Gi niekas nežino ir po kolkas nebankrutavo. Tiek LOT, tiek Air baltic, priklauso valstybei (nežinau tiesa ar visas 100% akcijų). Visom oro linijom dabar blogai ir priklausys ar valstybės stengsis jas ištraukt už ausų.
Iš dalies dabar gerai, kad LT neturi savo oro linijų - nereiks kišt daugybės milijonų ir gelbėt. Be to, air baltic paskelbė atleidžianti berods 400 darbuotojų, spėju ant dienų bus ir daugiau, SAS atleidžia 10,000 laikinai. Būtų nemažas akmuo LT ekonomikai, ypač SoDrai.
Man kažkaip atrodo, kad jeigu mes turėtumėm normalią valdžią, tai jinai jau šiandieną vykdytų planus nacionalinių avialinijų steigimui. Covid-19 yra didelė krizė ir chaosas, bet kaip vienas protingas žmogus yra pasakęs - 'chaos is a ladder'. Įsteigti naujas avialinijas nuo nulio nebuvo ir nebus geresnės progos, nei dabar, kada lėktuvus galima pirkti už centus, o konkurentų avia kompanijos susiduria su niekur nematytais nuostoliais ir realiai visi pradeda nuo nulio. Bet kaip aš suprantu mes šitą progą praleisim, mums geriau Zuoko žaisliukai, kurie po metų subliūkšta.
Iš dalies dabar gerai, kad LT neturi savo oro linijų - nereiks kišt daugybės milijonų ir gelbėt.
O kodėl kitos valstybės kiša, tiek į valdiškas, tiek privačias? Kiša net į tas, kurios turi užsikaupusios "lašinių". Juk gali nekišti, neišleisti nei vieno USD ir leisti bankrutuoti. Apskritai joks verslas dabar per krizę gali būti neremiamas, jei valstybės tikslas taupyti, bet kuri protinga valstybė dabar ruošiasi taupyti? Lietuva be savo avialinijų vėl išeis pralaimėtoja, kaip tas nutiko ir 2009, Ryga atnaujins savo maršrutus greičiau, o iš VNO planuoti nauji reisai 2020 apskritai neaišku, kada įvyks. Deja, bet Lietuvoje kolūkietiška valstiečių valdžia vis dar nesupranta, kad lėktuvai tokia pati svarbi infrastruktūra kaip autostrados ir kad norint turėti gerą susisiekimą reikia investuoti į lėktuvus kaip ir į autostradas.
Savotiškai įdomu stebėti, kaip ilgametis Europos Sąjungos įdirbis naikinant nacionalinių avialinijų sistemą, per porą mėnesių nuėjo šuniui ant uodegos.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Savotiškai įdomu stebėti, kaip ilgametis Europos Sąjungos įdirbis naikinant nacionalinių avialinijų sistemą, per porą mėnesių nuėjo šuniui ant uodegos.
Bet kai kas prognozuoja, kad pirmieji atsigaus nenacionaliniai low-cost'ai.
O kodėl kitos valstybės kiša, tiek į valdiškas, tiek privačias? Kiša net į tas, kurios turi užsikaupusios "lašinių". Juk gali nekišti, neišleisti nei vieno USD ir leisti bankrutuoti. Apskritai joks verslas dabar per krizę gali būti neremiamas, jei valstybės tikslas taupyti, bet kuri protinga valstybė dabar ruošiasi taupyti? Lietuva be savo avialinijų vėl išeis pralaimėtoja, kaip tas nutiko ir 2009, Ryga atnaujins savo maršrutus greičiau, o iš VNO planuoti nauji reisai 2020 apskritai neaišku, kada įvyks. Deja, bet Lietuvoje kolūkietiška valstiečių valdžia vis dar nesupranta, kad lėktuvai tokia pati svarbi infrastruktūra kaip autostrados ir kad norint turėti gerą susisiekimą reikia investuoti į lėktuvus kaip ir į autostradas.
O kodėl kitos valstybės kiša, tiek į valdiškas, tiek privačias? Kiša net į tas, kurios turi užsikaupusios "lašinių". Juk gali nekišti, neišleisti nei vieno USD ir leisti bankrutuoti. Apskritai joks verslas dabar per krizę gali būti neremiamas, jei valstybės tikslas taupyti, bet kuri protinga valstybė dabar ruošiasi taupyti? Lietuva be savo avialinijų vėl išeis pralaimėtoja, kaip tas nutiko ir 2009, Ryga atnaujins savo maršrutus greičiau, o iš VNO planuoti nauji reisai 2020 apskritai neaišku, kada įvyks. Deja, bet Lietuvoje kolūkietiška valstiečių valdžia vis dar nesupranta, kad lėktuvai tokia pati svarbi infrastruktūra kaip autostrados ir kad norint turėti gerą susisiekimą reikia investuoti į lėktuvus kaip ir į autostradas.
O i ka mums kisti dabar? Pasiulyt restrukfturizuot Air Baltica ir Ryanair? Dabar oro linijos tik akmuo po kaklu - daugybe bedarbiu sodrai ir butinas bail out daugumai. Nauji marsrutai dabar tikiu ir latviam ne galvoj. Norisi bent senuosius paleist.
Sąrašą papildė naujos kryptys: kur ir už kiek šiuo metu galima skristi iš Lietuvos
Dėl karantino balandžio pradžioje nutraukti reguliarūs skrydžiai į Lietuvą ir iš jos buvo atnaujinti tik gegužės viduryje. Šiuo metu reguliarūs keleiviniai skrydžiai į Lietuvą ir iš jos vykdomi su penkiomis užsienio šalimis – Vokietija, Latvija, Estija, Norvegija bei Nyderlandais. Artimiausiu metu planuojama atnaujinti dar kelias kryptis. Delfi pasidomėjo, už kiek šiuo metu galima nuskristi į užsienį.
Currently airBaltic cash reserves are reducing by around 3.5 million euros cash every week. To explain these losses, we need to look at an aircraft like a “machine” in a factory. One of our Airbus A220-300 aircraft has a list price of around 75 million euros. Every month, we pay the financing or leasing fee, to be able to use the aircraft. One of our Airbus aircraft can generate around 20 million euros in revenue per year if we can use it efficiently in the future. In the case of airBaltic that could mean a revenue close to 1 billion euros in the year 2025, but at the moment our technicians just maintain most of our “machines” without them being able to generate revenues for us.
In this crisis we have adjusted our business plan Destination 2025 CLEAN which now includes the cost of the crisis and the cost of returning to profits. Before the crisis airBaltic was on a positive growth path and after the crisis we will be even stronger as we have used the time to accelerate our transformation process to fly with only one type of aircraft.
The investment of 250 million euros from the Latvian state in the equity of airBaltic will be returned to the Latvian state in the form of a sale of shares during the planned initial public offering (IPO) on the stock exchange. This will not only repay the temporary help airBaltic needed during the Covid crisis, but it will also strengthen the capital markets in Latvia as we intend to do a dual listing on an international stock exchange and on the Nasdaq Riga exchange.
Over the last 25 years airBaltic has developed as a strong, profitable and internationally respected airline. airBaltic is by far the best known international brand of Latvia and responsible for more than 2.5% of the Latvian GDP. To start an airline like airBaltic today and to build it to the same level would need much larger investments and years of development. Over those years the positive GDP effect would be significantly lower. airBaltic is a valuable asset to Latvia and we need to use it and grow it.
Every crisis has an end, and with that in mind we at airBaltic are maintaining our operations and even investing in the future by taking in more Airbus A220-300 aircraft this year. By the end of 2021 we will have 32 Airbus aircraft and with that we will offer 75 destinations from Riga, Tallinn and Vilnius in the summer months.
The outlook for the next 12 months still sees a number of restrictions on travel. Proof of a negative Covid-19 test, Covid-19 passes or vaccine passes will most likely be required to travel. We are working together with IATA and all leading airlines in the world to incorporate these documents in a single mobile application to simplify the boarding procedure for you in the next months to come.
Comment