Kaip ir pernai, pasibaigus metams, norėčiau trumpai apžvelgti didžiausius aviacinius incidentus 2016 m. Dar lapkričio viduryje pagalvojau, kad metai, ko gero bus patys saugiausi metai aviacijos istorijoje, vis dėl to metų pabaigos incidentai Kolumbijoje, Pakistane ir Rusijoje stipriai pakeitė statistiką, bet galima drąsiai teigti jog 2016 m. buvo vieni suagiausių aviacijos istorijoje.
Nors aviaciniai incidentai, pagal priežastingumą yra skirstomi į dvi dideles grupes: dėl žmogiškojo faktoriaus ir dėl techninių gedimų, manau, kad pastaruoju metu pradeda ryškėti nauja tendencija, kuomet nelaimės įvyksta dėl ekonominių priežasčių. Aviacijos saugumas yra reguliuojamas daugeliu tarptautinių reglamentų ir įsakymų, bet vis dar galima aptikti tokių atvejų, kuomet, avialinijos sengdamosis sutaupyti, atsisako „de-icing“- galimo ledo pašalinimo nuo fiuzeliažo.
Turbūt geriausiai žinomas, toks atvejis ir pirmoji aviakatastrofa 2016 metais buvo „Flydubai“ Boeing‘o 737-8KN nelaimė, kovo 19 d. Rostove, Rusija. Ši nelaimė pareikalavo 62 žmonių gyvybių. Oficiali priežastis- piloto klaida. Dėl blogo oro pilotui nepavyko nutupdyti lėktuvo pirmuoju bandymu, kapitonas 2 valandas suko ratus aplink oro uostą, o antro tūpimo metu ir įvyko nelaimė.
Esu tikras, kad nesant spaudimo iš valdymų centro, stengtis nutūpti tam tikram oro uoste, joks pilotas savo noru nesirinktų tupdyti lėktuvo oro uoste, virš kurio siaučia audra. Bet galutinį sprendimą vis dėl to priima pilotas.
Antrasis didesnis įvykis, pareikalavęs 66 aukų buvo „EgyptAir“ skrydis 804, nutikęs lygiai po 2 mėnesių, gegužės 19 d. Airbus A320-232 sudužo, nukritęs į Viduržemio jūrą, šiai dienai jokių oficialių incidento versijų nėra, vis dėl to populiariausia teorija yra, kad nelaimės pagrindinė priežastis buvo gaisras pilotų kabinoje.
Kitas garsiai nuskambėjęs įvykis, tai „Emirates“ aviakompanijos lėktuvo gaisras, Boeing 777-31H lėktuve. Lėktuvas užsidegė po nesėkmingo nutūpimo Dubajaus oro uoste, rugpjūčio 5 d. Keleivių aukų pavyko išvengti, vis dėl to žuvo vienas gaisrininkas.
Buvo galima tikėtis, kad metų pabaiga bus rami, tačiau per šiek tiek daugiau, nei per mėnesį įvyko, net trys didelės nelaimės nusinešusios 211 gyvybių.
Pirmasis žaibas trenkė lapkričio 28 d., kai „LAMIA“ avialinijų Avro RJ-85 pritrūko degalų ir sudužo visai netoli oro uosto.Nagrinėjant skrydžio 2933 detales kyla daug klausimų dėl pilotų elgesio. Taip pat tyrimo metu paaiškėjo daug kontraversiškų kuro pildymo subtilybių Kolumbijoje. Ši nelaimė pareikalavo 71 gyvybės.
Šiek tiek daugiau, nei po savaitės gruodžio 7 d. Pakistane sudužo „Pakistan International Airlines“ lėktuvas ATR-42-500 su juo skridusiais 48 asmenimis. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet kaip manamo katastrofa įvyko dėl kairio variklio gedimo ir sprogimo skrydžio metu. Sprogimo metu buvo pažeistas sparnas, ko pasekoje lėktuvas tapo nevaldomas.
Vis dėl to po katastrofos pasigirdo kalbų apie tai, jog PIA dažnai verčia skraidyti pilotus lėktuvais, net žinodami apie tam tikrus, lėktuve esančius gedimus.
Ir tai buvo dar ne paskutinė metų nelaimė, Gruodžio 25 d. Rusijos kariuomenei priklausantis lėktuvas Tupolev 154B-2 su 92 keleiviais nukrito, vos kelios minutės po pakilimo iš Sočio oro uosto. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet manoma, kad pagrindinė katastrofos priežastis yra užsparnių gedimas.
Taigi 2016 metai buvo antri saugiausi visoje aviacijos istorijoje:
1. 2013 - 29 aviakatastrofos; 265 žuvusieji
2. 2016 - 19 aviakatastrofos; 325 žuvusieji
3. 2012 - 24 aviakatastrofos; 476 žuvusieji
4. 2011 - 36 aviakatastrofos; 524 žuvusieji
5. 2004 - 36 aviakatastrofos; 543 žuvusieji
Tiesa, katastrofų įvyko istoriškai mažai, iš viso 19.
Saugių skrydžių visiems, kitais metais ir kad kiti metai būtų saugiausi per visą istoriją.
Informaciniai šaltiniai:
planecrashinfo.com
telegraph.co.uk
avherald.com
Nors aviaciniai incidentai, pagal priežastingumą yra skirstomi į dvi dideles grupes: dėl žmogiškojo faktoriaus ir dėl techninių gedimų, manau, kad pastaruoju metu pradeda ryškėti nauja tendencija, kuomet nelaimės įvyksta dėl ekonominių priežasčių. Aviacijos saugumas yra reguliuojamas daugeliu tarptautinių reglamentų ir įsakymų, bet vis dar galima aptikti tokių atvejų, kuomet, avialinijos sengdamosis sutaupyti, atsisako „de-icing“- galimo ledo pašalinimo nuo fiuzeliažo.
Turbūt geriausiai žinomas, toks atvejis ir pirmoji aviakatastrofa 2016 metais buvo „Flydubai“ Boeing‘o 737-8KN nelaimė, kovo 19 d. Rostove, Rusija. Ši nelaimė pareikalavo 62 žmonių gyvybių. Oficiali priežastis- piloto klaida. Dėl blogo oro pilotui nepavyko nutupdyti lėktuvo pirmuoju bandymu, kapitonas 2 valandas suko ratus aplink oro uostą, o antro tūpimo metu ir įvyko nelaimė.
Esu tikras, kad nesant spaudimo iš valdymų centro, stengtis nutūpti tam tikram oro uoste, joks pilotas savo noru nesirinktų tupdyti lėktuvo oro uoste, virš kurio siaučia audra. Bet galutinį sprendimą vis dėl to priima pilotas.
Antrasis didesnis įvykis, pareikalavęs 66 aukų buvo „EgyptAir“ skrydis 804, nutikęs lygiai po 2 mėnesių, gegužės 19 d. Airbus A320-232 sudužo, nukritęs į Viduržemio jūrą, šiai dienai jokių oficialių incidento versijų nėra, vis dėl to populiariausia teorija yra, kad nelaimės pagrindinė priežastis buvo gaisras pilotų kabinoje.
Kitas garsiai nuskambėjęs įvykis, tai „Emirates“ aviakompanijos lėktuvo gaisras, Boeing 777-31H lėktuve. Lėktuvas užsidegė po nesėkmingo nutūpimo Dubajaus oro uoste, rugpjūčio 5 d. Keleivių aukų pavyko išvengti, vis dėl to žuvo vienas gaisrininkas.
Buvo galima tikėtis, kad metų pabaiga bus rami, tačiau per šiek tiek daugiau, nei per mėnesį įvyko, net trys didelės nelaimės nusinešusios 211 gyvybių.
Pirmasis žaibas trenkė lapkričio 28 d., kai „LAMIA“ avialinijų Avro RJ-85 pritrūko degalų ir sudužo visai netoli oro uosto.Nagrinėjant skrydžio 2933 detales kyla daug klausimų dėl pilotų elgesio. Taip pat tyrimo metu paaiškėjo daug kontraversiškų kuro pildymo subtilybių Kolumbijoje. Ši nelaimė pareikalavo 71 gyvybės.
Šiek tiek daugiau, nei po savaitės gruodžio 7 d. Pakistane sudužo „Pakistan International Airlines“ lėktuvas ATR-42-500 su juo skridusiais 48 asmenimis. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet kaip manamo katastrofa įvyko dėl kairio variklio gedimo ir sprogimo skrydžio metu. Sprogimo metu buvo pažeistas sparnas, ko pasekoje lėktuvas tapo nevaldomas.
Vis dėl to po katastrofos pasigirdo kalbų apie tai, jog PIA dažnai verčia skraidyti pilotus lėktuvais, net žinodami apie tam tikrus, lėktuve esančius gedimus.
Ir tai buvo dar ne paskutinė metų nelaimė, Gruodžio 25 d. Rusijos kariuomenei priklausantis lėktuvas Tupolev 154B-2 su 92 keleiviais nukrito, vos kelios minutės po pakilimo iš Sočio oro uosto. Šiuo metu vyksta tyrimas, bet manoma, kad pagrindinė katastrofos priežastis yra užsparnių gedimas.
Taigi 2016 metai buvo antri saugiausi visoje aviacijos istorijoje:
1. 2013 - 29 aviakatastrofos; 265 žuvusieji
2. 2016 - 19 aviakatastrofos; 325 žuvusieji
3. 2012 - 24 aviakatastrofos; 476 žuvusieji
4. 2011 - 36 aviakatastrofos; 524 žuvusieji
5. 2004 - 36 aviakatastrofos; 543 žuvusieji
Tiesa, katastrofų įvyko istoriškai mažai, iš viso 19.
Saugių skrydžių visiems, kitais metais ir kad kiti metai būtų saugiausi per visą istoriją.
Informaciniai šaltiniai:
planecrashinfo.com
telegraph.co.uk
avherald.com
Comment