Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    Mano supratimu pagrindinė VNO problema yra ta, kad jam yra užkrautas kitų oro uostų išlaikymas. Palanga ir Kaunas deja dirba nuostolingai ir kaip suprantu nuostolis yra dengiamas iš VNO pelno. Tačiau VNO konkuruoti ne su Kaunu turi, o su Ryga, kuri ir šiaip visa galva aukštesnė. Taigi vietoj to, kad tas VNO pelnas būtų panaudotas plėtrai ar tarifų mažinimui, kaip Rygoje, tai tie pinigai panaudojami kitų oro uostų subsidijoms. Mano manymu Lietuvai reikia Palangos oro uosto, tikriausiai gerai ir Kauno oro uostą turėt, tačiau subsidijos jų išlaikymui turėtų būti skirtos iš valstybės biudžeto, o ne iš VNO. Tokios priemonės stabdo VNO plėtrą, kuris turi konkuruoti ne vietinėje, o tarptautinėje rinkoje.

    O kas dėl oro uostų nuomos, tai sutinku, kad tai rizikinga, nes galima užsirauti ant kokio Rubicono. Tačiau kartu tai gali turėti ir teigiamų aspektų - privatus koncesininkas veikiausiai labiau remsis ekonomine logika ir rinkos dėsniais, nei socialiniais aspektais, o tai visų pirma yra pagrindas plėtrai. Tačiau labai tikėtina, kad mūsų biurokratai kažkaip sumaišys kortas - pvz. įtrauks sąlygą iš Kauno atlikti 30% visų skrydžių, kas veikiausiai reikštų ne skrrdžių daugėjimą Kaune, o jų mažejimą Vilniuje. Kai tik versle socialiniai reikalai yra iškeliami aukščiau ekonominių - toks verslas iškart yra pasmerkiamas žlugti. Zuokas savo AirLituanicą steigė socialiniu, o ne konkurenciniu pagrindu ir matom kas gavos.

    Privatus koncesininkas, besivadovaujantis ekonomine logika, turintis patirties, ryšių su avialinijom ir atėjęs dirbti sąžiningai, ne kaip koks Rubiconas, galėtų išeiti į naudą. Tačiau sutinku, kad tai rizikinga ir visų pirma rizikinga dėl to, kad mūsų biurokratai gali nesugebėti tinkamai atsirinkti koncesininko, arba tinkamai iškelti jam užduotis ir tikslus.


    Prie Lietuvos slenksčio jau rikiuojasi didžiausi pasaulio oro uostų operatoriai

    Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų koncesijos klausimas vis dar sprendžiamas Seime, tačiau jais jau domisi didžiausi pasaulio oro uostų operatoriai – „Fraport“, MAG, „Vinci“, „Avialliance“, „Egis-group“, „Ferrovial“ ir kiti.

    G.Almanto teigimu, toks operatorių susidomėjimas leidžia teigti, kad koncesijos konkurse gali būti rimta konkurencija ir Lietuva gali tikėtis itin palankių sąlygų. Tiesa, koncesijos konkursui dar turi pritarti Seimas.

    Pagrindinės Lietuvos oro uostų koncesijos projekto užduotys yra susijusios su visos šalies pasiekiamumo gerinimu, skrydžių, keleivių ir krovinių srautų augimu, investicijomis į trijų Lietuvos oro uostų infrastruktūrą ir augančia valstybės kapitalo grąža“, – minėjo Lietuvos oro uostų vadovas.

    Pastaruosius pusantrų metų labai aktyviai konsultuojamės su pasauline oro uostų operatorių rinka. Mums labai svarbu pasidaryti būtinus namų darbus – paruošti įstatyminę aplinką koncesijos konkursui. Įstatymų paketas jau yra pateiktas Seimui ir jo svarstymo laukiama pavasario sesijoje. Vykdoma valstybės konsultantų, kurie paruoš koncesijos konkurso sąlygas ir konsultuos valstybę per derybas, atranka. Taip pat baigiamas ruošti oro uostų investicinis projektas.
    Kažin ką tas investicinis projektas reiškia, ar kad Lietuva atliks VNO plėtrą ir po to išnuomos oro uostą, ar išnuomos ir tada koncesininkas užsiims investicijomis į plėtrą.

    Comment


      #82
      Kaip žmogus, skraidantis iš Lietuvos kelis kart per savaitę, galiu pasakyti, kad VNO lokacija yra ideali (15 min taxi iki Senamiesčio), ko neturi beveik joks miestas Europoje. O turint omeny Vilniaus unikalią geografiją - miestas dauboje, o oro uostas aukščiausioje miesto vietoje Liepkalnyje - bijoti triukšmo dėl VNO plėtros tikrai nereikia.

      Kalbos apie kitus oro uostus kaip galimą susisiekimo su Lietuva centrą yra arba vaikiški naivūs norai (Kaunas) arba biznio logika/būsimų reikalingų investicijų mąstu nepagrįsti nekompetetingi kliedesiai (Elektrėnai/Vievis). Ar kas pagalvojo, kokių investicijų ne tik į oro uostą, bet ir į aplinkos infrastruktūrą/geležinkelį reikėtų, norint sukurti naują oro uostą Elektrėnuose/Vievyje? VNO yra idealus oro uostas idealioje vietoje - vienintelis toks norint daryti iš skrydžių biznį Lietuvoje. Baltarusų faktorius irgi kalba tik už VNO plėtrą kaip pigiausią ir efektyviausią būdą pagerinti susisiekimą su Lietuva, kartu iš to uždirbant pinigus, bet nedarant plačių investicijų į aplinkos infrastruktūrą.
      There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).

      Comment


        #83
        Parašė nomad Rodyti pranešimą
        Kaip žmogus, skraidantis iš Lietuvos kelis kart per savaitę, galiu pasakyti, kad VNO lokacija yra ideali (15 min taxi iki Senamiesčio), ko neturi beveik joks miestas Europoje.
        Turbūt norėjai pasakyti "sostinė". Nes tokių miestų, ypač Norvegijoje, kur visos kitos susisiekimo rūšys netenkina poreikių dėl laiko/kelionės trukmės faktoriaus, pilna.

        Vėlgi čia prasideda diskusiniai dalykai. Kam geriausi skrydžiai 15 min nuo centro? Ar Baltarusijos ar Utenos gyventojui svarbu, kad Vilniuje oro uostas 15 min centro? Ne.

        Nemažas privalumas yra tarptautinių korporacijų darbuotojams. Manau, kad daug jų atsižvelgia nuomodami/pirkdami butus - "koks atstumas iki VNO". Ypač jei kartais tenka važiuoti (nesvarbu ar su taksi ar dar kaip) per kamščius.

        Didžiausias privalumas būtų - jei Vilnius mėgintų siekti reikšmingesnio tarptautinių konferencijų organizavimo statuso. Daug kur tokiems susitikimams tenka pridėti nakvynę nes tą pačią dieną negalima daryti renginio nes nespėja visi suskristi ir suvažinėti. Bet Litekspo yra beviltiškai pasenęs, o kažko kito išplėtoto nėra.

        Ant kitos svarstyklių lėkštės - kuo didesnis tranzitas per VNO - tuo didesnis apkrovimas, daugiau skrydžių. Dar vienas KTT (kilimo tūpimo takas) padėtų, bet sprendimų reikėtų labai greitai. Nes reikia riboti statybas toliau už VNO ribų, galbūt kažką išpirkti. Lydos plentą įmauti į tunelį po KTT arba nukreipti aplink jau nebūtų taip sunku, kaip atrodė prieš 10 metų.

        Comment


          #84
          Pakankamai geras ir logiškas straipsnis 15min ta tema

          Kodėl „Ryanair“ turėtų nemokamai skraidinti „derybininkus“?

          http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...kus-500-597017

          Comment


            #85
            Parašė udrius Rodyti pranešimą
            Pakankamai geras ir logiškas straipsnis 15min ta tema

            http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...kus-500-597017
            Šiaip labai prastas ir nelogiškas straipsnis. Madrido pagrindinis oro uostas ir ten ryanair ir easy jet ir kitos pigios avia kompanijos. Lietuvoje logiška būtų turėti du oro uostus, Vilniaus ir Palangos, nes Lietuvos rinka labai maža, gyventojų skaičius labai mažas, kad atskirti pigių, ne pigių avia kompanijų oro uostai, kai visi sutelpa į vieną, o Palangos reikalingas dėl Klaipėdos uosto, turizmo ir vakarų Lietuvai aptarnaut. Kam reikalingas Karmėlavos neįsivaizduoju, kai už 100 km pagrindinis oro uostas, vien dėl pigių avia kompanijų laikyti tokią infrastruktūrą ar dėl cska užsakomojo skrydžio?

            Comment


              #86
              Parašė Vilnius Rodyti pranešimą
              Šiaip labai prastas ir nelogiškas straipsnis. Madrido pagrindinis oro uostas ir ten ryanair ir easy jet ir kitos pigios avia kompanijos. Lietuvoje logiška būtų turėti du oro uostus, Vilniaus ir Palangos, nes Lietuvos rinka labai maža, gyventojų skaičius labai mažas, kad atskirti pigių, ne pigių avia kompanijų oro uostai, kai visi sutelpa į vieną, o Palangos reikalingas dėl Klaipėdos uosto, turizmo ir vakarų Lietuvai aptarnaut. Kam reikalingas Karmėlavos neįsivaizduoju, kai už 100 km pagrindinis oro uostas, vien dėl pigių avia kompanijų laikyti tokią infrastruktūrą ar dėl cska užsakomojo skrydžio?
              Pritariu, kuo mažiau oro uostų, tuo mažesnės išlaikymo išlaidos ir atitinkamai galima mažinti mokesčius, kas leistų dar daugiau skrydžių pritraukti.
              Flickr

              Comment


                #87
                Aš tai manau , kad nereikalingas nei Palangos nei Vilniaus oro uostas. Palangoje turistų nerasta, o jei ir būna tai vieną mėnesį per metus, Vilnius nėra Lietuva. Na bet kaip sakoma

                Comment


                  #88
                  Parašė udrius Rodyti pranešimą
                  Aš tai manau , kad nereikalingas nei Palangos nei Vilniaus oro uostas. Palangoje turistų nerasta, o jei ir būna tai vieną mėnesį per metus, Vilnius nėra Lietuva. Na bet kaip sakoma
                  Vilnius nėra Lietuva, tačiau bet kuris kitas miestas tuo labiau. Esmė tame, kad logiškiausia būtų paliktų tą vieną oro uostą, kuris daugiausia keleivių ir avialinijų aptarnauja.
                  Flickr

                  Comment


                    #89
                    reikia palikti tą, kuris būtų optimaliausias VISOS Lietuvos žmonėms, o ne Vilniui. Beje dar Ryanair pastaba

                    Pirmiausia D.O'Brienas sukritikavo Lietuvos oro uostų tinklo skatinimo priemones: „Lietuva sukūrė naują sistemą, kuria siekia skatinti augimą visuose oro uostuose, bet ji turi būti pertvarkyta, nes šiuo metu ji kur kas naudingesnė Vilniui, ir mes nejaučiame, kad mūsų pastangos Kaune atsipirktų.“

                    http://verslas.lrytas.lt/rinkos-puls...s-lietuvai.htm

                    Vo tep va

                    Comment


                      #90
                      Parašė udrius Rodyti pranešimą
                      reikia palikti tą, kuris būtų optimaliausias VISOS Lietuvos žmonėms, o ne Vilniui. Beje dar Ryanair pastaba

                      Pirmiausia D.O'Brienas sukritikavo Lietuvos oro uostų tinklo skatinimo priemones: „Lietuva sukūrė naują sistemą, kuria siekia skatinti augimą visuose oro uostuose, bet ji turi būti pertvarkyta, nes šiuo metu ji kur kas naudingesnė Vilniui, ir mes nejaučiame, kad mūsų pastangos Kaune atsipirktų.“

                      http://verslas.lrytas.lt/rinkos-puls...s-lietuvai.htm

                      Vo tep va
                      Optimaliausias tas ir yra, kur skrenda daugiausia keleivių ir avialinijų. Jeigu pvz. Lufthansai būtų optimaliau surinkti keleivius Kaune ar Palangoje ir iš ten galėtų jų daugiau tikėtis, skristų iš ten, bet skrenda kažkodėl iš Vilniaus.
                      Flickr

                      Comment


                        #91
                        Parašė udrius Rodyti pranešimą
                        Valstybės politika yra tarnauti piliečiams o ne aviakompanijoms. kažkaip su logika prasilenkia Jūsų mastymas
                        Taip, todėl ir reikia valdžiai koncentruotis į tuos oro uotus, kurie gali daugiausia keleivių pritraukti visai šaliai.
                        Flickr

                        Comment


                          #92
                          Gaivinama naujo oro uosto statybos idėja

                          „Kitą savaitę bus priimtas sprendimas, ar analizuoti naujo oro uosto statybos galimybes. Naujo oro uosto statybos yra didesnis projektas nei esamo renovacija. Lietuvos oro uostai turėtų užsakyti studiją. Šiandien yra per anksti sakyti, tačiau tikrai būtų ilgesnis laikotarpis (koncesijos - BNS) nei 25 metai. Priėmus naują koncesijų įstatymą, atsiranda neribotas laikas koncesijai, ir tai atveria galimybę didesniam projektui“, - kalbėjo R.Masiulis.
                          Vilniaus oro uosto vadovas Olfas Martensas balandį BNS sakė, jog kiek praplėstas oro uostas galėtų aptarnauti iki 4,5 mln. keleivių. Pastačius du naujus terminalo priestatus, anot jo, būtų aptarnaujama iki 8 mln., o pastačius visiškai naują terminalą - 10-15 mln. keleivių per metus. Pernai Vilniuje aptarnauta 3,8 mln. žmonių.
                          Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                          Comment


                            #93
                            O tuo tarpu, kol vilniečiai tampo kaldrą į vieną pusę ir taško pinigus į kairę ir dešinę, lenkai pasak šio straipsnio:
                            Lenkija imasi didžiulio oro uosto statybų

                            http://www.vz.lt/transportas-logisti...-uosto-statybu

                            Lenkijos vyriausybė ir valdantieji politikai galutinai apsisprendė statyti Centrinį Lenkijos oro uostą, kuris aptarnautų 100 mln. keleivių per metus – beveik 3 kartus daugiau nei šiuo priima visi šalies oro uostai. Varšuvos Frederico Chopino vardo oro uostą planuojama uždaryti.

                            Preliminari centrinio Lenkijos oro uosto projekto vertė – apie 30 mlrd. PLN (beveik 7 mlrd. Eur), įskaičiuojant ir geležinkelio stoties statybas, naują kelių bei geležinkelio infrastruktūrą, praneša portalas „Aerotime“.

                            Oro uostas turėtų iškilti 40–50 km nuo Varšuvos į Lodzės pusę, o tikslią jo statybos vietą Lenkijos vyriausybės atstovai žada įvardinti rugsėjį.


                            Aišku , galima ir toliau dzindzeliotis su 3 oro uostais, kad tik būtų patenkinti kaimiečiai iš kaimo Wilno, bet gal vieną kartą reikia apsispręsti kaip vystomės toliau - nes su tokiu tampymusi liksime geroje gilioje šik.... Na bet kaimiečių nuomonė kita.

                            Comment


                              #94
                              Parašė udrius Rodyti pranešimą
                              Aišku , galima ir toliau dzindzeliotis su 3 oro uostais, kad tik būtų patenkinti kaimiečiai iš kaimo Wilno, bet gal vieną kartą reikia apsispręsti kaip vystomės toliau - nes su tokiu tampymusi liksime geroje gilioje šik.... Na bet kaimiečių nuomonė kita.
                              Tamstai reiktų apsiraminti su tuom oro uosto uždarymu, nes jei taip ir įvyks, pirmiausia bus uždarytas būtent KUN, o ne 5 kartus daugiau keleivių aptarnaujantis VNO.
                              Flickr

                              Comment


                                #95
                                Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                Lenkijos vyriausybė ir valdantieji politikai galutinai apsisprendė statyti Centrinį Lenkijos oro uostą, kuris aptarnautų 100 mln. keleivių per metus – beveik 3 kartus daugiau nei šiuo priima visi šalies oro uostai.
                                Aha, pernai metais visi lenkų oro uostai bendrai aptarnavo 35mln. keleivių, o vat kai atidarys tą naujajį, tas skaičius ims ir magiškai šoktels beveik 3 kartus ir tai, dar reikia turėt omeny tai, kad kiti oro uostai uždaromi nebus, tik Šopeno - iš jo ~20mln. keleivių, o vat iš kur likę 80mln., tai matyt tik vienas Dievas težino. Na bet, jei uždarytume VNO, Kauno lauktų dar didesnis pagausėjimas
                                Paskutinis taisė 10.000; 2017.08.15, 22:13.

                                Comment


                                  #96
                                  Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

                                  Aha, pernai metais visi lenkų oro uostai bendrai aptarnavo 35mln. keleivių, o vat kai atidarys tą naujajį, tas skaičius ims ir magiškai šoktels beveik 3 kartus ir tai, dar reikia turėt omeny tai, kad kiti oro uostai uždaromi nebus, tik Šopeno - iš jo ~20mln. keleivių, o vat iš kur likę 80mln., tai matyt tik vienas Dievas težino. Na bet, jei uždarytume VNO, Kauno lauktų dar didesnis pagausėjimas
                                  Šiaip tai tas oro uostas planuojamas stipriai į priekį, ne keliems metams į priekį, o keliems dešimtmečiams. Keleivių skaičius stipriai auga visame pasaulyje, aišku, ar tiek pasieks, sunku pasakyti, bet pažiūrėkim į to pačio VNO statistiką, per paskutinį dešimtmetį keleivių išaugo 2,6 karto, nuo 1,45 mln. iki 3,81 mln., nors per tą dešimtmetį įvyko ir didžiulė ekonominė krizė, ir nacionalinių avialinijų bankrotas.
                                  Flickr

                                  Comment


                                    #97
                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                    Šiaip tai tas oro uostas planuojamas stipriai į priekį, ne keliems metams į priekį, o keliems dešimtmečiams. Keleivių skaičius stipriai auga visame pasaulyje, aišku, ar tiek pasieks, sunku pasakyti, bet pažiūrėkim į to pačio VNO statistiką, per paskutinį dešimtmetį keleivių išaugo 2,6 karto, nuo 1,45 mln. iki 3,81 mln., nors per tą dešimtmetį įvyko ir didžiulė ekonominė krizė, ir nacionalinių avialinijų bankrotas.
                                    Būtent. Skraidančiųjų skaičius augs labai ilgai ir labai daug. Žmonės daugiau skraidys. Įskaitant besivystamčias šalis Azijoje ir kitur. Bus daugiau tiesioginių long-haul skrydžių iš dabartinių secondary hub'ų (tokių kaip Varšuva) ir gal net išvis ne hub'ų (kaip Vilnius). Lenkai labai protingai elgiasi planuodami į priekį. Problemų gali kilti nebent tiems, kas jau nebeturi kur plėstis. Londonas visų pirma ateina į galvą, nes jau dabar veikia pilnu pajėgumu ir plėstis nebeturi kur.

                                    Comment


                                      #98
                                      Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                      Tako plėtra - vargo vakarienė, pridėjus visus ekologinius priedus - beveik neįmanoma. Tad didelių lėktuvų nusileidimas - abejotinas reikalas. Vadinkime tiesiai šviesiai - bet koks euro centas įmestas į dabartinio oro uosto plėtrą - tai pinigų barstymas.
                                      Tai panašu, kad VNO daugiau ir nebesiplės. Vadinasi, taip ir toliau augant skrydžiams į Vilnių, vis daugiau žmonių skris per Kauną. Reiškia, bet kokiu atveju reikia jau daug kartų mano minėto gero susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno.

                                      Comment


                                        #99
                                        Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                        Panagrinėkime dabartinio Vilniaus oro uosto situaciją. Geležinkelio atšaka - nėra, automobilio transporto mazgas su operatyiu išvykimu į pagridinius kelius - nėra. Kaip krovininio oro uosto plėtra - miręs reikalas. Tako plėtra - vargo vakarienė, pridėjus visus ekologinius priedus - beveik neįmanoma. Tad didelių lėktuvų nusileidimas - abejotinas reikalas. Padėtis Lietuvos (ne vilniečių atveju) - tragedija. Karinio konflikto atveju dabartinis oro uostas padengiamas vienu BUK'u. Vadinkime tiesiai šviesiai - bet koks euro centas įmestas į dabartinio oro uosto plėtrą - tai pinigų barstymas. Blogiausia kad vardan idiotiško kaimiečių iš Wilno užsispyrimo kenčia visa Lietuva.
                                        Ką šiandien gėrėt, geležinkelio atkarpa yra, ir patogiai traukiniu galima atvažiuoti, priešingai nei KUN, kur nieko nėra, VNO turi naują gatvę ir jungtį su pietiniu aplinkeliu, kai iki KUN reikia važiuoti per visokius Karmėlavos kaimus, KUN atstumas iki RF sienos Kaliningrade žymiai mažesnis nei nuo VNO, žodžiu pripažinkim, kad KUN praktiškai niekam nereikalingas, todėl turi 5 kartus mažiau keleivių nei VNO, nes Kaune jų elementariai nėra, labai geras to indikatorius Ryanair, kuris VNO uždarymo meto net neskraidė iš KUN, nes nebūtų buvę ką skraidinti iš tokio kaimo.
                                        Flickr

                                        Comment


                                          Kokia dar atšaka ? kur geležinkelio krovinių terminalas? Realiai reikia uždaryti visus oro uostus ir statyti naują, 50 - 100 km nuo vilniaus į vakarų pusę. Tai ir buvo kažkada numatyta, bet kaimiečiai gyvena šia diena o ne perspektyva 20 - 30 metų į priekį. Su tokiu požiūriu matyt greitai ne tik produktų į Lenkiją važiuosim bet ir skraidysim iš ten

                                          Comment

                                          Working...
                                          X