Nuo birželio 2 d. Germania Flug skraidys Ciurichas - Vilnius. Iš vienos pusės džiugu dėl šių dienų naujienų iš Lietuvos oro uostų, bet iš kitos, manau, šiame maršrute visi žymiai labiau norėtų išvyst Swiss su savo didele jungimų pasiūla.
Bankrutavusios Estijos oro linijų bendrovės Estonian Air skrydžius į Vilnių perima nauja valstybės remiamia oro linijų bendrovė Nordic Aviation Group.
The fully state-owned Nordic Aviation Group, in cooperation with five European flight operators, starts serving passengers on eight different routes - Amsterdam, Brussels, Copenhagen, Stockholm, Oslo, Kiev, Trondheim and Vilnius - from November 8. The first flight operated by Nordic Aviation will depart to Amsterdam at 06:50 on Sunday morning.
Privatizuos oro uostus ir turėsim dar vieną Klaipėdos uostą be keleivinių reisų.
"Pasak jo, koncesija yra vienas iš būdų, kaip tai būtų galima pasiekti. Operatorius ateitų su tarptautine patirtimi ir leistų oro uostui paslaugų įmone virsti greitai. Tam reikia įstatymų pakeitimų."
Be to, be nacionalinių avialinijų neįsivaizduoju kaip galima turėti reisą į JAV ar pan. (Kanada, Japonija). Nesvarbu kas vykdo transatlantinį reisą, bet keleivius jam "suveža" būtent nacionalinis oro vežėjas.
Be to, be nacionalinių avialinijų neįsivaizduoju kaip galima turėti reisą į JAV ar pan. (Kanada, Japonija). Nesvarbu kas vykdo transatlantinį reisą, bet keleivius jam "suveža" būtent nacionalinis oro vežėjas.
Nebūtinai. Iš Rygos į NYC skraido Uzbekistano avialinijos.
Prarasim visus oro uostus ir tiek liks kaip ir mūsų, bet nieko negalėsime daryti. Jeigu įsigys tas teises, kas turi suinteresuotumą Rygoje, tai ir toliau ekspresais į Rygą važinėsime. Nes bus palikta ant merdėjimo kaip keleiviai ir Klaipėdos jūrų uostas (mūsų tautiečiai žino 5 jūrų uostus- Gdanskas, Ryga, Venstspilis, Talinas ir Paldiskis)
Politikai mėgsta skambius lozungus. Ar konkurencingumas didės, priklausys nuo būsimojo valdytojo.
Savaime toks valdymas nėra blogai, efektyvumą tikrai turėtų pakelti, žinant mūsų sustabarėjusiais struktūras.
Įdomiausia, kaip bus suderinamos gana skirtingų trijų oro uostų vystymo kryptys.
Politikai mėgsta skambius lozungus. Ar konkurencingumas didės, priklausys nuo būsimojo valdytojo.
Savaime toks valdymas nėra blogai, efektyvumą tikrai turėtų pakelti, žinant mūsų sustabarėjusiais struktūras.
Įdomiausia, kaip bus suderinamos gana skirtingų trijų oro uostų vystymo kryptys.
Tai ir prasidės finansiniai žaidimai. Eksploatuotojui rūpės kuo didesnis pelnas. Ne apyvarta, ne keleiviai, ne krypčių kiekis, ne laikai. Valstybė gali užsiimti šiais žaidimais, nes yra suinteresuota.
Vilniuje nuleis kainas - subėgs visi, tuomet po truputį didins. Gyvens iš keleivių apyvartos ir greta sukurtų verslų (kuriems reikės brangių patalpų). Kaune užkels kainas, atsilaisvins oro uostas, sukurs remonto infrastruktūrą - gyvens iš nuomos. Dar pasiims kokią paramą "Infrastruktūros kūrimas darbo vietoms steigti". Palanga sukels kainas, dings skrydžiai. Tuomet privers susimokėti Klaipėdos, Klaipėdos r., Neringos, Kretingos ir Palangos savivaldybes už skrydžius per "viešinimus". Atsiras keli skrydžiai. Bet Palanga balansuos šalia Vilniaus ir Kauno kaip koks balastas. Bet gal toks ir tikslas
Valstybė gali numatyti tam tikras sąlygas, kurių būtų privaloma laikytis perimus valdymą. Ne tik gali, bet ir privalo.
O kaip bus paruoštas projektas ir kokiomis sąlygomis perduoti oro uostai, nuo to priklausys ir visa veikla.
Bet čia jau valdininkų kompetencija, vienintelis dalykas- tikiuosi, kad su tuo dalyku dirbs kompetetingi asmenys ir numatys ne tik variantą a ir b, bet ir c.
Valstybė gali numatyti tam tikras sąlygas, kurių būtų privaloma laikytis perimus valdymą. Ne tik gali, bet ir privalo.
O kaip bus paruoštas projektas ir kokiomis sąlygomis perduoti oro uostai, nuo to priklausys ir visa veikla.
Bet čia jau valdininkų kompetencija, vienintelis dalykas- tikiuosi, kad su tuo dalyku dirbs kompetetingi asmenys ir numatys ne tik variantą a ir b, bet ir c.
Jau turime "sėkmingų " pavyzdžių kaip buvo privatizuotos LAL.
Koncesijų patirties Lietuvoje mažka. Energetikoje nesigavo labai gerai. "Vilniaus energija" veikė panašiai kaip kolega nupiešė - modernizuotas valdymas, bet maksimalus pelnas vartotojų sąskaita.
Na nesenai skaičiau straipsnį delfyje, kad Lietuvos aerouostų vadovas pasisakė kad Lietuvai paktų ir vieno oro uosto. Na atsižvelgiant į žmonių srautus. Bet aš kai peržiūrėjau apie pagrindinius oro uostus Lietuvos informaciją tai sustojau su mintimi: O kuris gi jau tas geriausias? Tipo Vilnius? Na taip Vilnius sostinė. Bet prašosi rekonstrukcijos. Vien kilimo/tūpimo takas prašosi rekonstrukcijos t.y. paiilginti jį reikia. Kauno Karmėlavos oro uoste takas 3250m. Na būtų kaip ir pakankamas. Be to Kaunas vidurį Lietuvos. Bet Vilnius sostinė. Taigi, jei mažintų oro uostų skaičių (Šiaulių oro uosto neskaitau, bet Šiauliuose Zokniu oro uosto takas pats ilgiausias Lietuvoje, tačiau jau naudojamas ne civiliniams tikslams), tai reikėtų manau rinktis tarp Vilniaus ir Kauno. Arba Vilniuje padaryti tako rekonstrukciją jį prailginus iki normalių 4000 m. Kad galėtų tūpti ir kilti bet kokio tipo laineriai.
Comment