Pasižiūrėjau statistiką - VNO keleivių skaičius 1 712 467, Kauno 872 618 .... Suprasčiau, kad VNO vežtų 5 mlj, dabar vargiai vargiai dvigubiai daugiau už Kauną.... Vargani skaičiai, vilniečiai....
Papasakok mums kaip nepatrauklus oro uostas su didesniais mokesčiais, mažyte, nemokia rinka (nei turizmo, tik 0.5mln "catchment area" ir t.t.) sugeba išvis daugiau aptarnauti keleivių nei labai patrauklus KUN su 2.5mln "catchment area" į kurį įeina mokūs klaipėdiečiai ir turistams patraukliausias regiono miestas Kaunas?
KUN vadovas pasisalino ir tai tiesiogiai salygojo Ryan perejima i Vilniu, ne atvirksciai. Siek tiek zinau apie ta vidine virtuve, tai jis ir buvo ta vinis, kuri laike Ryan Kaune.
Sunku patikėti, kad Ryanair skraidė į KUN ne dėl to, kad buvo geros sąlygos, maži mokesčiai ir pakankamai keleivių, o dėl to kad vadovu buvo Šliūpas. Jei išėjus Šliūpui, visos šios sąlygos nesikeičia, koks skirtumas?
Kai pasieks tam tikrą keleivių skaičių ir su šiomis oro linijomis bus nedidelis, bet pelnas. Manau sunkiai sektųsi pritraukti tiek "rimtų" vežėjų, kurie mokėtų didesnius mokesčius ir dar vežtų tiek keleivių kiek dabar iš VNO. Kaip kažkas rašė, VNO yra trečiarūšis oro uostas su nedidele rinka.
Ne trečiarūšis, o trečiaeilis Tai du skirtingi dalykai
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
2012 m. rezultatai bus panašūs į 2010-2011 m.
2013 m. jei sezoniniai skrydžiai į šiltus kraštus liks panašu bus 2007-2009 m. lygis. Kuris atrodo daug labiau atspindi realų oro uosto potencialą.
Ir tikrai jokia tragedija lyginat su 10 metų senumo rezultatais.
Vadinasi iš tiesų VNO vadovybė nesusitvarko su pateiktomis užduotimis. Yra du būdai pasiekti pelningumą - mažinti išlaidas arba didinti pajamas. Per tiek metų nesugebėta įveikti nei vieno punkto.
Abu punktai vykdomi palaipsniui. Ar Kauno oro uostas per vieną naktį pasidarė pelningu? Jei neklystu nuostoliai lyginant su 2009 m. ar ne 4 kartus mažesni.
na kiek suprantu į Vilnių 4 kartus brangiau, vadinais Vilniaus oro uostas turi generuoti 4 kartus didesnes pajamas, padauginti ir deveik dvigubai didesnių keleivių srautų, tai turėtų būti 8 kartus didesnės pajamos nei Kaune... Ir vis viena minusas...
O kas regulioja tai? Turetu valstybe, nes oro uostai valstybiniai...
Turėtu,bet deja.Šiuo atveju atveju SM pareguliavo tik tiek, kad kiek galėjo tiek padėjo Vilniaus oro uostui, o sprendimas pervilioti Ryan į Vilniu buvo priimtas dar gūdžiais 2010
Turėtu,bet deja.Šiuo atveju atveju SM pareguliavo tik tiek, kad kiek galėjo tiek padėjo Vilniaus oro uostui, o sprendimas pervilioti Ryan į Vilniu buvo priimtas dar gūdžiais 2010
Bronė apie SAS Šiauliuose man pasakojo dar gūdžiais 1986-aisiais. Jūs zyziat ir reikalaujat vienodų sąlygų, prašom - didinkit mokesčius KUN, kad būtų vienodos sąlygos.
Bronė apie SAS Šiauliuose man pasakojo dar gūdžiais 1986-aisiais. Jūs zyziat ir reikalaujat vienodų sąlygų, prašom - didinkit mokesčius KUN, kad būtų vienodos sąlygos.
Papasakok kuo mano nusipezėjimas apie Bronę skiriasi nuo tokių niekuo neparemtų teiginių "sprendimas pervilioti Ryan į Vilniu buvo priimtas dar gūdžiais 2010"?
Tuo tarpu dėl mokesčių, jie VNO yra didesni, nei KUN. Jei taip skundžiamės dėl VNO "protegavimo" ir "išskirtinių sąlygų" tai pradžiai svienodinant sąlygas gal padidinkim KUN mokesčius iki VNO lygio?
na kiek suprantu į Vilnių 4 kartus brangiau, vadinais Vilniaus oro uostas turi generuoti 4 kartus didesnes pajamas, padauginti ir deveik dvigubai didesnių keleivių srautų, tai turėtų būti 8 kartus didesnės pajamos nei Kaune... Ir vis viena minusas...
Nesu specialistas, tad pateiksiu tik keletą paprastų, ne ekonomistui suprantamų, pastabų, kurios mano manymu kažkiek parodo VNO ir KUN skirtumus.
Žiūrim elementariai.
Kauno oro uosto naujojo terminalo projektinis pralaidumas, jei gerai atsimenu, yra apie 900 000 keleivių per metus.
Vilniaus oro uosto projektinis pralaidumas, berods, yra apie 3 mln.
Akivaizdu, kad šie oro uostai turi skirtingas bazes. Statistiškai žiūrint, ką kai kurie taip mėgsta, Vilniaus oro uosto bazė turėtų būti apie 3 kartus didesnė. Tai reiškia, kad ir oro uosto eksploatacija turėtų kainuoti tiek kartų daugiau.
Vilniaus oro uosto pajamos yra didesnės už Kauno, bet ir išlaidos yra didesnės už Kauno.
Kiek tos išlaidos yra didesnės, nesiryžtu spekuliuoti, čia reikia lyginti finansines ataskaitas, kuriose turėtų būti matyti kas ir kiek išleidžia.
Vėlgi, gali atsirasti sakančių, kad Vilniaus oro uosto eksploatacinės išlaidos yra neproporcingai didelės. Tada siūlau pasižiūrėti į oro uostų techninę bazę. Pateiksiu vieną elementarų pavyzdį: Kauno oro uoste nėra nei vienos rankovės keleivių išlaipinimui/įlaipinimui. O kur visa kita...
Bronė apie SAS Šiauliuose man pasakojo dar gūdžiais 1986-aisiais. Jūs zyziat ir reikalaujat vienodų sąlygų, prašom - didinkit mokesčius KUN, kad būtų vienodos sąlygos.
Tu čia Šiaulių kiekvienam žingsnyje neižeidinėk,šiaip ir jie turėjo gerą pasiūlymą iš Boeing, bet viską sušiko musų "otkatinė" valdžia.
Papasakok kuo mano nusipezėjimas apie Bronę skiriasi nuo tokių niekuo neparemtų teiginių "sprendimas pervilioti Ryan į Vilniu buvo priimtas dar gūdžiais 2010"?
Tuo tarpu dėl mokesčių, jie VNO yra didesni, nei KUN. Jei taip skundžiamės dėl VNO "protegavimo" ir "išskirtinių sąlygų" tai pradžiai svienodinant sąlygas gal padidinkim KUN mokesčius iki VNO lygio?
Tai dedam visiem oro uostam vienodus mokesčius ir žiūrim kas bus. Va tada bus geležinė logika
Tai dedam visiem oro uostam vienodus mokesčius ir žiūrim kas bus. Va tada bus geležinė logika
Kai kalbame apie oro uostų sąnaudas, tai reikėtų atsižvelgti į dar vieną niuansą - visa Kauno oro uosto infrastruktūra yra finansuota tik ES ir valstybės biudžeto lėšomis. Tuo tarpu Vilniaus oro uosto infrastuktūros didžiulė dalis yra pastatyta iš paties oro uosto lėšų (konkrečiai 2007 m. atidarytas terminalas yra statytas didžiąja dalimi už pačios įmonės lėšas).
Finale tai susiveda į dėl nusidėvėjimo patiriamas sąnaudas (kadangi investicijos iš išorinių šaltinių nepatenka į nusidėvėjimą), tuo tarpu atliktos nuosavos investicijos - patenka.
T.y. VNO kaip įmonei, turima infrastruktūra kiekvienais metais yra 23,5 mln. LTL "brangesnė" nei KUN kaip įmonei.
Čia neturiu jokių nei ekonominių nei politinių motyvų, tuo piktintis - pilnai sutinku, jog mažesnės infrastruktūros negali išsilaikyti komerciškai ir pateisinamos didesnės ES ir Lietuvos biudžeto investicijos negu į ten, kur jos gali būti vykdomos atsiperkamumo pagrindais.
Kas liečia VNO finansinius rezultatus - kaip rašiau, strategijos dalis yra finansinis "break even" prie 2,2 mln. keleivių srauto. Kadangi panašų planuojame šiais metais, tai ir finansinis rezultatas laukiamas maždaug apie "break even" ribą.
KUN pernykštis pelnas, sprendžiant iš balanso, irgi grynai buhalterinis. Gink Dieve, nieko dėl to nekaltinu. VNO, kai buvo fantastiški pelnai, stagnavo, kaip nebūtų paradoksalu.
na kiek suprantu į Vilnių 4 kartus brangiau, vadinais Vilniaus oro uostas turi generuoti 4 kartus didesnes pajamas, padauginti ir deveik dvigubai didesnių keleivių srautų, tai turėtų būti 8 kartus didesnės pajamos nei Kaune... Ir vis viena minusas...
Tu skiri pajamas nuo pelno? Ir iš viso, galėtum jau neberašyti, protingi žmonės jau susidarė neblogą situacijos supratimą, o tu vienas likai su besikartojančiais klausimais.
Comment