Klaipėda pajuto konteinerių deficitą
Visame rytinės Baltijos jūros regione egzistuoja didžiulė konteinerių trūkumo problema eksportuojamoms prekėms, kuri aktuali ir Klaipėdai.
Įprasta, kad importuojant prekes konteineriais, iškrovus jas, tušti konteineriai ne grąžinami, o toliau panaudojami eksporto prekėms.
Tačiau rytinės Baltijos jūros regione ši įprasta konteinerių logistikos schema sutriko. Rusija dėl ekonomikos problemų gerokai mažiau perka konteineriais įvežamų prekių. Atsiliepė ir sutrikusi prekyba tarp Rusijos ir ES šalių. Tuo pat metu Rusija stengiasi daugiau savų prekių išgabenti į užsienį, ypač į trečiąsias šalis. Todėl ir susidarė didžiulis konteinerių deficitas.
...
Dėl konteinerių deficito Baltijos jūroje netgi pradėjo plaukioti laivai su tuščiais konteineriais. Jie plukdo konteinerius iš Šiaurės Europos uostų, ko anksčiau nebūdavo. Dėl to nuo šių metų net kelis kartus jau branginti konteinerių gabenimo į rytinės Baltijos jūros šalis įkainiai.
...
„Klaipėdos konteinerių terminalo“ vadovas Vaidotas Šileika teigė, kad tuščių konteinerių trūkumas Lietuvoje yra aktualus. Ji jaučia ir pati krovos bendrovė, nes teikdavo papildomą paslaugą – krauti krovinius į konteinerius. Dabar kai kurių krovinių krovimo į konteinerius veiklos teko atsisakyti dėl konteinerių stygiaus.
„Pradžioje dar būdavo tušti konteineriai atgabenami iš Lenkijos, Šiaurės Europos uostų. Dabar jau ir didžiuosiuose Vakarų Europos uostuose susidarė konteinerių stygius“, - pastebėjo V.Šileika.
Iš dalies ir eksportui skirtų konteinerių stygiumi aiškinama šiemet pirmąjį pusmetį aptirpusi Klaipėdos uosto konteinerių krova.
Įprasta, kad importuojant prekes konteineriais, iškrovus jas, tušti konteineriai ne grąžinami, o toliau panaudojami eksporto prekėms.
Tačiau rytinės Baltijos jūros regione ši įprasta konteinerių logistikos schema sutriko. Rusija dėl ekonomikos problemų gerokai mažiau perka konteineriais įvežamų prekių. Atsiliepė ir sutrikusi prekyba tarp Rusijos ir ES šalių. Tuo pat metu Rusija stengiasi daugiau savų prekių išgabenti į užsienį, ypač į trečiąsias šalis. Todėl ir susidarė didžiulis konteinerių deficitas.
...
Dėl konteinerių deficito Baltijos jūroje netgi pradėjo plaukioti laivai su tuščiais konteineriais. Jie plukdo konteinerius iš Šiaurės Europos uostų, ko anksčiau nebūdavo. Dėl to nuo šių metų net kelis kartus jau branginti konteinerių gabenimo į rytinės Baltijos jūros šalis įkainiai.
...
„Klaipėdos konteinerių terminalo“ vadovas Vaidotas Šileika teigė, kad tuščių konteinerių trūkumas Lietuvoje yra aktualus. Ji jaučia ir pati krovos bendrovė, nes teikdavo papildomą paslaugą – krauti krovinius į konteinerius. Dabar kai kurių krovinių krovimo į konteinerius veiklos teko atsisakyti dėl konteinerių stygiaus.
„Pradžioje dar būdavo tušti konteineriai atgabenami iš Lenkijos, Šiaurės Europos uostų. Dabar jau ir didžiuosiuose Vakarų Europos uostuose susidarė konteinerių stygius“, - pastebėjo V.Šileika.
Iš dalies ir eksportui skirtų konteinerių stygiumi aiškinama šiemet pirmąjį pusmetį aptirpusi Klaipėdos uosto konteinerių krova.
Comment