Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KUN] Tarptautinis Kauno oro uostas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    1. Greitasis traukinys iš Kauno oro uosto į Vilnių ekonomiškai niekaip nepasiteisins - Simonas Bartkus savo bloge yra paskaičiavęs (http://simonas.bartkus.lt/blog/2017/...auna/#comments žiūrėti komentarą 2017 07 26, 13:58), kad su prognozuojamais srautais vidutiniškai viename reise važiuotų 41 keleivis, kas padaro bet kokias kalbas apie greitąjį traukinį vertas nulio, nebent valstybė yra pasiruoši mesti pinigus į balą.

    2. Ekonomiškai nepagrįstas institucijų perkėlimas iš sostinės į kitą miestą mus iš modernios vakarų Europos valstybės paverstų Kazakhstanu ar panašaus lygio bananų respublika, tai yra valstybė signalizuotų visai Europai, kad ji nesupranta ką daro ir vedima kažkokių kelių žmonių ambicijų, meta pinigus į balą.

    3. Kylančios darbuotojų kainos Vilniuje yra labai gerai. Būtent per jas atsiranda ekonominis pagrįstumas darbo vietų kėlimui į kitus miestus. Tarptautinėms kompanijoms valgant Vilniaus darbuotojų rinką, didelės lietuviškos kompanijos ar valstybės institucijos gali pradėti skaičiuotis kad dalį savo administracijų būtų efektyviau perkelti į kitus miestus Lietuvoje. Net ir tarptautinės kompanijos per Vilnių "pamato" Kauną - dažnėja praktika, kai biurai yra tiek Vilniuje, tiek Kaune (pvz. DevBridge, Bentley Systems, lygtais girdėjau kad ir Danske planuoja Kaune turėti darbuotojų).

    4. Kitas svarbus aspektas - darbuotojų kainos Vilniuje kyla ne dėl Vilniaus NT kainų, o NT kainos kyla dėl didėjančių atlyginimų. Atlyginimai užsienio įmonėse kyla labiausiai dėl įdirbio, augančių kompetencijų ir didėjančios pridedamosios vertės kūrimo. Atėjusios įmonės pradeda nuo paprastų back-office užduočių ar esamų sistemų maintenance, vėliau tie patys žmonės išauga į vadovus, verslo analitikus, architektus, product ownerius ir jau aktyviai dalyvauja ne tik paprastų aiškiai specifikuotų užduočių įgyvendinime, bet prisideda prie naujų produktų, sprendimų kūrimo. Net ir atlyginimams priartėjus prie Vakarų Europos vidurkių šie žmonės vis tiek bus reikalingi, nes jų kuriamai pridėtinei vertei atlyginimo skirtumai didelės esmės nesudaro. Tam kad tokius žmones turėtume reikia ilgo įdirbio, tokio, kokį jau turi Vilnius. Dirbtinai stabdant Vilniaus plėtrą dalį tokių žmonių prarastume ar atimtume galimybes užaugti iki tokio lygio. Neliekant skrydžių, daugeliui tokių žmonių būtų tiesiog pasiūlyta persikelti dirbti į kitus biurus Europoje - visa Lietuva (ne tik Vilnius) prarastų jų sumokamus mokesčius, jų kitiems perduodamas žinias.

    5. Visi argumentai apie KUN artumą Vilniui lygiai taip pat galioja ir VNO artumui nuo Kauno. Pigūs biurai, pigūs darbuotojai, oro uostas tik valandos atstumu - Kaunas turi visas galimybės vystytis ir be dirbtinio valstybės įsikišimo (gal reikėjo savivaldybės įsikišimo pajudinti sklypų ir biurų projektų klausimą, bet čia nežinau Kauno vidinių peripetijų, ar čia tikrai buvo Kupčinsko problema, tai nekomentuosiu). Kaunas gali puikiai eiti jau pramintu taku, kuriuo ėjo Vilnius, tik tokiems patiems rezultatams pasiekti, aišku reikės įdirbio. O turint rezultatus, galima bus daryti ir sprendimus, pvz išgirdusi verslo poreikį savivaldybė galės nuspręsti remti kažkokį skrydį iš KUN (taip kaip Vilniaus savivaldybė nusprendė skirti pinigų skrydžiui iš Londono pagrindinių oro uostų).

    Bendra mano idėja ta - kad stiprus Vilnius, galintis konkuruoti su kitais miestais regione (Varšuva, Ryga, Talinu, etc) duoda daugiau naudos visai Lietuvai negu dirbtinis reguliavimas, kad visi miestai būtų lygūs. Stipraus miesto privalumas - labai arti esantis oro uostas, ką Vilnius ir turi. Kalbant apie emigraciją - esant stipriam Vilniui, jis pats tampa emigracijos alternatyva vietoj užsienio. Neturint stipraus miesto, galėtume pasakyti sudie visiems aukšto lygio profesionalams. Visada bus sunku sustabdyti protų nutekėjimą į Londoną, Frankfurtą, Niujorką ir kitus pasaulinio lygio centrus, nes geriausiems ten ir yra vieta, bet bus labai skaudu kai mūsų talentai kelsis į Varšuvą ar Rygą dėl geresnių galimybių. Dirbtinis Vilniaus smukdinimas būtų labai "geras" pirmas žingsnis link to.

    Comment


      Parašė andyour Rodyti pranešimą
      Kodėl dirbtinai uždarant VNO? Jeigu tai ekonomiška, tai vadinasi ne dirbtina. Dirbtina, kai valstybė subsidijuoja oro uostus, konkrečiai vilniečius jų patogumui. Sutaupyti pinigai būtų mesti greito traukinio linijos tiesimui. Galima, kad ir dabar tiesti, taip sudarant verslui patrauklesnes sąlygas, tačiau iš kur paimsi pinigų? Brangaus traukinio pakankamą užimtumą pačioje pradžioje galima padaryti perkeliant iš Vilniaus ministerijas ir daugelį kitų valstybinių įstaigų.

      Na čia tamsta klystat ir labai, jei viskas būtų palikta natūralumui ir ekonomibei naudai ir jei ne dirbtinis valdžios institucijų įsikišimas KUN dabar būtų prasti reikalai.

      Po oro uostų sujungimo ir maršrutų skatinino programos nei viena kryptis nebebuvo perkelta iš KUN į VNO. Maža to, tai paskatino Wizz pradėti veiklą Kaune ir aridaryti 5 naujas kryptis. O Ryanair naują maršrutą į Neapolį.

      Jei to nebūtų buvę padaryta, Wizz nebūtų pradėję veiklos, o RYR jau turbūt būtų iškėlę CPH, PMI, NAP.
      Tad nekalbėkime apie ekonominę naudą
      Paskutinis taisė Ciurlionis; 2017.07.30, 12:10.
      Aviate, navigate, communicate

      Comment


        Šita maršrutų skatinimo programa yra labai teisinga ir protinga - bet jos esmė ir yra kad niekas nedaroma Vilniaus sąskaita. Yra nuolaida jeigu skraidoma į daugiau nei vieną oro uostą, bet nėra liepiama neskraidyti į Vilnių. Aš labiau reaguoju į kalbas uždaryti VNO, perkelti institucijas iš Vilniaus ir t.t.

        Comment


          Parašė andyour Rodyti pranešimą
          Dirbtina, kai valstybė subsidijuoja oro uostus, konkrečiai vilniečius jų patogumui.
          O kodėl vilniečiai subsidijuoja visą Lietuvą, palikdami sau mažiau nei pusę GPM?
          Parašė andyour Rodyti pranešimą
          Brangaus traukinio pakankamą užimtumą pačioje pradžioje galima padaryti perkeliant iš Vilniaus ministerijas ir daugelį kitų valstybinių įstaigų.
          Tai labiau užpildytų ne geležinkelį, o greitkelį.

          Comment


            Nežinau, ar yra kokia nors Lietuvos oro uostų strategija, tačiau nėra logikos plėtoti du sąlyginai arti vienas kito esančius ir vienas kitą dubliuojančius Vilniaus ir Kauno oro uostus. Vilnius bent jau šiuo metu yra sostinė , keleivių skaičiaus sparčiausiai auga, be to, yra potencialas pritraukti baltarusių. Tai aukoti Vilniaus įdirbį nėra pagrindo. O antras pagal svarbą oro uostas turėtų būti Palangos (šalia Klaipėda bei visa vakarų Lietuva). Palangos oro uostas su normalesne skrydžių pasiūla galėtų kažkiek konkuruoti su Ryga. Juk dabar ko gero vakarų ir šiaurės Lietuvos keleiviai verčiau renkasi Rygą nei Kauną (kuriame mažoka skrydžių) ar Vilnių (kuriame skrydžių kiek daugiau, bet iki kurio toliau važiuoti). Kauną galima palikti vien pigių skrydžių bendrovėms. Keleiviams, kuriems svarbi skrydžio kaina, nebus problema prireikus nuvažiuoti ir iki Vilniaus.

            Comment


              Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
              Bendra mano idėja ta - kad stiprus Vilnius, galintis konkuruoti su kitais miestais regione (Varšuva, Ryga, Talinu, etc) duoda daugiau naudos visai Lietuvai negu dirbtinis reguliavimas, kad visi miestai būtų lygūs. Stipraus miesto privalumas - labai arti esantis oro uostas, ką Vilnius ir turi. Kalbant apie emigraciją - esant stipriam Vilniui, jis pats tampa emigracijos alternatyva vietoj užsienio. Neturint stipraus miesto, galėtume pasakyti sudie visiems aukšto lygio profesionalams. Visada bus sunku sustabdyti protų nutekėjimą į Londoną, Frankfurtą, Niujorką ir kitus pasaulinio lygio centrus, nes geriausiems ten ir yra vieta, bet bus labai skaudu kai mūsų talentai kelsis į Varšuvą ar Rygą dėl geresnių galimybių. Dirbtinis Vilniaus smukdinimas būtų labai "geras" pirmas žingsnis link to.
              O Vilnius be valstybinių institucijų jau taps silpnas, čia pagal tavo logiką. Kauno oro uostas irgi nėra labai toli nuo miesto. Taip, iš Vilniaus neemigruoja, užtai emigruoja masiškai iš Kauno ir net į tą patį Vilnių, vietoje to, kad Kaune dirbtų ir gyventų.

              Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
              mūsų talentai kelsis į Varšuvą ar Rygą dėl geresnių galimybių
              Jo dar ir į Taliną... Lietuviai mokysis lenkų, estų, latvių kalbas.

              Comment


                Andyour man sunku perprasti tavo minčių srautą. Kažkokios keistos kvazi-marksistinės teorijos, kurios neturi nieko bendro su praktika ir realaus pasaulio veikimu, bei ignoruoja kai kuriuos elementarius dalykus. Nu sorry, bet niekaip nesuprantu tavęs.

                Comment


                  Pasiūlymas atgaivinti vieną miestą, kito miesto žlugdymo sąskaita, kuriam beje ir taip puikiai sekasi, galėtų lygiuotis su tokiomis nesąmonėmis kaip butai perkūnkiemyje ir centre kainuoja tiek pat.

                  Comment


                    Tema apie Kauno oro uostą
                    Aviate, navigate, communicate

                    Comment


                      Parašė rmss Rodyti pranešimą
                      Pasiūlymas atgaivinti vieną miestą, kito miesto žlugdymo sąskaita, kuriam beje ir taip puikiai sekasi, galėtų lygiuotis su tokiomis nesąmonėmis kaip butai perkūnkiemyje ir centre kainuoja tiek pat.
                      Kurioje vietoje Vilnius žlugs perkėlus valstybines institucijas į Kauną? Vilnius tikrai nežlugs, bet atgaivins Kauną, nes jį reikia renimuoti.
                      Dėl oro uostų. Jeigu Lietuva išlaikydama tik vieną oro uostą sutaupytų tiek pinigų, kad užtektų su ES parama greitam traukiniui VLN-KNS, tai kodėl gi tas vienas oro uostas negalėtų būti Kaune, jeigu išsiprendžia susisiekimo problema. Diskuja buvo tokia linkme.

                      Comment


                        Parašė andyour Rodyti pranešimą

                        Kurioje vietoje Vilnius žlugs perkėlus valstybines institucijas į Kauną? Vilnius tikrai nežlugs, bet atgaivins Kauną, nes jį reikia renimuoti.
                        Dėl oro uostų. Jeigu Lietuva išlaikydama tik vieną oro uostą sutaupytų tiek pinigų, kad užtektų su ES parama greitam traukiniui VLN-KNS, tai kodėl gi tas vienas oro uostas negalėtų būti Kaune, jeigu išsiprendžia susisiekimo problema. Diskuja buvo tokia linkme.
                        Aha, Kauną reanimuotų, bet Vilniui jokios įtakos neturėtų. Tai gal darom kadencijas 10 metų oro uostas Kaune, tada kai jau reikės Vilnių reanimuot perkeliam atgal ir t.t? Ir šiaip tau atrodo, kad toks sprendimas būtų teigiamai priimtas visuomenės? Tikrai iš Vilniaus į Kauną nemigruotų žmonės, o greičiau išvis iš šalies, jei valdžia tokias nesąmones daryti pradėtų.

                        Comment


                          Parašė andyour Rodyti pranešimą

                          Kurioje vietoje Vilnius žlugs perkėlus valstybines institucijas į Kauną? Vilnius tikrai nežlugs, bet atgaivins Kauną, nes jį reikia renimuoti.
                          Dėl oro uostų. Jeigu Lietuva išlaikydama tik vieną oro uostą sutaupytų tiek pinigų, kad užtektų su ES parama greitam traukiniui VLN-KNS, tai kodėl gi tas vienas oro uostas negalėtų būti Kaune, jeigu išsiprendžia susisiekimo problema. Diskuja buvo tokia linkme.
                          Problema tik ta, kad joks "greitasis traukinys" nepakeistų fakto, kad kelionė iš VNO į centrą dabar užtrunka 5-10 minučių mašina/taksi, o VT kainuoja vieną 30 minučių bilietą. Susisiekimas su objektu už 100km niekada nebus toks geras, efektyvus ir patikimas, kaip susisiekimas su objektu už 5km. Nekalbant jau apie ekonominę pusę. Keliauti 100km vietoj 5km ekonomiškai yra nesąmonė ir tai panaikintų bet kokius "sutaupymus" dėl naikinamo oro uosto.

                          Vėlgi, rašai kažokias popierines antros klasės lygio mokyklines teorijas, kurios yra visiškai atitrūkusios nuo realybės ir elementaraus sveiko proto. Taip, situacija su dviem oro uostais (plius trečiu Palangoje) nėra ideali, bet čia jau pačios Lietuvos geografijos yda. Taip susiklostė miestų išsidėstymas ir gavosi taip, kad didžioji dalis skrydžių paklausos yra Pietrytinėje šalies dalyje (Vilniuje). Jeigu Vilnius ir Kaunas susikeistų vietomis ir 80% visos paklausos būtų Kaune, tuomet toks variantas būtų svarstytinas ir būtų galima į tai žiūrėti šiek tiek kitaip. Dabar gi tu kalbi apie paslaugos perkėlimą iš didžiausios paklausos zonos kažkur kitur ir žmonių vežiojimą neegzistuojančiais traukiniais 100+ km ten, kur tos paklausos nėra. Labai kreiva ir sunkiai pagrindžiama logika. Tiesą sakant, skamba kaip visiška nesąmonė.
                          Paskutinis taisė John; 2017.07.30, 17:38.

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą

                            Problema tik ta, kad joks "greitasis traukinys" nepakeistų fakto, kad kelionė iš VNO į centrą dabar užtrunka 5-10 minučių mašina/taksi, o VT kainuoja vieną 30 minučių bilietą. Susisiekimas su objektu už 100km niekada nebus toks geras, efektyvus ir patikimas, kaip susisiekimas su objektu už 5km. Nekalbant jau apie ekonominę pusę. Keliauti 100km vietoj 5km ekonomiškai yra nesąmonė ir tai panaikintų bet kokius "sutaupymus" dėl naikinamo oro uosto.
                            Ne valstybė už bilietus moka, o keleiviai. Turistai ar verslas skraidantys su brangiais bilietais gal sukrapštys kelis eurus. Ar dėl kelių eurų mes verslą?

                            Taip pat melas su tom 5min. iš VNO iki centro. Su VT bilietu tai reik sugebėti tokią nesąmonę nuskelti, lyg turistui kelionės biudžete tie 60 centų kažką lemia.
                            Paskutinis taisė andyour; 2017.07.30, 17:51.

                            Comment


                              Parašė andyour Rodyti pranešimą

                              Ne valstybė už bilietus moka, o keleiviai. Turistai ar verslas skraidantys su brangiais bilietais gal sukrapštys kelis eurus. Ar dėl kelių eurų mes verslą?

                              Taip pat melas su tom 5min. iš VNO iki centro. Su VT bilietu tai reik sugebėti tokią nesąmonę nuskelti, lyg turistui kelionės biudžete tie 60 centų kažką lemia.
                              Jei tiek turistams ir verslo keleiviams, laikas ir kaina nieko nelemia, tai pasiduodu

                              Comment


                                Apie laiką jau rašiau, kad turi būti sąlyga jog Kauno oro uostas bus greitai pasiekiamas iš Vilniaus. Išsigandę puolat į paniką ir nebesugebat perskaityti teisingai teksto parašyto gal penktą kartą.

                                Comment


                                  Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                  Apie laiką jau rašiau, kad turi būti sąlyga jog Kauno oro uostas bus greitai pasiekiamas iš Vilniaus. Išsigandę puolat į paniką ir nebesugebat perskaityti teisingai teksto parašyto gal penktą kartą.
                                  Net hipotetinis greitaeigis traukinys iš Vilniaus GS į KUN + troleibusas/autobusas iki stoties nebus greitesnis nei esamas VVT iki VNO.

                                  Comment


                                    Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                    Apie laiką jau rašiau, kad turi būti sąlyga jog Kauno oro uostas bus greitai pasiekiamas iš Vilniaus. Išsigandę puolat į paniką ir nebesugebat perskaityti teisingai teksto parašyto gal penktą kartą.
                                    Pagal tavo siūlomą variantą Vilnius vistiek bus pasiekiamas daug kartų lėčiau ir tai kainuos daug kartų brangiau, nei iš VNO. Visvien kertasi su bet kokia logika, dėl ko man ir keista skaityti tokius dalykus

                                    Comment


                                      Visgi, KUN (jei nenori likti mažu pigiu low costerių oro uostu) ilgainiui gali atrasti savo nišą kaip oro uostas long haul skrydžiams, nes VNO elementariai nebėra vietos tokiai plėtrai. Ir tam daryti visiškai nereikia padaryti Vilniaus sunkiai pasiekiamu. Tik pirma tam reikia pakankamos paklausos.
                                      Post in English - fight censorship!

                                      Comment


                                        Toks traukinys, kuris leistų patogiai ir greitai keliauti iš Kauno oro uosto iki Vilniaus ir jo išlaikymas kainuotų brangiau negu dabar kainuoja oro uostų išlaikymas. Tuo labiau "Lietuvos Oro Uostai" yra kelis metus iš eilės pelninga įmonė, o su esama ir potencialia paklausa nemanau, kad traukinys kada nors būtų pelningas. Kalbant apie kelionės laiką, net su dideliu greičiu (~200km/h užmiesčiuose plius sulėtėjimai stotyse) tai užtruktų 40 min kas pridedant taksi/VVT laiką iki galutinio kelionės tikslo jau nėra patrauklu.

                                        Kitas dalykas - dabartinė tendencija, kad globalūs verslai stengiasi būti vis arčiau oro uostų. Daugiau nei pusė Fortune 500 įmonių HQ yra arčiau nei 10 mylių iki oro uosto. Google "Aerotropolis" paskaityti daugiau apie šitą tendenciją. Oro uostas šalia miesto ar pačiame mieste yra ateitis o ne 100 km airport express. Tuo labiau Vilnius kelių metų bėgyje ir turės ofisų parką praktiškai prie pat oro uosto. VNO uždarymas ir perkėlimas į KUN būtų beprasmiškas, ekonomiškai nepagrįstas ir beprecendentinis atvejis pasaulyje.
                                        Paskutinis taisė Kristisz; 2017.07.30, 19:40.

                                        Comment


                                          Kaunas turi dirbti, kad taptų logistikos ir techninio aptarnavimo baze- gal būt net didžiausia regione, kodėl gi ne?

                                          Esu girdėjęs kelių asmenų dirbančių su aviacija studiją/analizę dėl VNO tako. Šiai dienai VNO takas yra 2500 m., kad pilnai funkciuonuotų, kaip tolimų nuoskrydžių takas reiktų plėsti iki 3000 m. Šiai dienai VNO turi rezervą, tai yra RESA (runway end safety area). Minimalus standartas saugumui yra 300 m. kitaip tariant po 300 m. tuščios zonos už oro uosto tako pabaigos.

                                          Tas VNO rezervas yra, kad RESA iš šiaurinės pusės yra apie 750 m. iš pietų 650 m. (minimalus reikalavimas po 300 m.). Kitais žodžiais, VNO takas gali būti plečiamas VNO teritorijoje negrianant nei aplinkinių bakužių, nei plečiant teritoriją.

                                          Pilnai užtektų perstumdyti leidimosi šviesas (approach lighting system) ir peržiūrėti pietų ir šiaurės pusių, pastatų esančių aplink VNO aukštingumą. Tie, kas dirba su tuo tą puikiai žino tik garsiai nekalba, gali būti, kad dėl to stringa ir biznio parko statybos dėl pastatų aukštingumo.

                                          Bang !! paslaptis išduota: VNO gali būti ilginamas iki "long- haul" standartų, kai bus poreikis
                                          Aviate, navigate, communicate

                                          Comment

                                          Working...
                                          X