Klausimas tik toks - ar šitie LALo vadovybės pranešimai yra rimti planai, ar tiesiog eiliniai kliedesiukai (kokių buvo daug jau anksčiau), ar taktiniai veiksmai siekiant įkąsti oro uosto vadovybei.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VNO] Tarptautinis Vilniaus oro uostas
Collapse
X
-
Nors ne vien su uostu susiję, bet įmetu į uosto temą. "Saulės dovanos" prie lektuvų nutūpimo tako? Be komentarų...
__________________________________________________ ____________
Vilniaus oro uosto plėtra gali pakibti ant plauko
Šalia teritorijos, skirtos papildomam lėktuvų kilimo takui, ketinama statyti namus
Vilius Mackonis
„Sostinės“ korespondentas
2006-12-08
Veržiasi į triukšmo zoną
Ambicingi sostinės verslininkų planai gali apriboti galimybes ateityje išplėsti tarptautinį oro uostą.
Devynių aukštų statiniai, 15 tūkstančių gyventojų – tokį kvartalą netoli Vilniaus tarptautinio oro uosto norėtų plėtoti bendrovė „Saulės dovanos“. Kvartalas išdygtų visai šalia numatyto rezervinio kilimo tako.
„Saulės dovanoms“ vadovauja prieštaringai vertinamas verslininkas Alfridas Putramentas, vienas pašalinto prezidento Rolando Pakso rėmėjų.
Naujas kvartalas atsirastų maždaug toje vietoje, kur dabar yra Pupinės gyvenvietė – 46,43 hektaro teritorijoje tarp Salininkų, Liepkalnio ir Katiliškių gatvių.
Investuotojai jau parengė kvartalo detalųjį planą. Savivaldybei pasiūlyta už 6 milijonus litų išpirkti apie 8 hektarus perspektyvios teritorijos šalia oro uosto.
Už tai verslininkų parengtas detalusis planas turėtų būti įteiktas tvirtinti miesto tarybai.
Sostinės valdžia, atrodo, linksta investuotojams leisti įgyvendinti polėkius. Neseniai savivaldybė pradėjo teritorijos, į kurią įeina ir „Saulės dovanų“ sklypai, detaliojo planavimo darbus.
Nors Vilniaus bendrojo plano iki 2015 metų kūrėjai šią teritoriją ketina rezervuoti pramonei, investuotojai ir jiems palankūs miesto tarybos nariai spaudžia architektus ieškoti galimybių čia numatyti mišrų užstatymą – kad būtų galima plėtoti ne tik pramonę, bet ir statyti komercinius bei gyvenamuosius pastatus.
Specialistai sako, kad tai užkirstų bet kokias galimybes ateityje nutiesti dar vieną taką lėktuvams, mat pastatai stovėtų triukšmo zonoje.
Pirkėjams – pažadai
Rezerviniam Vilniaus oro uosto kilimo takui numatyta vieta Salininkų sodų pakraštyje. Jis orientuotas rytų ir vakarų kryptimi. Takas kirstų Salininkų ir Liepkalnio gatves. Tai numatyta miesto bendrajame plane.
Savivaldybės Miesto plėtros departamento direktorius Linas Naujokaitis sakė, kad naujajame bendrajame plane rezerviniam kilimo takui numatyta teritorija išsaugoma pagal Susisiekimo ministerijos išduotas sąlygas.
„Šalia kilimo tako yra numatyta pramonės ir sandėliavimo teritorija. Bet kai kurie investuotojai čia siekia plėtoti gyvenamąją statybą“, – teigė L.Naujokaitis.
Pasak L.Naujokaičio, šie planai buvo tik aptarti.
Bet verslininkai netoli Pupinės gyvenvietės vilniečiams jau prieš metus pardavinėjo žemės sklypus, kuriuose esą bus galima statyti individualius namus.
Gyventojai su „Saulės dovanomis“ arba asmeniškai su A.Putramentu bei Vytautu Rusakevičiumi dar 2005-ųjų rudenį sudarė preliminarias sklypų pirkimo ir pardavimo sutartis. Už sklypą, kurio plotas apie 10 arų, žmonės mokėjo po 55-65 tūkst. litų, dar po keliolika tūkstančių litų – už būsimas komunikacijas
Nors sklypai buvo žemės ūkio paskirties, verslininkai, sudarydami šias sutartis, tikino savivaldybėje greitai pakeisią žemės paskirtį į namų valdas.
Į planus numojo ranka
Šie faktai labai nustebino L.Naujokaitį.
„Dar tikrai ne laikas mokėti pinigus. Nors ir leista rengti šios teritorijos detaliuosius planus, jie privalo atitikti galiojantį bendrąjį planą.
Pagal bendrąjį planą ten gyvenamoji statyba nėra numatyta. Vadinasi, investuotojai ten galėjo planuoti tik pramoninę teritoriją“, – tvirtino L.Naujokaitis.
Tiesa, neseniai buvo iškelta idėja, kad didelėje pramoninėje teritorijoje gali atsirasti ir gyvenamųjų namų.
„Iškyla pramonės įmonių darbuotojų apgyvendinimo, kelionių problemos.
Todėl mintis skaidyti pramoninę teritoriją atrodo gera“, – sakė L.Naujokaitis.
Dabar bendrojo plano kūrėjai svarsto galimybę tarp šios teritorijos naudojimo būdų įtraukti ir mažaaukštę gyvenamąją statybą.
Tačiau „Sostinės“ šaltiniai sako, kad investuotojai galvoja apie daugiaaukštę statybą ir 15 tūkstančių gyventojų talpinantį kvartalą.
Teigiama, kad šitoks projektas ne tik atimtų galimybę plėtoti oro uostą, mat daugiabučiai atsidurtų triukšmo zonoje, bet ir pareikalautų didelių investicijų – bent 100 milijonų litų – į transporto infrastruktūrą.
Tie pinigai suplauktų iš mokesčių mokėtojų kišenių.
Perspektyvos juokina
A.Putramentas „Sostinei“ vakar sakė, kad planai Pupinės gyvenvietės apylinkėse statyti namus nepaveiks Tarptautinio Vilniaus oro uosto plėtros. Jis įsitikinęs, kad oro uostas nebus plečiamas.
„Tai neįmanoma. Saugos zona yra menama, nes visi žino, kad naujo oro uosto kilimo tako nebus.
Planuojamų statybų vietą aš atitraukiau 300 metrų toliau nuo esamo kilimo tako, kad niekas nesikabinėtų“, – dėstė A.Putramentas.
Jis taip pat tikino, kad valdomoje žemėje bus plėtojama ne tik gyvenamoji statyba, bet ir pramonė.
Valdžiai siūlo sandorį
Vadovaudamasi bendruoju planu, savivaldybė teritorijoje prie Pupinės gyvenvietės planuoja pramoninės zonos plėtrą.
Valdininkai su „Saulės dovanomis“ pradės derybas dėl 755 arų sklypo. Už juos „Saulės dovanos“ prašo daugiau kaip 6 milijonų litų.
Dar spalio pabaigoje verslininkas A.Putramentas savivaldybei atsiuntė laišką, kuriame pasiūlė sandorį – nusipirkusi žemę savivaldybė turi teikti tvirtinti „Saulės dovanų“ parengtą detalųjį planą.
Pats A.Putramentas skundėsi, kad nenori savivaldybei parduoti dalies valdomos teritorijos, į kurią jo įmonė nuvedė 30 milijonų litų kainuojančias komunikacijas.
„Mane verčia parduoti žemę, nes man reikia patvirtinti detalųjį planą ir pakeisti žemės paskirtį“, – sakė A.Putramentas.
A.Putramentas tikino, kad „Saulės dovanų“ puoselėjamiems planams miesto savivaldybė kiša pagalius į ratus, nes jis yra Vilniaus merui Artūrui Zuokui neparankus žmogus.Paskutinis taisė Toris; 2006.12.08, 09:22.
Comment
-
Na bet ir Putramentas ribotu paziuru su tuo pavadinimu, prie ko cia saules dovanos, jauciasi, kad zmogus isgirdo, kaip Siauliai sekmingai naudoja saules varda, tai jis irgi sumane paprasciausiai nukopijuoti, nors jokios istorinio paveldo tinkancio siai vietai nera. Geriau pavadintu tam krastui budingomis asociacijomis, o ne paprasciausiai kopijuotu ir apskritai kokios dovanos gali buti is skrendanciu lektuvu, patys pagalvokit
Sekmes
Comment
-
Parašė Andrr Rodyti pranešimąNa bet ir Putramentas ribotu paziuru su tuo pavadinimu, prie ko cia saules dovanos, jauciasi, kad zmogus isgirdo, kaip Siauliai sekmingai naudoja saules varda, tai jis irgi sumane paprasciausiai nukopijuoti, nors jokios istorinio paveldo tinkancio siai vietai nera.
Sekmes
Spekit, ka gi veike, o gal tebeveikia "Saules dovanos"? O gi aliejumu su karotinu prekiauja.
Comment
-
Parašė bujakauskas Rodyti pranešimą"Saules dovanos" jau seniai veikianti imone, neturejusi nieko bendro su NT, kaip ir daugelis, na, bent nemaza dalis, dabartiniu NT rinkos dalyviu.
Spekit, ka gi veike, o gal tebeveikia "Saules dovanos"? O gi aliejumu su karotinu prekiauja.
Comment
-
Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimąKazkaip keistai atrodo. Namai 300 m nuo pakilimo tako? Nebent ten kurčnebylių gyvenvietė bus. Ir šiaip saugumo reikalavimai gan liberalūs.
Comment
-
Parašė JohnSkrendant is Gatwicko ar Stanstedo oro uostu keleiviu dokumentai apskritai netikrinami prie pasienio kontroles, nors pagrindas sustiprintam saugumui, ko gero, visgi yra didesnis Londone, nei Vilniuje.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąŠengeno erdvė?
Comment
-
Parašė deep'as Rodyti pranešimąKiek pamenu tai UK neprisijungus prie Šengeno erdvės.
Comment
-
Parašė vytauc Rodyti pranešimąTeisingai. Nei UK, nei Airija prie šengeno erdvės neprisijungę.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąMan atrodo, kad prisijungę, tik su tam tikrom išlygom.
Comment
-
Parašė JohnCirkas tesiasi...
Jo teigimu, pastačius privatų keleivių terminalą oro uosto saugumu vis tiek turėtų rūpintis oro uostas, be to, „flyLAL“ jam statyti vieta yra netinkama, nes ten „praeina inžineriniai tinklai, kur yra transporto susikirtimo taškai“.
Be to, anot M. Ivanausko, žemė, ant kurios stovi oro uostas yra valstybės nuosavybė, todėl, pagal įstatymus jai išnuomoti turi būti skelbiamas aukcionas.
Comment
-
Parašė JohnCirkas tesiasi...
Vilniaus oro uostas tvirtina, kad „flyLAL“ savo terminalo statyti negali
http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=11495956
Labai idomus poziuris. Tik dar idomu butu suzinoti, kur kitur Europoje (ar pasaulyje!), pagal Ivanauska, lupami tokio dydzio mokesciai tokio apgailetino lygio isvieteje (nepabijokim sito zodzio) kaip dabartinis Tarptautinis Vilniaus oro uostas? Neileidziamos naujos oro linijos (Ryanair), stabdoma FlyLAL terminalo statyba, operuojancios oro linijos (British Airways) atsisako savo marsrutu del per dideliu mokesciu, nors keleiviai pluste plusta... bet "Mes ne prieš privatų verslą". Nebe juokinga, o tiesiog graudu
Del pigiu oro liniju, tai jos yra ileidziamos, prasom.... tik susimokekite, tiek kiek kiti moka... ir tu pats turbut John zinai, kad pigieji retai kada leidziasi pagrindiniuose valstybiu oro uostose
o kad graudu, tai tikrai
Comment
-
Parašė deep'as Rodyti pranešimąSiaubas. Čia kažkokia parodija. Tik paskaitykit kokie VNO vadovo Ivanauso argumentai, dėl ko negalima statyti privataus keleivių terminalo.
Tinklus galima iškelti. Ne problema. Galima sudaryti sutartį dėl apsaugos. Kad žemė valstybės čia jau problema, bet kaip pats Ivanauskas sakė turi būti skelbiamas konkursas.
negali buti taip ---> noriu terminalo, ant valstybines zemes ir sau statau. t.y. strateginis objektas, pries darant PR, LAL bosams reiktu paanalizuoti visas salygas... o gaunasi taip, ispradziu pranesa apie temrinala , veliau pradedu galvoti ar apskritai tai galima padaryti (beje visais kitas klausimais LAL'as pastaruoju metu irgi taip daro) labai deja neprofesionalu..
Comment
-
„Mes ne prieš privatų verslą, ne prieš privačias investicijas, tačiau pirmiausiai turi būti oro uosto kaip įmonės strategija, kurioje dirba labai daug vežėjų ir kitų institucijų. (...) Mes šiandien nei aplinkui Europoje, nei kitur nežinome atvejų, kai tarptautiniuose strateginiuose oro uostuose būtų privatūs terminalai“, – sakė jis.
Artas
negali buti taip ---> noriu terminalo, ant valstybines zemes ir sau statau. t.y. strateginis objektas, pries darant PR, LAL bosams reiktu paanalizuoti visas salygas... o gaunasi taip, ispradziu pranesa apie temrinala , veliau pradedu galvoti ar apskritai tai galima padaryti (beje visais kitas klausimais LAL'as pastaruoju metu irgi taip daro) labai deja neprofesionalu..
Comment
-
Artai, tu gal kaip nors susijęs su Vilniaus oro uostu?
Parašė Artas Rodyti pranešimąDel pigiu oro liniju, tai jos yra ileidziamos, prasom.... tik susimokekite, tiek kiek kiti moka... ir tu pats turbut John zinai, kad pigieji retai kada leidziasi pagrindiniuose valstybiu oro uostose
Comment
-
Parašė Artas Rodyti pranešimąo kuo sitie argumentai yra blogi?
negali buti taip ---> noriu terminalo, ant valstybines zemes ir sau statau. t.y. strateginis objektas, pries darant PR, LAL bosams reiktu paanalizuoti visas salygas... o gaunasi taip, ispradziu pranesa apie temrinala , veliau pradedu galvoti ar apskritai tai galima padaryti (beje visais kitas klausimais LAL'as pastaruoju metu irgi taip daro) labai deja neprofesionalu..
Na iš tikrųjų tai ne taip ir svarbu tas lal'as. Abejoju ar jis pastatys tą terminalą. Greičiausiai ne. Bet būtų jau labai didelis pasiekimas jei išverstų iš kėdės Ivanauską. Manau visi sutiks kad Vilniaus oro uostas tvarkosi labai prastai. Verkiant reikalingas privatus kapitalas.
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimąArtai, tu gal kaip nors susijęs su Vilniaus oro uostu?
O tu turbūt pats žinai tokius artimus pavyzdžius kaip Ryga ir Talinas? Susimokėkit tiek kiek kiti moka? - Labai puiki strategija, manau pats supranti kokie jos rezultatai. Vilniaus oro uostas gauna daugiau $, tačiau visa ta nauda labai greitai nusiminusuoja ir tampa nenauda - mes turim mokėti didesnius pinigus už bilietus, mes sulaukiam žymiai mažiau turistų ir pan.
o su oro transportu, tenka paciam padirbti, tuo paciu mano draugai tame versle, ir mano studijos buvusios, ir esamos, siek tiek susijusios su juo
del pigiu oro kompaniju, tegu ir lieka jos Kaune, nematau tame problemos... Latvija ir Estija neturiu antro padoraus oro uostai ir tiek....
Comment
Comment