Parašė liutass
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos
Collapse
X
-
Įdomu, ką apie oro uostą buvo rašoma prieš 16 metų
Žurnalas "Kelias 2004.06.03
Naujojo oro uosto planai dar neišnešioti
Vilniaus ir Kauno pusiaukelėje 2020–2025 m. planuojama pradėti statyti naują oro uostą, kuris turėtų tenkinti abiejų didmiesčių poreikius. Vilniaus oro uostas yra miesto teritorijoje, todėl jo problema turėtų natūraliai išsispręsti, tuo tarpu klausimas dėl Kauno oro uosto likimo lieka atviras.
Susisiekimo ministerijos sekretorius Valdemaras Šalauskas teigia, kad kol kas dar svarstoma galimybė statyti naują oro uostą. Greičiausiai bus pasirinkta Vilniaus ir Kauno pusiaukelė. Tarp realiausių kandidatų yra minima Elektrėnų savivaldybė, tačiau ar bus pasirinkti Elektrėnai, ar kita vietovė, dar nėra aišku.
„Konkrečiau visa situacija turėtų paaiškėti maždaug po pusmečio, – tikina V. Šalauskas. – Neatmetama galimybė, kad bus atsisakyta Elektrėnų, o bus rekonstruotas Kauno oro uostas, kuris iš esmės galėtų tenkinti tiek Vilniaus, tiek Kauno poreikius. Be to, šis oro uostas yra toliau nuo miesto“.
Pasak ministerijos atstovo, projektas turėtų būti pradėtas įgyvendinti 2020–2025 m., kuomet, kaip tikimasi, bus pasiektas optimalus keleivių srautas ir dabartiniai oro uostai nelabai galės tenkinti visų poreikių. Be to, ateityje greičiausiai bus geresnis susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno, todėl geriau turėti vieną modernų oro uostą tarp šių miestų.
Susisiekimo ministerijos sekretorius Valdemaras Šalauskas teigia, kad kol kas dar svarstoma galimybė statyti naują oro uostą. Greičiausiai bus pasirinkta Vilniaus ir Kauno pusiaukelė. Tarp realiausių kandidatų yra minima Elektrėnų savivaldybė, tačiau ar bus pasirinkti Elektrėnai, ar kita vietovė, dar nėra aišku.
„Konkrečiau visa situacija turėtų paaiškėti maždaug po pusmečio, – tikina V. Šalauskas. – Neatmetama galimybė, kad bus atsisakyta Elektrėnų, o bus rekonstruotas Kauno oro uostas, kuris iš esmės galėtų tenkinti tiek Vilniaus, tiek Kauno poreikius
Elektrėnų savivaldybės atstovai yra ypatingai suinteresuoti, kad jų mieste būtų pastatytas oro uostas, nes tai galėtų būti vienas iš faktorių, padėsiančių išjudinti sustabarėjusį miestelio ekonominį gyvenimą. (...)
Tačiau ne visi sutinka, kad Lietuvai, nors ir po kelių dešimtmečių, bus reikalingas naujas oro uostas.
Aviacijos ekspertas Romas Gėgžnas tikina, kad yra dvi priežastys, kodėl oro uosto Elektrėnuose įrengimo idėja yra utopiška.
„Pirmiausia, oro uostų statyba ir plėtra planuojama tuomet, kai yra pasiekiamas tam tikras keleivių ir krovinių srautų lygis. Tačiau Lietuvoje keleivių skaičius Vilniaus oro uoste pasiekė tik geriausių sovietmečio laikų skaičių, tad artimiausiu metu šis oro uostas tikrai nebus perkrautas, – įsitikinęs ekspertas. – Antra, Elektrėnai –nelabai tinkama vieta statyti naują oro uostą, nes čia yra įsikūrusi elektrinė, o virš jos skraidantys lėktuvai atsilieps šio objekto saugumui“. (...)
Kategoriškas šiuo klausimu buvo ir VĮ „Kauno oro uostas“ generalinis direktorius Rimantas Skirgaila sakydamas, kad šiuo metu yra išnaudojama tik 10 proc. viso laikinosios sostinės oro uosto pajėgumo, todėl statyti kažką naujo nėra naudinga.
„Jei bus statomas naujas oro uostas, nelabai suprantu, koks tuomet bus mūsų likimas, – spėlioja R. Skridaila. – Manau, naudingiau būtų tinkamai išnaudoti dabartinius oro uostus, o ne svaičioti apie naujų oro uostų statybą“.
https://www.delfi.lt/verslas/transpo...i.d?id=4461977
Comment
-
Nuomonės apie naują oro uostą prieš 12 metų
Žurnalas "Transportas" 2008 Nr. 5
Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
T.Vizgirda, airBaltic
Manyčiau, kad Lietuvai tikrai nereikia naujo oro uosto. Dabar turime tris, kurių infrastruktūra dar nėra pakankamai gera. Taigi turėtume koncentruotis į jų plėtrą ar apjungimą. Jei pagrindinis dėmesys ir lėšos būtų skiriamos vienam oro uostui plėtoti, pasiektume kur kas geresnių rezultatų. (...) Esu už vieno oro uosto plėtojimą. Labai svarbu, kad pavadinime būtų žodis „Vilnius“ – tai tarsi šalies vizitinė kortelė. Turistams labai svarbu žinoti, kur jie skrenda. Jei, tarkime, bus žodis „Elektrėnai“, tai nepadės pritraukti turistų.
Arijandas Šliupas VĮ "kauno aerouostas"
Lietuvai netikslinga statyti naują oro uostą. Pagrindiniai argumentai: neblogai išplėtota infrastruktūra Lietuvos oro uostuose, milžiniškos sąnaudos landšafto darbams, t. y. jo parinkimas, išlyginimas, kilimo ir nusileidimo takų tiesimas. Norint sukurti reikiamą infrastruktūrą naujajame oro uoste, tektų pakloti ne vieną milijardą litų. (...) Kam kalbėti apie naujo oro uosto statybas, jei esamų oro uostų pajėgumas neišnaudojamas? Net Vilniaus oro uostas dar nevisiškai išnaudoja savo pajėgumą. Kyla klausimas – kas naudosis naujo oro uosto paslaugomis?
Alvydas Šumskas, Civilinės aviacijos administracija
Ar mažytei Lietuvai, kurioje nuo vieno šalies krašto iki kito yra 300 km, reikalingas ketvirtas oro uostas? Kol kas pasakyti, ar šis sumanymas bus realizuotas, sunku. Galbūt bus nuspręsta uždaryti Vilniaus ir Kauno oro uostus ir atidaryti Elektrėnuose. Mano nuomone, daugiau oro uostų Lietuvai nereikia, tačiau ar reikalingas naujas oro uostas, kuris galėtų atsirasti uždarius kitus – neišsenkanti tema. (...)
Edmundas Vaišnoras, VĮ "Tarptautinis Palangos oro uostas"
Nemanau, kad Lietuvai reikia naujo oro uosto. Esu įsitikinęs, kad šalyje pagrindinis oro uostas turėtų būti vienas. Šiuo metu rengiama studija, kuri ir atsakys į visus klausimus, taigi neverta daug diskutuoti šia tema. Kol kas aišku tik tai, kad vieno oro uosto Lietuvai būtų per mažai, o keturių – per daug. (...)
Agnė Katkutė, LR Susisiekimo ministerija
Susisiekimo ministro 2007 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3-391 „Dėl Lietuvos oro uostų (Vilniaus, Kauno ir Palangos) plėtros galimybių studijos ir įgaliojimų Civilinės aviacijos administracijai suteikimo“ šiai institucijai buvo pavesta suorganizuoti Lietuvos oro uostų plėtros galimybių studijos parengimo paslaugų viešąjį pirkimą. Šių metų gegužę įvyko viešojo pirkimo konkursas, kurio nugalėtoju tapo UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“. (...) Studija bus baigta metų pabaigoje, o pateiktos išvados atsakys į klausimą, ar Lietuvai reikia naujo oro uosto.
Gediminas Žiemelis, AB flyLAL
Jeigu reikės, mes patys pastatysime oro uostą. Keleivių srautus kiekviename oro uoste pirmiausia didina vežėjai, vykdantys tiesioginius ir tranzitinius skrydžius per šį oro uostą. Nacionalinis vežėjas „flyLAL“ šiuo metu yra vienintelis pajėgus didinti keleivių srautus Tarptautiniame Vilniaus oro uoste. Manau, kad šis oro uostas tikrai turi perspektyvų. Kauno, Palangos, Šiaulių oro uostai, buvę Sovietų Sąjungos aviacinės sistemos dalimi, išlaikė savo tikslinę paskirtį, bet Lietuva jau nėra Sovietų Sąjungoje, taigi reikia didelių pokyčių juose. Be to, minėtieji oro uostai neturi strateginio vežėjo ir yra labai priklausomi nuo aviakompanijų, kurios vykdo iš šių oro uostų skrydžius. (...)
http://www.zurnalastransportas.lt/?k...aujo-oro-uosto
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Nei KUN, nei VNO nebūtų uždaryti pastačius naują oro uostą, apskritai jis greičiausiai bankrutuotų, nes niekas ten nenorėtų skraidyti.
Comment
-
Paprasta, jei patogiau ir greičiau, ir pigiau bus pasiekti iš VNO ar KUN savo kelionės tikslą, nei iš naujo oro uosto, tai niekas ir nesirinks to naujo oro uosto. Niekas neskrenda kažkur tik dėl to kad ten naujas oro uostas. Taip kad netikiu kad pastačius naują oro uostą nebus uždarytas VNO, ar bent jau nebus dirbtinai sukelti VNO mokesčiai. Su tuo oro uostu mes galim prarasti ir dalį turistų. Ką rinktis, Vilnių/Taliną/Rygą? Norint pasiekti Vilnių reiks skristi, tada persėsti į traukinį, mokėti papildomai už bilietą, važiuoti 50km, tada dar kartą persėst ir mokėti už taksi/autobusą. Kam sukti galvą jei nusigauti į Rygą ar Taliną ir pigiau, ir greičiau, ir paprasčiau.
- 4 patinka
Comment
-
Stambulas turi tris oro uostus, kurie kartu aptarnauja virš 100mln keleivių, ten mąstai švelniai tariant šiek tiek kiti ir visai kito lygio traukos centras ir tai 5 kartus didesnis miestas nei visa Lietuva. Lietuvoje tiek daug oro uostų nereikia, nes jie visi būtų mažiukai, neišnaudotų savo potencialo, o infrastruktūra kainuoja.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Gal gali plačiau kaip tai atsitiktų? Pasaulio praktika rodo, kad kai pastato naują oro uostą tai ten ir skraido, kaip mūsų atveju būtų toks unikumas, kad naujan niekas neskraidys ir bankrutuos?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Berlynas?
Ir ką man dabar reikės 5 nebankrutavusius išvardint, nes vienas pavyzdys tai įprasta tendencija?
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Patikslink, kuris buvo pastatytas kaip svarbiausias ir bankrutavo.
Ir ką man dabar reikės 5 nebankrutavusius išvardint, nes vienas pavyzdys tai įprasta tendencija?
Paprastai nauji oro uostai statomi kai seni yra perpildyti. Mūsų atveju tas netinka. Ar būtų VNO ir KUN uždaryti sakykim 3mėn po naujo oro uosto atidarymo? Ar prasidėtų gumos tempimas?
Ar buvo nors vienas naujas oro uostas į kurį kėlėsi vien dėl to, kad naujas? Visur keliasi dėl to, kad seni perkrauti arba uždaromi.
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimąPaprasta, jei patogiau ir greičiau, ir pigiau bus pasiekti iš VNO ar KUN savo kelionės tikslą, nei iš naujo oro uosto, tai niekas ir nesirinks to naujo oro uosto. Niekas neskrenda kažkur tik dėl to kad ten naujas oro uostas. Taip kad netikiu kad pastačius naują oro uostą nebus uždarytas VNO, ar bent jau nebus dirbtinai sukelti VNO mokesčiai. Su tuo oro uostu mes galim prarasti ir dalį turistų. Ką rinktis, Vilnių/Taliną/Rygą? Norint pasiekti Vilnių reiks skristi, tada persėsti į traukinį, mokėti papildomai už bilietą, važiuoti 50km, tada dar kartą persėst ir mokėti už taksi/autobusą. Kam sukti galvą jei nusigauti į Rygą ar Taliną ir pigiau, ir greičiau, ir paprasčiau.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Bankrutuot nebankrutavo, nes dar net atsidaryt nesugebėjo. Ir niekas nerodo noro, kad jis greičiau atsidarytų, nes viena vertus niekas nenori laikyti tuščio, kita vertus niekas nenori į jį keltis.
Bet pačios BER statybos neabejotinai taps grandioziškai nepasisekusio projekto etalonu. Didžiulės kraustynės buvo numatytos dar 2012, jau buvo paruoštos atidarymo iškilmės. BER turėjo tapti Air Berlin baziniu oro uostu. Iš dalies situacija gal prisidėjo prie šios aviakompanijos bankroto. Daugelis aviakompanijų, įskaitant LH jau turėjo tvarkaraščius iš jo.
Comment
-
Parašė auris88 Rodyti pranešimą
Ne keleivis sprendzia kur nusileis lektuvas, jei pastatys nauja oro uosta, kuris bus patogesnis/pigesnis avialinijoms - jos i ten ir skraidys ir dar nauju krypciu pritrauktu. Man pvz teko ne viena karta vezti vilniecius i KUN, nes ta kryptimi is KUN pigiau buvo.... Dabar turim nesamone - vilnieciai naudojasi savo, kaunieciai ir likusi Lietuva - KUN ir rezultate dubliuojasi, o retesnes kryptys ir tusciais skraido, o kazkas isvis per ryga nusprendzia...Paskutinis taisė uzdvidesimt; 2020.03.02, 20:43.
Comment
-
Parašė auris88 Rodyti pranešimą
Ne keleivis sprendzia kur nusileis lektuvas, jei pastatys nauja oro uosta, kuris bus patogesnis/pigesnis avialinijoms - jos i ten ir skraidys ir dar nauju krypciu pritrauktu. Man pvz teko ne viena karta vezti vilniecius i KUN, nes ta kryptimi is KUN pigiau buvo.... Dabar turim nesamone - vilnieciai naudojasi savo, kaunieciai ir likusi Lietuva - KUN ir rezultate dubliuojasi, o retesnes kryptys ir tusciais skraido, o kazkas isvis per ryga nusprendzia...
- 1 patinka
Comment
-
Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą
Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą
Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą
Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.Post in English - fight censorship!
- 1 patinka
Comment
-
Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą
Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
Klausimas, kiek tai racionalu - palikti KUN kaip vienintelę opciją Vilniui.
Gal iš viso uždaryti Lietuvos oro uostus? Galima skristi iš RIX ar WAW - Rail Baltica mums padės. Sutaupysime krūvą pinigų.
https://iq.alfa.lt/verslas/sprintas-...engiama/207371
Maratonui – naujam oro uostui – jau pradedama ruoštis dabar, jis įtraukiamas į bendrąjį planą, žemės sklypo klausimams prireiks bent penkerių metų, po to lauktų projektavimo darbai.
M. Gelžinis įsitikinęs, kad tai puiki proga sukurti didelį transporto mazgą, šalia kurio atsirastų ir oro uostas: „Unikali galimybė viską padaryti teisingai“. Pradėjus veikti naujajam oro uostui, senasis Vilniaus turėtų būti uždarytas, o Kauno naudojamas nebent kroviniams gabenti ir orlaivių remonto paslaugoms. Palangos oro uostas greičiausiai išliktų.
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimą
Jei ziuri racionaluma, tada reiktu uzdaryti Kauno oro uosta ir naudoti tik Vilniaus, nes Kauno oro uostas skatinamas ir dotuojamas, ir nepaisant to sulaukia maziau keleiviu nei Vilniaus.
Comment
Comment