Parašė andyour
Rodyti pranešimą
Kalbant apie avialinijų pasirinkimą oro uosto, jos neskrenda kur pigiau, o skrenda kur pelningiau. Nesvarbu kiek Kauno oro uostas būtų pigesnis, jeigu tą kaina su kaupu dengia brangiau iš Vilniaus parduodami bilietai - skris iš Vilniaus. Ir tą puikiai rodo pavyzdžiai Ryanair perkeltų skrydžių iš Kauno. Pavyzdžiui, Berlynas SXF net iš vis buvo nutrauktas iš Kauno oro uosto, bet Vilniuj vėl atsirado. Todėl skrydžiai iš Kauno yra ten kur arba nėra skirtumų kainose (emigrantiniai, atostoginiai skrydžiai), arba yra operaciniai niuansai (pvz KUN-CPH). Kalbant apie tradicines avialinijas yra kitas labai svarbus aspektas - konkurencija ir pasirinkimo galimybės. Jeigu man reikia į Stokholmą, o SAS sugalvos perkelti VNO-ARN kad ir vieną reisą į KUN-ARN, ar aš imsiu ir sėsiu į traukinį/autobusą/CityBee ir važiuosiu į Kauno oro uostą? Ne, aš turbūt skrisiu VNO-RIX-ARN, VNO-HEL-ARN, ar bet kaip kitaip, o paklausą greit užims kitas operatorius - padidins reisų į savo hub'ų dažnį arba esamų reisų lėktuvų dydį. Palangos pavyzdys rodo, kad su net ir mažesne rinka galima turėti tradicinių avialinijų skrydžius, bet jis laikosi ant to, kad yra grupė žmonių, kurie sutinka sumokėti daugiau už nereikėjimą keliauti papildomų 3-4 valandų iki oro uosto. Vienintelė priežastis skraidyti iš Kauno - jeigu būtų daug kauniečių ir Kauno regiono gyventojų, kurie sutiktų mokėti daugiau už skrydį arčiau namų. Kai Vilniaus oro uostas už valandos kelio - to noro tiek daug nėra ir nebus. Greitesnis traukinys tarp Vilniaus ir Kauno tik dar labiau sumažintų Kauno oro uosto konkurencingumą. Aišku, viskas apsiverstų aukštyn kojom jeigu Kaunas būtų didesnis ir/ar ekonomiškai stipresnis, bet tas kol kas nepanašu, kad galėtų įvykti.
Comment