Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Sutinku, kad nėra patrauklu oro uostas 50 km atstumu nuo Centro.
    Vis tiek ilgesnis laikas gaunasi, priklausomybė nuo VT ar nuosavo auto.

    Jei iškelt Vilniaus oro uostą, tai 15-20 km atstumu nuo Centro.

    Su Kauno oro uostu beveik viskas yra ok, trūksta tik geležinkelio linijos.

    Comment


      Man kaip ekspertui su nebaigtu neakivaizdiniu humanitariniu kilo kvailas klausimas. O nėra taip, kad iškeliami oro uostai, kurie arba yra, arba turi potencialą augti iki kokių bent jau 5 ml kel per metus. Tuo tarpu toks špingaletas kaip VNO gali laisvai likti mieste.

      Comment


        Parašė VLR Rodyti pranešimą
        Tačiau pats oro uostas yra okupavęs senamiesčio dydžio teritoriją prie geležinkelio, idealiai tinkančią plėtrai. Jei kokia Pilaitė būtų buvus pastatyta VNO teritorijoje, jos integracija į miestą būtų tokia, kokiai pasiekti dabartinės Pilaitės atveju reiktų išleisti dešimtženklę sumą.
        Iškėlus VNO, plėtrai atsivertų ne tik jo užimama teritorija, bet ir kokie 2/3 teritorijos tarp Oreivių g. / Rodūnios kelio ir Eišiškių pl. / Meistrų g. Nelabai aišku ką ten būtų galima daryti, bet griovimo būtų nemažai. Arba marinavimo kokiai 20 metų, kaip Skaiteks.
        Paskutinis taisė ejs-ejs; 2022.10.26, 21:20.

        Comment


          Parašė VLR Rodyti pranešimą
          Čia urbanistikos forumas, ar profesionalių šaudytojų sau į koją klubas?

          Lettered

          Dėl užsienyje "labai vertinamų" oro uostų prie centro

          Ačiū, kad sugebėjai rasti Lisabonos oro uosto (5,5km. nuo centro) nuotrauką – šis oro uostas bus uždarytas iki 2035-ųjų metų, vietoje jo bus statomas oro uostas Alcohete rajone, apie 25km. nuo miesto centro. Šis oro uosto pavyzdys puikiai parodo tą oro uostų iškėlimo iš urbanizuotų teritorijų tendenciją, apie kurią aš ir kalbėjau. Jau anksčiau tam pagrįsti daviau Berlyno, Varšuvos ir (dalinai) Rygos pavyzdžius. Vėliau buvo duoti ir Oslo bei (taviškis) Lisabonos pavyzdžiai. Štai parinkau dar kelis:

          - Istanbul Araturk (16km nuo centro) yra griaunamas, bus užstatytas (dar projekto nėra, bet tikrai bus miesto parkas ir daug pastatų), perkeltas į Istanbul Airport (42.1km nuo centro)
          - Munich Riem (13km nuo centro) buvo uždarytas, užstatytas (projektas Messestadt Riem) ir perkeltas į Munich Airport (36km nuo centro)
          - Gothenburg Torslanda (14.5 km nuo centro) buvo uždarytas, užstatytas (nauja gyvenvietė Amhult) ir perkeltas į Landvetter (26.5 km nuo centro)

          Neužtenka pavyzdžių iš Europos? Galime pabandyti toliau:
          - Denver Stapleton (9km nuo centro) buvo uždarytas, užstatytas (naujas rajonas Central Park) ir perkeltas į Denver Airport (37km nuo centro)

          Bet gal užteks, nes nepriklausomai, kiek pavyzdžių aš duosiu, tu vėl numesi kokią random nuotrauką iš random vietos ir tikėsiesi pagrįsto atsakymo, tad nebenoriu švaistyti laiko.
          Tai kaip matom niekur nėra oro uosto 70 km nuo sostinės ir pagrindinio šalies miesto centro, net imant toliausius pvz. kaip Oslas. Beto, oro uostai išsikelia, nes nebėra vietos plėtrai, priešingai nei VNO, kur aplink plyni laukai. Iškėlimas turi būti pagrįstas ekonomiškai, o ne iš idėjos. Kada išsikels Londono city, Milano Linate, abu Paryžiaus esantys mieste, tada galėsit kliedėti apie VNO iškėlimą. Ten oro uostai iš tikrųjų yra apsupti miesto ir miesto dydžiai bei tankumai net nelygintini su Vilniaus.

          Dėl vegetuojančių hub'ų, pastatytų toliau nuo centrų
          Nuotrauka, kurią papostinai, yra iš Ciudad Real oro uosto, kuris nuo pradžių buvo statomas kaip low cost oro uostas:
          https://www.aerotime.aero/articles/3...ghost-airports
          Šis konkretus oro uostas dar buvo be to ir privatus, dėl ko bankrutavo gerokai lengviau. Jei VNO būtų privatus, jo rezultatai būtų dar prastesni.

          Žodžiu, savo teiginius tiek apie labai vertinamus oro uostus prie centro, tiek apie bankrutuojančius nacionalinius oro uostus toliau nuo centro, tu tiesiog išsigalvojai.
          Šiaip tie, kurie kliedi apie naujo oro uostą statybą, nes "nebėra vietos VNO plėtrai" net nekalba apie VNO uždarymą (nes niekur nėra vienintelio sostinės oro uosto 70 km nuo centro), tai spėkit, kaip tam naujam seksis konkuruoti su VNO, dar blogiau nei KUN sekasi.

          Dėl važiavimo laiko
          Važiavimas į pvz. Miuncheną iš pagrindinio oro uosto užima 40 min., Vilniuje (ir Kaune) tokia kelionė iki naujojo oro uosto būtų trumpesnė. Kaip jau sakiau, tas fizinis atstumas nėra vienintelis faktorius ir jo linksniavimas čia nelabai aktualus. Jei vis tik kalbame apie fizinį atstumą, tai priežastys, dėl ko oro uostas būtų taip toli nuo Vilniaus yra dvi (1) arčiau jam nebuvo numatyta vietos ir tam jau gali būti per vėlu, (2) oro uostas turėtų funkcionuoti ir kaip Kauno (ir likusios Lietuvos) oro uostas, o šalies svoris yra vakaruose nuo Vilniaus. Kauniečiams ir likusiai Lietuvai patogesnė vieta būtų labiau į vakarus, vilniečiams - labiau į rytus. Manau kompromisas yra labai neblogas.
          Kaip kelionė gali būti trumpesnė, jei vien iki stoties užtrunka kartais nuvažiuoti 40 min.? Plius dar dėl mažo keleivių srautų ir traukiniai važiuos n kartų rečiau nei kur nors Miunchene ar Osle, tai dar prailgins kelionės laiką ne minutėmis, o valandomis.
          Šalies svoris yra vakaruose, čia kuris, geografinis ar keleivių srautų? KUN yra dar arčiau geografinio šalies centro, puiki lokacija pagal jus, tik kodėl ten tiek mažai skrydžių, nors mokesčiai dar mažesni? Todėl, kad daugumos keleivių į VNO galutinis kelionės tikslas yra Vilnius, o ne Kėdainiai ar Jurbarkas. Tai Kaunui dėl to dabar ir belieka keli emigraciniai ir atostogų reisai, nei vienas flag vežėjas net neskraido į KUN, nors pagal geografiją turėtų būti atvirkščiai.

          Dėl Vilniaus plėtros
          Į mARkUČiAi ir pAUpYs jau atsakiau anksčiau - tad norėčiau grįžti prie pagrindų. Priežastys, dėl ko Vilnius nesiplečia į pietus dėl oro uosto yra dvi:
          (i) tarša ir triukšmas
          (ii) oro uosto ir apsauginių zonų užimamas plotas, kur fiziškai nėra įmanoma nieko statyti
          Antroji priežastis yra žymiai svarbesnė nei pirmoji, tad apie pirmąją galim ir nebekalbėti - tebūnie, prie oro uosto yra labai šaunu gyventi. Tačiau pats oro uostas yra okupavęs senamiesčio dydžio teritoriją prie geležinkelio, idealiai tinkančią plėtrai. Jei kokia Pilaitė būtų buvus pastatyta VNO teritorijoje, jos integracija į miestą būtų tokia, kokiai pasiekti dabartinės Pilaitės atveju reiktų išleisti dešimtženklę sumą.
          Apie kokius pietus kliedit? Naujininkai, vilkpėdė, paneriai yra pramoniniai rajonai ir ten nėra jokios oro uosto taršos. Jei ten kažkas ir nevyksta tai tikrai ne dėl oro uosto.
          Lėktuvai leidžiasi virš markučių, kur dabar būtent ir vyksta didžiausia miesto plėtra ir konversija į gyvenamą būstą.

          Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

          Iškėlus VNO, plėtrai atsivertų ne tik jo užimama teritorija, bet ir kokie 2/3 teritorijos tarp Oreivių g. / Rodūnios kelio ir Eišiškių pl. / Meistrų g. Nelabai aišku ką ten būtų galima daryti, bet griovimo būtų nemažai. Arba marinavimo kokiai 20 metų, kaip Skaiteks.
          Tai ir aplink VNO pilni laukai iš visų pusių, kada jie bus užstatyti, panašiai kaip Lisabonoje, tada galėsim kalbėti apie oro uosto iškėlimą. Dabar šalia VNO vietos net kapinėms atsirado. Va pvz. didžiulės pievos naujininkų pietuose, ir lėktuvai virš galvos net nesileidžia kaip paupyje. Kas trukdo plėtrai čia?
          https://www.google.com/maps/@54.6573.../data=!3m1!1e3
          Paskutinis taisė Lettered; 2022.10.26, 21:39.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Tai kaip matom niekur nėra oro uosto 70 km nuo sostinės ir pagrindinio šalies miesto centro, net imant toliausius pvz. kaip Oslas.
            Artimiausias kaimelis prie numatyto NOU yra Pūstakiemis, kuris yra už 48 km. nuo Vilniaus (pagal Google Maps), t.y. panašiu atstumu nuo Vilniaus kaip Oslo oro uostas. Tad tuos 70km vėl sugalvojai. Pridėjus kitus vaflius, kuriuos šitoje temoje parašei, deja, turiu daryti išvadą, kad nebegaliu skirti tau daugiau laiko. Sėkmės.

            Comment


              Parašė VLR Rodyti pranešimą

              Artimiausias kaimelis prie numatyto NOU yra Pūstakiemis, kuris yra už 48 km. nuo Vilniaus (pagal Google Maps), t.y. panašiu atstumu nuo Vilniaus kaip Oslo oro uostas. Tad tuos 70km vėl sugalvojai. Pridėjus kitus vaflius, kuriuos šitoje temoje parašei, deja, turiu daryti išvadą, kad nebegaliu skirti tau daugiau laiko. Sėkmės.
              Arčiausiai yra Žasliai, o tai 63 km.
              Kai prirašai kliedesių be jokių argumentų, tai kas tada belieka. Kita karta bent kažkiek pasidomėkite apie ką rašote prieš maigant klaviatūrą, nes tik forumą juokinat.

              Flickr

              Comment


                Žodžiu dabartinis oro uostas yra itin prastoje situacijoje ir netenkina miesto ir šalies poreikių. Savo argumentaciją kaip būtų galima spręsti šią problemą išsakiau naujojo oro uosto temoje. Iš esmės, tai būtų srautų konsolidavimas naujoje vietoje tarp Vilniaus ir Kauno, išnaudojant naująjį greitąjį geležinkelį. Kadangi, panašu, kad tą viziją turiu tik aš (na ir Rokas Masiulis), būtų įdomu sužinoti, koks yra kitų siūlomas sprendimas.

                Taigi kokius sprendimus siūlote? Kol kas, kiek supratau, šią situaciją išspręs:
                - capacity didinimas (oro uoste, kuris praranda skrydžius, t.y. kur capacity problemų nelabai nusimato artimiausiu metu)
                - perdažymas ir renovacjia
                - padalijimas KUN ir VNO į low cost/pagrindinį oro uostą (nes važiavimas į naująjį būtų per toli, tad labiau apsimoka važiuoti iš Vilniaus į Karmėlavą low cost skrydžiams ir į VNO brangesniems)
                - kažką praleidau?

                Kaip tiksliai tai vyks (man nuoširdžiai įdomu)?

                Comment


                  Jooo.... Čia paskaityt tikrai kliedesių galima.
                  Gyvenu Antakalnyje, tai neretai rodosi, jog lėktuvai skrenda vos kelių šimtų metrų aukštyje. Ir ką? Žmonės kraustosi iš rajono? Kažkokia nematyta tarša gal? Nieko panašaus, vienas brangesnių Vilniaus rajonų, ir tikrai absoliučiai niekam virš galvų besileidžiantys lėktuvai netrukdo. Visiškai.
                  Tai tiesiog absoliučiai tragi-komiškai skamba čia forumiečių išvedžiojimai, kad "ot kaip Vilkpėdė, Kirtimai ir kiti pietiniai Vilniaus rajonai atsigaus, kai tik dings tas teršiantis oro uostas". Kas ten atsigaus? Pramonininkų gamyklos ir sandėliai? Tušti ar ariami laukai?

                  Toliau, tiesiog idiotiškai skamba išvedžiojimai, kad 40-70km nutolęs oro uostas bus taip pat pasiekiamas kaip ir mieste esantis, nes ten bus nutiestos traukinių linijos ir pan. Ar jums protas pasimaišė? Ne tik kad norit mega-giga-projekto (naujo oro uosto), bet dar ir geležinkelių infrastruktūrą iki jo nutiest? Iš kur milijardus trauksit? Kaip dažnai traukiniai kursuos?
                  Žinote, kodėl iš Gatwick'o į Londoną kas 10 minučių traukiniai kursuoja? Nes bilieto kaina prasideda nuo 20 GBP. Ne tik kad Lietuvos publikai tokios kainos neįperkamos, bet absoliučiai fantazijos būtų, jei kursuotų traukiniai kas 10 minučių iš/į oro uostą, kurio poreikis patenkinamas 2-4 skrydžiais per valandą.
                  Čia aiškiai kai kurie žmonės "pagyvenę užsieny" turtingoje šalyje bando nerealius modelius pritaikyti mūsų ekonomiškai mikro-valstybei.
                  Paskutinis taisė Riedutis; 2022.10.26, 22:08.

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Arčiausiai yra Žasliai, o tai 63 km.
                    Kai prirašai kliedesių be jokių argumentų, tai kas tada belieka. Kita karta bent kažkiek pasidomėkite apie ką rašote prieš maigant klaviatūrą, nes tik forumą juokinat.
                    Oro uosto stoties vieta kol kas planuojama čia:
                    https://drive.google.com/file/d/1XNB..._LY_8Pzcp/view

                    Iki tos vietos yra tiek, kiek aš sakiau.

                    Dėl Žaslių - iki jų Google Maps man rodo 56km. Tai 56 km., 63 km. ar 70km (kaip sakei anksčiau)?

                    Kita vertus - koks skirtumas, kai tiek kartų susimauni toje pačioje temoje, tokie dalykai nublanksta.

                    Comment


                      Beje, tas faktas, kad labiausiai transporto srity atsilikusioje valstybėje ES prieš mane ginčijasi daug žmonių (ypač tokiais metodais kaip čia, kaip pvz. viršuj rašantis, kuris nežino apie jau ir taip tiesiamą RB) man yra komplimentas, tad ačiū visiems Dar galite papasakoti apie savo vizijas pagrindinėje oro uosto temoje jei yra noro - būtų įdomu išgirsti.
                      Paskutinis taisė VLR; 2022.10.26, 22:06.

                      Comment


                        Parašė VLR Rodyti pranešimą
                        Žodžiu dabartinis oro uostas yra itin prastoje situacijoje ir netenkina miesto ir šalies poreikių.
                        O kodėl jūs taip manote, kad kuris nors oro uostas yra blogoje padėtyje ir būtinos grandiozinės investicijos? Dabar 3 šalies oro uostai aptarnauja daugiau keleivių nei RIX net nepaisant to, kad ten veikia nacionalinis vežėjas ir Latvijos vyriausybė subsidijuoja lietuvių keliones per Rygą.
                        Flickr

                        Comment


                          Taip ir likau nesupratęs:
                          1. kodėl dabartinis oro uostas yra itin prastoje situacijoje;
                          2. kuo jis netenkina miesto ir šalies poreikių.
                          3. kodėl manoma kad Naujųjų Vasiukų oro uostas bus geresnėje situacijoje?
                          4. kaip jis geriau tenkins miesto ir šalies poreikius.

                          ???
                          -

                          Comment


                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                            Tai ir aplink VNO pilni laukai iš visų pusių, kada jie bus užstatyti, panašiai kaip Lisabonoje, tada galėsim kalbėti apie oro uosto iškėlimą. Dabar šalia VNO vietos net kapinėms atsirado. Va pvz. didžiulės pievos naujininkų pietuose, ir lėktuvai virš galvos net nesileidžia kaip paupyje. Kas trukdo plėtrai čia?
                            https://www.google.com/maps/@54.6573.../data=!3m1!1e3
                            Aš apie tai, kad tų laukų, iškėlus VNO, gali ir padaugėti.

                            O dėl tos pievelės - ten reikai pasivaikščioti ir suprasi ko ten niekas nenori statyti.
                            Esu Gariūnų karjero dalyje vieną objektą bandęs įdėti - labai įdomus reljefas su nuosavais iššūkiais.

                            Comment



                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              O kodėl jūs taip manote, kad kuris nors oro uostas yra blogoje padėtyje ir būtinos grandiozinės investicijos? Dabar 3 šalies oro uostai aptarnauja daugiau keleivių nei RIX net nepaisant to, kad ten veikia nacionalinis vežėjas ir Latvijos vyriausybė subsidijuoja lietuvių keliones per Rygą.
                              Apie itin prastą situaciją su aviacija kalbama nemažai, va vienas pvz:
                              https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ks-oro-vezejus

                              Dabartinė strategija privedė prie to, kad vienintelis būdas gelbėtis, panašu, yra mesti mokesčių mokėtojų pinigus į problemą. Bet, kaip kalbama straipsnyje, tai gali būti nelegalu.

                              Comment


                                Straipsnis apie tai kaip skrydis Vilnius-Briuselis nevykdomas nes nėra paklausos, net kuomet skrendama iš miesto centro į kito miesto centrą. Ir čia pateikiamas kaip argumentas įrodant, jog reikia naujo oro uosto kuris būtų daug nepatogesnis. Kaip tai padėtų užtikrinti didesnius keleivių srautus? Arba aš kažko nesuprantu arba ne tame problema.

                                Comment


                                  Parašė VLR Rodyti pranešimą


                                  Apie itin prastą situaciją su aviacija kalbama nemažai, va vienas pvz:
                                  https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ks-oro-vezejus

                                  Dabartinė strategija privedė prie to, kad vienintelis būdas gelbėtis, panašu, yra mesti mokesčių mokėtojų pinigus į problemą. Bet, kaip kalbama straipsnyje, tai gali būti nelegalu.
                                  Tai tavo siūlymas yra meskim ne milijonus bet milijardus, patraukim oro uosta toliau nuo keleivių ir jų padaugės ir problemos išsispręs. much sense

                                  Jei trūksta skrydžių prioritetinėmis kryptimis, sprendimai yra keli: primokam, vežam patys, kooperuojamės su Airbalticu.

                                  Comment


                                    Parašė VLR Rodyti pranešimą


                                    Apie itin prastą situaciją su aviacija kalbama nemažai, va vienas pvz:
                                    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ks-oro-vezejus

                                    Dabartinė strategija privedė prie to, kad vienintelis būdas gelbėtis, panašu, yra mesti mokesčių mokėtojų pinigus į problemą. Bet, kaip kalbama straipsnyje, tai gali būti nelegalu.
                                    Ne strategija atvedė, o rinka. Ir idealaus vieno pasirinkimo nėra. Panašiai yra Italijoje, kur šalies geografinis centras ties Roma, bet daugiau verslo ir turizmo šiaurėje, tai normalaus hub'o, kuris galėtų konkuruoti su kitais Europos pagrindiniais hub'ais taip ir neturi, o nacionalinis vežėjas pastoviai bankruotuoja, nes blaškosi tarp Romos ir Milano. Ir net tame pačiame Milane blaškosi tarp naujo oro uosto Malpensos esančio 45 km nuo Milano ir seno oro uosto esančio pačiame mieste Linate. Bet statyti naują šalies hub'ą kur nors Florencijoje jiems būtų dar blogesnis variantas.
                                    ​​​​​​
                                    Paskutinis taisė Lettered; 2022.10.26, 23:18.
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Parašė deep'as Rodyti pranešimą

                                      Tai tavo siūlymas yra meskim ne milijonus bet milijardus, patraukim oro uosta toliau nuo keleivių ir jų padaugės ir problemos išsispręs. much sense
                                      Tai nėra mano sprendimas, tu jį pats čia ką tik sugalvojai kaip šiaudinę baidyklę.

                                      Comment


                                        Parašė VLR Rodyti pranešimą

                                        Tai nėra mano sprendimas, tu jį pats čia ką tik sugalvojai kaip šiaudinę baidyklę.
                                        Čia gal kažkiek tave užsipuolė. OK. Įkvėpk, iškvėpk.

                                        Normalus klausimas: paaiškink konkrečiai argumentuodamas, kuo dabartinė oro uosto padėtis yra bloga, ir kaip jo iškėlimas tą padėtį pagerintų. Ne kažkokiais "O vat Osle tai iškėlė" pavyzdžiais, o konkrečiais argumentais, kodėl Vilniui netinka dabartinė Vilniaus oro uosto padėtis.

                                        Nes kol kas matome tik pritempinėjimus, kad jis neva triukšmingas/taršus pramoniniam/agrikultūriniam rajonui, kai nei tos taršos, nei triukšmo ten realiai nėra.
                                        Paskutinis taisė Riedutis; 2022.10.26, 23:34.

                                        Comment


                                          Aš tai jau paaiškinau ne vieną kartą - nesiruošiu dar vieno nesusipratėlio mokinti apie pagrindus, ypač tokio, kuris nežino, kas yra RB ir kad NOU idėja kilo būtent dėl RB.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X