Tokia avarija dar ir kaip skaitosi, tiesiog labai pasiseke, kad fiuzeliazas neluzo, nes tada auku butu buve gerokai daugiau. Turbut uodegos galu kliude zeme, ypac jei leidosi uzkeles nosi
"Asiana Airlines" yra antros pagal dydį Pietų Korėjos avia linijos, jos vadinamos vienomis saugiausių oro linijų bendrovių.
Ši avarija buvo pirmoji žmonių gyvybių pareikalavusi „Asiana“ lainerio katastrofa nuo 1993-ųjų birželio, kai šios bendrovės laineris „Boeing 737“ sudužo įsirėžęs į kalną Pietų Korėjoje – tąsyk žuvo 68 žmonės.
Po avarijos viena iš „Facebook“ vadovybės narių Sheryl Sandberg teigė, kad ji taip pat turėjo skristi šiuo reisu kartu su šeima bei keliais kolegomis, tačiau paskutinę minutę atšaukė savo skrydį.
Vienas iš lėktuvo keleivių, Benjaminas Levy, laikraščiui „Los Angeles Times“ papasakojo, kad lėktuvas leisdamasis pernelyg greitai priartėjo prie vandenyno, kurio pakrantėje įrengtas oro uostas, paviršiaus.
„Nuo vandens mus skyrė vos 3–5 metrai. Pilotas mėgino ištaisyti situaciją, padidino variklių galią, tačiau jau buvo vėlu. Lėktuvas uodega kabino nusileidimo taką, ir atšoko. Mes du kartus trenkėmės į žemę, prasidėjo gaisras“, – sakė B.Levy.
Liudininkai taip pat pasakoja, kad lėktuvo važiuoklė užsikabino už pylimo, esančio nusileidimo tako pradžioje. Po to laineris krito ant pilvo, o jo uodega atitrūko.
Pasak liudininkų, „laineris leidosi labai keistai“. Kaip pranešė „ABC News“, leidimosi manevro metu lėktuvo „priekis buvo pernelyg užverstas aukštyn“.
„Besileidžiančio lėktuvo nosis buvo aukščiau nei įprastai, tada aš pagalvojau, kad tai labai labai keista. Lėktuvas priartėjo prie žemės ir iš karto trenkėsi į ją uodega“, – pasakojo liudininkas.
Investigators believe the incident was caused by ice in the fuel system of the Boeing 777. Their report suggested the aircraft passed through unusually cold air over Siberia as it traveled from the Chinese capital.
Bet avarija kaip suprantu įvyko labai panšiai, abiem atvejais lėktuvai leidosi per daug pakėlę nosį ir su uodega užkabino žemę.
Iš tų kelių spaudos pranešimų kol kas labai sunku pasakyt, ar panašu čia ar ne. British Airways avarija įvyko dėl to, kad leidžiantis normaliai neveikė varikliai ir lėktuvas paprasčiausiai nedaskrido iki tako.
Kita vertus, Rolls Royce po anos avarijos modifikavo kuro padavimo sistemą kad ledas ant to filtro susiformuoti negalėtų.
ILS atjungtas oro uoste? ar asiana dare visual approach?
Na bent jau CNN taip sako.
P.S. Taip: A San Francisco airport spokesman said that a component of the facility’s instrument landing system that tracks an incoming airplane’s glide path has been out of service in recent weeks and was not operational on Saturday.
Na bent jau CNN taip sako.
P.S. Taip: A San Francisco airport spokesman said that a component of the facility’s instrument landing system that tracks an incoming airplane’s glide path has been out of service in recent weeks and was not operational on Saturday.
Ir sulauke pasekmiu... Zinoma cia nepateisinimas, pilotas privalo moketi nutupdyti lektuva puikiausiai ir be ILS, bet ILS turetu buti ijungtas, arba lektuvai nukreipiami i taka su ILS.
Takai ant vandens yra vizualiai gan apgaulingi, turbut kapitonas suprato, kad jis yra "too short" ir "too low", per velai, dar bande truktelt lektuva, bet cia ne 737.
Ir sulauke pasekmiu... Zinoma cia nepateisinimas, pilotas privalo moketi nutupdyti lektuva puikiausiai ir be ILS, bet ILS turetu buti ijungtas, arba lektuvai nukreipiami i taka su ILS.
Takai ant vandens yra vizualiai gan apgaulingi, turbut kapitonas suprato, kad jis yra "too short" ir "too low", per velai, dar bande truktelt lektuva, bet cia ne 737.
Ar lėtuvas neturi tokios įrangos, kuri rodytų, jog leidžiamasi ne pagal numatytą trajektoriją?
Ar lėtuvas neturi tokios įrangos, kuri rodytų, jog leidžiamasi ne pagal numatytą trajektoriją?
Yra ji ir vadinasi ILS(Instrumental Landing System), bet kuomet nusileidimo tako siustuvas, kuris siuncia duomenis lektuvui apie tai, kurioje vietoje ir aukstyje jis yra tako atzvilgiu isjungtas, tuomet leika vadovautis, altimetru, kuris rodo lektuvo auskti juros atzvilgiu, kartais galima pakeisti nustatymus, priklausomai nuo to kokioje aukstumoje yra oro uostas, kad tako zemuma butu lygi 0.
Yra ji ir vadinasi ILS(Instrumental Landing System), bet kuomet nusileidimo tako siustuvas, kuris siuncia duomenis lektuvui apie tai, kurioje vietoje ir aukstyje jis yra tako atzvilgiu isjungtas, tuomet leika vadovautis, altimetru, kuris rodo lektuvo auskti juros atzvilgiu, kartais galima pakeisti nustatymus, priklausomai nuo to kokioje aukstumoje yra oro uostas, kad tako zemuma butu lygi 0.
Turėjau omenyje, ar pačiame lėktuve nėra tokios įrangos, jei nuo žemės nėra siunčiama informacija jokia, kuri "nuskanuotų" arba turėtų atmintyje tako koordinates ir pagal tai rodytų trajektoriją? Labai keista, jeigu šiais laikais lėtuvai neturi tokios įrangos, net kai kuriuose automobiliuose yra autopilotas, kuris neleidžia išvažiuoti greitkelyje iš savo juostos arba padeda aplenkti automobilį.
Labai retai, dazniausiai del darbu ar remonto, jei tai vieno tako oro uostas lektuvai yra priversti leistis be ILS, jei keliu taku, lektuvai dazniausiai nukreipiami i kita taka.
Bet kadangi buvo geras oras, bent jau taip atrodo is nuotrauku, turbut buvo duotas leidimas, leistis vizualiai.
Turėjau omenyje, ar pačiame lėktuve nėra tokios įrangos, jei nuo žemės nėra siunčiama informacija jokia, kuri "nuskanuotų" arba turėtų atmintyje tako koordinates ir pagal tai rodytų trajektoriją? Labai keista, jeigu šiais laikais lėtuvai neturi tokios įrangos, net kai kuriuose automobiliuose yra autopilotas, kuris neleidžia išvažiuoti greitkelyje iš savo juostos arba padeda aplenkti automobilį.
Nusileidimas ant tako turi buti metru tikslumu( gal tiksliau but sakyti, net centimetru), taip lektuve yra koordinates, pagal kurias atskrendi i oro uosta, issilygini pries taka ir pradedi zemejima tako link, vizualiai arba pagal ILS, jei geras oras dazniausiai nekyla kliuciu del nusileidimo.
Altimetras ir rodo auksti, kiek tu aukstai esi, o ILS tako sisutuvas rodo, atstuma iki tako, bet kai jis neveikia, turi pats paskaiciuoti zemejima iki tako, tai kasdienybe pilotams. Bet dazniausiai katastrofa yra, keliu elementu junginys.
Pvz. alttimetras, kuris rodo auskti, buvo nustatytas pagal isvykimo oro uosto kordinates, kurios yra 3m auksciau.
Dar nereikia atmesti kultūrinių veiksnių. Kažkada skaičiau, kad korėjiečiai negali prieštarauti vyresniam asmeniui, net jei šis neteisus. Tokiu atveju, jei tupdo vyriausias įgulos narys ir ką nors daro ne taip, jaunesni negali jam aiškinti. Įdomu, kiek šitos tradicijos realiai veikia konkrečiose situacijose. Kasdieniniame gyvenime problemų nekeltų, o aviacijoje gali blogai baigtis. Iš įgulos niekas nežuvo, tai gal bus pateikta išsamesnių paaiškinimų.
Dar nereikia atmesti kultūrinių veiksnių. Kažkada skaičiau, kad korėjiečiai negali prieštarauti vyresniam asmeniui, net jei šis neteisus. Tokiu atveju, jei tupdo vyriausias įgulos narys ir ką nors daro ne taip, jaunesni negali jam aiškinti. Įdomu, kiek šitos tradicijos realiai veikia konkrečiose situacijose. Kasdieniniame gyvenime problemų nekeltų, o aviacijoje gali blogai baigtis. Iš įgulos niekas nežuvo, tai gal bus pateikta išsamesnių paaiškinimų.
Sunku pasakyti, kiek tai gyva siom dienom, bet anksciau taip budavo, nes kapitonai buvo is karines aviacijos, o pilotai, naujai paruosti civiliniai aviacijai. Todel jaunimas nedrysdavo priestaraut, laipsni turintiems karininkams.
Comment