus patys saugiausi metai aviacijos istorijoje, vis dėl to metų pabaigos incidentai Kolumbijoje, Pakistane ir Rusijoje stipriai pakeitė statistiką, bet galima drąsiai teigti jog 2016 m. buvo vieni suagiausių aviacijos istorijoje.

    Nors aviaciniai incidentai, pagal priežastingumą yra skirstomi į dvi dideles grupes: dėl žmogiškojo faktoriaus ir dėl techninių gedimų, manau, kad pastaruoju metu pradeda ryškėti nauja tendencija, kuomet nelaimės įvyksta dėl ekonominių priežasčių. Aviacijos saugumas yra reguliuojamas daugeliu tarptautinių reglamentų ir įsakymų, bet vis dar galima aptikti tokių atvejų, kuomet, avialinijos sengdamosis sutaupyti, atsisako „de-icing“- galimo ledo pašalinimo nuo fiuzeliažo.

    Turbūt geriausiai žinomas, toks atvejis ir pirmoji aviakatastrofa 2016 metais buvo „Flydubai“ Boeing‘o 737-8KN nelaimė, kovo 19 d. Rostove, Rusija. Ši nelaimė pareikalavo 62 žmonių gyvybių. Oficiali priežastis- piloto klaida. Dėl blogo oro pilotui nepavyko nutupdyti lėktuvo pirmuoju bandymu, kapitonas 2 valandas suko ratus aplink oro uostą, o antro tūpimo metu ir įvyko nelaimė.



    Esu tikras, kad nesant spaudimo iš valdymų centro, stengtis nutūpti tam tikram oro uoste, joks pilotas savo noru nesirinktų tupdyti lėktuvo oro uoste, virš kurio siaučia audra. Bet galutinį sprendimą vis dėl to priima pilotas.



    Antrasis didesnis įvykis, pareikalavęs 66 aukų buvo „EgyptAir“ skrydis 804, nutikęs lygiai po 2 mėnesių, gegužės 19 d. Airbus A320-232 sudužo, nukritęs į Viduržemio jūrą, šiai dienai jokių oficialių incidento versijų nėra, vis dėl to populiariausia teorija yra, kad nelaimės pagrindinė priežastis buvo gaisras pilotų kabinoje.





    Kitas garsiai nuskambėjęs įvykis, tai „Emirates“ aviakompanijos lėktuvo gaisras, Boeing 777-31H lėktuve. Lėktuvas užsidegė po nesėkmingo nutūpimo Dubajaus oro uoste, rugpjūčio 5 d. Keleivių aukų pavyko išvengti, vis dėl to žuvo vienas gaisrininkas.



    Buvo galima tikėtis, kad metų pabaiga bus rami, tačiau per šiek tiek daugiau, nei per mėnesį įvyko, net trys didelės nelaimės nusinešusios 211 gyvybių.

    Pirmasis žaibas trenkė lapkričio 28 d., kai „LAMIA“ avialinijų Avro RJ-85 pritrūko degalų ir sudužo visai netoli oro uosto.Nagrinėjant skrydžio 2933 detales kyla daug klausimų dėl pilotų elgesio. Taip pat tyrimo metu paaiškėjo daug kontraversiškų kuro pildymo subtilybių Kolumbijoje. Ši nelaimė pareikalavo 71 gyvybės.





    Šiek tiek daugiau, nei po savaitės gruodžio 7 d. Pakistane sudužo „Pakistan International Airlines“ lėktuvas ATR-42-500 su juo skridusiais 48 asmenimis. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet kaip manamo katastrofa įvyko dėl kairio variklio gedimo ir sprogimo skrydžio metu. Sprogimo metu buvo pažeistas sparnas, ko pasekoje lėktuvas tapo nevaldomas.

    Vis dėl to po katastrofos pasigirdo kalbų apie tai, jog PIA dažnai verčia skraidyti pilotus lėktuvais, net žinodami apie tam tikrus, lėktuve esančius gedimus.



    Ir tai buvo dar ne paskutinė metų nelaimė, Gruodžio 25 d. Rusijos kariuomenei priklausantis lėktuvas Tupolev 154B-2 su 92 keleiviais nukrito, vos kelios minutės po pakilimo iš Sočio oro uosto. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet manoma, kad pagrindinė katastrofos priežastis yra užsparnių gedimas.



    Taigi 2016 metai buvo antri saugiausi visoje aviacijos istorijoje:

    1. 2013 - 29 aviakatastrofos; 265 žuvusieji
    2. 2016 - 19 aviakatastrofos; 325 žuvusieji
    3. 2012 - 24 aviakatastrofos; 476 žuvusieji
    4. 2011 - 36 aviakatastrofos; 524 žuvusieji
    5. 2004 - 36 aviakatastrofos; 543 žuvusieji

    Tiesa, katastrofų įvyko istoriškai mažai, iš viso 19.

    Saugių skrydžių visiems, kitais metais ir kad kiti metai būtų saugiausi per visą istoriją.

    Informaciniai šaltiniai:
    planecrashinfo.com
    telegraph.co.uk
    avherald.com
    Aviate, navigate, communicate

    Comment


      Kaip ir pernai, pasibaigus metams, norėčiau trumpai apžvelgti didžiausius aviacinius incidentus 2016 m. Dar lapkričio viduryje pagalvojau, kad metai, ko gero bus patys saugiausi metai aviacijos istorijoje, vis dėl to metų pabaigos incidentai Kolumbijoje, Pakistane ir Rusijoje stipriai pakeitė statistiką, bet galima drąsiai teigti jog 2016 m. buvo vieni suagiausių aviacijos istorijoje.

      Nors aviaciniai incidentai, pagal priežastingumą yra skirstomi į dvi dideles grupes: dėl žmogiškojo faktoriaus ir dėl techninių gedimų, manau, kad pastaruoju metu pradeda ryškėti nauja tendencija, kuomet nelaimės įvyksta dėl ekonominių priežasčių. Aviacijos saugumas yra reguliuojamas daugeliu tarptautinių reglamentų ir įsakymų, bet vis dar galima aptikti tokių atvejų, kuomet, avialinijos sengdamosis sutaupyti, atsisako „de-icing“- galimo ledo pašalinimo nuo fiuzeliažo.

      Turbūt geriausiai žinomas, toks atvejis ir pirmoji aviakatastrofa 2016 metais buvo „Flydubai“ Boeing‘o 737-8KN nelaimė, kovo 19 d. Rostove, Rusija. Ši nelaimė pareikalavo 62 žmonių gyvybių. Oficiali priežastis- piloto klaida. Dėl blogo oro pilotui nepavyko nutupdyti lėktuvo pirmuoju bandymu, kapitonas 2 valandas suko ratus aplink oro uostą, o antro tūpimo metu ir įvyko nelaimė.



      Esu tikras, kad nesant spaudimo iš valdymų centro, stengtis nutūpti tam tikram oro uoste, joks pilotas savo noru nesirinktų tupdyti lėktuvo oro uoste, virš kurio siaučia audra. Bet galutinį sprendimą vis dėl to priima pilotas.



      Antrasis didesnis įvykis, pareikalavęs 66 aukų buvo „EgyptAir“ skrydis 804, nutikęs lygiai po 2 mėnesių, gegužės 19 d. Airbus A320-232 sudužo, nukritęs į Viduržemio jūrą, šiai dienai jokių oficialių incidento versijų nėra, vis dėl to populiariausia teorija yra, kad nelaimės pagrindinė priežastis buvo gaisras pilotų kabinoje.





      Kitas garsiai nuskambėjęs įvykis, tai „Emirates“ aviakompanijos lėktuvo gaisras, Boeing 777-31H lėktuve. Lėktuvas užsidegė po nesėkmingo nutūpimo Dubajaus oro uoste, rugpjūčio 5 d. Keleivių aukų pavyko išvengti, vis dėl to žuvo vienas gaisrininkas.



      Buvo galima tikėtis, kad metų pabaiga bus rami, tačiau per šiek tiek daugiau, nei per mėnesį įvyko, net trys didelės nelaimės nusinešusios 211 gyvybių.

      Pirmasis žaibas trenkė lapkričio 28 d., kai „LAMIA“ avialinijų Avro RJ-85 pritrūko degalų ir sudužo visai netoli oro uosto.Nagrinėjant skrydžio 2933 detales kyla daug klausimų dėl pilotų elgesio. Taip pat tyrimo metu paaiškėjo daug kontraversiškų kuro pildymo subtilybių Kolumbijoje. Ši nelaimė pareikalavo 71 gyvybės.





      Šiek tiek daugiau, nei po savaitės gruodžio 7 d. Pakistane sudužo „Pakistan International Airlines“ lėktuvas ATR-42-500 su juo skridusiais 48 asmenimis. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet kaip manamo katastrofa įvyko dėl kairio variklio gedimo ir sprogimo skrydžio metu. Sprogimo metu buvo pažeistas sparnas, ko pasekoje lėktuvas tapo nevaldomas.

      Vis dėl to po katastrofos pasigirdo kalbų apie tai, jog PIA dažnai verčia skraidyti pilotus lėktuvais, net žinodami apie tam tikrus, lėktuve esančius gedimus.



      Ir tai buvo dar ne paskutinė metų nelaimė, Gruodžio 25 d. Rusijos kariuomenei priklausantis lėktuvas Tupolev 154B-2 su 92 keleiviais nukrito, vos kelios minutės po pakilimo iš Sočio oro uosto. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet manoma, kad pagrindinė katastrofos priežastis yra užsparnių gedimas.



      Taigi 2016 metai buvo antri saugiausi visoje aviacijos istorijoje:

      1. 2013 - 29 aviakatastrofos; 265 žuvusieji
      2. 2016 - 19 aviakatastrofos; 325 žuvusieji
      3. 2012 - 24 aviakatastrofos; 476 žuvusieji
      4. 2011 - 36 aviakatastrofos; 524 žuvusieji
      5. 2004 - 36 aviakatastrofos; 543 žuvusieji

      Tiesa, katastrofų įvyko istoriškai mažai, iš viso 19.

      Saugių skrydžių visiems, kitais metais ir kad kiti metai būtų saugiausi per visą istoriją.

      Informaciniai šaltiniai:
      planecrashinfo.com
      telegraph.co.uk
      avherald.com
      Aviate, navigate, communicate

      Comment


        Rusijos lėktuvų keleivių gyvybė – apgavikų rankose

        Dar 2013-ųjų vasario mėnesį Rusijos Federalinės saugumo tarnybos (FST) operatyvininkai sulaikė aviacijos centro „Krylja Nevy“ (liet. „Nevos sparnai“) generalinį direktorių 44-erių Andrejų Kočiaryginą. Vyrą suėmė tuo metu, kai jis pardavė visą segtuvą dokumentų, suteikiančių teisę skraidyti lengvuoju motoriniu lėktuvu, mokymo kursų nebaigusiam, bet sutikusiam dosniai sumokėti už piloto pažymėjimą žmogui. Prasidėjo tyrimas ir buvo atskleista 70 panašių atvejų. Po to kaltinamasis sutiko bendradarbiauti su tyrėjais ir taip sušvelninti sau nuosprendį. „Krylja Nevy“ generalinis direktorius, ėmęs bendradarbiauti su teisėsauga, įvardijo, kad tokių nusikalstamų atvejų galėjo būti ir daugiau – apie 160.
        ...
        Bet net po šio atsitikimo spaudai pranešta tiktai apie 150 atimtų suklastotų pažymėjimų iš apsišaukėlių pilotų. Tarp jų atsidūrė Andrejus Manejevas, įsidarbinęs antrinėje „Aeroflot“ bendrovėje – aviacijos kompanijoje „Rosija“. Ten dirbdamas jis sėdo į „Airbus“ antrojo piloto krėslą ir keletą mėnesių skraidydamas tarptautinėmis oro linijomis gabeno šimtus keleivių. Beje, šių dviejų minėtų baudžiamųjų bylų atvejais teisėsaugai pavyko nustatyti, kad parduoti 228 pilotų pažymėjimai. Bet iš viso atimta tik 150 leidimų skraidyti. Ar tai reiškia, kad dar 78 žmonės su nusipirktais pilotų pažymėjimais kažkur vaikšto po Rusiją? Ar netgi skraido?
        O neatskleistų apgavikų gali būti ir dar daugiau. Laikraštis „Trud“ įvardijo dar kelias sistemines civilinės aviacijos pilotų rengimo Rusijoje klaidas. Antai 2011-ųjų katastrofą virš Jaroslavlio, pražudžiusią ledo ritulio komandą „Lokomotiv“, paaiškino dar ir tuo, kad pilotai ne iki galo baigė kvalifikacijos kėlimo kursus, būtinus persėdant prie kito lėktuvo vairalazdės.
        Metais anksčiau Maskvos Domodedovo oro uoste katastrofą patyrė oro linijų „Dagestan Airlines“ lėktuvas Tu-154. Žuvo du keleiviai, 83 buvo sužeisti. Tarpvalstybinio aviacijos komiteto komisijos išvada buvo tokia: „Nepakankamas profesionalus ekipažo parengimas tiek bendrai, tiek kiekvieno jos nario avarinių ir sudėtingų situacijų metu pagal standartus, kuriuos numato Tu-154 skraidymo eksploatacijos instrukcija.“

        http://pasaulis.lrytas.lt/rytai-vaka...ku-rankose.htm

        p.s. Ar yra norinčių skristi vatnikų avia linijomis?
        Paskutinis taisė Arunasx; 2017.03.07, 11:20.
        Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

        Comment


          Ko kito galima tikėtis Rusijoje?

          Comment


            Parašė John Rodyti pranešimą
            Ko kito galima tikėtis Rusijoje?
            Gražių (jeigu labiau pasiseks - seksualių) stiuardesių, neblogo aptarnavimo (bent verslo klasėje) ir pan. O šiaip, naujiena nesmagi. Drausmės saugumo srityje trūksta.

            Comment


              Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
              Gražių (jeigu labiau pasiseks - seksualių) stiuardesių, neblogo aptarnavimo (bent verslo klasėje) ir pan. O šiaip, naujiena nesmagi. Drausmės saugumo srityje trūksta.
              Pas juos visose gyvenimo srityse viskas laikosi ant garbės žodžio ir "авось пронесет".
              Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
              Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

              Comment


                Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
                Gražių (jeigu labiau pasiseks - seksualių) stiuardesių, neblogo aptarnavimo (bent verslo klasėje) ir pan. O šiaip, naujiena nesmagi. Drausmės saugumo srityje trūksta.
                Kol ES neįtraukė aviakompanijos į nepatikimų sąrašą, viskas yra OK.
                Paskutinis taisė Aleksio; 2017.03.07, 19:26.

                Comment


                  Čia tipiškas Rusijos pilotų pasiruošimas skrydžiui

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą
                    Čia tipiškas Rusijos pilotų pasiruošimas skrydžiui

                    Atvaizdas
                    Kitose šalyse taip pat pasitaiko.
                    Oslo oro uoste Latvijos oro bendrovės „Air Baltic“ pilotas ir trys įgulos nariai šeštadienį paryčiais buvo išvesdinti iš keleivinio lainerio, turėjusio skristi į Graikiją, kai prieš pakylant patikrinimas alkotesteriu parodė, kad jie yra neblaivūs
                    http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...imas-57-520658

                    Comment


                      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                      Kol ES neįtarkė aviakompanijos į nepatikimų sąrašą, viskas yra OK.
                      Paradoksalu, bet kažkokių labai jau rimtų ar tragiškų incidentų incidentų tos avialinijos nėra turėjusios.
                      You might surprise yourself.

                      Miestai.net FB

                      Comment


                        Ne, visai neparadoksalu. Toje šalyje niekada nebuvo teisės viršenybės, bet niekas nesitikėjo, kad bus taip blogai (kalba apie dabartinį laikotarpį). Dabar gi jau niekas nebesitiki, kad bus gerai, tai tokių atvejų tik daugės.

                        Comment


                          Kaip tik paradoksalu kad įvardytoje oro bendrovėje, kurioje dirba nelicenzijuoti pilotai, rimtesnių incidentų už, pvz., sugedusius užsparnius ar užgesusius variklius nėra buvę.

                          https://www.aeroinside.com/incidents/airline/rossiya

                          Aišku, straipsnyje nėra konkrečiai pasakoma kiek tokių chalturščikų dirba toje oro linijų bendrovėje, o kiek kitose. Abejonių kelia ir pats "lakūnų" skaičius nes tai gali būt tik vieno mokymo centro duomenys.

                          Kitavertus, Aeroflot ir dukterinės avialinijos yra Rusijos aviacijos flagmanai, todėl turėtų būti po padidinamuoju institucijų stiklu. Nežinau kaip ten viskas yra prižiūrima, bet jei atsiranda beveik pusantro šimto "lakūnų" tai kažkas aiškiai yra ne taip. Norėčiau tikėt kad atitinkamos žino šitą problemą ir ėmėsi/imsis veiksmų ją spręst. Žinoma, čia yra Rusija ir čia visko gali būt.

                          Šitas straipsnis man priminė šitą katastrofą. Viena pagrindinių priežasčių buvo ta, kad pilotai galimai neturėjo licensijos.

                          Dargi, klysta ir patyrę, licenzijuoti pilotai.
                          Paskutinis taisė spirit; 2017.03.08, 02:47.
                          You might surprise yourself.

                          Miestai.net FB

                          Comment


                            Tokį pakilimą toje šalyje turbūt gali pateisinti tik ekonominis spaudimas išskristi laiku, o viską geriausiai apibūdina šis komentaras: Pilot (to Co-pilot): "Hold my beer, tovarisch. I put dees suka in de air!!"

                            Paskutinis taisė Ciurlionis; 2017.03.08, 23:08.
                            Aviate, navigate, communicate

                            Comment


                              Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
                              Tokį pakilimą toje šalyje turbūt gali pateisinti tik ekonominis spaudimas išskristi laiku, o viską geriausiai apibūdina šis komentaras: Pilot (to Co-pilot): "Hold my beer, tovarisch. I put dees suka in de air!!"

                              Youtube video
                              Neisivaizduoju koks ten jausmas keleiviams turejo buti ir koks kratymas

                              Comment


                                „Aeroflot“ lėktuvas pateko į turbulenciją, sužeisti mažiausiai 27 žmonės
                                Orlaivis prieš leisdamasis netrukus po vidurnakčio pateko į „giedrąją“ turbulencijos zoną – taip vadinamą dėl to, kad joje nėra debesų, galinčių įspėti apie didelį blaškymą, sakoma nacionalinių Rusijos avialinijų pranešime. Rusijos ambasados Bankoke pareigūnas Denisas Antoniukas sakė, kad buvo sužeisti 24 Rusijos ir trys Tailando piliečiai.
                                http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...ones-57-790868

                                p.s. kažkur kitur perskaičiau, kad staiga krito 100-200 metrų kai dar nebuvo užsegti diržai leidimuisi.
                                Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                Comment


                                  Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                  „Aeroflot“ lėktuvas pateko į turbulenciją, sužeisti mažiausiai 27 žmonės
                                  http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...ones-57-790868
                                  Turbulenciją išgyvenęs reiso Maskva-Bankokas keleivis: apie Dievą net nebuvo laiko pagalvoti
                                  Iš pradžių porą kartų nestipriai supurtė. Paskui išjungė variklius ir mes konkrečiai ėmėme kristi, palinkę į kairę ir šiek tiek užrietę nosį – tai mano grynai subjektyvūs pojūčiai. Paskui staigus smūgis – panašu, kad plojomės į tankius oro sluoksnius. Pažiūrėjau pro langą akies kraštu: kairysis sparnas, kaip drugelis, plasnoja aukštyn-žemyn, taip pat girdėjosi labai nemalonus fiuzeliažo gergždėjimas. Be to, „nusileidimo“ metu buvo stiprus smūgis per korpusą iš apačios ir visus pamėtėjo. Mane, sveriantį 108 kilogramus – maždaug vieną metrą!
                                  Tailande per televizorių perdavė duomenis: esą mes per penkiolika sekundžių nukritome 800 metrų! Panašu!
                                  Tarp pirmojo smūgio ir kritimo varikliai išsijungė akimirksniu, ir vėl ciklas buvo, paskui viskas pasikartojo dar mažiausiai kartą: variklių atsijungimas – laisvas kritimas – smūgis į tankius oro sluoksnius – variklių įsijungimas. Aš jaunystėje su pagyrimu baigiau Maskvos aviacijos technikumą, pavadintą draugo Godovikovo vardu. Mokė mus gerai: pagal diplomą lėktuvų gamybos technikas-mechanikas gali apskaičiuoti sparną ir visokias smulkmenas...
                                  Taigi, mano nuomonė: mus išgelbėjo kuro išdirbio bakuose veiksnys. Su pilnais bakais sparnai būtų vienareikšmiškai nukritę – duodu dantį! Ekipažas – puikus! Bet nuo jo beveik niekas nepriklausė. Kai patekdavome į oro duobę (mūsų atveju greičiau jau prarają), varikliai atsijungdavo dėl deguonies trūkumo, o lėktuvas virsdavo metalo gabalu ir krito praktiškai vertikaliai. Vakuume keliamosios jėgos nebūna, o balistinės trajektorijos pas mus realiai nebuvo – mes gi ne raketa skrendame, ne sviediniu.
                                  http://www.delfi.lt/verslas/transpor....d?id=74570544
                                  Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                  Comment


                                    "Turbulencija" - naujas pavadinimas girtų Aeroflot pilotų veiksmams apibūdinti?

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą
                                      "Turbulencija" - naujas pavadinimas girtų Aeroflot pilotų veiksmams apibūdinti?
                                      Gal ne pilotai, o lėktuvo remonto mechanikai?
                                      Flickr

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą
                                        "Turbulencija" - naujas pavadinimas girtų Aeroflot pilotų veiksmams apibūdinti?
                                        O ką, Anglijos oro bendrovių lektuvai niekada nebuco patekę į turbulenciją?

                                        Comment


                                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                          O ką, Anglijos oro bendrovių lektuvai niekada nebuco patekę į turbulenciją?
                                          Bet Vakarų pilotai prisprogę ir neskraido, ar ne?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X