Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Neieškant pavyzdžių tolimuosiuose užsieniuose - Varšuvoje, Berlyne, Hamburge oro uostai yra miesto teritorijoje arba labai arti jos.
    Nei TXL, nei WAW, nei LCY, nei kiti nėra taip arti centro kaip VNO.

    10 minučių, jei eismas geras!
    There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).

    Comment


      #62
      Parašė nomad Rodyti pranešimą
      Nei TXL, nei WAW, nei LCY, nei kiti nėra taip arti centro kaip VNO.

      10 minučių, jei eismas geras!
      Pavardinti miestai savo ruožtu kiek didesni už Vilnių
      Bet pvz. autobusas-ekspresas vežantis iš Hamburgo HBH į oro uosta užtrukdavo gal 20min. O jos maršrutas man rodos dar toks pusiau kraštotyrinis/pažintinis padarytas, ratais kvadratais (nors gal taip tik pasirodė, niekada nesekiau pagal miesto planą). O ir patys lėktuvai leidžiasi tarp daugiabučių kiemuose išdžiaustytų skalbinių
      It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

      Comment


        #63
        Jo man irgi pastebejimas kad VNO yra isskirtinis del savo artumo prie miesto centro parirode nerimtas.

        Comment


          #64
          Nu tai ka dabar daryti, juk nestatys vilnius kito oro uosto vien del to kad sitas per arti.

          Comment


            #65
            Aš beveik pritarčiau, jog jeigu jau palikti vieną oro uostą, tai turbūt kad Kauno. Vilniuje oro uostas yra probleminėje vietoje, nėra daug vietos plėtimuisi. Kaune, kaip suprantu, situacija visiškai priešinga.

            Bet yra vienas bet. Turi būti nutiestas greitasis susisiekimo būdas tarp Vilniaus ir Kauno (oro uosto). Taip, valanda kelio nėra daug, bet kur kas didesniuose miestuose. Pavyzdžiui užtikrinus 30 min. trukmę nuo Vilniaus stoties iki Kauno oro uosto - tai jau būtų užtektina.

            Comment


              #66
              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
              Aš beveik pritarčiau, jog jeigu jau palikti vieną oro uostą, tai turbūt kad Kauno. Vilniuje oro uostas yra probleminėje vietoje, nėra daug vietos plėtimuisi. Kaune, kaip suprantu, situacija visiškai priešinga.

              Bet yra vienas bet. Turi būti nutiestas greitasis susisiekimo būdas tarp Vilniaus ir Kauno (oro uosto). Taip, valanda kelio nėra daug, bet kur kas didesniuose miestuose. Pavyzdžiui užtikrinus 30 min. trukmę nuo Vilniaus stoties iki Kauno oro uosto - tai jau būtų užtektina.
              Pritariu tau. Greitesni susisiekimą tikrai reiktų padaryt jei taip nutiktų kad Kaunas paliktų centrinis Lietuvos oro uostas.

              Comment


                #67
                Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                Bet yra vienas bet. Turi būti nutiestas greitasis susisiekimo būdas tarp Vilniaus ir Kauno (oro uosto). Taip, valanda kelio nėra daug, bet kur kas didesniuose miestuose. Pavyzdžiui užtikrinus 30 min. trukmę nuo Vilniaus stoties iki Kauno oro uosto - tai jau būtų užtektina.
                Nuo Vilniaus stoties iki Karmėlavos tiesia linija yra 85km, reiškia Vvid. turi būti 170km/h (t.y. maksimalus ~200km/h). Kiek tai kainuotų, kiek laiko statytų? Kiek kainuotų bilietas?

                Comment


                  #68
                  Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                  Nuo Vilniaus stoties iki Karmėlavos tiesia linija yra 85km, reiškia Vvid. turi būti 170km/h (t.y. maksimalus ~200km/h). Kiek tai kainuotų, kiek laiko statytų? Kiek kainuotų bilietas?
                  Ko gero pigiau negu toliau išlaikyti ir lygiagrečiai plėsti 3 oro uostus Lietuvoje

                  Comment


                    #69
                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                    Ko gero pigiau negu toliau išlaikyti ir lygiagrečiai plėsti 3 oro uostus Lietuvoje
                    Tai kitos išeities ir neturime. Na šiaip 3 oro uostai kaip mums prabanga, lyginant su Latvijos Rygos oro uostu, kai jie vieną teturi bet labai gerai išvystytą. O mes turim tris ir visi su menkais trūkumais.

                    Comment


                      #70
                      Parašė deep'as Rodyti pranešimą
                      Vilniaus oro uoste pirma karta istorijoje per vienus metus aptarnautas 3-milijoninis keleivis. Su kuo visus ir sveikinu.
                      Kai bus aptarnautas 10 milijoninis tada galesim pakalbeti apie pletros galimybes, bet cia bus dar labai labai negreit. Tad siulyciau cia bergzdziai klaviatura maikancius nusileisti ant zemes is aukstu padebesiu ir geriau padiskutuoti apie galima oro uostu koncesijos sutarti ir jos reikalinguma bei reiksme oro uostu pletrai.
                      O vat čia aš jau paprieštarausiu. Neesu koksai aviacijos specas, bet tendencijos tokios, kad VNO yra sparčiausiai augantis oro uostas Baltijos regione, kai Rygos oro uoste keleivių skaičius visdar dreifuoja ties penkiai milijonais nuo pat 2011, Vilniaus uoste nuo 2011 metų keleivių skaičius išaugo arti pusantro milijono, kas yra labai rimta paraiška Rygos uostui. Plėtra yra geriausias repectas kaip tuos skaičius įtvirtinti ir juos didinti ir jeigu mes veltui eilinį kartą maigysim klavišus pasakodami kokie mes "nevykeliai" ir kam iš vis čia ką daryti, tai ir liksim durniaus vietoje, kai tiek Ryga tiek Talinas susitvarkys ir bus patrauklesni oro susisiekimo bendrovėms.
                      Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.

                      Comment


                        #71
                        Parašė deep'as Rodyti pranešimą
                        Kam konkreciai tamsta priestarauji?
                        Kai bus aptarnautas 10 milijoninis tada galesim pakalbeti apie pletros galimybes, bet cia bus dar labai labai negreit.
                        Tam, kad nereikia 10 milijonų keleivių, kad svarstyti plėtros galimybes.
                        Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.

                        Comment


                          #72
                          Chi chi, prieš kiek laiko šiame forume rėkavau, ar mes ne per brangiai gyvename, turėdami 3 oro uostus, gal prieš metus ar 2? O oro uostų valdžia atsibudo tik dabar. Gražu

                          Comment


                            #73
                            Parašė Robitt Rodyti pranešimą
                            O tu čia klysti. jei tako neilginsi didesni laineriai negalės net tarpiniam nusileidimui nusileisti. Ir skris jie pvz į Kauną, arba į Rygą. Va tau ir verslas VTOU nueina velniop. Taigi nereikia sakyti kad oro uosto tako ilgis, jo dangos kietumas, ir kiti kriterijai įtakos neturi.
                            Prieš bet ką darant visada reikia paskaičiuoti investicijų atsiperkamumą. Investuoti dešimtis milijonų ir ilginti taką vien tam, kad pas tave porą kartų per metus kažkas emergency landing padarytų yra absoliuti beprotybė. Niekas, pabrėžiu žodį NIEKAS, nepradės vykdytį transatlantinių skrydžių iš Vilniaus, jei oro uostas nuspręstų pailginti taką.

                            Galiausiai, net ne tako ilgis dažniausiai yra problema su kuria susiduria oro uostai norėdami priimti minėtą A380. Tam turi būti pritaikyta visa likusi infrastruktūra. Riedėjimo takai, peronai, terminalai ir t.t.

                            Parašė Robitt Rodyti pranešimą
                            ir dar, pvz pasakysiu tau: Jei uždarys sakykim Kauno ir Palangos oro uostus, visi skrydžiai kurie vykdomi eis per Vilnių. Taigi pagalvok koks lėktuvų srautas bus... O tu sakai tako ilgis neįtakoja to... iš dalies įtakoja.
                            Vienas juokas VNO takui būtų visus tuos skrydžius aptarnauti, ne čia oro uosto pralaidumo riba yra, terminalas ir jo pralaidumas yra ribojantis faktorius.

                            Tarkim Londono Gatwick aptarnauja 7-is kartus daugiau skrydžių ir 12 kartų daugiau keleivių nei Vilnius, turėdamas vos vieną kilimo-tūpimo taką.

                            Nepaisant visko, Vilniaus oro uostas, būdamas toks koks yra dabar, nesunkiai galėtų perimti visus Kauno ir Palangos skrydžius jau dabar, be jokių didelių investicijų ir terminalo plėtros. Reikėtų tik šiek tiek reorganizuoti darbą terminale ir oro uostas nesunkiai galėtų pats sau vienas aptarnauti visus į Lietuvą oru atvykstančius ir iš jos išvykstančius keleivius.

                            Jei įdomu, Vilniaus oro uostas dabar aptarnauja apie 79% visų į Lietuvą atvykstančių ir iš jos išvykstančių keleivių. Kaunas apie 17,5% ir Palanga apie 3,5%.

                            P.S. Nesakau, kad nereikia galvoti apie plėtrą. Reikia iš anksto ruoštis ir planuoti, o ne laukti kol bus susidurimama su problemomis ir tik tada imti kažką daryti, kaip bebūtų, galvoti reikia apie terminalo pėtrą, o ne tako ilginimą.

                            Comment


                              #74
                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Nuo Vilniaus stoties iki Karmėlavos tiesia linija yra 85km, reiškia Vvid. turi būti 170km/h (t.y. maksimalus ~200km/h). Kiek tai kainuotų, kiek laiko statytų? Kiek kainuotų bilietas?
                              Tai galėtų būti pirmas etapas greitojo traukinio iki pat Klaipėdos. Reikia naujų traukinių ir naujų bėgių ir atsiras daugiau keleivių. Dabar tik klausimas, kiek kainuos bilietas? Statys tikriausiai labai ilgai, o Lietuvos ekonomika kaip ir auganti, gal spėsime atlyginimais pasivyti tas kainas.

                              Comment


                                #75
                                Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                Tai galėtų būti pirmas etapas greitojo traukinio iki pat Klaipėdos. Reikia naujų traukinių ir naujų bėgių ir atsiras daugiau keleivių. Dabar tik klausimas, kiek kainuos bilietas? Statys tikriausiai labai ilgai, o Lietuvos ekonomika kaip ir auganti, gal spėsime atlyginimais pasivyti tas kainas.
                                Kol statys, kainos išaugs dar labiau. Taip kad nereikia svaigti apie greitaeigį geležinkelį Lietuvoje. Nėra čia tiek potencialių keleivių.

                                Comment


                                  #76
                                  /\ Tarp Kauno ir Vilniaus jų kažkiek yra ir gali dar daugiau atsirasti. Dabar visi įpratę važiuoti autobusais ir vengia traukinių. Įdomu, kiek yra viso keleivių tarp Kauno ir Vilniaus sudėjus autobusų ir traukinių keleivius. Spėju, dar kažkiek iš automobilių persėstų į greitą, modernų traukinį.

                                  Comment


                                    #77
                                    Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                    Tarp Kauno ir Vilniaus jų kažkiek yra ir gali dar daugiau atsirasti. Dabar visi įpratę važiuoti autobusais ir vengia traukinių. Įdomu, kiek yra viso keleivių tarp Kauno ir Vilniaus sudėjus autobusų ir traukinių keleivius. Spėju, dar kažkiek iš automobilių persėstų į greitą, modernų traukinį.
                                    Dabartiniai traukiniai yra pakankamai šiuolaikiški.

                                    Comment


                                      #78
                                      Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                      Na Klaipėda, uždarius Palangą, būtų užkampis. Nes iš VNO pervažiavimas trunka 4 val.
                                      Skandinavijoje yra daug mažų oro uostų. Pas juos, pas mus luginat su vakarų Europa gyventojų tankis yra kitas, bet atstumų laiko ar kilometrų prasme tai nesumažina iki Viena-Bratislava su vienu tarptautiniu oro uostu.
                                      Dauguma ir dabar iš Klaipėdos važiuoja į KUN arba VNO, nes iš PLQ tėra kelios nišinės kryptys, vieno oro uosto didelis privalumas žymiai mažesnės veiklos sąnaudos, dėl ko pvz. palikus vieną KUN būtų galima sumažinti mokesčius ir padidėtų skrydžių ir naujų bendrovių. Iš Vilniaus apskritai maža problema iki KUN atvažiuoti, ypač, dar kai ir geležinkelį baigs modernizuoti. Nelabai čia galima lyginti su Švedija, Norvegija ar Suomija, kur atstumai tarp miestų milžiniški, o keliais ar geležinkeliais jie dar didesni, todėl tie maži oro uostai skirti tik vidaus susisiekimui, kam Lietuvoje visiškai nėra poreikio. Dabar nelabai logiška situacija, kai Lietuva, turinti 1,5 karto daugiau gyventojų nei Latvija, plius dar šalia Minską, perveža keleivių mažiau. Akivaizdu, kad problemos konkurencingume.
                                      Flickr

                                      Comment


                                        #79
                                        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                        bet atrodo, kad VNO augimas bus apribotas nesugebėjimo laiku praplėsti oro uosto pajėgumų.
                                        Oro uostai iš principo yra guminiai ir dar niekur nebuvo kliūtis augti srautui jei keleivių yra. Dešimtys oro uostų aptarnauja dvigubai daugiau keleivių nei buvo numatyta.

                                        Kad ir dabar - Ryanair bazuos 4 papildomus lėktuvus Berlyne, uždarymo laukiančiam sename oro uoste, kuris jau dabar perpildytas laukiant ir taip ir nesulaukiant naujo.
                                        kaip?

                                        Comment


                                          #80
                                          Veikiausiai VNO galėtų suvirškinti ir 5 mln. keleivių, tik ką reikės daryti, kai jų bus daugiau nei 5 mln. Jeigu VNO ir toliau augtų tokiais tempais, tai tie 5 mln. galėtų būti pasiekti per 2-3 metus. Kiek aš suprantu, tai norint po 3 metų turėti naują terminalą, darbus jau vos ne dabar reikėtų pradėti. Tik turbūt niekas jokių darbų net neplanuos, nes planuose perduot oro uostų valdymą koncesininkui.

                                          Naujas oro uostų šeimininkas – jau kitąmet

                                          J.Baltrušaitytės teigimu, tikėtina, kad koncesijos sutartį su konkurso būdu išrinkta bendrove būtų galima pasirašyti jau kitų metų antrąjį arba trečiąjį ketvirtį. Pasak jos, Lietuvos oro uostai potencialo augti turi itin daug.

                                          15min

                                          Comment

                                          Working...
                                          X