Diena.lt 2024.12.22 Kariškių užmojai dėl Kairių poligono kelia klausimų dėl turizmo
Kairių poligone kariškių ketinimai įrengti tolimojo šaudymo pratybų poligoną sukėlė klausimų Klaipėdos rajono savivaldybei dėl turizmo infrastruktūros plėtros
(...)
"Problema yra didelė. Ji kyla dėl to, kad norima poligone įrengti tolimojo šaudymo šaudyklą. Dėl to atsiranda 7,5 kilometro pavojinga zona. Tai reiškia, kad žlunga mūsų svajonės ten turėti patrauklų dviračių taką.
Iškilo daug abejonių ir dėl Vilhelmo kanalo įveiklinimo“, – nuogąstavo Klaipėdos rajono meras B. Markauskas.
"Atrodytų keistai, jei turistai atvyktų laivais, o vartai į kanalą būtų uždaryti, nes vyksta pratybos. Bandėme ieškoti kompromisų, kad šaudykla būtų planuojama kitoje vietoje. (....) Bet mes suprantame krašto apsaugos poreikius“, – tarybos posėdžio metu ketvirtadienį kalbėjo B. Markauskas.
Meras kėlė klausimą ne dėl pačių kariškių užmojų plėsti reikalingą pratyboms infrastruktūrą, o dėl šaudyklos dislokacijos vietos.
„Šaudykla riboja viską“, – tikino Klaipėdos rajono meras.
Diena.lt 2024.12.14 Drevernos šliuzas atvers naują laivybos maršrutą
Naują šliuzą Drevernos upės senvagėje rengiasi statyti Klaipėdos rajono savivaldybė. Šiuo metu yra paskelbtas jo statybos konkursas.
Šliuzą eksploatuotų profesionalai
Tai bus toks šliuzas, per kurį galės praplaukti praktiškai bet kokio dydžio upinis laivas. Šliuzo ilgis bus 18 metrų, plotis 6 m. Prie šliuzo planuojamas beveik 2 m gylis. Per naujai įrengtą šliuzą galės praplaukti iki 30 m ilgio ir 5,5 m pločio laivai su grimzle iki 1,4 m.
Ilgą laiką Drevernos upėje buvo senas šliuzas. Jį būtų galima restauruoti, tačiau šliuzas yra vos 3,3 m pločio. Toks siauras įrenginys trukdė praplaukti Drevernos upe didesniems apžvalginiams keleivių plukdymo laivams.
Be to, senasis šliuzas yra valdomas rankiniu būdu. Jis dažniausiai būna uždarytas, kad iš Kuršių marių į Karaliaus Vilhelmo kanalą nepatektų dėl uosto gilinimo gerokai pasūrėjęs vanduo.
Senasis Drevernos šliuzas yra per siauras praplaukti platesniems laivams. / V. Matučio nuotr.
Numatyta, kad už savivaldos lėšas pastatytą naują šliuzą ateityje eksploatuotų Vidaus vandens kelių direkcija. Toks sprendimas yra itin praktiškas, nes ji suvokia, kaip elgtis su specifinės paskirties vandens lygio reguliavimo vidaus vandens keliuose įrenginiais.
Jau dabar 1,9 km ilgio ir 1,2 m gylio Drevernos upė yra įtraukta į Lietuvos valstybinės reikšmės Lietuvos kelių sąrašą.
Naujas turizmo maršrutas
Naujo šliuzo statyba Drevernos upe leistų plaukti didesniems laivams. Tai žymiai pagerintų keleivinę ir pramoginę laivybą Karaliaus Vilhelmo kanale.
Iš Karaliaus Vilhelmo kanalo per naują šliuzą būtų tiesioginis išplaukimas į Kuršių marias. Įrengus šliuzą Lietuvoje atsirastų naujas žiedinis vandens turizmo maršrutas. Jis prasidėtų Drevernos uoste per Karaliaus Vilhelmo kanalą, šliuzą, ties Lankupiais įsilietų į Minijos upę, ja per Minijos (Mingės) kaimą tęstųsi iki Atmatos upės, išeitų į Kuršių marias ir vėl sugrįžtų į Dreverną. Arba atvirkščiai iš Drevernos per Kuršių marias, Atmatą, Miniją ir Karaliaus Vilhelmo kanalą vėl grįžtų į Dreverną.
Galimybė sutvarkyti šliuzą Drevernos upėje yra įtvirtinta dar 2020 m. Klaipėdos rajono ir miesto bei Šilutės rajono merų pasirašytame „Laivybos plėtros Karaliaus Vilhelmo kanale“ plane. (,,,)
Mažiausia įtaka kol kas yra Klaipėdos mieste, nes jo teritorijoje esantis Karaliaus Vilhelmo kanalas iš esmės yra žinybinis – patenka į Kairių karinio poligono ir „Klaipėdos vandens“ bendrovės zoną.
Planuojama, kad ateityje už Uosto direkcijos pinigus prie Kuršių marių pastačius valčių prieplauką, naujai iškasta Karaliaus Vilhelmo kanalo atšaka galėtų būti nutiesta iki jos.
Comment