Small Planet (ex Flylal charters) pastaraisiais metais vystosi labai sėkmingai. Beje, vertas pacitavimo jos vadovo, V.Kaikario pasisakymas:
Kai flyLAL'as turėjo 35% VNO keleivių ir nebuvo low cost'ų, tai buvo ženklus praradimas. Ir jeigu tada būtų atsiradusi Air Lituanica, gal ir kažkas būtų pavykę. Bet dabar situacija visiškai kitokia ir Air Lituanica su savo 5% VNO keleivių buvo tik brangiai subsidijuojama rinkos anomalija. Bad timing. Get over it. Kad ir kaip man gaila tiesioginio Berlyno, jis nebuvo vertas 30k per dieną.
Aišku, dabar lengva taip sakyti - bad timing. Tam, kad sužinoti, good timing or bad, reikėjo pabandyti. Kad Zuokas sugebėjo tokį projektą paleisti, yra įžūliai įspūdinga. Nes nedidelis šansas buvo - o gal jau yra tų verslo keleivių? Deja, sužinojom, kad nėra ir dar gana ilgai nebus. Kad ir koks geras managementas, jis buvo bejėgis ką nors daugiau padaryti - liko tik prašyt 30m, toliau juos kūrent belaukiant, kada atsiras daugiau verslo keleivių ir tada ateis investuotojas (už 1 EUR), o pinigų negavus, stabdyt veiklą.
Neteisinga, kai puolami liberalai. Liberalai ištikrųjų labai consistently laikosi savo ideologijos - nekišt nagų prie verslo ir nekraipyt rinkų subsidijomis. Be to, jie buvo pakišti po traukiniu (lėktuvu?) - ir 2008 gale, ir dabar. Vat socdemai tai tikrai galėjo kažką nuveikti 2007-2008, pvz. sumažindami VNO mokesčius (ką vėliau liberalai padarė), pakeisdami VNO vadovybę (ką paskui vėl liberalai padarė) ir pakovodami prieš latvių dempingą (kas savaime susireguliavo, kai airBaltic'ą nacionalizavo).
Pabaigai: nelaidokit lietuviškos aviacijos. Šiuo metu yra net 4 pelningos, labai daug pamokų išmokusios aviakompanijos, pagrinde veikiančios užsienyje. Yra stiprūs techniniai ir pilotų ruošimo centrai. Yra prikaupta kapitalo ir žinių. Kad ir kaip keistai tai beskambėtų šiandien, iš tiesų su lietuviška aviacija, bendrai paėmus, dar niekada nebuvo taip gerai, kaip yra dabar. It's not over yet.
Aišku, dabar lengva taip sakyti - bad timing. Tam, kad sužinoti, good timing or bad, reikėjo pabandyti. Kad Zuokas sugebėjo tokį projektą paleisti, yra įžūliai įspūdinga. Nes nedidelis šansas buvo - o gal jau yra tų verslo keleivių? Deja, sužinojom, kad nėra ir dar gana ilgai nebus. Kad ir koks geras managementas, jis buvo bejėgis ką nors daugiau padaryti - liko tik prašyt 30m, toliau juos kūrent belaukiant, kada atsiras daugiau verslo keleivių ir tada ateis investuotojas (už 1 EUR), o pinigų negavus, stabdyt veiklą.
Neteisinga, kai puolami liberalai. Liberalai ištikrųjų labai consistently laikosi savo ideologijos - nekišt nagų prie verslo ir nekraipyt rinkų subsidijomis. Be to, jie buvo pakišti po traukiniu (lėktuvu?) - ir 2008 gale, ir dabar. Vat socdemai tai tikrai galėjo kažką nuveikti 2007-2008, pvz. sumažindami VNO mokesčius (ką vėliau liberalai padarė), pakeisdami VNO vadovybę (ką paskui vėl liberalai padarė) ir pakovodami prieš latvių dempingą (kas savaime susireguliavo, kai airBaltic'ą nacionalizavo).
Pabaigai: nelaidokit lietuviškos aviacijos. Šiuo metu yra net 4 pelningos, labai daug pamokų išmokusios aviakompanijos, pagrinde veikiančios užsienyje. Yra stiprūs techniniai ir pilotų ruošimo centrai. Yra prikaupta kapitalo ir žinių. Kad ir kaip keistai tai beskambėtų šiandien, iš tiesų su lietuviška aviacija, bendrai paėmus, dar niekada nebuvo taip gerai, kaip yra dabar. It's not over yet.
Comment