Net kelios aviakompanijos Lietuvoje veiklą vykdė, tik su vienu lėktuvu, tad truputį plačiau apie jas. Pirmoji, tai 2004m. įkurta Amber Air. Savo bazę buvo įkurę Palangos oro uoste, bei iš ten vykdė reguliarius skrydžius į Kopenhagą ir Hamburgą. 2005m. nebelikus Air Lithuania, turėjo planų perimti jų skryžius į Oslą ir Billund. Veiklą nutraukė 2007m. pradžioje. Savo skrydžius vykdė 1994m. gamybos Saab 340B.
Dar viena kompanija operavusi tik vienu orlaiviu, bet turbūt pati populiariausia, tai Star1 Airlines. Tiesa prieš įkuriant Star 1 2009m., kompanija vadinosi Hermis Capital ir operavo "Hawker 800XP" lėktuvu. Deja kompanija gyveno vos mietus. Vykdė tiesioginius, reguliariuosius skrydžius į Milaną, Edinburgą, Londoną, Dubliną ir Barseloną. Kompanija operavo 1999m. gamybos, pirmuoju Lietuvoje 737-73S lėktuvu.
Man kyla klausimas, kaip Lituanicos kopija gali legaliai skraidyti Lietuvoje?
Jos numeris juk ne LY, ir kažin ar ji registruota JAV?
Ciurlioni, gal tu žinai?
Manau, jie kalbą apie Lituanicos repliką, pagamintą 1983 ir registruotą, kaip LITUANICA, jai CAA suteiktas LY-XAU registracija. Nes originalas yra Bellanca CH-300 Pacemaker-137 numers, jis buvo registruotas, kaip NR 688E. Senoji- nebeegzistuojanti registracija naudojama, tiesiog, kaip puošybos elementas-simbolika.
Dar viena Lietuvos aviakompanija užsiimanti krovinių pervežimu, 1998m įkurta- Aviavilsa. Iki 2011m. gabeno DHL krovinius. Pirmasis lėktuvas tai, 1981m. gamybos Antonov An-26B. Vėliau išvyko į Kazachstaną ir buvo perregistruotas, kaip EX‑26060.
Dar vienas Aviavilsa orlaivis, skraidinęs DHL siuntas, 1982m. gamybos Antonov An-26B. Vėliau tapo Pskovavia avialinijų orlaiviu su nauja registracija RA‑26107.
Ir trečiasis Antonov An-26B, operavęs DHL spalvomis, pagamintas 1977m. Šiandien jau nebeskraido, jei dar nėra supjaustytas, turbūt visdar galimą jį pamatyt Minsk-1 oro uoste.
Comment