Straipsnyje parašyta, kad B747-8 modeliui nelabai sekasi su užsakymais, įdomu, kodėl taip yra? Nebėra poreikio tokio dydžio lėktuvams? Nors A380 atrodo užsakymų nemažai gavo ir dar turi.
A380 per dešimt metų gavo apie 250 užsakymų, kas yra visai neblogai. b747 tiesiog neberanda savo rinkos, nors Boeing išleido naujos kartos b747-8, bet jų užsakyta vos 50.
Klientai norintys didelio lėktuvo dažniausiai renkasi a380- tinkamesnis modelis šios dienos rinkai?, šiek tiek mažesnio b777. Tad B747 tarsi atsidūrė tarp šių dviejų mėsmalės ir neturi pranašumų, kad laimėtų šią kovą.
Tęsinys.....Vienos neseniai įsteigtos oro transporto bendrovės vadovas penktadienį pareiškė esąs senokai legaliai nusipirkęs tris lėktuvus „Boeing 747“, kurie neva buvo užmiršti Malaizijos oro uoste, ir stebėjosi šio oro uosto vadovybės tvirtinimu, kad tų lėktuvų savininkas nerastas
Pažvelkime į keletą garsiausių užmojų. Štai Bostone įsikūrusi kompanija „Spike Aerospace“ planuoja sukurti pirmąjį viršgarsinį verslo lėktuvą, kuris skries panašiu greičiu kaip „Concordai“. Laineris S-512 iš Londono Niujorką pasieks per tris valandas. Kad sumažintų oro pasipriešinimą, lėktuvas neturės langų – vietoj to keleiviai salone matys ekranus, kurie ir rodys lauko vaizdą. Vienas toks laineris kainuos apie 80 mln. eurų, o pirmieji skrydžiai turėtų prasidėti jau greitai – 2020 m.
Verslo klasei skirti lėktuvai. O visi kiti - entuziastų fantazijos. Jei teisingai kažkur skaičiau, pagrindinė problema yra variklių perkaitimas, skrendant gerokai greičiau nei garso greitis.
Laivui jau tūkstančiai metų, bet kažkodėl niekas nenori plaukti viršgarsiniais greičiais. Oras yra savotiškas vanduo, tik daug retesnis. Kelionės kaštai auga neproporcingai greičiui.
Kas iš pradžių dėl kainos būna prieinama tik turtingiems, patobulėjus technologijoms atpinga ir tampa prieinama visiems. Anksčiau buvo prabanga ir elementarus skrydis lėktuvu ar net nuosavas automobilis.
Šiuo metu už aviacijos saugą, atsakingos institucijos koriduoriuose sklando projektas, reglamentuojantis nuolatinį, dviejų asmenų buvimą pilotų kabinoje. Reikia tikėtis, kad jo patvirtinimo ilgai laukti nereikės.
Kuriama nauja kompiuterizuoto ploto sistema „ACROSS„. Visa tai prisidės prie aviacijos saugos didinimo.
Kaip tik vakar skaitydamas apie ACROSS pagalvojau, kad vis tiek nepanaudos jos, nes kaiptik tik griežtinami reikalavimai, kad kabinoje būtų du pilotai...Tai vienas kitam prieštaraujantys dalykai...
Kaip tik vakar skaitydamas apie ACROSS pagalvojau, kad vis tiek nepanaudos jos, nes kaiptik tik griežtinami reikalavimai, kad kabinoje būtų du pilotai...Tai vienas kitam prieštaraujantys dalykai...
Ateityje manau apskritai lėktuvuose nebeliks pilotų (ir langų greičiausiai), dėl ko atpigs patys lėktuvai ir skrydžiai, atsiras daugiau vietos keleiviams. Liks tik skrydžių vadovai, kurie dėlios maršrutus ir paleidinės lėktuvus.
Ateityje manau apskritai lėktuvuose nebeliks pilotų (ir langų greičiausiai), dėl ko atpigs patys lėktuvai ir skrydžiai, atsiras daugiau vietos keleiviams. Liks tik skrydžių vadovai, kurie dėlios maršrutus ir paleidinės lėktuvus.
Kad jau labai ten tos vietos ir neatsilaisvins išėmus pilotus. O langų nebuvimas kažin kiek tepriduoda ekonomijos. Apie lėktuvo langų įtaką rašoma tik straipsniuose apie viršgarsinius greičius.
Lėktuvų maršrutai susideda iš "airways" ir "airpoints". Pvz. lėktuvas skrenda iš taško a į tašką b, per linija kuri vadinasi c. A,B ir C turi savo kodinius ir unikalius pavadinimus. Spėju tai ką omeny turi Agnette , kad nebeliks c- tai yra linijų, bet tai, kad neliks linijų dar nereiškia, kad bus panaikinti oro aukščio koridoriai.
Gator, dėl ACROSS nemau, kad tai bus pakaitalas antrajam pilotui, aš tai pavadinčiau naujos kartos interaktyviai su aplinka reaguojančiu autopilotu. Jis palengvins darbą ir turėtų teoriškai apsuagoti nuo pilotų žmogiškųjų klaidų.
Neee... jokiu koridorių... tik taškai! Maršrutai planuojami per tuos taškus kaip patogu/naudinga/saugu.
Naujove vadinasi "LAISVŲ MARŠRUTŲ ORO ERDVĖ"
Laisvų maršrutų oro erdvė (FRA) - tam tikra oro erdvė, kurioje naudotojai gali laisvai planuoti maršrutą tarp
nustatytų įskridimo ir išskridimo taškų, turėdami galimybę pasirinkti maršrutą per tarpinius paskelbtus ir nepaskelbtus
LAT/LONG maršruto taškus (I), nepriklausomai nuo ATS maršrutų tinklo. Šioje oro erdvėje skrydžiai išlieka pavaldūs
skrydžių valdymui.
Išliks ir vertikalus skirstymas... ir horizontalus... viskas bus priziurima "Oro navigacijos"... chaoso nebus... skrydziu sauga nenukentes. Suprantoma kad pagrindinis rupestis - susidurimu isvengimas. Bet kadangi dabar visi skraido su FMSais ir TCASais, tai tokia laisve oro erdveje kaip ir nepavojinga. Mes ne pirmi naudojam ja, pvz. vengrai jau isbande...
Comment