Vėl aukščio vairo trimerio sąlygota katastrofa. Seniau pasireikšdavo elektrinės pavaros trimerio gedimai, pvz. Tu124, savaiminis trimerio maksimalus atsilenkimas dėl el. grandinės gedimo, šįkart - falš komanda į trimerį iš kompiuterio. Kabinos nuotraukoje matome tą "ratą", kuriuo valdomas trimeris mechaniškai, jis, matyt, nebuvo pasuktas laiku. O šiaip, aukštumos trimerio gedimai yra imituojami simuliatoriuose, todėl ir naujo modelio lėktuvo pilotams tai pažįstamas reikalas. Mano asmenine nuomone, šiandien per daug skrydžio parametrų bei manipuliacijų perduota kompiuteriui, todėl pilotai paprasčiausiai nebejaučia lėktuvo (greitis paga valdymo jėgą) ir pan. Net elementariausias greičio praradimas (vairalazdė nuo savęs!) atiduotas išspręsti komp. algoritmui.
Šiandien paskelbė labai glaustas preliminarias išvadas dėl prieš mėnesį nukritusio Lion lėktuvo.
Lion Air crash: Investigators say plane was 'not airworthy'
The findings by the National Transport Safety Committee (KNKT) suggest that Lion Air put the plane back into service despite it having had problems on earlier flights. Its previous flight was from Denpasar in Bali to Jakarta. "During [that] flight, the plane was experiencing a technical problem but the pilot decided to continue," Nurcahyo Utomo, aviation head at the National Transport Safety Committee, told reporters. The report outlines several maintenance procedures that were carried out in response to those problems. "In our opinion, the plane was no longer airworthy and it should not have continued," he said. The committee report itself, though, does not spell out that conclusion.
The report also indicated that pilots struggled with the aircraft's anti-stall automated system - a new feature in the 737 Max family. The report says the airline should ensure the operations manual is followed "in order to improve the safety culture and to enable the pilot to make [a] proper decision to continue the flight". It also says the carrier must ensure "all operations documents are properly filled and documented".
Tai žodžiu, patvirtinta, kad "pabėgo" lėktuvo trimeris ir lėktuvas galiausiai tiesiog nuskrido žemyn į jūrą. Analogiška problema buvo keliuose skrydžiuose atgal, dėl ko prieš priešpaskutinį skrydį pakeistas vienas sensorių nauju. Problema pasikartojo ir su nauju sensoriumi. To skrydžio metu pilotai atjungė trimerio elektroniką ir tęsė skrydį. Nusileidus mechanikai dar kartą apžiūrėjo sensorius, ir leido lėktuvui skristi toliau.
Lieka neaišku, kodėl problema neišsisprendė pakeitus sensorių, kodėl lėktuvui buvo leista vėl pakilti nesupratus problemos esmės, kodėl lemtingo skrydžio metu pilotai neperėmė trimerio rankinės kontrolės. Šito gali ir nepavykti išsiaiškinti neradus kabinos pokalbių dėžės, kuri pasikasė kažkur dugne. Avialinijos dar gavo priekaištų už tai, kad priešpaskutinio skrydžio metu pilotai tęsė skrydį, nors turėjo iškart suktis atgal ir kad skirtinguose dokumentuose skirtingas keleivių skaičius.
Tai žodžiu, patvirtinta, kad "pabėgo" lėktuvo trimeris ir lėktuvas galiausiai tiesiog nuskrido žemyn į jūrą. Analogiška problema buvo keliuose skrydžiuose atgal, dėl ko prieš priešpaskutinį skrydį pakeistas vienas sensorių nauju. Problema pasikartojo ir su nauju sensoriumi. To skrydžio metu pilotai atjungė trimerio elektroniką ir tęsė skrydį. Nusileidus mechanikai dar kartą apžiūrėjo sensorius, ir leido lėktuvui skristi toliau.
Lieka neaišku, kodėl problema neišsisprendė pakeitus sensorių, kodėl lėktuvui buvo leista vėl pakilti nesupratus problemos esmės, kodėl lemtingo skrydžio metu pilotai neperėmė trimerio rankinės kontrolės. Šito gali ir nepavykti išsiaiškinti neradus kabinos pokalbių dėžės, kuri pasikasė kažkur dugne. Avialinijos dar gavo priekaištų už tai, kad priešpaskutinio skrydžio metu pilotai tęsė skrydį, nors turėjo iškart suktis atgal ir kad skirtinguose dokumentuose skirtingas keleivių skaičius.
Vokietijos vyriausybė mano, kad kanclerės Angelos Merkel lėktuvo gedimas gali turėti „kriminalinį“ pėdsaką. Tai penktadienį pranešė laikraščio „Rheinische Post“ portalas, remdamasis šaltiniais saugumo institucijose
p.s. asmeniškai manau, kad toks įvykio traktavimas atitinka gražulistano, janutienės ir visokių acto garintojų lygį. Tokį straipsnį įdėjau "just for fun".
Va čia tai nesėkminga diena: LOT propelerinis Bombardier, dar kitaip žinomas kaip Dash 8, pakilo iš Varšuvos - ir kelios minutės po pakilimo buvo aptiktas gedimas važiuoklėje, lėktuvas apsisuko ir sėkmingai nusileido toje pačioje Varšuvoje. Visi persėdo į pakaitinį - tam pakilus, pilotų kabinoje pradėjo kauptis dūmai, tad teko leistis avariniu būdu antrą kartą, per porą valandų.
Va čia tai nesėkminga diena: LOT propelerinis Bombardier, dar kitaip žinomas kaip Dash 8, pakilo iš Varšuvos - ir kelios minutės po pakilimo buvo aptiktas gedimas važiuoklėje, lėktuvas apsisuko ir sėkmingai nusileido toje pačioje Varšuvoje. Visi persėdo į pakaitinį - tam pakilus, pilotų kabinoje pradėjo kauptis dūmai, tad teko leistis avariniu būdu antrą kartą, per porą valandų.
Sorguto (ar kaip jis besivadintų) Oro Uosto apsauginis Kolia tuo metu miegojo girtas, o jį pavaduojantis apsaugos darbuotojas Vasia tikriausiai buvo išėjęs į perekūrą, kkurio metu prigėręs vodkės tikriausiai irgi užmigo. Čia toks labiausiai tikėtinas paaiškinimas Rusijos kontekste.
Sorguto (ar kaip jis besivadintų) Oro Uosto apsauginis Kolia tuo metu miegojo girtas, o jį pavaduojantis apsaugos darbuotojas Vasia tikriausiai buvo išėjęs į perekūrą, kkurio metu prigėręs vodkės tikriausiai irgi užmigo. Čia toks labiausiai tikėtinas paaiškinimas Rusijos kontekste.
O toks modernus, "įmantrių" formų oro uostas. Ir parkavimas nuo Vilniaus mažai skiriasi
Taigi rašo straipsnį, kad jokio ginklo nebuvo rasta.
Nu žinoma, nes jeigu būtų radę, būtų tekę daryti nemažai pasiaiškinimų jau nebe tik saviems, bet ir užsieniečiams, kur skraido šita avialinija. Tai "nerasti" ginklo labiau apsimokėjo.
Pirmadienio ryte iš Vilniaus oro uosto pakilo „GetJet Airlines“ lėktuvas, turėjęs nuskraidinti poilsiautojus į Egipto kurortą Hurgadą. Tačiau netrukus buvo pastebėtas sutrikimas, todėl orlaivį teko apsukti Baltarusijoje ir grįžti atgal į Vilnių.
Comment