„Klaipėdos Smeltė“ kol kas vilčių nepateisina
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, nemažai uoste per pastarąjį penkmetį pastatytų terminalų jau po truputį pradėjo duoda grąžą. Tačiau yra ir tokių, į kuriuos Uosto direkcija daug investavo, bet norimos grąžos dar negauna.
Prie tokių, ko gero, būtų galima priskirti LKAB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalą. Jo apyvarta kol kas vis dar neauga taip, kaip tikėjosi Uosto direkcija, kaip prognozavo pati bendrovė. Užpernai krova augo gana neblogai, bet pernai ji sumažėjo 3,3 proc. Be Uosto direkcijos investicijų į krantines, pati bendrovė nemažai investavo lėšų į suprastruktūrą, kad šis terminalas dirbtų kaip konteinerių paskirstymo Baltijos jūroje punktas (habas). Tačiau tokios funkcijos jis iki šiol vis dar neatlieka.
Uosto direkcija į 90-96 krantinių rekonstrukciją, kuri buvo pradėta 2007 m., o baigta 2014 m., investavo 20,6 mln. eurų. „Klaipėdos Smeltės“ kontrolinį akcijų paketą tarptautinė kompanija „Terminal Investment Limited“ (TIL) įsigijo 2008 metais. Iki 2014 metų ji investavo daugiau kaip 70 mln. eurų.
Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus manymu, susidariusi situacija labai priklauso nuo rinkos sąlygų. Pasak jo, nors neretai uosto veikla vertinama kaip lokalios įmonės, tačiau jis užsiima tarptautiniu verslu ir yra labai priklausomas nuo pasaulinių tendencijų.
Drastiškai keičiantis kainų politikai pasaulinėje laivyboje, vykstant aršiai konkurencinei kovai vietoje buvusių keturių laivybos alijansų liko trys - vienas buvo sunaikintas. Jau porą metų laivybos kompanijos MSC ir „Mersk“ yra susijungusios ir jų atskaitos uostas, A. Vaitkaus manymu, yra Gdanskas (Lenkija), o ne Klaipėda. Pasak Uosto direkcijos vadovo, belieka tikėtis, kad tokia situacija nesitęs amžinai.
.....
Pernai „Smeltė“ perkrovė 180 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių), terminalo importo-eksporto pajėgumas - apie 400 tūkst. TEU. Skaičiuojant ir „transhipmentą“ bendrovė deklaruoja, kad gali krauti apie 600 tūkst. TEU.
„Mes savo indėlį įdedame. Mūsų indėlis į bendrą Klaipėdos uosto krovos taupyklę pavertus tonomis 2017 metais sudarė apie 3 milijonus. Žinoma, nemažą įtaką mums daro kaimynai, kurie pakrauna į konteinerius trąšas ir tie konteineriai pagal statistiką tenka mums. Bet kuriuo atveju tai gera partnerystė, kuri duoda naudos visam uostui. Taip, mes turime didesnį pajėgumą, negu šiandien yra krovinių. Bet tą klausimą sprendžia savininkai. Jų galvos skausmas, kaip išnaudoti efektyviai veikiantį terminalą„, - sakė „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška.
Prie tokių, ko gero, būtų galima priskirti LKAB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalą. Jo apyvarta kol kas vis dar neauga taip, kaip tikėjosi Uosto direkcija, kaip prognozavo pati bendrovė. Užpernai krova augo gana neblogai, bet pernai ji sumažėjo 3,3 proc. Be Uosto direkcijos investicijų į krantines, pati bendrovė nemažai investavo lėšų į suprastruktūrą, kad šis terminalas dirbtų kaip konteinerių paskirstymo Baltijos jūroje punktas (habas). Tačiau tokios funkcijos jis iki šiol vis dar neatlieka.
Uosto direkcija į 90-96 krantinių rekonstrukciją, kuri buvo pradėta 2007 m., o baigta 2014 m., investavo 20,6 mln. eurų. „Klaipėdos Smeltės“ kontrolinį akcijų paketą tarptautinė kompanija „Terminal Investment Limited“ (TIL) įsigijo 2008 metais. Iki 2014 metų ji investavo daugiau kaip 70 mln. eurų.
Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus manymu, susidariusi situacija labai priklauso nuo rinkos sąlygų. Pasak jo, nors neretai uosto veikla vertinama kaip lokalios įmonės, tačiau jis užsiima tarptautiniu verslu ir yra labai priklausomas nuo pasaulinių tendencijų.
Drastiškai keičiantis kainų politikai pasaulinėje laivyboje, vykstant aršiai konkurencinei kovai vietoje buvusių keturių laivybos alijansų liko trys - vienas buvo sunaikintas. Jau porą metų laivybos kompanijos MSC ir „Mersk“ yra susijungusios ir jų atskaitos uostas, A. Vaitkaus manymu, yra Gdanskas (Lenkija), o ne Klaipėda. Pasak Uosto direkcijos vadovo, belieka tikėtis, kad tokia situacija nesitęs amžinai.
.....
Pernai „Smeltė“ perkrovė 180 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių), terminalo importo-eksporto pajėgumas - apie 400 tūkst. TEU. Skaičiuojant ir „transhipmentą“ bendrovė deklaruoja, kad gali krauti apie 600 tūkst. TEU.
„Mes savo indėlį įdedame. Mūsų indėlis į bendrą Klaipėdos uosto krovos taupyklę pavertus tonomis 2017 metais sudarė apie 3 milijonus. Žinoma, nemažą įtaką mums daro kaimynai, kurie pakrauna į konteinerius trąšas ir tie konteineriai pagal statistiką tenka mums. Bet kuriuo atveju tai gera partnerystė, kuri duoda naudos visam uostui. Taip, mes turime didesnį pajėgumą, negu šiandien yra krovinių. Bet tą klausimą sprendžia savininkai. Jų galvos skausmas, kaip išnaudoti efektyviai veikiantį terminalą„, - sakė „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška.
Comment