Parašė tomoxas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VNO] Tarptautinis Vilniaus oro uostas
Collapse
X
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
CityJet, Flybe, British Airways- trys realūs kandidatai.
Į Vilniaus oro uostą atsikraustė „CityJet“ – ieško 40 pilotų ir kitų įgulos narių
Comment
-
CityJet bazė Vilniuje, čia SAS kaštų mažinimo programa, kitaip tariant jie skradys už SAS ir tik SAS maršrutais. Pvz. Vilniaus bazės lėktuvas ryte išskrenda į Koephagą iš Kopenhagos į Amsterdamą, tada atgal. Vilniaus baės lėktuvo rotacija:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ec-jzs
Aviate, navigate, communicate
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąĮdomu, o kas ten su Ellinair? Visgi neskraidys į Vilnių?
Taip pat įdomu, kada bus paleisti pardavimai Ryanair į Amaną.
Bilietais prekiauti kompanija pradės jau šį mėnesį. Skrydžiai į Jordanijos sostinę bus pradėti vykdyti šių metų žiemos sezoną, tai yra, nuo spalio mėnesio.
Daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...ana-667-920670
Comment
-
Taaaip.... Nusileidęs Vilniaus oro uoste pasijutau kaip giliam Rusijos užkampyje - taksistai atakuoja ne tik ant laiptų lauke, bet jau ir atvykimo salėje. Rusijoje ar ukrainoje tie veikėjai bent lapelius užsikabina, čia visiškai atvirai - Taksi taksi .... Negi tai neišsprendžiama problema???
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąTaaaip.... Nusileidęs Vilniaus oro uoste pasijutau kaip giliam Rusijos užkampyje - taksistai atakuoja ne tik ant laiptų lauke, bet jau ir atvykimo salėje. Rusijoje ar ukrainoje tie veikėjai bent lapelius užsikabina, čia visiškai atvirai - Taksi taksi .... Negi tai neišsprendžiama problema???
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Išsispręs, kai bus pastatytas terminalo priestatas.
Manau, kad problema elementariai išsprendžiama be jokių terminalų, jeigu tik būtų suinteresuotumas ją spręsti.
Didelis skelbimas atvykimo salėje: "Vilnius Airport TAXI - EUR 5.00 to the City Center. TEL: 00-800-XXX"
- 1 patinka
Comment
-
Parašė J.U. Rodyti pranešimąAš manau kad dar reiktų taksistams įvesti privalomas uniformas. Dabar gi koks tai margumynas, nuo treningų iki avikailių.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Išsispręs, kai bus pastatytas terminalo priestatas.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Negebam taksi spalvos vieningos įvesti, o tu apie uniformą svajoji...
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Nebėra tikslo įvedinėti, kai greit nebeliks tokio dalyko kaip taxi, jau dabar didžiąją rinkos dalį užima pavežėtojai.
Comment
-
Problema yra, kurios neišsprendžia kelios kartos VNO ir Vilniaus miestu vadovų. Labai trumpai buvo tvarka, kai aptarnaudavo tik Vilnius veža ir Smart taxi. O bet tačiau atrodo neranda teisinio sprendimo ir valios, nes privalomai mokėti užsienio kalbą yra diskriminacija?Aviate, navigate, communicate
Comment
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimąProblema yra, kurios neišsprendžia kelios kartos VNO ir Vilniaus miestu vadovų.
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimą
Atsakau paprastai - nėra noro. Gal prieš 10 metų buvo Vilniaus ir Kauno autobusų stotyse dušmanų pulkai "vežam Vilnius Kaunas" . Kažkaip per metus išsprendė. Būtų noras ir oro uoste pasibaigtų bėdos - pora savaičių VMI atstovų tikrinimai, apsauga ir baigtųsi reikalai. Bet vertinant tai, kiek taxi turi juodų pinigų, manyčiau chebrytė gerai patepa kad būtų tyku ramu.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Kiek suprantu oro uostas komisinius iš taksistų laiko svarbiu pajamų šaltiniu ir dėl to nekeičia dabartinės blogos sistemos, nes iš jos uždirba. Taksi moka oro uostui apie 8 eurus už leidimą privažiuoti prie atvykimo vartų (pasakojo taksistas, sekmadienį kaip tik ir važiuojant į VNO), bet už tai oro uostas nekontroliuoja kokybės ir nekreipia dėmesio į tai, kad vežama už trigubai didesnę nei normali kainą.
Comment
-
Manau cia bus tinkamiausia tema. Teko dalyvauti Lietuvos oro uostu imones CEO Donato Voverio pranesime apie VNO tako rekonstrukcija ir 35 dienas, kai KUN buvo pagrindinis oro uostas. Jis buvo skirtas projektu vadovams, bet papasakojo daug background stories. Manau ir jum bus idomu.
Niekur kitur pasaulyje dar nera buve, kad PAGRINDINIS salies oro uostas butu laikinai uzdarytas skrydzius nukrepiant kitur. Tai pirmas atvejis toks pasaulyje. Tad rengiant si projekta is nieko mokytis nebuvo galima. Berlynas jau pries niolika metu pasistate nauja oro uosta ir nesugeba i ji persikelti. Siais metais dar dviem metam nukele persikelimo termina.- Pats Donatas atejo i ta pozicija tik 2 menesiai pries projekto pradzia, iki tol visiskai nedirbes su aviacija.
- Takas jau buvo tokio lygio, kad beveik kasnakt ji lopydavo nauju asfaltu.
- Pradinis planavimas buvo mazdaug taip - surase and vieno A4 lapo mazdaug ko jiem reikia tako rekonstrukcijai ir issiuntinejo galimiem tiekejam. Visi susiunte prelimarius pasiulymus. Vieni siules padaryti per 100 dienu , kiti per 20, treti dar per kazkiek. Tada jie isvede pasiulymu vidurki, gavo 28 dienas. Kazkam sove mintis prideti 7 dienas, del visa ko pvz blogu oru. Tos 7 dienos isgelbejo projekta, nes pamenat jog pernai metais Vilniu nuskalbe keletas galingu liuciu. Kas statybu aisktele buvo paverte ezerais. Vandeni tekdavo pumpuoti is duobiu po 3 valandas ir daugiau. Taip gavosi jog Kaunas pagrindinais vartais buvo 35 dienas.
- Kodel nedare naktimis neuzdarydami oro uosto? Tai nebuvo TIK perasfaltavimas. Buvo keiciama viskas - poezemines komunikacijos, lietaus vandens nutekejimo sistema, sviesos, pagrindas ir pan. Tam reikejo iskasti 8 m gylio duobe po taku. Oro uostas nedirba (nevyksta skrydziai) tik 3 valandas per para. Ekskavatorius iki tako vaziuoja 20 min. Tad spreskit patys
- Jei paprasto kelio/gatves pilna rekonstukcija kainuoja maksimum 1mln (cia jau brangiausias labai high end, siaip sukamasi ~300K uz km) EUR uz 1 km, tai oro uosto tako 1 km kainuoja ~7mln EUR. Tarkim viena lempute, kuri dega ant tako - jos kaina yra 7K EUR. UZ VIENA LEMPUTE. Tad skaiciai mazdaug tokie.
- Paskelbe konkursa tako rekonstrukcijai, atejo vokai su dalyviu pasiulymais. Kadangi laiko buvo mazai, pagrindinis kriterijus- maziausia kaina. Pirmas vokas - didziule lenku kompanija, daug patirties, zinoma, didesne uz visas Baltijos saliu kompanijas kartu sudejus. Antras vokas - lietuviai, turi patirties darbe su aviatoriais, viskas ok. Trecias vokas - latviai, ACB. Niekas nei buvo girdejes nei dirbes su sita kompanija. Spekit kieno kaina buvo maziausia
- Na prasidejo derybos su latviais. Atvaziavo ju valdybos pirmininkas. Donatas sneka tik angliskai ir lietuviskai. Latvis - tik latviskai ir rusiskai. Susikalbejimo nulis. Veliau atrado kita latviu valdybos nari, kuris snekejo angliskai. Dar veliau samde lietuvi, kuris sneka ir lietuviskai ir latviskai.
- Latviai sako - mes viska padarysim, bet istatymu nesilaikysim. (Neminejo apie kokius istatymu kalba ejo.) Jei jus uzsimerksit i tai, tada ok. VNO sako, bet juk taip negalima. O latviu atsakas - o tai jum svarbu istatymu laikytis ar projekta sekmingai igyvendinti. Kaip sakoma, estai turi gerus istatymus ir ju laikosi, latviai turi blogus istatymus ir ju nesilaiko, lietuviai turi blogus istatymus ir ju laikosi Galu gale visgi priverte latvius laikytis istatymu bet vargo ir streso su tuo buvo.
- Kai jau pasidare aisku, kad latviai vykdys projekta, lietuviai nuspende pamokyti latvius, jog kisa nosi ne i savo "darza". Suderino su visais LT tiekejais, kad latviam nieko neduotu arba duotu uz 10x kaina. Latviai negauna nieko, nei asfalto, nei betono, nei sunkvezimiu. Visas tiekimas Lietuvoje jiem uzblokuotas. VNO krepesi i susisiekimo ministerija, sako - latvius skriaudzia. Tada per rinka paejo zinute is ministerijos - "Skriausit oro uostus, nieko negausit is Lietuvos gelezinkeliu". Po sios zinutes visi vartai latviams atsidare
- Suderinus tako reikalus akys nukrypo i Kauna. Juokingiausia, kad prasidejus projekto planavimui (Donato dar nebuvo tuo metu komandoje), keleta pirmu menesiu niekas nesusiprotejo itraukti KUN atstovu i darbo grupes
- Paskelbe konkursa statybos darbam KUN terminale - pirmas vokas, zinoma kaunieciu imone, antras vokas, zinoma vilnieciu imone, trecias vokas - IT imone, IT! Atea Spekit, kuri laimejo. Nusprende Atea pasimokyti statybu verslo. Issrinko "visai nesvarbu" projekta. Paskurini menesi pats Donatas vaiksciodavo su ju projekto vadovu po KUN ir literally keleta valandu ant jo saukdavo. Nes kur paziuresi ten nepadaryta niekas arba beveik niekas. Taip keleto planuotu dalyku ir nebuvo padaryta, pvz naujos kavines irengimas KUN.
- Didele beda buvo su viesaisiais pirkimais - nes bet koks pirstelejimas turejo buti vykdomas per viesuosius pirkimus. Pamate kad gali papildomai reiketu lauko tualetu, naujas pirkimas. Reikia pleveles uzdengti statybos darbus, pirkimas. Pradzioje planuota buvo 10 pirkimu, rezultate buvo ivykdyti 54.
- Kadangi normalus planavimas prasidejo paveluotai, daug darbu buvo padaryti beveik paskutine diena, naujo perono linijos KUN buvo baigtos brazyti likus keliom dienom iki perkelimo. Ziauru buvo, kai atvyko oro liniju atstovai ir klausia, na kur cia stoves musu lektuvai. Rodom - va cia. O ten zole zelia
- Tiese kelia nuo naujos auto aiksteles iki kelio. Likus 60 m sustojo, pasirodo planuotojai blogai suplanavo. Bet imone pasielge patriotiskai ir likusius 60 m nutiese uz savo lesas.
- Laikinosios palapines yra itrauktos i Lietuvos rekordu knyga, kaip didziausios palapines pastatytos Lietuvoje. Ju nuoma kainavo ~1,5 mln, po naudojimo jos buvo sunaikintos.
- Karmelava - vidury projekto pradeda aisketi, kad KUN patapus pagrindiniu oro uostu, keliu i ji nebus, visur remontai Rekiama keliu direkcijai, ta sutinka stabdyti projekta nes jus planai nesiderina su perkelimu. Kita diena darbai vistiek vyksta. Rangovas nesutiko stabdyti projekto. Kelia tiesia viena imone, saligatvius kita. Abu konkurentais, tarpusavy nesisneka. Kelias buvo nutiestas likus keliom dienom iki perkelimo vien del to kad prsidejo spaudimas ir spaudos isterija.
- Autobusai - pradejo siulyti Kautrai, TOKS, Ollex vykdyti tiesioginius reisus tarp KUN ir Vilniaus. Visi atsake, jei padarysit mus isskirtiniais vezejais tarp Vilniaus ir Kauno tada ok. Kitu atveju ne. Po to Ollex siaip taip nusileido, nupirko 5 aurobusus ir gan nemazai laimejo. Autikai vazinejo i Vilniu kas 20 min.
- Kauno savivaldybe - prase padaryti greitaji autobusa i oro uosta. Savivaldtbe iskele salyga, jog tada neveziokit keleiviu i Vilniu, lai visi juda i Kauna. Nesutiko. Galu gale greitaji autika vistiek paleido.
- Paskutinem dienom pergabenti visa iranga reikejo 10 furu ir 2 kranu 4 dienom. Projekte tam buvo numate 20-30K. Paskelbus konkursa pigiausias varinatas buvo 250K, antras buvo 1 mln. Mokejo 250K, bet butu mokeje ir milijona, nes detis nebuvo kur. Aciu dievui teikejai nesusitare. Del situ neadekvaciai dideliu ir specialiai ispustu islaidu Donatui labiausiai skauda.
- Negalejo dalimis atjungienti VNO ir ijungineti KUN. IT ir navigacijos sistemos negali lygiagreciai dibti keliose vietose, privalejo pilnai isjungti VNO ir pilnai ijungti KUN.
- Planas B. Jei butu strige tako atnaujinimo darbai, planas buvo likti Kaune ilgiau. Taciau paskutinemis dienomis palapines jau buvo lopomos lipnia juosta. Ypac buvo bijoma nusitesti iki rudens, nes palapines buvo galima atvesinti, bet sildyti ju galimybiu nebuvo.
- Pagrinde viska isveze pasamdyti konsultantai, kur patys sutikdavo keleivius ir jiem padedavo orientuotis. Tas labai zavejo, ypac uzsieniecius. Administarcija dare ta pati, pats Donatas turejo savo pamaina kai su zalia liemene dirbdavo konsultatu/pagalbininku. Is viso ~30 zmoniu is administracijos dirbdavo ta darba.
- Keleiviu apklausoje laikinas oro uostas surinko daugiausia balu patogumo/pasitenkinimo tyrimuose ir aplenke originalius VNO ar KUN
- Vilnieciai ir kaunieciai buvo atskirti VIlnieciai dirbo palapinese, kaunieciai terminale. Taciau vadovauti viskam KUN buvo paskirtas kaunietis. Pries tai grupelemis vilniecius vezdavo padirbeti Kaune (kad susipazintu su infrastruktura), o kauniecius Vilniuje (kad susipazintu su srautais). Vilnieciu nenakvyndino Kaune, kasdien veziodavo autobusais ar masinom.
- Zmones dirbdavo po keleta paru su minimliai miego. Ant galo tiek buvo uzsimotyvave uzbaigti projekta sekmingai, jog net eiles susidarydavo darbo pamainom. Nors jokiu finansiniu paskatinimu jie del to negavo. Jautesi noras "pavaryti uz Lietuva"
- KUN vykdo lektuvu saugojimo/parkavimo paslauga, tas 35 dienas visi parkuotojai savo "lauzyna" turejo isskraidinti is KUN.
- RyanAir skrydziu neperkele ne is pykcio, o tiesiog pragramtiskom paskatom. Vasarom jie jaucia lektuvu trukuma. Tad juos tieisog perkele kitur, nes pagrindniu oro uostu LT jie laiko KUN, o VNO jiem kaip salutinis.
- Pradinis projekto biudzetas buvo 31 mln, ivykde uz 25 mln. Didziausias sutaupymas - tako rekonstrukcija kainavo 9 mln pigiau nei planuota.
Bendra zinute buvo ,kad projektas turejo labai daug luck'o. Labai daug vietu tiesiog pasiseke, kad kazkur sistema is pirmo kart isijunge, kad neuztrigo kazkur tiekimas, ar pan. Zodziu laimingai sukrito kortos. Neatidarius laiku VNO butu tarptautine geda, nes uzsienio ziniasklaido demesys buvo gan didelis. O labiausiai pagalius i ratus kiso ne kas kita kaip politikai.
Sis success story gan placiai nuskambejo pasaulyje, ir dabar Donatas susilaikia daug pagyru ir susizavejimo uzsieno konferencijose ar susitikimuose.
Mintys apie bendra aviacija LT:- Paminejo laukti keleto didesniu ziniu is KUN ir VNO.
- I KUN gali ateiti 4 oro kompanija.
- PLQ gyvas tik del mokestiniu lengvatu VNO.
- Valdziai laikas apsispresti del pagrindinio salies oro uosto ateityje, svarstomi trys variantai: VNO arba KUN arba naujo oro uosto statyba.
- Dabartiniais skaiciavimais ir keleiviu augumo prognozes, po rekonstrukcijos VNO atlaikys tik iki 2030 metu. Jei nebus jokiu kataklizmu. Tad apie ateiti jau reikia galvoti dabar.
- Statistinis europietis per metus skrenda 4 kartus, lietuvis 1,7. Bet lietuviu skraidymas dazneja.
P.S. sorry uz svepla teksta.
- 18 patinka
Comment
Comment