1. Greitasis traukinys iš Kauno oro uosto į Vilnių ekonomiškai niekaip nepasiteisins - Simonas Bartkus savo bloge yra paskaičiavęs (http://simonas.bartkus.lt/blog/2017/...auna/#comments žiūrėti komentarą 2017 07 26, 13:58), kad su prognozuojamais srautais vidutiniškai viename reise važiuotų 41 keleivis, kas padaro bet kokias kalbas apie greitąjį traukinį vertas nulio, nebent valstybė yra pasiruoši mesti pinigus į balą.
2. Ekonomiškai nepagrįstas institucijų perkėlimas iš sostinės į kitą miestą mus iš modernios vakarų Europos valstybės paverstų Kazakhstanu ar panašaus lygio bananų respublika, tai yra valstybė signalizuotų visai Europai, kad ji nesupranta ką daro ir vedima kažkokių kelių žmonių ambicijų, meta pinigus į balą.
3. Kylančios darbuotojų kainos Vilniuje yra labai gerai. Būtent per jas atsiranda ekonominis pagrįstumas darbo vietų kėlimui į kitus miestus. Tarptautinėms kompanijoms valgant Vilniaus darbuotojų rinką, didelės lietuviškos kompanijos ar valstybės institucijos gali pradėti skaičiuotis kad dalį savo administracijų būtų efektyviau perkelti į kitus miestus Lietuvoje. Net ir tarptautinės kompanijos per Vilnių "pamato" Kauną - dažnėja praktika, kai biurai yra tiek Vilniuje, tiek Kaune (pvz. DevBridge, Bentley Systems, lygtais girdėjau kad ir Danske planuoja Kaune turėti darbuotojų).
4. Kitas svarbus aspektas - darbuotojų kainos Vilniuje kyla ne dėl Vilniaus NT kainų, o NT kainos kyla dėl didėjančių atlyginimų. Atlyginimai užsienio įmonėse kyla labiausiai dėl įdirbio, augančių kompetencijų ir didėjančios pridedamosios vertės kūrimo. Atėjusios įmonės pradeda nuo paprastų back-office užduočių ar esamų sistemų maintenance, vėliau tie patys žmonės išauga į vadovus, verslo analitikus, architektus, product ownerius ir jau aktyviai dalyvauja ne tik paprastų aiškiai specifikuotų užduočių įgyvendinime, bet prisideda prie naujų produktų, sprendimų kūrimo. Net ir atlyginimams priartėjus prie Vakarų Europos vidurkių šie žmonės vis tiek bus reikalingi, nes jų kuriamai pridėtinei vertei atlyginimo skirtumai didelės esmės nesudaro. Tam kad tokius žmones turėtume reikia ilgo įdirbio, tokio, kokį jau turi Vilnius. Dirbtinai stabdant Vilniaus plėtrą dalį tokių žmonių prarastume ar atimtume galimybes užaugti iki tokio lygio. Neliekant skrydžių, daugeliui tokių žmonių būtų tiesiog pasiūlyta persikelti dirbti į kitus biurus Europoje - visa Lietuva (ne tik Vilnius) prarastų jų sumokamus mokesčius, jų kitiems perduodamas žinias.
5. Visi argumentai apie KUN artumą Vilniui lygiai taip pat galioja ir VNO artumui nuo Kauno. Pigūs biurai, pigūs darbuotojai, oro uostas tik valandos atstumu - Kaunas turi visas galimybės vystytis ir be dirbtinio valstybės įsikišimo (gal reikėjo savivaldybės įsikišimo pajudinti sklypų ir biurų projektų klausimą, bet čia nežinau Kauno vidinių peripetijų, ar čia tikrai buvo Kupčinsko problema, tai nekomentuosiu). Kaunas gali puikiai eiti jau pramintu taku, kuriuo ėjo Vilnius, tik tokiems patiems rezultatams pasiekti, aišku reikės įdirbio. O turint rezultatus, galima bus daryti ir sprendimus, pvz išgirdusi verslo poreikį savivaldybė galės nuspręsti remti kažkokį skrydį iš KUN (taip kaip Vilniaus savivaldybė nusprendė skirti pinigų skrydžiui iš Londono pagrindinių oro uostų).
Bendra mano idėja ta - kad stiprus Vilnius, galintis konkuruoti su kitais miestais regione (Varšuva, Ryga, Talinu, etc) duoda daugiau naudos visai Lietuvai negu dirbtinis reguliavimas, kad visi miestai būtų lygūs. Stipraus miesto privalumas - labai arti esantis oro uostas, ką Vilnius ir turi. Kalbant apie emigraciją - esant stipriam Vilniui, jis pats tampa emigracijos alternatyva vietoj užsienio. Neturint stipraus miesto, galėtume pasakyti sudie visiems aukšto lygio profesionalams. Visada bus sunku sustabdyti protų nutekėjimą į Londoną, Frankfurtą, Niujorką ir kitus pasaulinio lygio centrus, nes geriausiems ten ir yra vieta, bet bus labai skaudu kai mūsų talentai kelsis į Varšuvą ar Rygą dėl geresnių galimybių. Dirbtinis Vilniaus smukdinimas būtų labai "geras" pirmas žingsnis link to.
2. Ekonomiškai nepagrįstas institucijų perkėlimas iš sostinės į kitą miestą mus iš modernios vakarų Europos valstybės paverstų Kazakhstanu ar panašaus lygio bananų respublika, tai yra valstybė signalizuotų visai Europai, kad ji nesupranta ką daro ir vedima kažkokių kelių žmonių ambicijų, meta pinigus į balą.
3. Kylančios darbuotojų kainos Vilniuje yra labai gerai. Būtent per jas atsiranda ekonominis pagrįstumas darbo vietų kėlimui į kitus miestus. Tarptautinėms kompanijoms valgant Vilniaus darbuotojų rinką, didelės lietuviškos kompanijos ar valstybės institucijos gali pradėti skaičiuotis kad dalį savo administracijų būtų efektyviau perkelti į kitus miestus Lietuvoje. Net ir tarptautinės kompanijos per Vilnių "pamato" Kauną - dažnėja praktika, kai biurai yra tiek Vilniuje, tiek Kaune (pvz. DevBridge, Bentley Systems, lygtais girdėjau kad ir Danske planuoja Kaune turėti darbuotojų).
4. Kitas svarbus aspektas - darbuotojų kainos Vilniuje kyla ne dėl Vilniaus NT kainų, o NT kainos kyla dėl didėjančių atlyginimų. Atlyginimai užsienio įmonėse kyla labiausiai dėl įdirbio, augančių kompetencijų ir didėjančios pridedamosios vertės kūrimo. Atėjusios įmonės pradeda nuo paprastų back-office užduočių ar esamų sistemų maintenance, vėliau tie patys žmonės išauga į vadovus, verslo analitikus, architektus, product ownerius ir jau aktyviai dalyvauja ne tik paprastų aiškiai specifikuotų užduočių įgyvendinime, bet prisideda prie naujų produktų, sprendimų kūrimo. Net ir atlyginimams priartėjus prie Vakarų Europos vidurkių šie žmonės vis tiek bus reikalingi, nes jų kuriamai pridėtinei vertei atlyginimo skirtumai didelės esmės nesudaro. Tam kad tokius žmones turėtume reikia ilgo įdirbio, tokio, kokį jau turi Vilnius. Dirbtinai stabdant Vilniaus plėtrą dalį tokių žmonių prarastume ar atimtume galimybes užaugti iki tokio lygio. Neliekant skrydžių, daugeliui tokių žmonių būtų tiesiog pasiūlyta persikelti dirbti į kitus biurus Europoje - visa Lietuva (ne tik Vilnius) prarastų jų sumokamus mokesčius, jų kitiems perduodamas žinias.
5. Visi argumentai apie KUN artumą Vilniui lygiai taip pat galioja ir VNO artumui nuo Kauno. Pigūs biurai, pigūs darbuotojai, oro uostas tik valandos atstumu - Kaunas turi visas galimybės vystytis ir be dirbtinio valstybės įsikišimo (gal reikėjo savivaldybės įsikišimo pajudinti sklypų ir biurų projektų klausimą, bet čia nežinau Kauno vidinių peripetijų, ar čia tikrai buvo Kupčinsko problema, tai nekomentuosiu). Kaunas gali puikiai eiti jau pramintu taku, kuriuo ėjo Vilnius, tik tokiems patiems rezultatams pasiekti, aišku reikės įdirbio. O turint rezultatus, galima bus daryti ir sprendimus, pvz išgirdusi verslo poreikį savivaldybė galės nuspręsti remti kažkokį skrydį iš KUN (taip kaip Vilniaus savivaldybė nusprendė skirti pinigų skrydžiui iš Londono pagrindinių oro uostų).
Bendra mano idėja ta - kad stiprus Vilnius, galintis konkuruoti su kitais miestais regione (Varšuva, Ryga, Talinu, etc) duoda daugiau naudos visai Lietuvai negu dirbtinis reguliavimas, kad visi miestai būtų lygūs. Stipraus miesto privalumas - labai arti esantis oro uostas, ką Vilnius ir turi. Kalbant apie emigraciją - esant stipriam Vilniui, jis pats tampa emigracijos alternatyva vietoj užsienio. Neturint stipraus miesto, galėtume pasakyti sudie visiems aukšto lygio profesionalams. Visada bus sunku sustabdyti protų nutekėjimą į Londoną, Frankfurtą, Niujorką ir kitus pasaulinio lygio centrus, nes geriausiems ten ir yra vieta, bet bus labai skaudu kai mūsų talentai kelsis į Varšuvą ar Rygą dėl geresnių galimybių. Dirbtinis Vilniaus smukdinimas būtų labai "geras" pirmas žingsnis link to.
Comment